Pētījumā konstatēts, ka sieviešu politiķu attēlojums Igaunijas medijos ir pakļauts patriarhāliem stereotipiem, tajā daudz vairāk nekā vīriešu attēlojumā tiek uzsvērts politiķes dzimums un no politikas attīstības vispārējām tendencēm – komercializēšanās un orientēšanās uz izklaidi – sievietes cieš vairāk, jo medijos saskaņā ar “vājā dzimuma” stereotipu biežāk tiek attēlotas viņu problēmas un vājības.
Mass media in (re)distribution of power
- Autors:-
- Organizācija:Igaunijas Sociālo lietu ministrija
- Gads:2004
- Valoda:angļu
Autori konstatē, ka sievietes politiķes pašas iesaistās stereotipisko priekšstatu atražošanā medijos, jo pat izcilas politiķes neapšauba tām piedāvāto publicitātes veidu intervijās vai rakstos. Pētījumā atzīts, ka sievietes tādējādi ir “aklas pret dzimti” un iemesls tam var būt gan nevēlēšanās iebilst pret ierasto kārtību, gan arī tās radīto problēmu neizpratne. Tāpēc lielas cerības situācijas uzlabošanā autori saista ne viena ar mediju, bet pašu sieviešu politiķu izglītošanu.
Šī publikācija ir tapusi projekta "Masu mediju loma varas pārdalē" ietvaros, kas finansēts no "Eiropas Kopienas Dzimumu līdztiesības pamatstratēģijas 2001.-2005. gadam" līdzekļiem, bet Eiropas Komisija nav atbildīga par autora pausto viedokli un darba tālāko izmantošanu.
Mass media in (re)distribution of power
(angliski, PDF)