Atslēgvārdi:

Naids 25

Ja nu kādreiz mums kā nācijai būs lemts iet bojā, tad, visticamākais, mēs nevis tiksim fiziski iznīcināti no svešas varas vai asimilēti kādā lielākā nācijā, bet gan noslīksim savā naidā.

Iesaki citiem:

Stindzinoša naida šalts šajās dienās ir pārgāzusies pār Maiju Kāli, kura mūsu portālā pastāstīja par saviem piedzīvojumiem ar Latvijas ierēdņiem, kārtojot formalitātes, lai apprecētos ar Marokas pilsoni. Raksts politika.lv

Šo rakstu nosūtījām arī portālam TVNET, kur raksts, šķiet, bija viens no visvairāk komentētajiem — kad rakstu šo blogu, komentāru skaits pārsniedz 760 ierakstus. Un lielākā daļa no komentāriem ir nevis par raksta būtību — par Latvijas institūciju sniegtās informācijas neatbilstību realitātei un par ierēdņu nesamērīgo iejaukšanos privātajā dzīvē, bet gan — klaji naidīgi un autori un viņas ģimeni pazemojoši. Un baisa apjausma — jā, tieši tādi — tik aprobežoti un naidīgi mēs, latvieši, esam.

Mēs aprejam tos, kas neizskatās uz mata tādi, kā esam mēs, un noteikti noniecinām sievietes, kas par saviem mūža draugiem nav vis izvēlējušās latvju bāleliņus, bet uzdrošinājušās apprecēties ar citas valsts pilsoņiem. Un tūlīt arī tiek rasts izskaidrojums — ārzemniekus izvēlas tikai neglītenes, kuras neviens latviešu vīrietis negrib. Šie viedokļi ir vairumā. Un mazākumā paliek rasistiskos rējējus kauninoši komentāri un nedaudzo sieviešu balsis, kuras pasaka skaidri un gaiši — viņām nav svarīga vīra tautība vai ticība, bet gan tas, kā viņas kopā ar savu mīļoto cilvēku jūtas. Un ne visas savus cilvēkus atrod „tīrasiņu bāleliņu” vidū. Un viņas, protams, par savu atklātību, tieši tāpat kā raksta autore, dabū naida šalti tieši sejā. Un vēl. Un vēlreiz.

Lasot šos komentārus, aizdomājos par to, cik nedroša sajūtos mūsu valstī starp tik ļoti naida pilniem cilvēkiem. Mēs nīstam bez pamata, konkrēto cilvēku nepazīstot, bet nīstam tikai tāpēc, ka viņš ir no citas valsts. Mēs bļaujam, ka te ir mūsu Latvija un te ir mūsu Rīga, un ka mēs nu nepagalam necietīsim, ja mūsu „tīrās” asinis sajauksies ar tiem tur, ar tiem mazāk vērtīgajiem. Un tad es domāju par to, ka mans vecvectēvs bija vecticībnieks, bet vecvecmamma — igauniete, toties mūsu dzimtas ciltsmāte — gruzīniete. Un vispār jau es nemaz nezinu, kādas asinis vēl mani senči kopā jaukuši, un es ne brīdi neņemtos apgalvot, ka esmu „tīrasiņu” būtne, kaut arī saku — esmu latviete.

Nemaz nav jārunā par tālajiem vergturu laikiem, kad cilvēkam nebija pat suņa vērtības, bet lai atceramies, ka vēl tikai pagājušajā gadsimtā kāds mazs, ūsains vīrietis, tiecoties pēc rases tīrības, apslaktēja tūkstošiem cilvēku. Un mēs savā apziņā arī pēc gandrīz septiņdesmit gadiem nekur tālāk neesam tikuši. Bet vai tikai apziņā? Ir Latvijā bijuši rasistiski motivēti uzbrukumi citas ādas krāsas cilvēkiem. Un nez kāpēc mani nepamet sajūta, ka naidīgie komentētāji, ja vien viņiem būtu dota vaļa, mierīgu sirdi paceltu roku pret Maiju un viņas vīru, un, ļoti iespējams, arī pret to komentētāju daļu, kas naidu nejūt.

