Ja tu esi mans prezidents 52

Situācijā, kad izpildvara ir tik ļoti pārliecināta par sevi, ka sabiedrības viedoklis tai ir pilnīgi vienaldzīgs, pretsvars ir vitāli svarīgs.

Iesaki citiem:

Jā, Latvijā ļoti daudz cilvēku maksā “pateicības” naudu dakteriem. Jā, ļoti daudz šo cilvēku par procesu jūtas neērti, jo nevar zināt, vai vispār dot un, ja dot, tad cik, lai cilvēks neliktos skopulis vai muļķīgi izšķērdīgs. Jā, ļoti daudziem dakteriem šī aplokšņu alga ir būtiska, lai nodrošinātu ērtu dzīvi sev un ģimenei.

Bet nē, ne visi dakteri kļūst par valsts prezidentu un ne visās valstīs politiķi ir tik automātiski gatavi novērsties no ētikas problēmas, kura tomēr ir visnotaļ kliedzoša, ja arī tā valsts līmenī joprojām nav atrisināta. Aigara Kalvīša valdībai tas nav nekas jauns — Satversmes tiesā nonāk cilvēki bez mazākās sajēgas par konstitucionālām tiesībām, Saeimas Cilvēktiesību komisijas vadībā radikāls homofobs — kāpēc prezidentūrā ne cilvēku, kura reputācija ir problemātiska jau no paša sākuma?

Grūti spriest, kas notiks ar aplokšņu algām medicīnā, jo, kā var noprast no presē lasītā, ārsti būtībā smīn par domu, ka viņiem nu būtu jādeklarē šāda veida ienākumi. Ir jautāts arī par to, kāpēc ārsts nevar ņemt dzeramnaudu, ja tā dara oficianti, taksometru šoferi un citi. Par to būs vieglāk spriest, kad Valsts ieņēmumu dienests būs nolēmis, ko iesākt ar Valdi Zatleru. Ja viņam liks kaut ko samaksāt vai arī sodīs, tad tas būs signāls visai ārstu cunftei. Ja viņu palaidīs brīvībā bez jebkādiem ierobežojumiem, arī tas būs signāls, taču daudzreiz bīstamāks. Ārsts tomēr nav oficiants restorānā. Apmeklēt ēstuvi — tas ir brīvprātīgs lēmums. Lauzts gūžas kauls vai infarkts nav nekas brīvprātīgs, un ārsta profesionālā ētika tomēr pieprasa pacientu aprūpēt vispirms un tikai pēc tam domāt par kompensāciju. Turklāt dzeramnauda ceļu policistam nepārprotami skaitās korupcija, tiesnesim — korupcija, skolotājai — arī korupcija. Ārsti no šīs aprites nedrīkst izkrist, jo pateikt, ka viņiem ir tiesības iekasēt nedeklarētus ienākumus, nozīmēs to pašu pateikt visai pārējai sabiedrībai. Tā būs korupcijas leģitimācija. Protams, politiķu grupai, kuru starpā nepārprotami ir “stipendiāti” un cita veida apšaubāmas reputācijas cilvēki, tas ir gluži vienalga, bet sabiedrība tomēr ir pelnījusi ko citu. Galu galā mēs nevēlamies dzīvot valstī, kurā pie teikšanas ir “korumpēts dakteris”, kā viņu aprakstījusi avīze Dānijā.

Taču pieņemsim, ka tā vai citādi šis jautājums tiks atrisināts. Ko citu varam gaidīt no Valda Zatlera?

Pats bīstamākais brīdis viņa slavenajā vai bēdīgi slavenajā preses konferencē (kā nu kurš uz to skatās) nesaistījās ar pārliecību, ka prese drīkst uzdot tikai pieklājīgus un “cilvēciskus” jautājumus, — šajā ziņā V. Zatleram ir daudz jāmācās, jo būt naidā ar presi nav prāta darbs nevienam politiķim. Gan jau cilvēks iemācīsies. Nē, bīstamākais mirklis bija tas, kurā jaunizceptais prezidents pateica, ka Saeimas un valdības darbs ir apstiprināt likumus un viņa darbs ir tos izsludināt.

Nevienam domājošam cilvēkam nav noslēpums tas, ka Aigara Kalvīša valdības vadošais princips, kā to nesen laikrakstā Diena atzīmēja kolēģis Aivars Ozoliņš, ir “darām tā, kā gribam.” Šī gribēšana noveda pie iepriekš minētajiem absurdajiem lēmumiem par nepiemērotu cilvēku iecelšanu augstos amatos. Tā noveda pie absolūti nepārdomātajiem drošības likumu grozījumiem. Tā novedusi mūs pie pārliecības, ka vajag nevis sodīt tās amatpersonas, kuras ņem nepamatotas dāvanas, bet gan atcelt visus dāvināšanas ierobežojumus. Joprojām nav atrisināts arī jautājums par politisko partiju finansēšanu. “Tautas” partijai (un šo vārdu es jau sen lieku pēdiņās, jo TP pārstāv sazini ko, bet tautu noteikti nē) ļoti gribētos, lai pērnais likuma pārkāpums tiktu pārkvalificēts par atļautu nodarbi un sods izpaliktu.

Šādā situācijā, kad izpildvara ir tik ļoti pārliecināta par sevi, ka sabiedrības viedoklis tai ir pilnīgi vienaldzīgs, pretsvars ir vitāli svarīgs. Zināmā mērā tāda ir Satversmes tiesa arī tagad, kad valdība centās to piestūķēt pilnu ar paklausīgiem cilvēkbērniem. Taču pāri visam stāv Valsts prezidents, un te nu ir iemesls ļoti lielām rūpēm.

