Nāk rudentiņis... 16

Šobrīd šķiet, ka Jūrmalas skandāls licis sabiedrībā arvien biežāk izskanēt “varbūt pietiks?!”. Taču kāpēc tie ir tik klusi, nesaistīti un pasīvi protesti?

Iesaki citiem:

Vērojot notiekošo pēc Jūrmalas skandāla, prātā nāk padomju laikā populārā multiplikācijas filma. Tajā apvēlies bebrs un sesks nodarbojas ar sportu. Precīzāk, bebrs apvārdo sesku un liek viņam savā vietā novājēt, skrienot apkārt dīķim, peldot, lēkājot, kamēr pats bebrs uz visu noraugās, turpinot uzbaroties. Sesks ik pa laikam aizelsies prasa: “Varbūt pietiks?!”, bet bebrs tikai turpina viņu dresēt. Šobrīd šķiet, ka Jūrmalas skandāls licis sabiedrībā arvien biežāk izskanēt šiem “varbūt pietiks?!”. Taču kāpēc tie ir tik klusi, nesaistīti un pasīvi protesti?

Daļa atbildes meklējama faktā, ka Jūrmalas skandāla telefonsarunu ieraksti rada pārliecību: līdzīgi darījumi politikā notiek visu laiku. Šeit nav domāta tieši balsu pirkšana, bet gan vispārējā politiskā vide. Termini, kas izskanēja sarunās, kā arī plašais politisko partiju saraksts, kas tajās pieminēts, liek domāt, ka ačgārnību ir tik daudz un tās ir tik lielas, ka cīnīties pret to būtu kā Donam Kihotam cīnīties ar vējdzirnavām. Arī vairākās vēlēšanās tauta jau noticējusi jaunajām partijām. Bet tās tomēr nekļūst par tādām mesijām, kā solījās pirms nākšanas pie varas. Tā vietā dzirdēti neskaitāmi politiskie skandāli bez īpašām negatīvām sekām skandālos iesaistītajiem. Nav tiesas spriedumu par reāliem cietumsodiem, vēl vairāk – skandālos iesaistītie lielākajā daļā gadījumu joprojām darbojas politikā. Tāpēc sabiedrība ir nogurusi, riebumā novēršas un nevar atrast spēku, lai darītu ko vairāk kā tikai nopūsties un nolaist rokas nevarībā.

Situāciju neuzlabo lielākās daļas pie varas esošo paziņojumi un rīcība – smīns, pilnīgais miers un neizpratne, kādus paskaidrojumus sabiedrība gaida, jo, premjera vārdiem runājot, nekas jau nav noticis. Arī daži eksperti tā vietā, lai skaļi pateiktu, ka šādiem politiķiem nav vietas cīņā par vēlētāju uzticību, izteikušies, ka tautai atmiņa esot īsa un tāpēc, piemēram, Latvijas Pirmā partija tikšot ievēlēta arī nākamajā Saeimā.

Arī fakts, ka Latvija ir maza valsts, kur viens otru pazīst, droši vien dod savu ieguldījumu notiekošajā. Teju katram kādā no partijām ir kāds pazīstams cilvēks, bet politiskā vide vispār ir tik šaura, ka visi viens otru pazīst un protestēšanas gadījumā spiesti rēķināties ar pretuzbrukumu. Citiem vārdiem, ir vēlme nezāģēt zaru, uz kura paši sēžam, tāpat kā dominē apziņa, ka pilnīgi tīru ietekmīgu politiķu Latvijā atrast būtu ļoti grūti. Tas ne tikai liek aizdomāties par to, kurš pirmais metīs akmeni, bet arī kādas ir alternatīvas?

