Atslēgvārdi:

Ne tikai gruzīnu vīns 23

Saviesīgos pasākumos mēs dzeram gruzīnu vīnu un lielāmies, ka, lūk, darām to tādēļ, ka Gruzija ir mūsu „aizbilstamais”, par kuru mēs esam uzņēmušies tādu kā šefību, tādas kā rūpes.

Iesaki citiem:

Mēs pie balti klātiem galdiem rīkojam skaistus pasākumus par attīstības sadarbību un klāstām, kā esam palīdzējuši Gruzijai – kā esam braukuši turp un mācījuši demokrātiju, kā gruzīni braukuši pie mums mācīties to pašu - demokrātiju. Mēs jūtamies sasodīti labi – uh, mēs esam vareni un gudri – mēs vairs neesam tikai lūdzēji, nē, nu mēs augstsirdīgi varam gudri parunāties un pamācīt citus!

Pirms pāris gadiem draugs mani iepazīstināja ar savām kolēģēm no Gruzijas Transparency International, ar Tīnu un Nīnu. Ļoti jaukām jaunām sievietēm, kuras aizrautīgi un asprātīgi atbilstoši savām profesionālajām interesēm stāstīja gan par korupcijas lietām Gruzijā, gan par savu prezidentu, gan par dzīvi vispār. Šodien draugs man stāsta – Tīna devusi ziņu, ka viņa ir ļoti pārbijusies. Tīna dzīvo Tbilisi. Šobrīd neko vairāk par viņas sajūtām es nezinu. Bet šodien, Pārdaugavā riteņojot garām patiltes krodziņam ar uzrakstu Gruzīnu virtuve, mani pārņēma tādas kā sēru, kā vainas izjūtas. Tur var dabūt gardu šašliku un citas gruzīnu virtuves ēdmaņas. Tur diezgan daudz ar draugiem esam piestājuši un sagādājuši baudu saviem garšas receptoriem un apmierinājumu kuņģīšiem. Nē, nē, es jau nemaz nezinu, vai tas krodziņš pieder etniskajiem gruzīniem, bet šajās dienās mani dīvaini uzrunā ikviens vārds, kurā minēta Gruzija.

Manā valstī arī kādreiz ienāca PSRS tanki. Bez neviena šāviena mana valsts tika okupēta. Bet tas bija toreiz, pirms gandrīz septiņdesmit gadiem, kad, šķiet, pasaule bija daudz nežēlīgāka un brutālāka, kad cilvēka dzīvībai, šķiet, bija mazāka vērtība un kad valsts suverenitāte bija tukšs skanējums, jo totalitārās lielvaras dalīja pasauli. Diezgan ilgi tagad esmu dzīvojusi ar domu, ka asiņainais gadsimts jau aiz muguras. Un tāpēc neiedomājami šķiet, ka arī tagad, 21. gadsimta Eiropā, kāda lielvara var tā vienkārši iebrukt suverēnas valsts teritorijā un to bombardēt. Tikai tāpēc, ka gribas atkal dalīt pasauli. Tikai tāpēc, ka gribas kārtējo zemes pleķīti klāt pie jau tā milzīgajām un grūti apsaimniekojamām teritorijām. Bet nu gribas. Tā, ka pirksti niez. Un bumbas krīt.

Un nepārmetiet man tagad, ka es nerakstu par sabiedrotajiem Irākā un Afganistānā! Ja nu ļoti vēlaties zināt, tad – neatbalstu es militāras operācijas nekur pasaulē. Jo, kur lodes un stobri, tur arī nogalināti cilvēki. Tur sāpes un asaras. Bet visi cilvēki grib dzīvot. Un dzīvot mierā. Un Gruzijas cilvēkiem nav jācieš tikai tāpēc, ka lielvara grib to, kas nav viņas. Kas tai nepieder. Tad, kad ir runa par jaunu teritoriju iegūšanu, tad lielvaras par cilvēkiem domā vismazāk. Bet mēs gan varam padomāt. Pirmdien pulksten 17.30 Latvijas Transatlantiskā organizācija (LATO) rīko Gruzijas atbalsta akciju – gājienu no Brīvības pieminekļa garām ASV, Francijas un Vācijas vēstniecībām līdz Krievijas vēstniecībai, kur gājiena dalībnieki aicināti nolikt baltas rozes, apliecinot Latvijas tautas atbalstu Gruzijas tautai un cieņu nogalinātajiem un paužot sašutumu par Krievijas rīcību.

