Atslēgvārdi:

Norāde uz reklāmu? Kur? Ak tā .... 0

Pagājušā otrdiena mums pārbaudei nesa aš 51 aizdomīgu materiālu - par laimi ne visi no tiem atbilda mūsu monitoringa kritērijiem. Tādēļ šoreiz šajā blogā "tikai" par 19.

Iesaki citiem:
Kolonijavesti

Toties ir uzstādīts jauns rekords - pati mikroskopiskākā norāde par reklāmas apmaksātāju. Paraugieties fotogrāfijā un pacentieties saskatīt tā apmaksātāju (šajā materiālā IR pateikts, kas ir maksājis par reklāmas izvietošanu) ....

1. Rīgas Apriņķa Avīze, Visu daru ar pilnu atdevi



... atradāt? Ja nē: ielūkojieties cieši kreisajā stūrī foto lejas daļā? Redzat kaut kādus ķeburus, kas ir iespiesti 90% grādu leņķī no pamatteksta? Lūk, tā arī ir tā norāde!

Apmaksāta reklāma ir arī nākamajā raksta foto. Sludinājums + intervija vienmēr ir aizdomīgi, bet šajā gadījumā par intervijas apmaksas faktu liecina tikai mikroskopiskā norāde pa kreisi, lejā. Bez tam nav pat nosaukts vārdā apmaksātājs (pats Normunds Orleāns, tomēr Vienotība, kāda trešā persona?)

2. Rīgas Apriņķa Avīze, Mārupiešiem ir par ko balsot





Tradicionāli par apmaksas faktu "raidījuma" sākumā nebrīdina arī PIK FM, reklamējot sīkpartiju Tautas kontrole. Izņēmums nebija arī 7.septembris.

Varbūt atceraties, ka arī iepriekš šajā blogā bija parādījusies slavinošs Latgales rakstnieces apraksts par ZZS kandidātu Stanislavu Šķesteri... lūk, arī atbilde uz gandrīz visiem jautājumiem: "raksts" parādās avīzē Panorama Rezekne , zem tā ir ZZS saraksts un vēl zem tā - arī neliela norāde par apmaksātāju




Visbeidzot arī reģionālais Limbažu laikraksts Auseklis noteikti būtu varējis norādi par PLL reklāmas apmaksātāju neslēpt 90 grādu leņķī (skat.nākamo foto)



Tas par slikti apzīmētajiem, bet tomēr godīgi atzītajiem reklāmas gadījumiem.

Bet pagājušā otrdiena izcēlās arī ar citiem aizdomīgiem materiāliem. Tās dienas top notikums raidorganizācijās bija Šlesera asaras. Reti kura raidorganizācija notikušo šajā preses konferencē atspoguļoja sabalansēti, bet tomēr ar īpašu vienpusējību izcēlās divas no tām:

1) SWH ziņas. Klausīties fragmentu (no monitorētāju diskusijām: "atstāsta PR notikumu un Šlesera teikto vārds vārdā, parāda Šleseru kā cietēju; nav ne skata no malas, ne citu viedokļu, par pašu Lapsu nerunājot")

2) LNT ziņas (no monitorētāju diskusijām: "LNT centušies radīt objektivitātes iespaidu ar ekspertiem, no kuriem viens, protams, ir viņu štata politologs Rajevskis, no kura nekad nav dzirdēts kas kritisks par PLL; savukārt no Ījaba ir izrauta tikai viena (izdevīgākā) daļa teiktā.") Aplūkojiet paši:



Novērojām arī kārtējo gadījumu, kad politiķa privātās dzīves norises tiek izmantotas publicitātes vairošanai. Skat. materiālu žurnālā "Kas jauns" par vienu no Vienotības līderēm S.Āboltiņu.



Diemžēl kā jau parasti, arī pagājušā otrdiena bija pilna ar pseidonotikumiem. Piemēram, radio Baltkom ziņās stāstīja par PLL ierosinājumu Dombrovskim atkāpties no amata (klausīties fragmentu), pārstāstot viņu atklāto vēstuli ar visiem krāsainajiem epitetiem. Varētu iedomāties, ka šādi "notikumi" pirms pašām vēlēšanām kādam ir pārsteigums.

Arī laikraksts Čas tradicionāli atspoguļo visu, ko dara PLL, partiju apvienībai maksimāli izdevīgā gaismā. Skat. raksta fragmentu par PLL tikšanos ar ārvalstu vēstniekiem:



PLL tikšanās ar vēlētājiem "notikumu" par svarīgu atzina arī Pirmā Baltijas Kanāla raidījums Latvijas laiks. No monitorētāju diskusijām: "Sižeta sākumā intervētāja atkārto PLL saukļus. Absolūts propagandas materiāls."


Arī radio Baltkom nevarēja atturēties, saviem klausītājiem nepavēstot par PLL un ārvalstu vēstnieku tikšanos (klausīties fragmentu)

PLL veltīto pseidonotikumu sēriju noslēdza MIX FM, kas ziņās stāstīja par PLL reakciju uz valsts funkciju auditu (klausīties fragmentu)



Līdzās pseidonotikumiem, nekur neizpalika arī vienpusēji, konkrētas partijas interesēm piespēlēti materiāli. Piemēram, šis "Вести Сегодня" raksts. No monitorētāju diskusijām: "Plaši atreferēta SC J.Urbanoviča vēstule "zviedru draugiem". Ja nebūtu nožēlojami, būtu smieklīgi."



Tālu neatpalika arī ziņa Кто портит плакаты «Центра согласия»? Monitorētāja komentārs: "Baisi svarīgā ziņa par to, ka kāds bojājot SC plakātus ... varētu iedomāties, ka tā nenotiek pirms katrām vēlēšanām. Taču iemesls saņemt Ušakova komentāru un ielikt bildi"



Tikmēr Čas plaši atreferēja Šķēles interviju citam medijam, diemžēl analīzi bija par daudz gaidīt....





Ar kārtējo pseidointerviju izcēlās PBK: "Aizdomīgs jau pats fakts, ka regulāri parādās tik redzams SC politiķis (vai tiešām visai Latvijas tik bieži jādzird Rīgas sadzīviskās problēmas - lokālie plūdi, notekcaurules?) Taču trakākais ir pēdējais jautājums, kas ir adresēts Ušakovam kā SC līderim: par to, ka - ak vai! - Rīgā tiek bojāti SC reklāmas plakāti!"



PBK izcēlās ar vēl vienu"interesantu" sižetu, kas pierādīja, ka pirmais iespaids bieži vien mānīgs. Tas sākās kā normāls sižets, bet tad iedeva vārdu ekonomiskos jautājumus komentēt Urbanovičam no SC un ekspertam .... Mārtiņam Lauvam. Kas viņš tāds ir? Bloga lasītāji noteikti šo visuresošo SC kandidātu jau labi atceras.



Diemžēl pie aizdomīgajiem gadījumiem šoreiz pieskaitījām arī TV5, Bez Cenzūra raidījumu. Lai gan tas patiešām bija veltīts izlūkošanai un spiegošanai, tas nav attaisnojums, lai tik neilgu laiku pirms vēlēšanām vienu no SC vēlēšanu kandidātiem pieteiktu kā advokātu, jurisprudences doktoru un firmas īpašnieku.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (0) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Citi autora darbi
V

suņupuikas 1 Autors:Reklāmu novērotāji