Pēdējo jautājumu nācies dzirdēt citā formā, proti, paziņojumos, ka nav par ko balsot Saeimas vēlēšanās, jo nav ticības, ka kāda no tām partijām, kura pretendē uz varu arī pēc 2006.gada oktobra, ir īstā. Tā kā īstas alternatīvas par ko balsot nav, pastāv divas iespējas – vai nu nebalsot vispār, vai nu balsot par mazāko ļaunumu. Pirmais variants nav risinājums, jo nenobalsojot vēlētājs ne tikai zaudē jebkādu iespēju justies pārstāvēts politiskajā dzīvē, bet arī palielina jau tā lielo norobežošanos un vienaldzību pret notiekošo valstī. Vēlēšanas arī nav referendums, kur nepieciešams noteikts kvorums. Tā kā pat, ja balsot aizietu tikai puse vēlētāju, vēlēšanas būs notikušas un parlamentā būs ievēlēti tie, kurus atbalstījusi tikai aktīvā puse sabiedrības. Tātad, izvēlēties mazāko ļaunumu un balsot par kādu no partijām pat bez pārliecības, ka tā ir labākā nevis tikai uz vājo citu partiju fona, bet labākā vispār (piemēram, tāda, kurā vēlētājs būtu gatavs kļūt par partijas biedru)?

Šķiet, tieši mazākā ļaunuma scenāriju šobrīd paredz tie, kas ir pie varas, jo domā, ka citu variantu nav un vēlētāji tik un tā balsos par viņiem. Līdzšinējā lielākās sabiedrības daļas reakcija arī to apstiprina, jo tā vietā, lai pieprasītu un sagaidītu adekvātu atskaitīšanos no politiskās elites, mēs – vēlētāji – tikai pārslēdzam televīzijas kanālus no tāda, kas runā par Jūrmalas skandālu, uz to, kas par politiku nerunā, ignorējot faktu, ka tieši norobežošanās no notiekošā un šķietamā vienaldzība ir viens no iemesliem, kāpēc daļa politiķu tik bezkaunīgi jūtas visu varoši. Politiskā elite apzinās, ka diezin vai sekos tāda sabiedrības reakcija, kas liktu viņiem pārdomāt savu rīcību. Viņi nerēķinās ar būtiskām negatīvām sekām un strādā tālāk, jo cer, ka reklāmas un saukļi, kā arī īsā tautas atmiņa ļaus pie varas palikt arī pēc vēlēšanām.

Taču tas tā var nebūt, ja sabiedrība pret notiekošo protestē un pieprasa adekvātu politiķu reakciju – ne tikai atrakstīšanos, bet patiesu atbildi un nostāju pret notikušo gan no tām partijām, kas ir tieši iesaistītas vai pieminētas skandālā, gan tām, kas tikai noskatās no malas.

Dažādas sabiedriskās domas aptaujas par sabiedrības iesaistīšanos politikā un tās uzskatiem par politikā notiekošo nedod iemeslu optimismam, bet ļauj nonākt pie vienkārša un neiepriecinoša secinājuma: mums nepatīk viss, kas valstī notiek, bet mēs neticam, ka varam kaut ko mainīt, un gaidām, ka viens līderis visu saliks vietās. Par to liecina fakts, ka sabiedrībā turpina palielināties bažas par valsts attīstības virzienu[1]; gandrīz puse iedzīvotāju neuzskata, ka ar protesta akcijām ir iespējams ietekmēt valdības lēmumus[2]; četras piektdaļas aptaujāto domā, ka ir maz iespēju kontrolēt politiķu darbību[3]; un vairāk nekā puse atbalsta ideju, ka Latvijai vajadzīgs spēcīgs līderis ar plašām pilnvarām jeb tā sauktā stingrā roka.[4]

Tātad, aicinājums uz sabiedrības protestiem ir naivs optimisms? Mēs taisāmies sēdēt uz dīvāniem, pārslēdzot televīzijas kanālus, un pieņemt visu, kā tas notiek?! Bet varbūt pietiek, un Jūrmalas skandālam jākļūst nevis tikai par priekšvēlēšanu kampaņas sākumu, bet pēdējo pilienu sabiedrības pacietības kausā un robežšķirtni, kas politiskajām partijām liek sadalīties divos blokos atkarībā no tā, ko politiķi domā un kā atskaitās vēlētāju priekšā par notikušo?

Manuprāt, sabiedrībai ir laiks saprast, ka tāda stingrā līdera, kas visu sakārtos, Latvijā nevar būt. Atcerēsimies, ar ko beidzās Einara Repšes un Andra Šķēles ienākšana politikā – viņi ilgtermiņā nekļuva par tiem stingrajiem līderiem, par kādiem daļa sabiedrības balsoja vēlēšanās. Tāpat, vai nav laiks apzināties, ka ilgas pēc stingrā līdera ir cenšanās novelt atbildību par politiskajiem procesiem no sabiedrības pleciem? Citiem vārdiem, tā vietā, lai sabiedrība aktīvi piedalītos politiskajos procesos, tā labprātāk ievēlētu stingro līderi, kas visu izdarīs pareizi, atņemot vēlētājiem nepieciešamību sekot līdzi, vērtēt un kritizēt notiekošo politikā.