Vai tiešām mums ir pamats naidu aizbildināt ar savu smago vēsturi un sūro likteni? Jā, arī manai ģimenei sūrums nav gājis secen — viens vectēvs gāja bojā vācu armijā, otru nošāva padomju vara. Jā, arī man sirds diezgan bieži nosāp par to, kā vēstures griežos tika izpostīta mana ģimene, bet vai tāpēc man būtu jājūt nepatika pret Marokas pilsoni? Vai drīzāk nav tā, ka mūsu aklo naidu raisa mūsu nedrošība un kompleksi, mūsu pašvērtības trūkums un tik niecīgā pašcieņa? Un bailes. Bailes ir tas dzinulis, kas liek riet un kost. Bailes mudina ņirgāties un pazemot citus. Bailes ne tikai no ārpasaules, bet galvenokārt — no sevis, no sava vājuma. No vājuma būt un pastāvēt. No vājuma atzīties, ka arī mēs, ak, cik daudz cietušie un mocītie, varam būt laimīgi. Tā vietā mēs paliekam savās sāpēs un sērās. Un nīstam tos, kas ir stiprāki par mums un kam tieši tāpēc šajā dzīvē veicas labāk nekā mums pašiem.

Tie, kas domā, ka tagad ar saviem kliedzošajiem komentāriem ir pazemojuši un sāpinājuši Maiju un viņas ģimeni, smagi maldās. Nē, caur šiem komentāriem esam visi kopā parādījuši vien to, cik sīki un globālajā pasaulē nedroši esam paši.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (25) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Андрей 26.04.2010 21:04
Я полностью с вами согласен..


______________________________________
"НАЦИОНАЛИЗМ ПОГУБИТ НАС И САМО СЕБЯ"

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jopciks 10.10.2008 17:04
Nu un kad rozā brillītas būs kritušas, kad kultūratšķirības starp laulātajiem būs radījušas nopietnas nesaskaņas, kad būs jādala bērni, tad būs nākošais skaļais bļāviens - valsts nāciet palīgā. Steidzīgi. Ja divu dienu laikā manas problēmas nebūs atrisinātas - rakstīsim avīzēs par sliktajiem ierēdņiem.
Manuprāt dāmītei vienkārši sagribējās eksotikas.
Kultūru sajaukšanās ne pie kā laba nenovedīs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kuršu Vikings 09.10.2008 14:21
Vai tikai Dita ARĀJA neizjūt zināmus kompleksus sava zīmīgā uzvārda dēļ? Nacionālo un raciālo apziņu no cilvēku zemapziņas neizdzēst.
http://www.zemessargs.lv

