Atslēgvārdi:

Kārtējo reizi valdošā banda pierāda savu liekulību -- balsojums Saeimā 15

Labrīt, lasītāji!

Šorīt esam atkal liecinieki tam, ka valdošā kliķe jostas savilkšanu sagaida no visiem pēc kārtas, bet tikai ne no "savējiem." Šorīt Saeimas "gudrās galvas" noraidīja Jaunā laika priekšlikumu par padomes locekļu skaita samazināšanu valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībās. Un kā nu ne? Šīs padomes ir vienkārši elpu aizraujoša bodīte, un tās vairāk par visu citu dod valdošajām partijām iespēju, caurkritušiem politikāņiem un citām sev tuvām personām nodrošināt ērtu, pavisam ērtu dzīvi. Cik par to nav dzirdēts? Premjerministra preses sekretāram ir pietiekami daudz brīva laika, lai vadītu Latvijas Valsts radio un televīzijas centra padomi. Buldozerim satiksmes ministram ir padomnieks, kuram nepietrūkst laika darboties pat septiņās valdēs un padomēs. Laikam jau tas ir loģiski, jo traktortriecējraķete droši vien padomos neieklausās, pats visu labāk zina, bet tomēr. Valstī ir vairāk nekā 100 šādu padomju un valžu, un kopā to locekļiem algās katru mēnesi tiek maksāti daudzi desmiti tūkstošu latu. Un kuram nav slinkums skatīties, tas momentā piefiksēs to, ka laba daļa šīs naudiņas mierīgi atripo atpakaļ kā ziedojumi tām partijām, ar kuru gādību cilvēki ir saņēmuši šīs ļoti siltās un jaukās vietiņas. Pats savā rokā nekodīsi, taču Godmaņa valdības liekulība te ir redzama kā atvērta brūce uz miesas.

Iesaki citiem:


Noraidītajā JL priekšlikumā bija arī cita doma, proti -- ja reiz valsts un pašvaldības uzņēmumiem ir vajadzīga valde un padome, droši vien tajā vajadzētu darboties cilvēkiem, kuri kaut ko zina par attiecīgo jomu, un tāpēc būtu nepieciešami atklāti konkursi. Piemēram, caurkritušais Saeimas priekšsēdētājs Straume pēc tam, kad viņu noraidīja vēlētāji, tika iebīdīts Rīgas lidostas padomē. Vai viņš ir speciālists aviācijas lietās? Ja kas, vai speciālists aviācijas lietās ir arī lidostas valdes vadītājs Krišjānis Peters? Var jau būt. Darbojoties padomē vai valdē droši vien kaut ko iemācās. Taču galvenais minēto kungu atribūts nav vis zināšanas un drēbes pazīšana, bet gan tuvība valdošajai bandai. Minētais transporta ministra padomnieks acīmredzot ir speciālists daudzās jomās -- meža lietās, pasta lietās, ceļu uzturēšanas lietās, ostas lietās. Tā teikt, ļoti plašs profils.

Bet tikmēr cilvēki, kuri tik tiešām ir speciālisti attiecīgajās jomās, pie amatiem valsts un pašvaldību uzņēmumu padomēs un valdēs netiek. No tā izriet visnotaļ acīmredzama pārliecība, proti -- valstij, vai vismaz tiem, kuri tajā ir uzkundzējušies, ir vienalidzīga attiecīgo uzņēmumu darba kvalitāte. Nezinu teikt vai, piemēram, Latvijas pasts nebūtu aizslīdējis tik ļoti tuvu sabrukumam, ja tā pārvaldē būtu pasta lietu profesionāļi, un nevis politikāņu draugi, bet izslēgt šo iespēju nevar. Tiesa, profesionālisms nav pat minimāla prasība arī politiskos amatos, to mēs redzam vairāku ministriju un Saeimas komisiju vadībā. Taču tie ir ievēlēti ļaudis, reiz tauta ir pateikusi savu, neko tur darīt nevar. Uzņēmējdarbība nav vēlēta lieta, un tur tomēr profesionālisms ir būtisks.

Kārtējo reizi -- kauns Saeimai!