Kas gan cits, ja ne mēs sapratīsim gruzīnus, jo arī mūsu zemi vēl pavisam nesen gribēja kāda lielvara. Arī mūsu zemē brauca citas zemes tanki. Un arī mūsu zemē ir cilvēki, par kuriem Krievija it kā izrāda rūpes. Tādas patiesībā viltus rūpes, jo, kad runa par teritoriju un ietekmi, tad cilvēki ir vienaldzīgi. Tad svarīgi tikai grābt un grābt klāt pa kvadrātmetram, pa kvadrātkilometram, bet – lai tikai būtu. Un tas nekas, ja mirst cilvēki. Arī ja mirst tautieši, Krievijas pilsoņi.

Es nezinu, kāds šis vakars ir Tīnai un Nīnai. Es nezinu, kāda viņām būs rītdiena. Bet šajās dienās mums šeit, Latvijā, ir jāparāda, ka mēs spējam ko vairāk par gudru murmulēšanu pie balti klātiem galdiem. Ka mēs spējam ko vairāk par gruzīnu vīna dzeršanu. Jo miera laikā mēs esam visai pasaulei paziņojuši, ka mums rūp Gruzija.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (23) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

zoja 17.08.2008 01:29
Nu, man personīgi šī lieta nešķiet tik vienkaŗša - nabaga Gruzīņiem sliktie Krievi grib zemi atņemt. Atgādināšu, ka Osetija par varītēm ir vēlējusies un vēlas pašnoteikšanās tiesības. Osetija ir tikai iegansts, kur Gruzīņiem, slēpjoties aiz pasaules valstu muurām spēlēties ar Krieviem, kas arī nav ar pliku roku ņemami. Kur tad tās osetīnu asaras? Paldies dievam, ka starptautiskā politiskā elite ir iesaistījuies un, es ceru, atrisinās šo konfliktu pēc būtības, jo šis konflikts acīm redzami nav par sliktajiem krieviem un labajiem gruzīniem!!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Krisjaanis Barons 11.08.2008 19:08
TO TO
tu nesaprati ko es gribeeju teikt ar vaardu atguut:
protams, ka de jure taa ir gruzijas teritorija, tomeer de facto gruzija sho teritoriju nekontrolee kopsh 1992 gada. "Piederreet" var izraisiit divas atskjiriigas situaacijas : 1 pieder teritorija un paar to iisteno valsts varu, teritorija pieder uz pappira, bet valsts varu iisteno citi...
Katrai valstij pashai jaaizdomaa vai svariigaak ir tas kas uz papiira, vai arii tomeer tas kas notiek praksee...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

TO Krišjānis Barons 11.08.2008 18:51
Gruzīni neko negrib atgūt. Osetija vēl ir Gruzijas teritorija! Oficiāli! IR! Bet Krievija pielieto mikitāru spēku citā suverēnā valstī!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 18:41
Diemžēl šāda vērtību sistēmu jau pašos pamatos māca Krievu cilvēkus no bērnības netolerēt atšķirīgos, pēc iespējas vieglāk kautko nopelnīt, otram kautko atņemt, otru iebaidīt utt. Tas popularizē cilvēku izvēlēties noziedzīgu dzīvi.==============================================Vecīt, tev pašam šis neatgādina ko līdzīgu, redzētu? Un nesāc te tikai runāties par okupāciju, kolonizāciju u.c. fufeļus. pietiekami dzīvojam ķipa savā valstī.===========================================Ķīnieši arī varētu iebraukt kādā Krievijas ciematiņā, nosmacēt vietējos ar savu kultūru, valodu un pateikt, ka ciematiņš pieder viņiem, piekopt rasismu pret krieviem, pasludināt neatkarību no Krievijas un iesūtīt miera uzturēšanas spēkus un sargāt savējos, līdz pēdējais krievs aizbēg no tā ciematiņa============================================Ir sanācis pēdējos gados pabūt Krievijas Tālajos Austrumos un teikšu, ka esi attēlojis situāciju gandrīz kā no dzīves. daudzi turienes ciemati jau gadiem ir tikai ķīniešu apdzīvoti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Antinjs 11.08.2008 17:39
varbuut Abhaazija tomeer abhaazu zeme? ? ?
un varbuut ka vajag atveert acis un ieraudziit iisto vainu - nacionaalismu? kas osetiiniem nekaiteetu dziivot gruzijaa, ja vien gruzija buutu valsts kas speej pienjemt citaado, nevis slimiigi paargruziinot visu kas kustas

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 11.08.2008 17:26
Atskaites punkts - pārvaldes kvalitāte, tas ir tikai viens arguments, kāpēc Krievijas pakļautībā nonākt ir slikti.