Šķiet, mēs nepietiekami novērtējam to, kāds balsts tomēr ir Vaira Vīķe-Freiberga. Redzamākais piemērs saistījās ar drošības likumiem, taču viņa ar savu morālo autoritāti situāciju glābusi arī citreiz, piemēram, kauninot tiesnešus par tiesas sistēmas pašattīrīšanās trūkumu. Vēl vairāk, ne mirkli nevienam neradās šaubas par prezidentes personīgo godaprātu. Klupiens saistījās ar zemi Jūrmalā, taču no tās prezidente un ģimene acumirklī atteicās, kad kļuva skaidrs, ka būs ētiskas dabas problēmas. Viņa ir pacēlusi morāles un ētikas latiņu ļoti augstu, un nu Valdim Zatleram būs ar to jārēķinās.

Ļoti ceru, ka V. Zatlera teiktais par prezidenta lomu neliecināja ne par ko citu, kā vien par mūsu jaunā prezidenta absolūto neorientēšanos valsts politiskajos procesos. Arī tā ir problēma, bet Zatlers nepārprotami nav dumjš cilvēks un ātri vien mācīsies (lai gan ļoti lielu lomu spēlēs tas, kādus viņš sev apkārt savāks padomniekus — ja “Tautas” partijas manifesta parakstītājs “Tautas” partijai ļaus diktēt arī šajā jomā, tad slikti būs).Taču nav ne mazāko šaubu, ka mūsu valsts nevar atļauties visu laiku līdz nākamajām Saeimas vēlēšanām pavadīt vienvaldībā, kurā atsvara valdošās koalīcijas patmīlībai nav nekāda. Pats pirmais, ko V. Zatlers varētu darīt lietas labā, ir pateikt, ko viņš domā par drīz paredzamo referendumu drošības likumu jautājumā. Ja viņš atbalsta tautas tiesības valdošajiem pateikt “stop”, tad varēsim atviegloti uzelpot. Ja ne, tad skumsim. Skumsim ļoti.

Jo, lai arī sabiedrības vairākumam morāle un ētika politikā joprojām šķiet esam mazsvarīga (par to, ka “Tautas” partija un Latvijas Pirmā partija pērn priekšvēlēšanu laikā prasti krāpās, bija zināms jau krietni pirms vēlēšanu dienas, un šo partiju kandidātus tauta vienalga savēlēja amatos), Latvija bez šiem principiem iztikt nevar. Ja nu reiz valdošie ir nolēmuši valsts augstākajā amatā iecelt “korumpētu dakteri”, tad tas, kas notiks tālāk, pirmām kārtām būs atkarīgs no viņa paša. Ceru, ka būšu patīkami pārsteigts. Pirmais V. Zatlera paustais mērķis bija nodrošināt sabiedrības vienotību, bet es nekad nebūšu vienots uzskatos ar cilvēkiem, kuri atbalsta, veicina vai nodrošina valsts nozagšanu. Vēl trīs gadus pēc Latvijas uzņemšanas Eiropas Savienībā korupcijas rādītāji mūsu valstī ir daudzreiz par augstu. Ja Valsts prezidents ļoti ātri nepierādīs, ka viņš korupciju noraida (un vizīte Valsts ieņēmumu dienestā varbūt bija labs pirmais solis), tad slikta reputācija Latvijai ir garantēta, un pēc tiem augstumiem, kādos šo reputāciju uzcēla Vaira Vīķe-Freiberga, tas būtu pavisam, pavisam nožēlojami.

Zatlera kungs, es lieku lielas cerības uz Jums. Lai Dievs Jums stāv klāt, jo tas, kā Jūs izvirzīja amatam, bija zem katras kritikas, un Jūsu pirmā preses konference nebija daudzsološs sākums. Esiet, lūdzu, neatkarīgs Latvijas Valsts prezidents. Nekas cits nebūtu amata cienīgs, un gribu ticēt, ka Jūs varat atgūt arī savu reputāciju. Lai Jums veicas!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (52) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

asd 27.08.2010 11:41
Lielu lielais paldies par rakstu!! Mans paraksts: Pirmais ātrais kredīts bez maksas, kas pazīstams, kā ātrais kredīts internetā. Paldies!

SMS kredīts - pirmais sms kredīts bezmaksas! Ātrs sms kredits, kas Tavā kontā nonāks pāris minūtēs...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Maijpuķīte 10.07.2008 23:34
Ar interesi skatos žurnālistu diskusijas"Skats no malas" un arī, lasot šo rakstu, neesmu vīlusies. Streipa kunga viedoklis kā allaž ir godīgs, drosmīgs un vitāls.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


es 14.07.2007 16:11
Ne jau tie citi prezidenti tika labāk izvirzīti. Par tām aploksnēm vismazāk jāuztraucas, jo ārsts saņem nevis algu, bet ubaga dāvanu. Visas pasaules priekšā vajadzētu kanēties. Valdība sev nekad neaizmirst palielināt. Un presei arī vajadzētu vairāk runāt par citām svarīgākām lietām nevis riet nu jau veselus divus mēnešus kā ķēdes suņiem vienu un to pašu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lai Dievs dod!!! 14.06.2007 19:22
Saprātu!!! Līdz šim nevienas pazīmes. Labi maskējas??? Nu nu...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


stalins 12.06.2007 21:22
piekriitu Aldai.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


es - Aldai 12.06.2007 13:32
Ja Jums šķiet, ka līdzšinējās Zaltera intervijas ir demonstrējušas to, ka viņš kaut ko saprot no politikas, valsts iekārtas, viņa lomas tajā kā NEATKARĪGAM prezidentam. Ja Jums šķiet, ka viņš spēs orientēties un pieņemt lēmumus pats. Ja Jums šķiet, ka viņš bija labākais kandidāts Latvijā.

Jūs laikam būsiet klausījusies un lasījusi citas intervijas...