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (15) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 17.10.2008 08:53
Varu ar roku uz sirds apzvērēt, ka nekad mūžā neesmu ziedojis naudu LPP/LC un, ja kas, nedz arī jebkurai citai partijai Latvijā (atšķirībā no ASV). Un pašreizējos apstākļos apgalvot, ka tas ir "normāli," ka cilvēks saņem daudzus tūkstošus latu par to, ka pāris reizes mēnesī pasēž pie kāda konferenču galda un vajdzīgajā brīdī paceļ rociņu -- nu, es kā sorosiešu bandas pilntiesīgs loceklis teikšu, ka tā var teikt tikai kāds, kurš šajā bodītē piedalās. Runa nav par to, vai partijas ir vai nav vajadzīgas (un LPP/LC gadījumā es ar pilnu pārliecību teikšu, ka Latvija būtu labāka vieta, ja šis veidojums pazustu no zemes virsas pavisam). Runa ir par valsts budžeta resursu izmantošanu, kā arī par politisku vidi, kurā darba rezultāti ir mazāk svarīgi par "savējo" atbalstīšanu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 17.10.2008 06:59
Padomes, protams, vajag kaut kā regulēt - bet lielās algas tur ir normāla lieta. Tie paši cilvēki, kuri atrodas šajās padomēs, bieži vien ziedo savām partijām maksimāli atļautās summas (10 tūkstošus latu gadā). Tādēļ šie it kā sinekūras amati patiesībā ir partiju barotavas. Jo partijas ir mūsu demokrātiskās sistēmas nepieciešama sastāvdaļa, un to aparāta uzturēšana un priekšvēlēšanu kampaņas maksā visai dārgi. Sorosiešu banda parasti aizstāv partiju finansēšanu no valsts budžeta - un padomnieku sistēma būtībā tieši tāda arī ir. Tādēļ nav pamata būt sašutušiem.

Pirms kritizējam padomju locekļus (raķetes Šlesera padomniekus u.c.) - jautājums, cik naudas partijai LPP/LC ir noziedojis pats K.Streips? Ja nav ziedojis, tad rodas jautājums: no kā tad lai šī partija iztiek?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis 16.10.2008 22:51
Komentāri šeit runā tā, it kā priekšlikums būtu bijis likvidēt padomes. Runa bija par samazināt padomes, nevis likvidēt. Tas ir visiem jau sen zināms fakts, ka padomēs, kuru uzdevums ir kontrolēt, un sanākt uz sēdēm reizi mēnesī vai retāk par 900+Ls algu mēnesī, tiek ielikti politiskie atkrītēji un kādam, kuram jāpasaka paldies. Tā ir tīra valsts naudas izsaimnokošana, nekas vairāk.

Un tie, kas domā, ka Godmanis tiešām rūpējas - es arī tā domāju, 90 gados. Pietiek paskatīties kādu KNL raidījumu un kļūst skaidrs, kā viņš piemēram runā par korupciju. Tajā ka viņš sarauc savu slaveno grumbu sejā nav nekādas rūpēs - tāds viņš vienkāršī ir cilvēks - prezentējams kā tāds, kam dikti rūp. Vajag klausīties ko viņš runā un skatīties ko viņš dara, tad būs skaidrs, kas tam cilvēkam rūp - partija, ne valsts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Māris 16.10.2008 20:16
Ir vajadzīgi gan menedžeri,gan speciālisti un visi pārējie. Bet katram jābūt savā vietā un īstajā laikā. Manuprāt,par politikāņiem to nevar teikt. Joprojām lielais pofigisms sit augstu vilni.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 16.10.2008 20:15
Nu par to menedžēšanu un lidostu man ar tā kā rodas jautājumi.
Ja mēs pieņemam ka Rīgas lidostas straujā attīstība balstās uz izdevīgu geogrāfisko stāvokli , iestāšānos ES un tā , tad pie kā tur Šlesers buldozers un menedžments kā tāds. Tad jau var teikt ka tas tāds kaut kur dabisks process. Nu bet ja mēs pieņemam ka pie tās straujās attīstības tomēr liels nopelns ir arī menedžmentam un Šleseram? Nu tad jau tas tāds mākslīgi uzmenedžēts process iznāk. Kas no tā ka tā mākslīgi uzmenedžēts? Nu Latvijai zināms ekonomisks labums , toties igauņiem un lietuviešiem droši vien ka zināms sliktums. Kas no tā? Nu no tā manuprāt tas ka tas mākslīgais uzmenedžējums tā pastāvīgi ar menedžēšanu ar jāuztur , jo savādāk lietas tieksies uz dabisko līdzsvaru. Nu un beigās iznāk tā ka mēs uzmenedžējam kaut ko virs dabiskā lidostu jomā , igauņi un lietuvieši kādās citās jomās. Un kāds tur beigās labums kopā. Manuprāt iznāk tikai tāda nepārtraukta menedžēšanās pie (ar to pašu menedžēšanu) izjaukta dabiskas attīstības līmeņa. A priekš kam cīnāmies un menedžmējamies viens ar otru? Tā kā absurds iznāk , bet nu patīkams absurds , ja izdodas kaut ko citiem nomenedžēt un atmenedžēt.
Nu bet es tomēr esmu vairāk par lietu radīšanu , mazāk par lietu menedžēšanu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 16.10.2008 20:05
1. ja tantei buutu ritenji, vinja buutu tramvajs
2. pagaidaam ar sankcijaam biedee tikai laikraksts diena un taa mazaa fantazeetaaju komanda
3. pat ja pienjem, ka kaut kad piemeeros kaut kaadas mistiskas soda sankcijas (laikam domaatas ES sankcijas, jo diez vai kaads nopietni uztver braalju lietuvieshu njemshanos), tirgus dalja jau buus iekarota un pozitiivais ekonomiskais efekts panaakts