Otrs arguments ir pārkrievošana. Līdzīgi, kā ar mums izdarīja Baigajā gadā. Visus inteliģentākos un nepaklausīgākos latviešus izsūtīja vai nogalināja. Manu vectēvu tajā sarakstā. Pārējos, kuri nodeva savējos, iecēla augstākos amatos valsts pārvaldē. Tāpat arī par policistiem iecēla bijušos Krievijas ieslodzītos.
Kā pirmā valoda šādā politikā ir Krievu valoda. Un jāpaiet tikai zināmam laikam, lai atlikušā populācija asimilējās, sāk runāt tikai Krieviski un pazaudē savu identitāti un saprati par savām vēsturiskām saknēm. Kultūru sapludināšana vienā katlā nozīmē kultūru navi. Bet atšķirīgas kultūras ir tieši tas, kas cilvēci padara interesantāku un bagātāku.

Trešais arguments ir vērtību sistēma. Krievijai šī sistēma ir tāda skaldi ar sirpi un sit ar āmuru. Tātad, izplesties cik vien spēka un cik vien pasaule atļauj.
Diemžēl šāda vērtību sistēmu jau pašos pamatos māca Krievu cilvēkus no bērnības netolerēt atšķirīgos, pēc iespējas vieglāk kautko nopelnīt, otram kautko atņemt, otru iebaidīt utt. Tas popularizē cilvēku izvēlēties noziedzīgu dzīvi.
Krievijā šodien necīnās pret rasismu. Gruzīņi Krievijā no rasisma cieš tikpat bieži kā tumšādainie.

Ceturtais un svarīgākais faktors tomēr ir valsts suverenitāte. Ja gruzijai ir sava zeme, tad Krievu ļaudīm ar Krievijas pasēm, kuriem kaut arī viņi tur ir >90% nav tiesības pateikt, ka Gruzijas zeme pieder viņiem.

Tikpat labi Ķīnieši arī varētu iebraukt kādā Krievijas ciematiņā, nosmacēt vietējos ar savu kultūru, valodu un pateikt, ka ciematiņš pieder viņiem, piekopt rasismu pret krieviem, pasludināt neatkarību no Krievijas un iesūtīt miera uzturēšanas spēkus un sargāt savējos, līdz pēdējais krievs aizbēg no tā ciematiņa... Vai tad tas būtu taisnīgi?

Piemēram, Abhāzijā pret Gruzīņiem pašiem savā zemē tika vērsts ne tikai rasisms bet arī genocīds.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 16:47
Redz, ja mums atskaites punkts ir pārvaldes kvalitāte, varbūt Tev taisnība. No otras puses, ka mēs skatāmies uz cilvēka dzīves kvalitāti, ne tikai materiālo, taisnība var būt dažādiem atskaites punktiem. Un šeit sākas ideoloģisks karš, kura atskaites sistēma ir labāka indivīdam. Vai totāla brīvība un individuālās tiesības, vai priekšplānā būs kolektīvās tiesības. Viss atkarīgs, no kura skatupunkta to vērtējam un pieņemam par pareizu. Jums liekas, ka individuālās brīvības ir labākas. Ews vabūt esmu p;ārliecināts par pretējo. vai tāpēc mans viedoklis sliktāks un nepareizāks, ka ir pretrunā ar jūsējo? Kur ir tā robežšķirtne, kad jūs man uzsūtīsiet konkistadoru, lai pierādītu savu pareizību? Un kur taisnība man, lai iedzītu jūs Lamanšā?
Tā mēs te villosimies bezjēgā. Un taisnība būs mums abiem, jo mūsu filozofiskās premises ir būvētas uz savādāku redzējumu. Un katram no tiem ir tiesības pastāvēt, vai ne?
Aizejot tālākā vispārībā. Konflikts ir varbūt sākums kaut kam lielākam, nopietnākam. Pēc tam nāks jauna civilizācija, kas jau sākusi aktīvi veidoties un kurai mūsu strīds liekas izēstas olas čaumalas vērts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Gatis -> Lietussargs 11.08.2008 16:25
Es esmu pret Buša ārpolitiku karu Irākā un ārpolitiku Irānā un esmu arī pret Putina kariem Čečenijā un Gruzijā - tad vismaz šajā ziņā mūsu domas sakrīt.

