Raksts

Mediju darbs pirms vēlēšanām


Datums:
09. septembris, 2011


Autori

Providus


Sabiedriskās politikas centrs Providus pirms 2011.gada vēlēšanām veic divus mediju satura monitoringus: 1) slēptās politiskās reklāmas un 2) mediju līdzsvarotība.

No 26.augusta līdz 24.septembrim 6 reizes nedēļā īpašā blogā portālā politika.lv publiskosim aizdomīgos mediju materiālus (nedēļas nobīde kopš to publicēšanās/pārraidīšanas brīža). Medijiem sniegsim regulāru informāciju par to, kurām partijām un kandidātiem/medijiem šo aizdomīgo materiālu ir visvairāk.

3 nedēļas pirms vēlēšanām katru nedēļu portālā politika.lv publiskosim informāciju un izskaidrojošus komentāru par to:
– Cik daudz kandidāti/partijas (7 lielākās) un kuros medijos parādās?
– Vai pozitīvā/negatīvā/neitrālā gaismā?
– Vai kā kandidāti/kā amatpersonas?

Abus mediju satura monitoringus finansiāli atbalsta Sorosa fonds – Latvija Tiesiskas valsts programmas ietvaros. Plašāka informācija par Sorosa fonda – Latvija atbalsta virzieniem pieejama internetā www.sfl.lv

Par Providus partiju tēriņu monitoringu sīkāk var uzzināt, klikšķinot šeit – cik partijām naudas? kur tās to tērē?

Iespējamās slēptās politiskās reklāmas

Kopā no 19.augusta līdz 6.septembrim 182 aizdomīgi gadījumi (divos materiālos tika slēpti reklamēti vairāku partiju politiķi). Konkrētus gadījumus var apskatīt slēpto reklāmu blogā.

Slēpto reklāmu blogs

Slēpto reklāmu monitoringa metodoloģijas apraksts

Iespējamo slēpto reklāmu atpazīšanas kritēriji (2010.gada piemēri)

Anda Rožukalne: Mediju vidē par slēpto reklāmu visi visu saprot
Video un prezentācija

Slēptā reklāma Latvijas mediju saturā: cēloņi, redakciju stratēģijas un reklāmdevēju prakse Andas Rožukalnes pētījums

Iveta Kažoka: Efektīvāk ir nevis kādu slavēt, bet izslēgt no mediju vides konkurentus
Video un prezentacija par 2010.gada vēlēšanu rezultātiem

(Masu mediju darba analīze priekšvēlēšanu laikāpdf)
SKDS dati (2010.gada oktobra aptauja)

Mediju satura līdzsvarotība

2011.gada vēlēšanu kandidātu publicitāte (19.augusts – 4.septembris)

Monitoringa veicējs: LETA Mediju monitorings

Partiju publicitāte medijos (atspoguļojumu skaits medijos). 19.08-12.09.

15 kandidāti ar vislielāko publicitāti

Kurām partijām visvairāk pozitīvās/negatīvās publicitātes?


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!