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 16.10.2008 19:40
Nevaru atturēties ar komentāru par Šleseru buldozeru un lidostas attīstību - lidostas nodokļu atlaides palīdzēja Rīgas lidostu attīstīt tādos tempos, kāda tā attīstījusies. Bet kam būs jāmaksā, ja/kad tiesas piespriedīs sodu par to, ka Šlesers ieviesis tirgus konkurenci pārkāpjošu valsts atbalstu izredzētām aviosabiedrībām? Ne jau Šleseram, kas tad varbūt jau būs Rīgas mēra amatā...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 16.10.2008 18:36
nevaru piekrist. vilnjas un tallinas lidostas neljaus man samelot, tajaas pietruuka sava avantuurista-buldozera :)))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 16.10.2008 18:27
Es tomēr stingri ticu tam, ka labākie menedžeri ir ne jau tie jaunizceptie studenti, kas pabeidz "Turību" un uzreiz grib tikt par menedžeri ar vismaz 2000Ls algu, bet gan tie, kas nostrādājuši kādā nozarē 10 gadus un auguši līdzi savai nozarei un pilnveidojuši savas zināšanas patstāvīgi.

Un runājot par lidostām, ne jau gudro menedžeru vai Šlesera nopelns ir tas, ka pieauga pieprasījums pēc jauniem avioreisiem, bet gan fakts, ka iestājāmies ES un vēlāk arī tika atvērta Šengenas zona. Muļķīgi klausīties Šlesera lielīšanos, ka viņš esot tik daudz izdarījis lidostai un Latvijas atpazīstamības labā. Tās taču bija lietas, kurām izaugsme bija garantēta arī bez Šlesera klātbūtnes.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

> x 16.10.2008 16:51
Žēl, ka maģistrs, bet joprojām latviešu valodu neprot. Jāvada procesi, bet jāmāk vadīt procesus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 16.10.2008 16:34
kaa vadiibas ziniibu magjistrs varu apgalvot, ka neko tamliidziigu tur gan nemaaca. tas vispaar buutu ljoti diivaini :)))
Shtelmahers, Fogelis, Gulbis - neviens no vinjiem pie govs pupa vai ar kandzhas aparaatu garaazhaa nav seedeejushi ;)
ir, protams, arii preteeji piemeeri, taa pati Shure, tachu taa nedriikst buut dogma - uz vienu vai otru pusi. uznjeemuma vadiitaajam jaamaak vadiit procesi, motiveet darbinieki, galvenajos vilcienos jaaizprot uznjeemuma darbiiba un norises tirguu utt. ja vinsh pats ar laapstu skaidra vai raceejiem maaca ar to riikoties, neko labu par vinju tas neliecina.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Guna 16.10.2008 15:36
Vadībzinības maģistriem(un ne tikai)augstskolās māca,ka vadītājam jābūt ne tikai labam menedžerim,bet arī labam speciālistam atbilstošajā jomā.
Mīts,kas iesakņojies mūsu sabiedrībā un daža laba indivīda apziņā,par atbilstošu zināšanu nepieciešamību,ir izdevīgs viņam pašam,ne sabiedrībai un tās attīstībai. Tādēļ jau arī esam tur,kur esam.
Paldies Kārlim Streipam par rakstu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 16.10.2008 14:10
"taču Godmaņa valdības liekulība te ir redzama kā atvērta brūce uz miesas" - par šito iesmēju :)

tā jau ir. Godmanis, lai cik norūpējies, tomēr ir par švaku, lai paceltu savu partijas biedru morāli, profesionalitāti un atbildību.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ČeGevara 16.10.2008 13:47
Te nu autoram pilnībā negribu piekrist, ka lidosta jāvada lodotājam, bet slimnīca dakterim. Tas pats attiecas uz padomēm un valdēm. Kāpēc? Kārlis nav tik dumjš, lai pats nesaprastu.
Bet kur piekrītu viņām - tās nedrīkst būt caurkritušu politiķu ganību pļavas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 16.10.2008 12:23
Ja kas, vai speciālists aviācijas lietās ir arī lidostas valdes vadītājs Krišjānis Peters?
----------
lidostas attiistiiba un raadiitaaji pieraada sen zinaamo patiesiibu, ka vadiitaajam pirmkaart un galvenokaart ir jaabuut menedzherim, nevis "speciaalistam" konkreetaa jomaa. ljoti labi, ka piemineeji Peteru. ieprieksheejaa lidostas vadiiba bija aviaacijas speciaalisti un lidosta stagneeja.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips