Pētījums

Migrants, Minorities and Education. Documenting Discrimination and Integration in 15 Members States of the EU


Gads:
2004
Organizācija:
European monitoring Center on Racism and Xenophobia


Autori

Providus


Eiropas Savienības salīdzinošā pētījuma mērķis bija migrantu un etnisko minoritāšu analīze izglītības sektora jomā, lai nodrošinātu Eiropas Kopienu un tās dalībvalstis ar informāciju, kā vislabāk nodrošināt cilvēku vienlīdzību, uzskatu dažādību un kā samazināt rasismu, diskrimināciju un citas atšķirīgu cilvēku grupu izslēgšanas formas. Pētījums ir balstīts uz 15 ES valstu ziņojumiem National Focal Points (NFPs), Racism and Xenophobia in Europe network vadībā, kā arī paša autora pētījumiem.

Pētījumā tiek apskatītas dažādas diskriminācijas formas, sistēmas trūkumi un tā rezultātā migrantiem un minoritātēm radītās negatīvās sekas. Pētījums arī analizē katras valsts ieguldītos pūliņus izglītības sistēmas uzlabošanā šīm mazākumā esošajām grupām. Trūkumi izglītības sektorā, ar kuriem saskaras migranti un minoritātes, ir analizēti uz oficiālas statistikas bāzes, kas apskata šo grupu iesaisti un sasniegumus visos izglītības līmeņos. Pierādījumi tam, ka dikriminācija izglītības sektorā tiek praktizēta, ir apkopoti National Focal Points ziņojumā par 15 ES dalībvalstīm. Pētījums sevī arī ietver aprakstu par speciālām skolu programmām, mācību plāniem un pedagogu līdzdalību, lai nodrošinātu veikmīgu bērnu integrāciju un vienlīdzību mācību iestādēs.

Kā liecina pētījums, visas ES dalībvalstu izglītības sistēmas ir ieviesušas jaunas mācību programmas un darba plānus, lai pēc iespējas pilnīgāk nodrošinātu tik dažādā skolēnu sastāva vajadzības. Tas ietver mācību programmas svešvalodās, starpkulturālu mācīšanu un multikulturālu mācību programmu izveidošanu. Piedevām dažas valstis ir ieviesušas īpašas skolotāju apmācības programmas un mēģinājušas izveidot arī multikulturālu skolotāju sastāvu. Šīs programmas valstu starpā atšķiras ar to kvalitāti, formu un apjomu, un to praktiskā ietekme bieži vien nav pietiekami izvērtēta. Ne tik detalizēti, bet NFP ziņojums izvērtē arī dažus praktiskus piemērus – nevalstiskās un valstiskās organizācijas, piemēram, pret diskriminācijas iniciatīvas.

Salīdzinošā pētījuma mērķis ir rosināt ideju un ieteikumu rašanos ES dalībvalstīs, lai uzlabotu un pilnveidotu datu uzkrāšanu un, lai spertu pirmos soļus imigrantu un mazākumtautību minoritāšu izglītības sistēmas kvalitātes nodrošināšanā, pilnveidošanā un uzlabošanā.

Migrants, Minorities and Education. Documenting Discrimination and Integration in 15 Members States of the EU

Ja nedarbojas saite, lūdzu ziņojiet admin@politika.lv


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!