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andra 08.10.2008 12:07
Nepiekrītu un nepiekritīšu, ka latvieši - "esam naidīgi un aprobežoti". Nevar spriest par visiem, ņemot vērā komentārus internetā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 07.10.2008 10:49
Nu ja vēl par to Brīvo Latviju un par , naids , kur tu rodies.
Latvija protams ir atsevišķam indivīdam brīva zeme manuprāt samērā augstā pakāpē. Māte Latvija audzina un skolo savus dēlus un meitas , un izaudzina un izskolo brīvus dēlus un meitas. Jo Latvijas dēli un meitas lielā pakāpē pilnīgi likumīgā veidā var meklēt savu personīgo laimi un labumu arī ārpus Latvijas , arī Latvijai varbūt ne tik izdevīgās vietās un veidos. Bet kas tad paliek Mātei Latvijai , ja likumi ir vērsti uz maksimālu indivīda brīvību , tā teikt ja likumi atļauj indivīdam kā neko neatgriezt Mātei Latvijai , tā pat zināmā mērā sagādāt Mātei raizes? Nu manuprāt Mātei Latvijai paliek tīri ētiskas kategorijas , un neatņemami paliek. Jo ja Mātei Latvijai atņems arī ētiskās kategorijas , tad nepaliks vairs nekas. Un nebūs vairs ne Mātes Latvijas , ne Dzimtenes , ne Tēvzemes , ne Tautas. Vairs nekā tāda , tikai viena liela Globāla pasaule.
Nu un saistībā ar zināmo Maijas Kūles rakstu un tā komentāriem. Nu ir manuprāt redzams ka tāda personiskās laimes un labuma pretendēšana uz tādu absolūti proritāru un dominējošu vietu arī tādā tīri ētiskā plaknē tomēr rada aizvainojumu dāļā sabiedrības. Tājā daļā kas tomēr cenšas šajos personiskās laimes un labuma laikos kaut ko atstāt arī tā teikt kopējā katliņā tai pašai Mātei Latvijai , Dzimtenei , Tēvzemei , Tautai .
Un tad jautājums , vai Latvijai būs noslīkt naidā starp tiem kas visu grib tikai sev un tiem kas uzstāj uz kaut ko arī kopējā katliņā? Nu vispār tak absurds būtu tādā veidā noslīkt naidā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ukji ukji 06.10.2008 23:12
tas pirmais apgalvojums par noslīkšanu naidā bija metafora vai kaut kas tamlīdzīgs? prasās pēc paskaidrojuma, jo es īsti nesaprat, kā tas izpaužas - noslīkt savā naidā?

bet savai devai ksenofobijas tautā ir jābūt, citādāk tā tiešām izmirs. nezinu vai tas izklausās politiksi nekorekti, bet tā ir taisnība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 06.10.2008 18:46
Lasot šos komentārus, aizdomājos par to, cik nedroša sajūtos mūsu valstī starp tik ļoti naida pilniem cilvēkiem.
-----------------------------------
Es ar , lasot rakstu , aizdomājos par to cik tomēr nedroši jūtos mūsu valstī starp tik ļoti pašpārliecinātiem cilvēkiem. Proti , šitie 1000 komentētāju uzrakstījuši naida pilnus komentārus pret Maijas Kūles rīcību un līdz ar to arī pret Arājas kundzes pārliecību. Nu ārprāts tak. Kā Maija Kūle tā Arājas kundze tak ir paši enģeļīši , kas nu uz kaut kādu neētisku rīcību un citus aizvainojošu viedokli tak nemaz nav spējīgi. Nu katrā gadījumā pat niecīgākā doma netiek pieļauta ka enģelīši kaut ko var arī neizprast , un ka aizvainojums un naids tais komentāros var būt arī pamatots. Nu un cik tad tu cilvēks vari droši justies valstī kur paši aizvainojumu un naida izraisītāji visskaļāk kliedz lai ķer un sit aizvainojumu un naida izraisītājus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

nuclearsecrets 06.10.2008 16:53
Atsavainojiet par biogrāfijas smalkumu nepārzināšanu. Neņemiet ļaunā. Tad nu to atmetam. Vai kas mainās?

Ja jūs spētu uzrādīt kādu valsti, kur pilnīgi visi pilsoņi ir neaprakstāmi iecietīgi, toleranti un visus mīloši, pastāsti par naidpilnajiem latviešiem vēl šķistu puslīdz pamatoti. Bet nav tak tādu valstu. Pat tik ļoti liberālajā Zviedrijā nepavisam ne sen trīsreiz pēc kārtas dedzināja mošeju. Tak tomēr atļaušos apgalvot, ka par ko tādu būtu jāsatraucas daudz vairāk nekā par vienu naidīgu komentāru. Vai no tā varam spriest, ka visi zviedri piepeši kļuvuši par ārzemnieku sitējiem? Taču nē.

Par tūkstoš komentāriem — pat tad, ja pieņemam, ka tie visi ir naidīgi un katru komentāru uzrakstījis viens cilvēks, sanāk, ka Latvijā ir kādi 1000 akla naida pārņemti rīkļurāvēji. Ko niekus, neskoposimies — teiksim, ka 2000. Nu un? Ja parēķina uz visu Latvijas iedzīvotāju skaitu, cik tad sanāks? Nepilna tūkstošā daļa. Atkal — ja nu būtu tādas valstis, kur šādu dīvaiņu vispār nav, varētu krist šausmās par visaptveŗošo latviešu naidu. Nepilna tūkstošdaļa tomēr gluži nav "visaptveŗošs naids".

Un, starp citu, kur tad ir tie divi naida pilnie tūkstoši? Ja pa valsti siro tāds daudzums rūdītu rīkļurāvēju, tad tak tomēr varētu sagaidīt daudz vairāk rasistisku un homofobisku uzbrukumu. Bet nē, labi ja viens pa vairākiem gadiem. Vai tik tomēr nebūs tā, ka interneta portālu varoņi ir vienkārši bļāvēji, nevis cilvēku sitēji?

Grozi, kā gribi — latvieši nu nekādi nesanāk tāda tumša un neiecietīga tautiņa, kas to vien dara, kā sit visus tos, kas atšķiŗas no viņiem. Cita lieta — pietiekami daudzi latvieši tomēr vēlas, lai viņu tauta neiznīktu, un, saprotams, asimilēšanās citā tautā tomēr ir daudz reālāks variants nekā noslīkšana nepilnas tūkstošdaļas aklajā naidā (starp citu, kā tas notiek? Viens otram rīkli pārgrauž, vai?) Tas ir pavisam veselīgs pašsaglabāšanās instinkts, un no tā nu nekādi neizriet tas, ka jānīst visi pārējie.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ZOOtv 06.10.2008 15:40
"Vai drīzāk nav tā, ka mūsu aklo naidu raisa mūsu nedrošība un kompleksi, mūsu pašvērtības trūkums un tik niecīgā pašcieņa? Un bailes."
Pilnīgi piekrītu autorei. Par sevi nedrošs cilvēks ir naidīgs pret visiem pārējiem. Domāju, ka paies vēl ilgs laiks, līdz Latvijā cittautieši varēs justies mierīgi. Varu tikai ieteikt visiem pēc iespējas vairāk apskatīt pasauli. Tas palīdz saprast, ka ādas krāsa vai nacionalitāte absolūti neko nepasaka par cilvēku kā indivīdu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Arāja -> nuclearsecrets 06.10.2008 10:45
Tad nu īpaši Jums.
Nav īsti saprotams, par kādu "lielākā rīta laikraksta žurnālisti" savā komentārā runājat. Ja ar šo apzīmējumu domāta autore, tad īpaši Jūsu zināšanai - pirms pārmetumu izteikšanas vajadzētu tā kā faktus noskaidrot. Jau aptuveni pusotru gadu vairs nestrādāju "lielākajā rīta laikrakstā", bet gan portālā politika.lv. Tas tā - precizitātei.

Un otrkārt. Tagad jau komentāru skaits Tvnet sniedzas pāri 1000, un tāpēc nevar teikt, ka tie ir tikai "pārdesmit anonīmi bļāvēji".
Laila Pakalniņa šoDienā raksta par kompensējamām zālēm retu slimību slimniekiem un min arī nežēlīgos interneta komentārus par šo tēmu ("iedot špricīti" sirdzējiem, lai nemokās un lai valstij nav jātērē nauda). Laila raksta: "Pat ja pieņem, ka "sirsnīgie rakstītāji" ir tikai daži cilvēki ar vairākiem pseidonīmiem katrs un interneta vides anonimitātes atraisītās visatļautības augļus nedrīkst pielīdzināt kaut pavisam nelielas sabiedrības daļas viedoklim, arī viens šāds teikums būtu trauksmes vērts."

Un šajā ziņā es pilnīgi piekrītu Lailai - arī par vienu naidīgu komentāru ir vērts satraukties. Un tāpat ir vērts nevis tikai pielietot jebkādu argumentāciju sevis attaisnošanai, bet padomāt, kādas ir mūsu pašu kļūdas, kas rada naidu cilvēku apziņā un līdz ar to - arī internetā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

nuclearsecrets 06.10.2008 00:57
Ak vai. To jau, protams, varēja gaidīt. Ja piemin kaut ko, kas kaut vai attāli saistīts ar nācionālismu, uzreiz ir skaidras divas lietas: pirmkārt, kāds mutes bajārs noteikti aicinās visus atšķirīgos pielikt pie sienas un, otrkārt agri vai vēlu kāds noteikti pieminēs Hitleru. Sak, Hitlers iestājās par savas tautas saglabāšanos, tāpēc ikviens, kas iestājas par to pašu, ir tāds pats citu tautu slepkava kā Hitlers. Tiesa, neesmu gan dzirdējis, ka to pašu attiecinātu arī uz veģetāriešiem — sak, Hitlers neēda gaļu, tāpēc visi veģetārieši ir tikpat lieli rīkļurāvēji kā Hitlers, — vai suņu mīļotājiem — sak, Hitleram ļoti patika suņi, tāpēc visi suņu mīļotāji ir tādi nezvēri kā Hitlers. Tāpat arī tikai īpaši fanātiski kaŗojošie ateisti mēģina visiem kristiešiem piešūt atbildību par inkvizīciju, un tikai stipri konservātīvi polītiķi katru sociāldēmokratu pielīdzina Staļinam. Bet nācionālistus — lūdzu, tos par hitleriešiem var lamāt pat visnotaļ izglītoti cilvēki un lielu laikrakstu žurnālisti.

Tad nu īpaši tiem, kas visur saskata naidpilnus Hitlera sekotājus — katrā kustībā sastopami savi dīvaiņi, muldoņas un pat visnotaļ garīgi nestabili cilvēki. Bieži vien šie paši muldoņas ir ar aplam skaļām rīklēm — tukša muca tālu skan, un pietiek ar pārdesmit tādām skaļām rīklēm, lai samērā noslēgtā un, vēl jo labāk, anonīmā telpā radītu priekšstatu, ka viņu viedoklis ir bezmaz vai pats izplatītākais. Mazliet izdomas un pārspīlējumu un skat! No pārdesmit anonīmiem bļāvējiem tvnet sanāk naida pilna latviešu tauta, kas to vien dara, kā vienā laidā sit, lamā un pazemo nabaga nelatviešus.

Būtu piedodams, ja tā rakstītu polītiķi — viņiem jau tā kā pieņemts nomelnot visus pārējos, lai paši izskatītos baltāki. Būtu pašsaprotami, ja tā rakstītu totālitāras valsts propagandas avīze. Bet dēmokrātiskas valsts lielākā rīta laikraksta žurnālistei tik vaļīga rakstīšana tomēr godu nedara.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 05.10.2008 18:54
streips par rasismu? paarsmieties var, kaads gan liekulis ir dazhs labs KKKaarlis :)))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 04.10.2008 17:46
Mēs, sabiedrības domājošā un izglītotā daļa, pret sabiedrību arī izturamies kā matadori pret dumju bulli. Kurp ejam?

Matadori vicina bullim sarkano lupatu, lai viņu satracinātu, apsteigtu veiklībā un pēc tam nogalinātu. Pārējie, kas nav iesaistīti, par savu naudu var izbaudīt asinis un šovu.

Vai tas ir labi?

Tā vietā labāk taču būtu skolot, mācīt un vienot, bet nevis provocēt un šķelt.

Kārlim ir taisnība par tām mūžīgajām tēmām, kuras ikreiz satrauc sabiedrību.

Novērojumi arī rāda, ka sabiedrībai šādiem notikumiem un vieniem un tiem pašiem paziņojumiem atkārtojoties, ar katru reizi tas saviļņojums samazinās. Tāpēc gribot vai negribot ir jāmeklē kautkas spēcīgāks, šokējošāks, ar ko bulli satracinātu. Un tomēr, lai cik sabiedrība pasīva kļūtu, iekšējās domas un izjūtas par šīm tēmām cilvēkā neizmainās.

Tāpēc ir nepieciešams nevis nakautēt bulli, bet jau bērniem skolā pastāstīt, kas ir viņa tauta, ar ko cilvēki atšķirās un kāpēc ir svarīgi tolerēt un cienīt atšķirīgus cilvēkus ar atšķirīgu kultūru un kā vienlaicīgi nepazaudēt savu unikalitāti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips 04.10.2008 17:07
Paldies Ditai par blogu, un teikšu skarbi. Par to, ka interneta lietotāju starpā ir arī vienkārši kretini, par to nav absolūti ne mazāko šaubu. Viens otrs grozās arī šajā portālā. Tēmas, kuras rada Veiko piesaukto sarkanās lupatas efektu: rase, cilvēka seksualitāte, etnicitāte. Trīs lietas, kuras cilvēkam ir iedzimtas, un kurām "braukt virsū" tāpēc ir pilnīgi nejēdzīgi. Vēl, protams, var pieminēt arī ebrejus, taču reliģiju cilvēks var nomainīt (un ar to, protams, es nesaku, ka ebrejiem tā vajadzētu darīt tikai tāpēc, ka Latvijā ir pārāk dziļi iesakņojies antisemītisms), bet cilvēks rasi, seksualitāti un etnicitāti nevar mainīt. Maijas gadījumā, ja puisis būtu bijis no Beļģijas, šādu problēmu nebūtu bijis, un civildienesta ierēdnim nebūtu bijusi iespēja paust rasismu (protams, ja puisis no Beļģijas būtu baltādains un tāpēc "kārtīgs"). Bet par bļaustīgajiem (skarbs atkal) kretiniem internetā -- es savos blogos viņus vienkārši ignorēju, bet esmu pilnīgi pārliecināts, ja blakus nikam obligāti parādītos īstais vārds un fotogrāfija, saruna momentā kļūtu krietni pieklājīgāka un mazāk kretiniska. Slēpšanās aiz nika ir gļēvuma pazīme un viss. Un tieši tāpēc Maijai nevar kaitēt tas, kā viņai brauc virsū ļaudis, kuri par viņu un par viņas marokāni nezina absolūti neko.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis -> Veiko Spolītis 04.10.2008 14:43
Veiko, jūs gribējāt sacīt, ka latviešu tautai vajadzētu atsacīties no tautas vērtībām, bet tā vietā vairāk pievērsties indivīda vērtībām un brīvībai?

Cik zinu divvalodība arī ir diezgan liberāla=netautiska ideja. Arī marihuānas smēķēšana ir diezgan liberāla ideja.
Vēl varētu pilngadības vecumu samazināt no 18 gadiem uz 16, jo jaunie cilvēki jau sen kā ir seksuāli nobrieduši un gatavi dzīvot pieaugušo dzīvi?

Tajā pat laikā tiek realizētas ļoti anti-liberālas idejas, pret kurām izteiktas cīņas nenotiek. Piemēram, drīz mums lidostās varēs noskenēt cilvēka ķermeni cauri apģērbam. Cilvēki zaudē pēdējo iespēju saglabāt intimitāti. Un kā lai normāli, bez kauna un bažām ceļo ar lidmašīnu transseksuāļi, kuriem ķermenis īsti neatbilst tam tēlam, kā šis cilvēks ir apģērbies?