Manuprāt, šobrīd ir pienācis laiks sabiedrībai pārvērtēt savu pasivitāti un parādīt, ka tā negrib kārtējo reizi izvēlēties mazāko ļaunumu. Francijā sabiedrība vairākas dienas protestēja pret viena likuma pieņemšanu. Latvijā daļa politiskās elites savā visatļautībā iespļāvuši vēlētājiem sejā, drastiski iedragājot uzticību ne tikai pāris partijām, bet visam politiskajam procesam, jo mēs šķietami esam spiesti izvēlēties mazāko ļaunumu. Un ko mēs darām?! Sēžam pie televizoriem, lai gan patiesībā vajadzētu iet ielās un protestēt pret Jūrmalas skandālā pieminētajām personām, partijām, kā arī valdību, kurā šīs partijas joprojām strādā. Varam arī runāt par varbūtību boikotēt vēlēšanas, ja tiem neseko adekvāta politiķu reakcija. Protestos vietējā elite būs spiesta ieklausīties.

Mums katram ir daļa atbildības par notiekošo, kā arī iespējas ko mainīt un rīkoties. Tā nav katra vēlētāja personiskā, bet gan sabiedrības un valsts problēma – ka ir sajūta, ka nav par ko balsot šī gada rudenī!

___________________________________

[1] Tikai 39% iedzīvotāju piekrīt, ka procesi Latvijā kopumā noris pareizā virzienā - 2004.gada septembra SKDS dati.

[2] Pēc SKDS 2004.gada jūlijā veiktās aptaujas datiem, 44% iedzīvotāju piekrīt, ka, piedaloties protesta akcijās, ir iespējams ietekmēt valdības lēmumus. Šis rādītājs ir visai nemainīgs kopš 1999.gada.

[3] Pēc SKDS datiem 79% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka ir maz iespēju kontrolēt politiķu darbību. Arī šajā jautājumā kopš 2001.gada situācija nav būtiski mainījusies.

[4] SKDS 2005.gada dati liecina, ka līderi ar ‘stingru roku’ atbalsta 54% aptaujāto. Tāpat kā iepriekšējos jautājumos, arī šeit tendence pēdējos gados ir visai stabila.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (16) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 08.04.2006 07:21
piekrītu Udox. Būtu jau jau jauki tos korumpantus nogāzt,tik skaidri redzams ,ka ne pati Jaunalksnes kundze visus šos materiālus atrada un sagatavoja.Citiem vārdiem-šī kundze bija kompratu publiskošanas speciāliste.tāpat kā citām partijām ,struktūrām ir citi.

Un no šīm telefonsarunām var saprast arī ,ka daļa runātāju zināja ,ka sarunas noklausās,pat vairāk, viens otrs zināja ka"viņi " reaģē ātrāk kā gribētos.citiem vārdiem sakot ,likumīgi drīkst noklausīties dienesti,bet precīza noklausītā informācija operatīvi nonāk politisku spēku rīcībā.piekritīsim-ir pamats diskusijai par to,vai mūsu valstī ir jābūt kabatas valsts struktūrām."Apteku kontrolirujesh,vatu imejesh".

Noklausoties daļu šo sarunu,man tā arī nepalika skaidra Šlesera korumpējošā loma šais notikumos.Kam viņš piedāvāja dot kukuli? Ančānam? Noteikti nē.

Vārdu sakot jautājumu vairāk nekā atbilžu."jūrmalgeita" mūs teciņus noveda līdz valdības krīzei.Mēs vēl varam uzdot jautājumu vai nav kādi spēki,kas vēlētos destabilizēt situāciju pirms NATO sammita.Man tādas aizdomas ir.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autore 07.04.2006 15:41
Annai - ir skaidrs, ka pret vienu cilvēku vai kādu cilvēku grupu "garās rokas" var būt ietekmīgas. Bet kā ar lielas sabiedrības masu? Nedomāju, ka tiešām ir tik traki kā mafijas filmās. Galvenais ir tas, ka cilvēki domā, vērtē un izsaka savu nepatiku, pretenzijas pret notiekošo, nevis tikai nolaiž rokas!

Protestantam - bieži vien tiek pieminēts skandināvijas modelis kā demokrātijas piemērs, kur aizdomas par kādu ačgārnību uzreiz liek amatpersonai atkāpties... Bet skaidrs, ka tur tāda politikas kvalitāte nav bijusi visu laiku! Tā nākusi un tiek uzturēta, jo ir sabiedrības un mediju spiediens - tas, kas Latvijā ir trūcis un vēl trūkst arī šodien. Protams, ir daudzi žurnālisti, kas Latvijā - cepuri nost! - labi dara savu darbu, nebaidās rādīt dusmīgu un kritisku seju, kad tas ir vajadzīgs... Tajā pat laikā netrūkst arī tādu, kas ar politiķiem runā iejūtīgi, gandrīz vai kā papļāpājot. Dažreiz tiešām rodas sajūta, ka viņi jūt līdz visiem pēc kārtas, jo redz' politika tāda netīra spēlīte ir un visas nedienas ir kāda cita (politiskā konkurenta) savārītas un pasūtītas. Tāda iejūtība lielākajā daļā gadījumu ir pilnīgi nevietā un dod politiķim sajūtu, ka viss ir kārtībā, ka arī sabiedrība jūt viņam līdz, visu var kaut kā sastrēbt un būs jau labi. Nebūs labi un nedrīkst būt labi, kamēr politiķi ignorēs, ka kaut kas ir noticis vai ķeksīša pēc - nevis pēc būtības - atbildēs uz jautājumiem, kas ir radušies par viņu iesaistīšanos/ pieminēšanu Jūrmalas skandālā!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Protestants 07.04.2006 13:09
Lasot so rakstu radas jautajums par to, kadi ir piemeri pasaule, kur valsts ir bijusas ar lidzigam problemam un kur si situacija ir uzlabojusies? Es domaju gan to, ka politiska elite tomer jut atbildibu veletaju prieksa un kur tautas rikotas protestakcijas ir bijusas nozimigas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anna 06.04.2006 14:24
Ļaudis ir iebaidīti, tāpēc ir pasīvi. Zinām jau tās "garās rokas". Šlesers "noraks" jebkuru. To jau parāda prokuratūras bailes izvirzīt apsūdzību. Tā vietā, lai aiz kauna vismaz paietu malā, tas kungs vēl "muti brūķē".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autore - Udox 06.04.2006 12:54
Es arī uzskatu, ka šobrīd nav neviena partija, kas no Jūrmalas skandāla var iziet ar paceltu galvu, proti, visas kaut kā ir bijušas iesaistītas. Tāpēc jau arī ir sajūta, ka nav par ko vēlēt. Taču ko Jūs piedāvajat? Bez sabiedrības spiediena politiķi nemainīsies!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Udox - Neviens un visi 06.04.2006 08:20
Galvenais iemesls, kāpēc Jūrmalgeita negūst atsaucību un popularitāti, daudzu cilvēku aprindās ir uztvere, kas pamazām kļūs nospiedoša un ļoti un ļoti mazina visu atklājumu iespaidu. Runa iet par to, ka visu paanalizējot, izrādās, ka gan JL, gan TB deputāti zināja par notiekošo un aktīvi sadarbojas ar KNAB, izprovocējot uz darbību pretiniekus. Apziņa, ka teorētiski neatkarīgais KNAB ir pārvērsts par divu partiju ieroci, nav nekas patīkams un īpašu entuazismu neizraisa. Un fakts, ka šādu kukuļdošanas darījumu var atklāt, tikai iepriekš izraisot situāciju, kur tas ir nepieciešams, arī neliek visiem sajūsmā noelsties par KNAB darbību. Ziniet, jebkuram var izraisīt situāciju, ka viņš nu iedos kādam kaut vai piecīti. Ja ļoti gribēsim, jebkuram. Un kad apskatās no šī viedokļa, tad ir saprotams, kāpēc cilvēki īpaši nereaģē uz šo skandālu. Bez tam - tas vienkārši bija gājiens ārpus rāmjiem, kuru pirmo izdarīja JL un TB. Protams, ka atbildes gājiens, kaut vai pa lielāku summu, vairs neizraisīs to efektu, bez tam - kā jau runāts - ja speciāli neizprovocē situāciju, nedz var savākt kukuļdevējus, nedz arī ko pierādīt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autore - Dainim 05.04.2006 17:28
Ideja par izpildvaras kontroli - gan pašvaldības, gan lielo valdību - nav slikta, jo šobrīd laikam tiešām nepastāv kāda sabiedriskā organizācija, kas specializējas uz politiku visas Latvijas mērogā ar pārskatu ne tikai uz Rīgā notiekošo. Protams, ir NVO, kas seko līdz politikai, korupcijai, bērnu aizsardzībai... ir visādi novirzieni. Bet šobrīd ir vajadzīga visas sabiedrības reakcija!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autore - Domātājai 05.04.2006 17:01
Jā, praktiskie apsvērumi ir jāņem vērā. Bet nekas taču nav neiespējami. Var piketēt sestdienā, kad nav jāstrādā. Var rakstīt atklātas vēstules vai vākt parakstus petīcijai. Ir varianti! Galvenais, ka kaut kas tiek darīts un par kaut ko tiek domāts! Es šeit arī izsakos kā privātpersona bez sabiedriskas organizācijas aiz manis... kur tās ir?!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Domātāja 05.04.2006 14:10
Protams vajag rīkoties, bet kurš uzņēmsies iniciatīvu. Es droši vien personiski nevaru atļauties organizēt protesta akciju - tipa gājiens pret korupciju, pikets Doma laukumā ar ugunskura kurināšanu un cilvēku tusu vairākas diennaktis, kamēr no valdības neseko rīcība. Tas laikam būtu sabiedrisku organizāciju darbības lauks. Vai ir kāda tāda, kurā varu iesaistīties? Pat situācijā, ja kāda kaut ko tādu organizētu, es nemaz nezinu vai varu piedalīties šādās akcijās. Vai manas tiesības protestēt darba laikā aizstāv kāds likums, vai mani neatlaidīs no darba, ja sēdēšu pie ugunskura divas dienas...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autore - Aleksis 05.04.2006 12:54
Aleksi - piekrītu, ka ne jau visas partijas uzreiz ir dubļos, jo to nosaukumi vai to personas ir piesauktas Jūrmalas skandāla telefonsarunās. Tāpēc jau saku, ka vajag adekvātu reakciju un 'savējo' novērtēšanu. Kāda vēl karsta strēbšana, kad sarunas atklājušās jau pirms vairākām nedēļām?! Tie cilvēki, kas ir tie prātīgie un godājamie, taču arī zina, kāda ir viņu partija un tie ļaudis, kas ir negatīvā gaismā parādījušies šajā skandālā. Tad arī vajag no viņiem prasīt atskaitīšanos, lai partijai nav jāgrimst tālāk dubļos. Acīmredzot, ir vajadzīgs lielāks sabiedrības spiediens, lai to panāktu.

