Ko mēs varam mācīties no Thrive kampaņas? 0

Katra nevalstiskā organizācija agrāk vai vēlāk, biežāk vai retāk nonāk pie vajadzības rīkot kampaņu vai akciju. Parasti par pamatu šādai nepieciešamībai kalpo sasāpējis jautājums, krīze jomā vai šokējoši pētījuma dati. Iespējams, būsiet dzirdējuši par interešu aizstāvības smagsvaru ONE - kā viņi panāk savu akciju izskanēšanu visplašākajā mērogā?

Iesaki citiem:

Interešu aizstāvības bezpeļņas organizācija ONE šobrīd ir izvirzījusi jaunu uzdevumu – uzrunāt nabadzības problēmu, sējot digitālas un fiziskas sēklas, kas simbolizē gatavību cīņai pret globālo nabadzību. Pirms mēneša viņi uzsāka jaunu online kampaņu Thrive, kas aizsākās ar online petīciju, kura rosina G8 dalībniekus uzsākt reālu rīcību pret nebeidzamo vispasaules nabadzības apli. Kampaņas ideja ir ietverta divos īsos teikumos:

Kopā mēs varam apstādināt badu ne tikai attiecībā uz 1 bērnu, bet attiecībā uz 50 miljoniem. Kopā mēs varam lauzt apli.



Mācība nr.1: īss, saprotams, kodolīgs uzsaukums.

Lai veicinātu kampaņas atpazīstamību, tika izmantota slavenība, šajā gadījumā Kolins Farels, kurš aicināja cilvēkus parakstīt petīciju. Tā nav vienīgā slavenība, kas ir saistīta ar ONE - organizācijas padomē ir, piemēram, arī mūziķis BONO.

Mācība nr.2: izmantot populārus cilvēkus, kas tic Jūsu idejai un labprātīgi nesīs Jūsu ziņu plašākai pasaulei.

Lapas sākums ir vienkāršs – piedāvājums iesēt sēklu – ideju G8 līderu galvā, parakstot petīciju. Cilvēkam, kurš ir apmeklējis šo lapu, uzreiz top skaidrs, kas ir jādara un ir ļoti viegli un ērti veikt balsojumu. Turklāt, šeit klātesošs ir arī spēles elements – interesanti, vai sēklas iekritīs līderu galvās pēc tam, kad petīcija tiks parakstīta?

Mācība nr.3: skaidrs rīcības plāns.

Mācība nr.4: spēles elements.

Nākamajā solī cilvēks saprot, ka ir daļa no plašākas kopienas, kas dod iemeslu lepoties ar padarīto – ir skaidri definēts tas, kādu ietekmi šis 1 paraksts ir izdarījis. Politiķu galvās iekrīt sēklas un izaug pļava.


Pētījumi liecina, ka cilvēki ļoti labi reaģē uz citu cilvēku sejām un vēlams, lai būtu redzamas acis, jo cilvēki vēlas komunicēt ar cilvēkiem un ir tendēti uzticēties citiem cilvēkiem, nevis virtuāliem tēliem, savukārt, ja ir redzamas acis, tas raisa uzticību. Tātad, ne velti lapas apakšējā joslā mēs redzam G8 līderu sejas. Tas, ka cilvēks redz, cik daudzi citi jau ir nobalsojuši un dalījušies ar petīciju sociālajos tīklos, liks dalīties arī jaunajam lietotājam. Cilvēki vēlas iesaistītiem plaša mēroga kampaņās.

Mācība nr.5: sociālās uzticēšanās faktors.

Un tikai pēc šo vienkāršo, skaidro soļu izpildes, klikšķinot uz 'Uzzināt vairāk', mēs redzam aizraujošus, lieliskus video stāstus ar reāliem piemēriem, kā cīnīties pret nabadzību, kā arī varam izlasīt organizācijas veikto pētījumu. Mani vērojumi liecina, ka parasti NVO dara citādāk - sāk savu kapaņu ar pētījumu, prezentāciju, faktu lapām un citādā ziņā plašu informācijas apjomu. Tomēr cilvēki labprātāk reaģē uz vienkāršu ziņu un ātri un šķietami vienkārši izpildāmu uzdevumu.

Mācība nr.6: sākt ar vienkāršu uzdevumu, nevis 150 lappušu pētījumu.

Tomēr ar to kampaņa nebeidzas - cilvēki tiek aicināti atbalstīt THRIVE, iesējot sēklu reālajā dzīvē un daloties ar to Facebook lapā (šobrīd tai ir 278,168 sekotāju).

Mācība nr.7: ir jāatrod radoši veidi, kā paildzināt kampaņu.

ONE ir padomājuši arī par follow-up aktivitātēm - viņi nevis vienkārši man uz epastu nosūtīja pateicību par aktivitāti, bet pievienoja arī ieteikumus tālākai rīcībai. Ievietoju šo vēstuli te - man šķiet, ka tā var kalpot par lielisku piemēru.



Mācība nr.8: interesenti ir jāpadara par idejas tālāknesējiem.

Protams, ka ONE rīkojas ar daudz lielākām summām, nekā Latvijas nevalstiskajam sektoram tuvākajā laikā būs pieejamas un viņu runasvīri ir pasaules mēroga slavenības. Tomēr domāju, ka vairākas no šīm idejām ir realizējamas, viss, kas būtu jāizdara - jāmaina kampaņu uzsvari un dažreiz arī mūsu domāšana.

Pastāstiet, kādas veiksmīgas nevalstisko organizāciju kampaņas (Latvijā vai ārvalstīs) Jūs esiet pamanījuši vai realizējuši!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (0) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Citi autora darbi