Zatlers ir katastrofa. Viņš nezinot, kas ir oligarhi. Nezina, ko īsti prezidents var darīt ar likumiem. Nespēj atbildēt, vai rīkotos kā Vaira, atmetot drošības grozījumus atpakaļ utml. Jebkurš Latvijas iedzīvotājs, kas ikdienā aktīvi seko līdzi mediju informācijai un to analizē, būtu spējīgs atbildēt sakarīgāk un viņam būtu kāds viedoklis šajos jautājumus. Bet TP ieliktajam prezidentam tāda nav.

Turklāt, viņš bija valsts amatpersona arī līdz šim. Un man nav jāgaida, kad Lembergu ievēlēs par prezidentu vai par premjeru, lai es jau tagad teiktu, ka viņš ir korumpants un viņš nedrīkst ieņemt šādu amatu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Alda - es 11.06.2007 15:03
es: Ne jau amats dod autritāti - to iegūst ar darbu. Emsis ir otrā amatpersona valstī, bet cienīt šo slimnieku nespēj lielākā daļa tautas.

Nezinu. Cilvēkus var kritizēt par viņu konkrētiem darbiem, ko tie veikuši kā amatpersonas. Bet tas, kas šobrīd notiek attiecībā pret V.Zatleru - cilvēks vēl nevienu dienu nav bijis Valsts Prezidents, bet jau par viņu ķengājas - turklāt tieši kā par politiķi un valsts amatpersonu, nevis kā pret traumatologjijas ārstu.

Vienīgais kaut cik objektīvais rādītājs, pēc kura varētu spriest par V.Zatleru kā topošo valsts amatpersonu, ir līdz šim notikušās intervijas. Ne viss ir perfekti - kandidāts reizēm sarunāja lieku vai neatbildēja pēc būtības, bet reakciju uz brutālu un labi nesagatavotu Dienas žurnālistu "Tough Talk" nevar uzskatīt par vienīgo amata atbilstības rādītāju. Citādi mums vajadzētu nevis Valsts Prezidentu, bet psihoterapeitu vai pat "atkritumu vadu", kurā žurnālisti var iegāzt jebkādas savas bezspēcīgās dusmas :))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es - Alda 11.06.2007 13:32
Ne jau amats dod autritāti - to iegūst ar darbu. Emsis ir otrā amatpersona valstī, bet cienīt šo slimnieku nespēj lielākā daļa tautas.

Un vienreiz jābeidz kā tādiem vergiem pielīst ikkatram, kas ieņem kādu amatu - sākot ar bērnudārza direktori un beidzot ar valsts prezidentu. Neviens nevar iegūt cieņu un autoritāti, ja to nepelna. Tikai pielīšanu vai ielīšanu d.....ā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

a ko ta nu? - pretīgajam kurmim 10.06.2007 19:16
Izbeidz biedēt sabiedrību par sorosīdiem un " sliktajiem" žurnālistiem no Dienas, Latvijas TV un Latvijas radio 1.pr. ! Ja nebūtu šo mediju, sabiedrība tiktu zobmbēta visu laiku bez pātraukuma. Ne tikai uz vēlēšanām.Tagad vismaz ievērojamai sabiedrības daļai ir atvērušās acis. Tevis pieminētais LNT ir acīmredzams valdības rupors, tikai tēlo neatkarīgu. Brīžiem šķiet, ka kalvīši tur guļ pa nakti, lai regulāri parādītos tajās sekundēs pēc astoņiem no rīta. Tālu jau nav līdz Krievijas kontrolētai demokrātijai.

Izbeidz arī apriet Jauno laiku.Demokrātiskā sabiedrībā ir jābūt opozīcijas partijai. Saskaņas centrs tāda nav. Nekas nav lētāks par šo deputātu balsīm, ko Tavējie ciniski pērk un pērk.Diemžēl Latvija nav demokrātiska valsts, jo partijas var pastāvēt tikai pateicoties ziedojumiem.

Jūsējiem maijā saziedoti desmitiem tūkstoši latu. Par ko ? Vai par to, ka, nemākulīgi strādājot , valsts bija spiesta iztērēt miljonus sakarā ar referendumu? Vai par šos farsu prezidenta vēlēšanās? Vai par to , lai valstij un pašvaldībām piederošās piejūras zemes un mežu izvazātu par sviestmaizi? Vai par to, lai cilvēki grimtu nabadzībā inflācijas dēļ, bet valdošā kliķe cerībā saņemt savus 15 % no 3 brāļu būvniecības dzen uz priekšu šos nenormāli dārgos projektus? Vai par to, ka Segliņš kopā ar opozīciju par nodokļu maksātāju naudu braukā uz Kubu?

Apriebies, tāpēc izbeidz savu varkšķēšanu un cilvēku apvainošanu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Alda 08.06.2007 16:03
Valdis Zatlers būs Valsts Prezidents - kā tādam viņam būs Satversmes dotā vara arī apstiprināt tiesnešu sodus noziedzniekiem, vai arī viņus apžēlot. Gandrīz tāpat kā senāk teiktu par karaļiem - viņš ir Dieva svaidīts pārstāvēt Latvijas tautu un apstiprināt tai likumus. Saprotu, ka ir interesanti un noderīgi apspriest arī ievēlētā prezidenta neskaidrības ar VID. Aplokšņu lietās ir daudz neskaidrību - un diez vai pat vislielākie optimisti un libertārieši teiktu, ka naudu no pacientiem drīkst ņemt jebkurš mediķis jebkurā situācijā, turklāt nevienam par to neatskaitīdamies un nodokļus nemaksājot. Šī lieta ir pamazām jāsakārto.

Bet ir svarīgi arī saglabāt cieņu pret V.Zatleru kā augstu valsts amatpersonu. Citādi pašiem mums būs grūti dabiski uztvert to autoritāti, kas seko no viņa amata.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Nezinis - Fīrers 08.06.2007 15:24
Visi ārsti neņem aploksnes!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Fīrers 08.06.2007 11:21
Neuzskatu, ka Zatlers ir labākais iespējamais prezidents. No ārstiem, piemēram, Dainis Kalns būtu labāks.

Bet. Izskatās, ka Streips reizē atbalsta to, pret ko pats tik ļoti iestājas - diskrimināciju. Nu ir taču skaidrs, ka visi ārsti ņem aploksnes un nodokļus neviens nemaksā. Tātad ārsts nedrīkst būt par prezidentu? Tā nav diskriminācija?

Par tiem nodokļiem - cik nu valsts viņiem maksā, no tik arī saņem atpakaļ nodokļus. Viss ir ļoti taisnīgi. Ja grib saņemt vairāk nodokļu naudas, lai maksā ārstiem lielākas algas, varbūt tad arī nevajadzēs tās aploksnes ņemt. Sacēlušas te vētru ūdensglāzē pretvalstiskās organizācijas un dubultpilsoniskā sabiedrība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Annele - es 08.06.2007 08:38
Pirmkārt, tas notika pirms apmēram 10 gadiem. Otrkārt, naudu prasīja ne man, bet vecākiem. Treškārt, ar pastāstīšanu vien nekas neiznāks. Ir nepieciešami daudz lielāki pierādījumi. Stāstīt var jebkurš. No tā apsūdzību neuztaisīsi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es - annele 07.06.2007 23:46
varbut vismaz aizej uz knab un pastasti. vismaz to, cik esi devusi un kura laika posma. un varbut ir kads, kursh var liecinat, ka prasija. masinja vai arsts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Annele - Chris 07.06.2007 23:06
Nu, neesmu ne veca, ne padomju laiku atrauga. Man ir tikai nedaudz pāri 20, tāpēc iztiksim bez apvainojumiem. Esmu mācījusies Latvijas Universitātē un samērā nesen to pabeigusi. Manī nav nekā no staļina laikiem. Un neesmu arī pārspīlēta juriste, bet cenšos salikt lietas pa plauktiņiem.

VID ir TP kabatā, tāpēc uz viņu viedokli īpaši paļauties nevar. Un ko Jūs teiksiet par KNAB? Vai tāpēc, ka KNAB nepiekrīt Kalvīša viedoklim, tas ir korumpēts un vispār nesaprot ko dara? KNAB gan norāda, ka šādas pateicības likumīgas nav un pilnībā tam pievienojos. Turklāt nesaskatu nekādu iemeslu, lai tās legalizētu.

Arī es strādāju valsts darbu, arī man kādu pietiekami ilgu laiku bija ļoti maza alga un vēl vajadzēja segt izmaksas par savu dzīvošanu un mācīšanos. Bet tas nenozīmē, ka es pieņemšu "pateicību" vai pieprasīšu to no kāda, kurš ir atnācis pie manis uz konsultāciju. Tas ir pilnīgs absurds.

Zināmā mērā var piekrist argumentam par to, ka lielākā daļa no Latvijas sabiedrības ir padomju laiku atraugas, bet vai tad tāpēc mums ir jāatsakās no demokrātijas? Nedomāju gan.

Laba reputācija. Tas nenoliedzami ir sarežģīti. Neviens cilvēks nav kā "dimanta oliņa". Bet tas jau tieši ir tas ideāls uz ko ir jātiecās. Manuprāt, šim cilvēkam ir jābūt likumpaklausīgam un ir jākalpo valstij. Piedodiet, bet Zatlera kungs to nu nav darījis, jo par sevi viņš atcerējās ikreiz, kad kāds no pacientiem nāca ar "patiecību", bet par valsti nodokļu nomaksas veidā viņš kaut kā aizmirsa. Nu, vai tad tas ir pieklājīgi? Un nevajag argumentus, ka nav nekādas likumdošanas. Viss ir. Tikai vajaga darīt, nevis meklēt veidus kā nedarīt. Tieši tas jau arī ir tas nožēlojamākais.

Varētu jautāt, vai Endziņa kungam tad ir laba reputācija. Manuprāt, jā. Pat neskatoties uz to, ka viņš ir bijis kompartijā un noliedzis Latvijas okupācijas faktu. Endziņa kungs ir tieši tas, kurš palīdzēja atgūt neatkarību. Viņš ir tas, kurš ir izveidojis Satversmes tiesu tādu, kāda tā ir šobrīd, proti, ar ļoti augstu uzticamības līmeni sabiedrībā. Turklāt valdība raustās no Satversmes tiesas kā zaķis no vilka. Cilvēki daudz ko ir izdarījuši padomju laikos un pats labākais jau šajā situācijā ir tas apstāklis, ka vislielākie nosodītāji ir tieši tie, kuri paši ir bijuši kompartijās un partijās un visādās citādās padomju laiku politiskajās institūcijās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


stalins 07.06.2007 22:08
kaarteejo reizi rakstu no internetkluba()

Iespejams TPJO izraktais kompromats par 1975 g. Endzinja kunga teikto ir veertiigaakais ko vinji LR labaa ir izdarijushi.Re,naakoshaa dienaa Igaunijas politikji teica ka LR prezidenta veeleeshanas vinneeja vinji,nupataas ASV paarstaavju palaata vienbalsiigi(sic!) nobalsoja par atbalstu Igaunijai.Taatad valstu vadiitaaju-prezidentu un karalju "savstarpeejaas apmainjas pasaakumi" tagad vairaak novirziisies uz Igauniju.Nekaada trageedija,Riigas autovadiitaaji buus apmierinaati.Mums tie Kipras prezidenti,Irijas prezidenti,Japaanas imperaatori mazliet pat taa kaa apnikushi,mees vairs nespeejam noveerteet Sho faktu aizkulises.



(apreekiniet cik valstis kopsuummaa ir ar 1 personaam bijushas vizitee LR +cik valstiis oficiaalaas vizitees bijusi muusu valsts galva)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Marija - Chrisam 07.06.2007 21:32
Vai, cik mīļi - Jūs aicinājāt tos, kas kritizē valdības politiku, braukt uz Īriju, un ļaut 'apmierinātiem' cilvēkiem dzīvot Latvijā. Vai to māca TP vai kādas citas partijas Jaunātnes organizācijā? Baidos, ka tomēr tā nesanāks - daži no mums paliks šeit un turpinās paust savu pilsonisku nostāju. Katru dienu. Naksies nedaudz paciesties...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


grrrrr - kurzemniekam, Chris, utt 07.06.2007 15:56
Kas tad ir tas tautas vairākums? vai tie 58 neaptēstie? nepieskaiti Zatlera atbalstītājus pie tautas vairākuma, jo tautas vairākums viennozīmīgi domā savādāk! Un ja runājam par prezidenta ieročiem, tad manuprāt kāds te nesaprot, ka prezidentam ir vismazākās pilnvaras un visniecīgākie ieroči ko ietekmēt! Un domāju, ka Zatlera kungs nebūs tas kas varēs pateikt Nē!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Chris - Annele 07.06.2007 15:18
Pat netiekot līdz rindiņai "Tās ir tikai juridiskas nianses, kuras tomēr vajdzētu ielāgot." uzreiz sapratu, ka esat no viena no stingri kolibrētājīem cilvēkiem ar jurista skatu uz pasauli.

Neatkarīgi no tā, cik tā ir maza, neviena no personām, kura strādā valsts darbu, un kura īsteno Satversmē paredzētās fukncijas, nevar pieņemt papildus vēl kaut kādas pateicības.
Laikam macijāties kādā no ļeņina universitātēm.


VID savu slēdzienu ir devis, nodokļu eksperti arī. Punkts!!!

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāji ir PSRS atrauga un nevarēsiet Jūs vai kāds cits demokrāts izskalot viņiem smadzenes. tas ir dabisks proces.


Kas nosaka vai cilvēkam ir nevainojama reputācija? Pasakiet es arī gribētu noskaidrot kāda man ir reputācija.

Un kā tad ir ar vairas reputāciju.... čekas maisi?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


DaceA - Aleksis 07.06.2007 13:56
Nepiekrītu Jūsu šaurajam traktējumam par referenduma būtību, jo tad sanāk, ka referendumā piedalīties nebūtu vērts, jo jāiet taču balsot par likumu grozījumiem, kas jau atcelti. Uz to jau arī cer tie, kas tik ātri likumu grozīja un tikpat ātri atcēla grozījumus: valdošā koalīcija, tādā veidā demonstrējot nulli politiskās atbildības, sak' darām, kā gribam, vienu dienu likumus grozām tā, otru - liekam atpakaļ un vēl brīnāmies, ka šāda mētāšanās ar valstij svarīgām lietām nav pieņemama daudziem ekspertiem un arī daļai sabiedrības (kas parakstījās par referenduma nepieciešamību). Tāpēc manā skatījumā - un viedokļi taču ir dažādi - referendums būs vērtējums par koalīcijas rīcību visā epopejā ap drošības likumu grozījumiem, proti, vai koalīcija rīkojās pareizi vai nepareizi.

Par tiem stipendiātiem - protams, gaidīsim! Bet nebrūciet man virsū ar baušļiem un nepatiesām liecībām. Nevienu vārdā neesmu saukusi un to arī nevaru darīt, jo tāpat kā Jūs, esmu procesu vērotāja.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis 07.06.2007 13:37
DaceA: Par to protestēšanu – nu, nav jau jāgaida tikai tie stipendiātu saraksti, bet arī referenduma iznākums. Ja tauta nosodīs valdības ķēpāšanos ap drošības likumiem, vai tad Jūs arī iesiet pieprasīt valdības atkāpšanos?

Atkal kaut kādi mēgjinājumi sasiet kopā dažādas lietas. Referendums par drošības likumu grozījumiem ir vienkārši referendums par drošības likumu grozījumiem. Arī es droši vien iešu parakstīties. Tādēļ, ka patiesību atzīt nekad nav lieki, un drošības likumu grozījumi, kā to šobrīd teju visi atzīst, nebija lietderīgi. Bet mani galīgi neiepriecina dažu cilvēku vēlme uzdot šo referendumu par kaut ko līdzīgu uzticības balsojumam valdībai. Uz referendumu es iešu par spīti tam, ka manu viedokli daži mēdiji jau tagad plāno traktēt pilnīgi šķērsām. Man vienkārši ir žēl, ka daži it kā gudri cilvēki vēlas, lai mēs uztvertu pasauli melnbaltās krāsās. Neviena neievēlētais "Delnas" Putnis - godīgs, demokrātiski ievēlētais ilggadīgais Ventspils mērs Aivars Lembergs - negodīgs un pat bez tiesas vainīgs. JL politiķi - labi un godīgi, pašreizējā valdība - draņķīga un samaitāta.

Kad būs tiesas lēmums par "stipendiātiem" nevis tikai tenkas par mistiskiem sarakstiem, tad arī domāsim tālāk. Vai Jūs, Dace A. esat pazīstama ar 8.bausli? To par nepatiesas liecības došanu pret savu tuvāko?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


DaceA - Aleksis 07.06.2007 13:29
Lūdzu neinterpretējiet manus komentārus līdz smieklīguma pakāpei! Kad es runāju par ievēlēšanas procesu, es nerunāju par Satversmē noteikto ievēlēšanas kārtību. Es runāju par valdošās koalīcijas argumentiem un uzvedību! Pa kaktiem noteikti to nekritizēju, jo biju arī pie Saeimas prezidenta vēlēšanu dienā.

Skaidrs, ka nevajadzēja izmeklēt cilvēku ar tādu reputāciju un tādām zināšanām par politiskajiem procesiem - un vajadzēja meklēt citu kandidātu, kad konkrētajā personā šie elementi parādījās (nezināšana un reputācijas problēmas).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Annele - Chris 07.06.2007 13:01
Manuprāt, nevajag nonivelēt situāciju attiecībā uz pateicību pieņemšanu. Gan policists, gan skolotājs, gan ārsts pilda valstiskas fukncijas, proti, policists rūpējas par drošību, skolotājs īsteno Satversmē paredzētās tiesības uz izglītību, savukārt ārsts ir saistīts ar Satversmes 111. pantu par veselības aizsardzību. Valsts pati šī funkcijas pildīt nevar, tāpēc to izpildi uztic kādam citam. Ikvienam, kurš strādā valsts darbu, valsts arī maksā algu. Neatkarīgi no tā, cik tā ir maza, neviena no personām, kura strādā valsts darbu, un kura īsteno Satversmē paredzētās fukncijas, nevar pieņemt papildus vēl kaut kādas pateicības. Privāttiesību sfērā valsts nav noteikusi kādu Satversmes fuknciju pildīšanu. Līdzko tas notiks, tā šī sfēra kļūst par publisko un tai ir jāpakļaujas visiem regulējumiem.

Tās ir tikai juridiskas nianses, kuras tomēr vajdzētu ielāgot.

Man ļoti nepatīk Zatlera kungs, jo no savas pieredzes varu teikt, ka viņš ir prasījis samaksu par ārstēšanu (esmu pie viņa ārstējusies). Protams, pierādījumu man tam nav, un visi it kā ir tīri, balti un pūkaini.

Tomēr vienā lietā Zatlera kungam varu piekrist - pateicības (kā viņš to sauc) ir padomju laiku atrauga. Zatlera kungs visu laiku uzsver savu morālo stāju, kā arī to, cik viņš bija stiprs, ka neiestājās kompartijā un tomēr noturējās pretī kārdinājumam. Bet kur tad paliek morālā stāja, kad ir jācīnās pret padomju laiku atraugām. Sanāk vien tā, ka viņš pats tāda padomju laiku atrauga vien ir. Ļoti atvainojos par šo izteicienu.

Tad vēl. Jūs rakstījāt, ka Endziņš nav tautas izvēle. Tauta pārsvarā gadījumā būs vairākums. Aptaujas skaidri uzrādīja, ka vairākums no tautas ir tieši par Endziņu, tāpēc Jūsu pirmajā komentārā norādītais ir vērtējams ļoti kritiski.

Un vēl kāda piebilde. Par prezidentu var izvirzīt tikai tādu cilvēku, kuram ir nevainojama reputācija. Tas ir pirmais un galvenais kritērijs. Ja tādas nav, tad nav arī nepieciešams noskaidrot nostāju iekšpolitikā un ārpolitikā. Dombura kunga raidījums tomēr arī skaidri parādīja, ka Zatlera kungam nav nekādas saprašanas par politiskajiem procesiem valstī. Kaut arī koalīcijas partijas slavēja viņa izaugsmi, tomēr teikšu, ka tikpat daudz zina arī vidusmēra latvietis, tāpēc nevajag lieki lielīt. Bet, kurš gan sunim asti cels, ja ne pats.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


DaceA - Chris 07.06.2007 10:45
Lūdzu, nepārspīlējiet manis izteikto kritiku par prezidenta ievēlēšanu procesu, kas vērsta uz konkrētu cilvēku grupu – koalīciju – un, lūdzu, nevispāriniet šo secinājumu uz visu Latvijas sabiedrību (atbilde uz Jūsu teikto par visiem, kas slikti, dumji, melo un zog…)

Droši vien jau esat dzirdējis, ka diemžēl arī tas, kā koalīcija N-tās reizes ir spļāvusi sabiedrībai acīs (Jūrmalgeita, praids+ Šmits Cilvēktiesību komisijas vadībā, “trešo personu” iesaistīšanās priekšvēlēšanu kampaņā, Lemberga lieta, drošības likumu pieņemšana, visubeidzot prezidenta vēlēšanu process) ir viens no iemesliem, kāpēc cilvēki domā par aizbraukšanu no Latvijas – jo redz, kāda te ir attieksme pret cilvēku, tai skaitā no valdības. Tas, protams, nenozīmē, ka Latvijā nav lietu, kas priecē, bet par ļoti daudz lielām lietām politikā apmierinājuma man tiešām nav – un nedomāju, ka tāds ir lielākajai daļai sabiedrības (paskatieties, kādi ir politiķu vērtējumi sab.domas pētījumos, un vai tad cilvēki negāja balsot par referenduma nepieciešamību, vēloties izteikt kritiku?) Aicināt cilvēkus braukt uz Īriju šādā kontekstā ir, manuprāt, nekonstruktīvi, lai neteiktu vairāk, piemēram, ka tieši tāds scenārijs - visu ņerkstētāju aizbraukšana - šķietami ir valdošo interesēs, jo tad jau varēs darīt visu, kas nāk prātā vēl brīvāk... [par to zagšanu - kā tad ar jauninājumu, ka amatpersonas varēs pieņemt dāvanas ārpus darba laika (vakardienas ziņas), un pagaidiet vēl ziņas par privatizācijas likuma grozījumiem...]