Un pašās beigās man paliek liela neskaidrība, pēc kādām prioritātēm vispār tiek izraudzīti tās idejas, par kuriem ir jācīnās un tās personīgās brīvības ierobežojumi, par kurām labāk nerunāt...

Vai tad tie indivīda brīvības ierobežojumi, kas zināmā mērā ir saistīti ar latviskumu, valsts robežu sargāšanu, valodas aizsardzību ir sliktāki par tiem brīvības ierobežojumiem, kas saistīti ar Buša cīņu pret teroru?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Marija 04.10.2008 13:02
Paldies par blogu, Dita. Kadam tas bija japasaka.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolītis 04.10.2008 12:29
Tāda nu mums tā Lja. iraid:) Paaudžu nomaiņa ir laikietilpīga, un nepatika pret svešo ir Ljas. sabiedrība saasināta pateicoties visas dzīves pārkārtojumiem pēc padomijas sabrukuma. Ierindas cilēks savā būtība ir konservatīvs, un pārmaiņu izraisītajā bezspecībā ierindas latvijas pilsonim Maijas & vīra stāsta parādīšanās nospēlēja sarkanās lupatas efektu bullim arēnā....tā nu tas ir:)

Patiesība kož, un kā, lai simtiem tūkstošu līdzpilsoņu ieskatās patiesībai acīs???? Līdzpilsoņu varas zieds uz to NEKĀDI neaicina, no "netautisku=liberālu" domu paudējiem varas zieds ir pataisījis visu nelaimju grekāžus, un visbeidzot tas pats varas zieds ar savu divdomīgo populismu tikai sēj naida sēklas???

Situācija nav no labākajām...:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Rudmate 04.10.2008 10:12
Ielikāt rakstu TVnet un "dabūjāt, ko gribējāt" - kārtējo vituālo caureju. Ko var iegūt gandrīz vai par jebkuru tēmu, vajag tikai patrāpīties kādam, kurš iesāk. tad panesās komentāri ne par tēmu, savstarpējā apsaukāšanās no sērijas "tu pats muļķis" (tikai bieži vien daudz aizskarošāk un rupjāk). Skumji, bet tāda tā sabiedrība ir.

Taču arī pats Maijas Kāles raksts bija diezgan tendenciozs, un, to lasot, radās iespaids, ka viņa vairāk pārmet Latvijas Republikai procedūru esamību kā tādu. (Piemēram, manuprāt, Latvijas institūcijas nebija pelnījušas tik skarbu kritiku par to, ka nevar izdot kādu specifisku, Marokā pieprasītu izziņu). Ja autore rakstu būtu rakstījusi tiešām par ierēdņu nekompetenci, nelaipnību vai ko nu tur - reakcija varbūt būtu savādāka.

Man nav ne mazākās vēlēšanās apspriest Maijas un viņas vīra jūtas un attiecības. Patiesi, lai laimīga un piepildīta dzīve. Bet - viens no ierēdņa uzdevumiem ir novērst nelegālu migrāciju, un fiktīvas laulības gribam vai nē ir visnotaļ populārs kanāls. Tāpat - valsts institūcijas bieži tiek iesaistītas problēmumu risināšanā, kas radušās, kad laulība ar citas valsts pilsoni izrādās stipri neveiksmīgas. Bēdīgi, bet šādu gadījumu ir arvien vairāk...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ČeGevara 04.10.2008 08:30
Nu redz, DitaA, fantastiskas iespējas Providus tagad uztaisīt jaunu projektu, lai šo parādību letiņu asinīs un domāšanā papētītu dziļāk. Pēdc tam sniegtu rekomendācijas un ieviestu tās dzīvē. Ja tā padomā, elpa aizraujas no perspektīvas, cik gadus vesels bars demokratizatoru varēs baroties no vienas vēstules.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Gatis 03.10.2008 22:19
Atvainojos, nevis par Māru, bet par Maiju bija raksts. :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 03.10.2008 22:17
Daļa tie komentāri bija naidīgi, tas tiesa. Vēl es piekrītu, ka raksta komentētāji bija nobijušies pēc velna.
Viena daļa noteikti starp nobaidītajiem bija arī rupji rasisti.