Viena lieta, ka ir tiesas process, kuram jāmeklē atbildes tiesas zālē un pierādījumi viena vai otra vainai. Otra lieta, ka ir sabiedrības tiesa, proti, sabiedrība spriež savu tiesu, ņemot vērā to, kas ir izskanējis sarunās. Manuprāt, šai tiesai jau vairs nav tik svarīgi, vai Šlesers vai Šķēle iniciējuši kukuļa došanu vai tikai par to zinājuši un nav atturējuši tā došanu. Arī tas, ka viņi mēģināja sazvanīt TB/ LNNK, manuprāt, liecina, ka TB/LNNK ir partija, kas citos gadījumos ir parādījusi, ka šādās sarunās var piedalīties (respektīvi, ir vērts ar viņiem mēģināt kaut ko sarunāt).

Ir jāskatās uz šo notikumu no lielas perspektīvas, nevis tikai detaļām. Visiem, kas ir piesaukti, ir jāskaidro KĀPĒC tas tā - un nevis ar smīnu un 'dariet ko darīdami, jūs mums tik un tā neko nevarat sliktu nodarīt', bet gan ar nopietnu atbildību pret to mandātu, ko vēlētāji viņiem ir devuši.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dainis 05.04.2006 12:47
Esmu domājis par vēl kādu iespēju, kā demokrātiskā veidā varētu piespiest valsts pārvaldi „pagriezties ar seju pret iedzīvotājiem”. Tā kā mēs ievēlam gan Saeimu, gan vietējās pašvaldības, tad mēs esam arī atbildīgi par to, kā viņi veic savus pienākumus, respektīvi, mums viņi ir jākontrolē, jāliek atskaitīties par pieņemtajiem lēmumiem un izlietoto valsts naudu.

Tāpēc ir jāizveido visaptveroša sabiedriska organizācija „Latvijas vēlētāju apvienība”. Ar komisijām galvenajās valsts dzīves sfērās, ar izpild-institūciju jeb valdi, sastāvošu no komisiju vadītājiem, ar pārstāvniecību jeb portālu internetā. Caur reģionālajām struktūrvienībām, šāda sabiedriska organizācija varētu apvienot plašas vēlētāju masas. Tas ļautu valsts iedzīvotājiem reāli piedalīties valsts dzīves procesos un iespaidot tos, kā arī rast aizstāvību pret valsts iestāžu patvaļu.Lai šāda organizācija varētu pastāvēt, ikviens biedrs, manuprāt, mēnesī būtu ar mieru samaksāt 1-3 Ls. Ar laiku, uz vietām varētu pat izveidoties sava veida vēlētāju klubi, kur iedzīvotāji varētu sanākt kopā, lai pārrunātu dažādus aktuālus jautājumus un nevajadzētu „burkšķēt pa kaktiem”, ka viss ir slikti. Lūk, tas būtu spēks, ar ko valsts pārvaldei būtu jārēķinās un kura priekšā būtu spiesti atskaitīties par pieņemtajiem lēmumiem, stāvokli valstī un izlietoto valsts naudu. Tādā veidā varētu tikt kontrolēts, ne tikai ievēlēto Saeimas un pašvaldību deputātu darbs, bet arī kopīgi meklēti risinājumi aktuāliem jautājumiem un krīzes situācijām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis - Autorei 05.04.2006 11:59
Arī daži eksperti tā vietā, lai skaļi pateiktu, ka šādiem politiķiem nav vietas cīņā par vēlētāju uzticību, izteikušies, ka tautai atmiņa esot īsa un tāpēc, piemēram, Latvijas Pirmā partija tikšot ievēlēta arī nākamajā Saeimā.

Tas, ka atsevišķi LPP pārstāvji ir nopietni kompromitējušies, neizslēdz to, ka LPP var būt arī godājami politiķi, kuriem ir vērts atrasties nākamajā Saeimā. Slikti būtu vienīgi tas, ja LPP vadība līdz vēlēšanām principiāli neizvērtētu Jūrmalas skandālu un savu biedru līdzdalību tajā. Varbūt viņi to šobrīd nedara vienkārši tādēļ, ka nevēlas strebt karstu, jo nav taču vēl zināms, kuras no apsūdzībām un korupcijas incidentiem apstiprināsies izmeklēšanā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autore 05.04.2006 11:07
Svinam - es nedomāju, ka protestu mērķis ir gāzt pie varas esošos burtiskajā šī vārda nozīmē. Tāpat arī saprotu, ka nevaram uztaisīt ģenerāltīrīšanu, proti, dot iemeslu "slēgt" visas partijas, kuram vairs neuzticamies. Taču šo protestu mērķim ir jābūt centieniem piespiest politisko eliti sabiedrībā ieklausīties un pārdomāt līdz šim neadekvātos smīnus un mieru, kas sekojis Jūrmalas skandālam. Ja mēs klusēsim, tad viņi nemainīsies! Ja mēs kliegsim un protestēsim, viņi būs spiesti mainīties!!!

Ieva - piekrītu, ir vienaldzība un Maslova piramīdas apakšējo slāņu vajadzības... Tāpēc jau saku, ka lielākā daļa tikai pārslēdz televīzijas kanālus, jo negrib redzēt to politiku, bet gan izklaidi. Tas ir pilnīgs analogs tam, ko Jūs sakāt par to, kas lasīs un kas nelasīs šo rakstu. Tas ir saprotams. Bet ir arī cita sabiedrības daļa un ir notikumi, kuriem ir jābūt kādām lielākām sekām. Ceru, ka šis ir tas notikums.