Ja nu gadījumā visu šo valstu līderu mērķis ir samazināt populāciju pasaulē, kas daudzus varbūt šokēs, tad es domāju, ka kari un genocīds nav tā labākā metode, kā izpildīt šo ASV un it sevišķi pasaules populācijas kontroles plānu.

Lai arī tas ir FOX, iesaku paskatīties un padomāt par to, kas nodarbina pasaules neoficiālo līderu galvas gan no rietumiem gan no austrumiem: http://www.youtube.com/watch?v=bn-BHZlpLOw&feature=related

Piemēram Ķīna jau pielieto "1 bērna politiku". Iespējams, ka Krievijai un ASV ir citi plāni, kā samazināt populāciju, pie reizes, izspiežot momentālu labumu, no kritušajiem un dodot iespēju arī nopelnīt kara rūpniecībai (valdībai tuvu stāvošiem uzņēmējiem) uz nodokļu maksātāju rēķina.
Nav svarīgi Bušs, Medvedvs un Putins, viņiem mērķis ir vienots, bet atbalstītāji katram savi.

Un joprojām es ticu, ka rietumi dara pareizi, ja atbalsta Gruziju.
Visiem taču ir redzams, vēsturiski Krievija ir izpletusies un visas Krievijā iekļautajām valstis dzīvo nabadzībā un netaisnībā.
Kremlis vienkārš nespēj Krieviju pārvaldīt kvalitatīvi, jo Krievija ir pārāk liela un pēc sastāva pārāk dažāda.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Lietussargs 11.08.2008 15:16
piekrītu, rietumos ir divkosība. Bet Krievijā tā ir vēl lielāka===============================================Gati, ar to tad vajadzēja sākt - tas nekas, ka Rietumos ir slikti, bet Krievijā vēl sliktāk. Kopš kura laika divkosībai ir gradācijas? Kopš kura laika ir lielā un mazā nelietība? Kopš kura laika, ek, tā var uzdot jautājumus vēl un vēl. Tu esi Sansebastjanā parunājies ar kādu basku un pajautājis, ko viņš domā par atrašanos spānijas sastāvā? Tu zini, ko domā Londonderijas īrs par Lielbritāniju? Mēs te taustiņus klabinot zinām, ko patiesībā jūt osetīns, abhāzs un gruzīns? Par ko viņi katrs ir gatavi mirt? Mēs te barojamies no mediju informācijas druskām un pašpasludinātām Rietumu civilizācijas "vērtībām'. Un šausmināmies vai tieši pratēji plaukšķinām. daudzmaz objektīvi uz šodienas Ķīnu mēģināja paskatīties (uz sitirenu nepateikšu vārdu) autors piektdienas Dienas Kultūras pielikumā. nevar to izprast neņemot vērā gadu tūkstošu civilizācijas pieredzi šajā vietā un tautā. Vismaz viens rietumnieks godīgi pateica, ka tas, ko te muļļā gadiem, nav nekāds komunisms. Un kāpēc tad te mums labāk zināms,kādu ceļu labāk iet tiem nelaimīgajiem osetīniem? Vai abhāziem? Jeņķu stingeri atnesa baigo civilizāciju Rietumu izpratnē Afganistānas modžahediem? Pēc to pašu jeņķu receptes Huseina galvu parāva cilpā? Mierīga Irākas jauncelsme? Man nav izprotams, kāpēc šāda divkosīga civilizācija lien pa spundi visām nelaimēm? Kāda augstā morāle? Kādi principi? Tikpat pretīgs merkantils vieplis kā Krievijas uzbāšanās visai pasaulei ar savu īpašo izredzētību.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Danute 11.08.2008 15:11
Protams, mēs varam diskutēt un skaidroties, kurš politiķis vairāk vainīgs. Tomēr svarīgi ir nekavējoties (!) pārtraukt vardarbību. Cilvēki tiek nogalināti!