Bet otra daļa nudien bija satrūkušies par to, ka Māra netiešā veidā aicina atvieglot laulības procesu zem tiem standartiem, kas vidēji Eiropas Savienībā un arīdzan pat Marokā pieņemti.

Māra, kritizēja arī negatīvo attieksmi no ierēdņa puses un šī Māras kritika gan ir pamatota. Ierēdnis nedrīkst izrādīt savu personisko attieksmi pret laulībām. Tanī pašā laikā ierēdņiem tomēr ir jādara savs darbs, lai cik birokrātisks tas arī nebūtu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 03.10.2008 21:24
ir taada paruna - ko seesi, to pljausi. autore pati piedaliijaas bandiitiskajaa Zatlera pirmajaa preses konferencee un peec taas nepagrieza pakalju rasistiem savu koleegju viduu. taapeec gribaas teikt taa - tagad tu cepies par nesaprastu marokaani, bet vakar tev bija vienalga, kas notiek ar nepaziistamu kjiinieti. kaadas gan tev ir moraalas tiesiibas moralizeet???

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis, Ditai 03.10.2008 19:26
M.Kāles rakstā bija visai daudz pretenziju pret valsti un tās ierēdņu izturēšanos, bet līdzjūtība pret autori man pēc tā izlasīšanas nerodas. Domāju pat, ka ierēdņi savu darbu ir darījuši normāli un atbildīgi. Nav īsti skaidrs, ko priekš sabiedrības kopumā tik ļoti derīgu M.Kāle ir vēlējusies izdarīt. Laulībā stāšanās - grūtāk ir nodzīvot visu mūžu un izaudzināt krietnus bērnus - Latvijas pilsoņus.

Diemžēl mēs jau esam paguvuši redzēt arī šādu attiecību monētas otru pusi - starptautisku tiesāšanos par bērnu aprūpes tiesībām; par mātēm un tēviem, kuri šķiras un spiesti zaudēt savus bērnus uz mūžu. Arī šādās situācijās tiek rakstītas žēlsirdību raisošas vēstules, un paģērēta Latvijas ierēdņu atsaucība. Jauktas laulības ar ne-ES valsts pilsoni ir pēc būtības sievietei un sabiedrībai riskants un ārkārtējs gadījums - ir gluži loģiski un saprotami, ka arī tiesiskais process ir piņķerīgs.

Par naidu runājot... Kā autore var zināt, ka te ir darīšana tieši ar naidu? Viņa ielūkojās citu komentāru rakstītāju dvēselēs un ir pārliecināta, ka viņi nav normāli mūsu līdzpilsoņi? Interneta komentētāji taču bieži vien nepadomā un nepārlasa, ko viņi ir sarakstījuši.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

m 03.10.2008 18:42
jā jā, un kāpēc gan autore piemin tieši šo vīreli, vai tikai tam nav kāds apslēpts iemesls? ak dieniņās, šis blogs taču runā par pavisam ko citu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IHT 03.10.2008 18:23
mazs, ūsains vīrietis, tiecoties pēc rases tīrības, apslaktēja tūkstošiem cilvēku

Lasot sho rakstu paarsteidz autores kaitiiga veestures sagroziishana

1 nevis tuukstoshiem bet virs 6 miljoniem taa ir kvantitatiivi iespadiiga neprecizitaate jaajautaa kaadi motiivi vada autori samazinaat sho skaitli???

2 vinjs pats nevienu nenogalinaaja, tachu vadiija iekaartu kuraa cilveeki tika nogalinaati rases, etnisku, religjisku uc iemeslu deelj.

Citi autora darbi
Kaut kas krasains

Un atkal jauns sākums 5 Autors:Dita Arāja