Dainim - ļoti labi, ka esat izteicies un rakstījis deputātiem/ partijām. Ja nav laika iet ielās ar plakātiem, varam domāt citus variantus - protestu vēstules ar parakstiem, piemēram. Ja Jums pievienosies arī citi, kas domā līdzīgi (ir sašutuši par notiekošo), tad viņi būs spiesti ieklausīties!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dainis 05.04.2006 10:42
"...nenobalsojot vēlētājs ne tikai zaudē jebkādu iespēju justies pārstāvēts politiskajā dzīvē..." Un ja es nobalsošu, mani kāds pārstāvēs? Muļķības! Vai līdz šim mani kāda partija, par kuru esmu balsojis, ir pārstāvējusi?... Autore aicina protestēt. Bet kā? Es esmu rakstījis partijām, deputātiem, izteicis savu viedokli internetā. Vai no tā kaut kas ir mainījies? Nekas nav mainījies - "suņi rej, bet karavāna iet tālāk". Ko tad darīt, iet ielās kā Francijā un sākt demolēt skatlogus un dedzināt automašīnas? Ar vārdiem jau viņi vairs nesaprot, vai arī izliekas, ka neko nesaprot, neko nav dzirdējuši, ne par ko nav informēti. Kuram darba cilvēkam tad ir laiks stāvēt ar plakātu rokās un kāda vispār no tā jēga. Atliek vien cerēt, ka viņi paši viens otru "noēdīs", jo tas bardaks, tā uzpūstā valsts pārvaldes sistēma, kas palikusi vēl no padomju laikiem, ilgi pastāvēt nevar. Varbūt tad kaut kas mainīsies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ieva 05.04.2006 09:38
Viss ir uzrakstiits pareizi, kā arī šādus rakstus vajadzētu raktīt vairāk un vairāk! Verbūt tad kas mainītos. Bet patiesībā, nemainīsies nekas! Jo cilvēkiem ir dziļi vienaldzīgs viss, kas notiek apkārt. Cilvēkiem rūp tikai katra personiskās un pārsvarā dabiskās vajadzības, seks, ēšana un izklaide. Neviens negrib būt Dons Kihots, jo tas nozīmē cīņu, pietam bezjēdzīgu! Šo rakstu izlasa retais, lielākā daļa sabiedrības tā vietā labāk izlasītu rakstu par Kaimiņienes piedzīvojumiem iepriekšējā naktī!!! Patiesībā, skats no malas uz šādu situāciju ir ļoti drūms!!! Cilvēces patiesā seja ir vienaldzība! Un politiķi to zina, tādēļ arī viņi var brīvi rīkoties!!! Tam kuram šķiet, ka pietiek, tas droši var uzrakstīt kādu rakstu.... Bet, nu un......

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Svins 05.04.2006 09:06
viss, ko autore raksta, pēc idejas ir pareizi, bet ir daži "bet". pirmkārt, arī tajā pašā Francijā, neskatoties uz ielu protestiem, to likumu taču beigās pieņēma. līdz ar to, kāds gan frančiem ir ieguvums? likumu tik un tā pieņēma un viņi nevarēja to ietekmēt. otrkārt, labi, pieņemsim, ka tauta iziet ielās un "nogāž" pie varas esošos. bet ko tālāk? kas nāks vietā? vai ir kādas labākas alternatīvas? protams, es piekrītu, ka nekļūdās tikai tas, kas neko nedara un ka sēdēt malā un bezpalīdzībā noplātīt rokas nav izeja ...

Saistītie raksti
Citi autora darbi
7595930098 1188c7be29 z

Life with Donald Trump 1 Autors:Dace Akule

Uzticesanas vienna konference

Par uzticēšanos 66 Autors:Dace Akule

Peru akmeni

Par globāli būtisko 1 Autors:Dace Akule

Kaleidoskops 1

Par sarežģīto pasauli 1 Autors:Dace Akule

Bilde peru

Par Peru 5 Autors:Dace Akule

11825959 10153434773260306 6968551125438830656 n

Par AirBaltic 17 Autors:Dace Akule