Es nevaru šajās dienās nedomāt par nevienlīdzību. Esmu ļoti priecīga, ka daudziem latviešiem, kas atradās Gruzijā, izdevās atgriezties mājās. Bet daudzi gruzīni nevar nekur aizbēgt - iebraukšanai, piemēram, Latvijā viņiem nepieciešamas vīzas. Un kur lai viņi bēg, viņu mājas ir Gruzijā. Tāpēc atbalstīsim Gruziju šodien gājienā, lai gruzīni visā Gruzijā, arī D-Osetijā Abhāzijā var dzīvot savās mājās droši.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Gruzīns Latvijā 11.08.2008 15:09
Ziniet, mums ir ļoti liela līdzība, kas, cerams, tomēr nenovedīs pie likteņu sakrišanas.

Gruzijas valdība bija korumpēta un noziedzīga arī pret saviem iedzīvotājiem. Savukārt, Osetija un Abhāzija Sakašvilli bija ļoti labs zirdziņš, ar kuru kurināt nacionālismu, kas piesedz paša tautas apzagšanu. Palasot Gundaru, kas Bērziņš, izskatās ļoti līdzīgi: jo vairāk zog, jo vairāk bļauj par "nāciju". Un neba viņš vienīgais.

Sakašvilli nebija līdzvērtīgs Rietumu partneris tieši korupcijas un nacionālistiska populisma dēļ. Tieši tāpat mūsu valdība nav nopietns rietumu partneris, kas spēj prezentēt savas pozīcijas un aizstāvēt viedokli. Ar zaldātiem Irākā un Afganistānā ir par maz, ja valsts galva ir "korumpēts dakteris".

Un tas ir milzīgs risks, kā māca Gruzijas piemērs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis -> Lietussargs 11.08.2008 15:00
Lietussarg, piekrītu, rietumos ir divkosība. Bet Krievijā tā ir vēl lielāka. 100% taisnība nav nevienam. Un kautkāda daļa taisnība ir abām pusēm.

Ja es vēl atbalstu, ka Krievijai ir tiesības atbalstīt savus pilsoņus svešā valstī, tad es esmu pilnīgi pret militārā spēka lietošanu visas valsts iekarošanā.
Lietussarg, es joprojām neesmu sapratis vienu lietu.
Vai tu atbalsti Krievijas pilsoņu aizstāvību vai arī Tu atbalsti Gruzijas okupāciju par to, ka viņa pakļāvās provokācijām un uzbruka Krievu miera uzturētājiem?

Es pieļauju arī domu, ka Tu pats esi krieviskas izcelsmes, kā rezultātā uz patiesību paskatīties no ne-krievu viedokļa ir diezgan sarežģīti.

Ja tas ir tā, tad es tevi par to nenosodu, bet vienīgi aicinu paskatīties uz situāciju arī ar gruzīna acīm.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 14:47
Redzēju to interviju. Nu un? Manu viedokli tā nemaina.
Un kāpēc DitaA uztraucas tikai par Tīnas un Nīnas naktsmieru? Kāpēc viņu nesatrauc to iedzīvotāju miers un dzīvības, kas mira no gruzīnu izšautajiem šāviņiem uz Chinvali?
Ciest ir cienīgi vienīgi gruzīni? Tāpēc, ka cieš ar sapni par ES un NATO? Kāpēc Rietumu civilizācijai vienmēr liekas, ka viņas konkistadori ir labāki miera baloži par Čingizhana jātniekiem? Kāpēc ķīniešu izpratne par savas sabiedrības izveidi ir sliktāka par Rietumu lielvaru divkosīgo cilvēkmīlestību?
manii nudien interesē, kāpēc viens ir pareizais, bet otram, tāpēc, ka savādāks, nepiekrītam?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 11.08.2008 14:34
Gribu tik pieminēt, ka vakar Gruzija paziņoja par karadarbības pārtraukšanu. Krievija dabūja Osetiju. Ko Kremlim tagad vajag?

Ak pareizi, atriebību Kremlim tagad gribās. Kremlis ir vienīgais, kas ir pelnījis atriebties. Vai tāda ir Tava loģika?

Ja jau Krievija drīkst atriebties Gruzijai, tad jau sanāk, ka Latvija, Lietuva, Igaunija, Polija, Somija un Ukraina arī drīkst atriebties Krievijai. Diemžēl tas novestu pie pasaules kara, kas nevienam nav vajadzīgs.

Man ir apnicis pieminēt Krievijas aizstāvību pret Dienvidosetiju. Kremlim neinteresē Dienvidosetijas neatkarība. Viņiem interesē teritorija. Un tie bēgļi no Dienvidosetijas ir parasti krievi, gan pēc pilsonības, gan pēc izcelsmes.
Ja jau Krievija cīnās par Dienvidosetijas suverenitāti, tad kāpēc Krievija pati viņi neatzīst Dienvidosetijas neatkarību?

Lietussarg - noskaties arī šo Sergeja Arutjonova komentāru un tad pastāsti par Kosovu kautko jaunu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Arāja -> Krišjānis Barons 11.08.2008 14:21
Ja par bērnišķīgu var saukt civiliedzīvotāju vēlmi dzīvot bez šaušanas un bumbošanas, tad laikam tiešām esmu naiva un bērnišķīga. Es tikai mēģinu iejusties vienkāršā gruzīna, Tīnas un Nīnas ādā, un saprotu, ka es nudien nevēlētos, ka turpat gandrīz vai pie manām namdurvīm norit karadarbība.
Par vienkāršajiem cilvēkiem es rakstu. Un lūdzu parādiet man vienu civiliedzīvotāju, kas mierīgi atzītu - lūdzu, sabombardējiet manu māju, atņemiet man tuvos cilvēkus un visbeidzot nogaliniet mani pašu!
Katrā karā vispirms un visnežēlīgāk cieš mierīgie iedzīvotāji. Protams, arī karavīri, bet, ja armija ir profesionāla, tad tas ir karavīru darbs un viņi, stājoties dienestā, zina, ar ko jārēķinās.
Bet civiliedzīvotāji tiešām ir pelnījuši mieru.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 13:56
Par tautu (osetīni, abhāzi) pašnoteikšanās tiesībām es jau padiskutēju pie Streipa bloga. Neatkārtošos. No starptautisko tiesību viedokļa Rietumi 'paši ar Kosovu izlaida džinu no pudeles. Un tagad neviens to atpakaļ neiedzīs. bet varbūt osetīniem un abhāziem nav tiesību uz savu valsti? Tikai nesāciet te malt veco fufeli par Krievijas pirkstu utt. Jā, ir tas pirksts, bet ja Rietumi nebūtu rīkojušies tik divkosīgi attiecībā uz albāņiem un serbiem, nav iemesla apšaubīt osetīnu un abhāzu vēl uz savu valsti. Un tad, kad aiz tā stāv Krievija? varbūt tikai jūs neko neredzam rēgojamies aiz Kosovas?
Amorāla ir jebkuras lielvara.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis -> Lietussargs 11.08.2008 13:38
Ja Jums padomju laikos bija labi un tādēļ visos jautājumos un strīdos aizstāvi Krieviju, tad lūdzu padomā par to vairumu cilvēku, kuriem padomju laikos nebija labi. Es personīgi esmu pietiekami daudz cietis no Krievijas. Arī mans deportētais vectēvs, kurš kļuva par invalīdu vergojot Krievijai ziemas salā, daudz cieta no šīs lielvaras. Šī vara neko no vēstures nav mācījusies. Un kā gan lai Kremlis kautkādu mācību dabū, ja vēsturiski Kremlis vienmēr ir palicis nesodīts?
Protams, arī uz ASV tas attiecās, jo paši ASV pilsoņi un militāristi atzīst, ka atombumbu uzmest uz mierīgajiem iedzīvotājiem ir kara noziegumus.
Visvairāk savus grēkus nožēloja 2.pasaules karā sakautā Vācija.
Diemžēl Krievija atšķirībā no Vācijas un ASV, savos pagātnes noziegumos neko neatzīst un neko nenožēlo. Un tāpēc viņi ir bieds un drauds pasaulei.

Gruzija tikai cīnās par savu zemi. Viņi nedāvina Krievijai Dienvidosetijas teritoriju tā, kā mēs uzdāvinājām Abreni. Par to es viņus cienu un jūtu līdzi viņiem par to, kam viņi tagad ir spiesti iziet cauri.

Un nav svarīgi, kas Gruzijai palīdz, lai tas būtu ASV vai arī visa pasaule. Ir svarīgi tas, lai Gruzija būtu neatkarīga valsts pilnā apmērā.
Ir svarīgi arī, lai Kremlis dabū mācību un nekad vairs nemēģina apdraudēt svešu valsti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Krišjānis Barons 11.08.2008 13:07
brīnišķīgi naivs, pat bērnišķīgs raksts. Sak, visi cilvēki pasaulē grib mieru??? Un kareivīgie gruzīni varbūt gribēja mieru??? Izskatās, ka viņi grib nevis mieru, bet par visu atgūt savas teritorijas absolūti nerēķinoties ar civiliedzīvotāju likteni. Vai citādi viņi uzbruktu Chinvali? Ko tad jūs iedomājaties, ka Krievija pēkšņi ļaus tā vienkārši uzbrukt saviem miera uzturētājiem??? Briedums iespējams nozīmē nevis kaut kādu abstraktu ideālu formulēšanu, bet gan spēju izprast visas 3 konfliktā iesaistītās puses osetīnus, gruzīnus un Krievijas Fed.
Patiesībā Gruzijas gadījumā jāatceras, nedari otram to ko pats negribi lai tev darītu...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Arāja -> e 11.08.2008 09:43
Ja es rakstu "mēs", tad domāju sevi un savus darba un domu biedrus. Es jau nerakstu "mēs un e". Ja Jūs neidentificējaties, lūdzu nesatraucieties! Neviens ar varu nekur Jūs nevēlas "pieskaitīt". Šeit taču atšķirībā no Krievijas ir brīva griba - ko vēlos, to daru un identificējos ar to grupu, ar kuru pats vēlos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 09:33
Gruzijas piem\ers perfekti parāda, ka šodien draugu nav. Ir tikai lielvaru intereses. Atliek vien ar nožēlu secināt, ka Gruzija nebija tik gudra un neizmantoja tās savās interesēs. Turklāt, noliegt to, ka tieši Gruzija Olimpisko spēļu atklāšanas dienā uzsāka militāru ofensīvu, var tikai klaji akls cilvēka. Un nav svarīgi, vai pirms tam Krievija kacināja un provocēja gruzīnus. Viņi savai atbildei izvēlējās no politiskā un emocionālā viedokļa viskretīniskāko variantu. Un tagad ir godam nopelnījuši pērienu.
Ja vēlies spēlēties lielajā smilšu kastē, jābeidz domāt kā mazam bērnam.
Starp citu, ar šo gājienu Gruzija, cerams, pārvilkusi svītru iespējai būt NATO. Es nevēlos, lai mana valsts atrastos vienā militārā organizācijā kopā ar psiholoģiski neprognozējamu valsti, kuras džigitu var tik vienkārši izprovocēt uz konfliktu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Veiko Spolitis 11.08.2008 09:06
Tīna un Nīna var vienīgi paļauties uz ASV, jo, lai arī mēs vēlētos ES konstruktīvāku darbību, tās nav... Misha Saakashvilli atljaava ruskiju provokaacijaam iekraasot sevi stuurii, un tagad par to ir jaasamaxaa, jo Rietumi nav vienoti...

Vienveidīgo izdomas nabago un klaji impērisko komentāru daudzums diskusijās pēc domraxtiem par notiekošo Sakartvelo liecina par 0-iznākuma spēles aizstāvju taustekļiem.

Situācija kopumā skaudri atsauc atmiņā Oswald Spengler gara darbos raxtīto...:(

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

e 11.08.2008 01:01
Mēs,mēs,mēs, kādi mēs? Lūdzu nerunājiet arī manā vārdā, es vīnu nedzeru un "pieredzes apmaiņās" nebraukāju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jānis 11.08.2008 00:24
Es gribētu novēlēt Tīnai un Nīnai mierīgu nakti. Ar skaistiem sapņiem. Un spēku izturēt. Un gribu novēlēt daudziem Krievijā - nemierīgu nakti, lai sirdsapziņa neļauj gulēt un veselais saprāts liek mosties no putina miega.

Citi autora darbi
Kaut kas krasains

Un atkal jauns sākums 5 Autors:Dita Arāja