Par to protestēšanu – nu, nav jau jāgaida tikai tie stipendiātu saraksti, bet arī referenduma iznākums. Ja tauta nosodīs valdības ķēpāšanos ap drošības likumiem, vai tad Jūs arī iesiet pieprasīt valdības atkāpšanos?



Un jā, Excel sheets man noteikti ir domājoša cilvēka atmiņas izskatā. Nav runa par to, ka zināšanu trūkumi ir visiem – arī man un Jums – bet par to, kurš no diviem kandidātiem bija acīmredzot nekompetentāks, un manu atbildi uz šo jautājumu Jūs jau zināt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Aleksis 07.06.2007 10:27
DaceA: b) process, kādā un kāpēc Zatlers tika ievēlēts - par šo Jūs savā komentārā negribat runāt vai nerunājat, bet šis raksts un es (un daudzi citi) gan tieši par šo ir visvairāk sašutuši. Vienalga, cik kompetents vai nekompetents Zalters ir un izrādīsies, tas, kā viņu ievēlēja un kāpēc, un kā uz pavisam normāliem daļas sabiedrības protestiem reaģēja daļa valdošās koalīcijas - tas ir vienkārši skumji.

Šis Daces A. iebildums izklausās ļoti dīvaini. Satversmē ir definēta prezidenta ievēlēšanas kārtība. Ja kādam ir pamatotas bažas, ka tā nav ievērota, tad ir jāsūdzas kompetentām iestādēm, nevis jāceļ iebildumi pa kaktiem.

DaceA: un kā uz pavisam normāliem daļas sabiedrības protestiem reaģēja daļa valdošās koalīcijas - tas ir vienkārši skumji

Vai kandidatūra bija jāizziņo ilgāku laiku iepriekš, lai īpaši uzrīdīti žurnālisti pagūtu par kandidātu sarūpēt melno PR? Vai "Delnai" un "Dienai" bija jāgarantē veto tiesības prezidenta izvirzīšanas gaitā?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jack Ripper - Ligitai 07.06.2007 08:59
Manis pēc varēji neatvainoties. Tikko speciāli ieskatījos izcilā krievu rakstnieka -marīnista K.Staņukoviča darbā "Maksimka". Arī tur ir lietots šis mūsdienās ne-politkorektais vārds.

Ligita - Jack Ripper, portālam 07.06.2007 10:04
Jack Ripper, paldies par ideju - pameklēt, kur šis manis lietotais vārds tiek lietots vēl.

Nebija tālu jāmeklē: http://www.politika.lv/index.php?id=9083

Un vēl - http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=1057

Nu pēdējam rakstam piekrītu pilnībā. Un jo vairāk nesaprotu, vai tiešām esmu ko sliktu izdarījusi. Vai tad jāpārraksta Toma Soijera piedzīvojumi arī? Bet kādu vārdu lai lieto tieši šo tumšādaino cilvēku apzīmēšanai? Ne jau visi ir pilnīgi melnā krāsā, bet tieši par tiem es runāju. Afro-amerikāņi? Un ja nu tam cilvēkam ne ar Āfriku, ne Ameriku nav nekāda sakara nez cik paaudzēs? To jau atkal izdomājusi Amerika, pie viņiem tas apvaino cilvēkus - tātad man atkal jāmācās no Amerikas? Kurā tautā Ligita kaut ko sliktu nozīmē?

Tiešām varētu diskutēt gari, bet nav jau vērts. Mīļie cilvēki, kam ādas krāsa ir melna, jūs man ļoti patīkat! Ar sajūsmu skatos TV, kā Latvijā dzīvojošie iemācījušies valodu. Es savukārt pat ciešu no tā, ka esmu balta, slikti iedegu, solārijiem žēl naudas - un tad visi man prasa - kur tu tik balta, saulē neesi bijusi?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ligita - atvainojos - visiem 07.06.2007 08:37
Paldies par aizrādījumu!

Ļoti atvainojos, ka nepamanīju savā tekstā šo kļūdu. Es jau kā meitene no laukiem... Tiešām negribēju nevienu aizvainot, jo rasiste nu galīgi neesmu. Man pašai nav skaidrs, kāpēc šis vārds būtu slikts, bet, ja jau tas skaitās nepieklājīgi, centīšos ievērot! Pieņemu kritiku un pievienoju tai paškritiku: laikam jau tiešām jābūt mazliet politiski pieredzējušam cilvēkam, lai rakstītu kaut vai komentārus. Nelien lauciņā, no kura neko nesaproti... Vai vēl kāds ir spējīgs nonākt pie tādas atziņas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pelēkais Vilks - ķurmim 06.06.2007 23:05
No diviem ļaunumiem jāizvēlas trešais, ak, godājamais Ķurmi!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Pelēkais Vilks - ķurmis 06.06.2007 23:03
_atmetuši ar roku jebkādai dialoga vai sadarbības iespējai ar mēdijiem. Jo pieredze viņiem ir apliecinājusi, ka tam nav ne mazākās jēgas – jebkurš, pat vislabākais un veiksmīgākais valdības solis tiek tik un tā apgriezts ar kājām gaisā un top _

=========

Tu tak "jēlos" piemirsi piesaukt. Kā tad tā?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


stalins 06.06.2007 21:24
jaunajam prezidentam un arii visiem citiem ieteiktu noklausiities sho dziesmu.Atveseljo:)
http://www.youtube.com/watch?v=9X3ONVNcBEM&mode=related&sear...=

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 06.06.2007 20:25
Tauta.Jautaajums ,ko driizaak dereetu apspriest -tas ir zhurnaalista eetika,un vispaar profesionaalju eetika.Vai taada ir,pastaav? vai ZS vadiitaajs Dimanta kungs kautkaa uz to reagees?Kaut vai sleegtajaa etikas komisija seedees?Un Kaarlis te ar vareetu pasnaikstiities:)Ko domaa valdoshie,elite,valsts?To kurmiitis delfos pie shii raksta izteicaas.:

Kurmītis, Streipam, 06.06.2007 09:22
Kārli. A nav ienākusi prātā doma, ka vilciens ir jau aizgājis? Ar to es domāju tavu sentenci, ka „būt naidā ar presi nav prāta darbs nevienam politiķim.” !!?? Normālā valstī un pie normālas preses – jā ! Protams! Bet vai tad mums ir normāli masu mēdiji? Pagājušās ceturdienas „paraugstunda” un „šķībacaino ķīniešu” demonstrēššana jau ir tikai ziediņi. Žurnālistu amoralitāte jau sen ir pārsniegusi jebkādas robežas un par to var šaubīties tikai tas, kas nav lasījis Jaunalksnes telefona sarunu ierakstus. Šī kundzīte arī ļoti mīlēja TV auditorijas priekšā „kaunināt” politiķus ar demagoģiskajiem „bet jūs taču esat solījis vēlētājiem ...” !?? Kam viņa pati un ko ir solījusi un solījusies ? Šī kāsīšu tinēja, klača un biezā čungura mīlētāja?

Es domāju, ka īstenībā gan LTV1, gan Radio 1, gan Dienas un sorozīdo NVO praktizētā valsts LEĢITĪMO varas un parvaldes orgānu sistemātiskā noriešana vienkārši ir novedusi pie tā, ka politiķi ir atmetuši ar roku jebkādai dialoga vai sadarbības iespējai ar mēdijiem. Jo pieredze viņiem ir apliecinājusi, ka tam nav ne mazākās jēgas – jebkurš, pat vislabākais un veiksmīgākais valdības solis tiek tik un tā apgriezts ar kājām gaisā un top „sargsuņu” (gan vīriešu, gan sieviešu dzimtes) noriets, bet toties jebkura neveiksme – ilgi, gari un plaši apzelēta. Piemērs? Palasi tevis paša citēto Ozoliņu – kā viņš ir „novērtējis” vakardienas numurā policijas darbu svētdien.... Ja īsi, tad „viss ir slikti”. Pat tas, ka šoreiz nebija ne kaku mešanas, ne kašķu, ne kautiņu. Tik un tā slikti. Nu un pasaki man – kāda velna pēc policistiem vajadzēja iet un sautēties bruņuvestēs SAVĀ BRĪVDIENĀ pilsētas centrā? Lai šitādi mirlas pēc tam pateiktu savu vīzdegunīgo „FUI !” ???

Tā ka. Dialogs tieši tāpēc arī ir dialogs, ka sarunai ir vajadzīgas divas puses. Ja mēdiji sevi ir pozicionējuši viennozīmīgi un kategoriski ar opozīciju, pārkāpjot VISUS savas profesionālās ētikas un „objektivitātes” kritērijus, tad dialoga nav un nebūs. Un valdošie ar pilnīgi mierīgu sirdsapziņu var uzspļaut OPOZICIONĀRAJAI un populistiskajai presei. Darīt savu darbu un „aplenkuma apstākļos” gatavoties nākamajām vēlēšanām. Un NOTEIKTI viņi izdarīs visu, lai nākamajās vēlēšanās ARĪ VIŅIEM būtu iespēja paust savu viedokli par valstī notiekošo. Ne velti valdības ļaudis ir biežāki viesi LNT raidījumos nevis LVT1. Tur viņiem vismaz ļauj arī savas domas pateikt un savas rīcības motīvus paskaidrot, nevis rīko publisko nopēršanu ar žurnālistu iepriekš sagatavotiem un uz papīriņa sarakstītiems jautājumiem „pēc būtības”. Kur sen jau nevienu neinteresē atbildes, bet tikai un vienīgi pašu jautājumi.

Domāju, ka tieši no šejienes - no šī nepārtrauktā stresa un presinga rodas arī valdošo kļūdas. Bieži vien tā vietā, lai, tad, kad sākas kārtējā noriešana, savu kļūdu labotu, viņi baidās izrādīt „vājumu” un principa pēc izdara tieši pretējo tam, ko agresīvi paģēr opozīcija. Lai gan manuprāt tieši tas kā reize viņu vājumu arī apliecina. Patiesi stiprs un par sevi pārliecināts cilvēks kvekšķīšiem uzmanību nepievērstu.
Man arī ne visai patīk Zatlers kā prezidents. Jo īpaši pēc VVF. Es pat teiktu, ka nepatīk, ja vien alternatīva nebūtu vēsturiskā materiālisma eksperts Endziņš. Šis ir tas gadījums, kad no diviem ļaunumiem bija jāizvēlas mazākais. Un jācer, ka Zatlers spēs tik slikto sākumu pārvērst laimīgās beigās ...

--------------------------------------------------------------------

UN KO DOMAAJU ES? vajadzeetu paliidzeet jaunajam prezidentam apguut jaunaas politiskaas ziniibas,lai veicas.

P.S. Ja ieveeleetu Endzinja kungu ,tad taa buutu katastrofa,jo tad Kremlja cilveekeedaaji teiktu-re ko vinjsh teica 1975 .gadaa ,tagad muld ko citu,vai tad baltieshiem var ticeet?

P.P.S. Cieniijamie profesionaalji (atskaitot Chris ,Solvitu,Ritu un paaris citu-nokaunaties jel par savu nekompetenci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bezvardis - Chris 06.06.2007 20:12
Es esmu ārsta dēls un mazdēls. Un man ir zināms, ka godīgs ārsts neņems naudu no pacientiem. Godīgs ārsts nekrāpsies ar nodokļiem laikā, kad viņa nabadzīgie pacienti (piem. skolotāji) smagi maksā pusi no savas algas nodokļos. Zaptes un krējuma burciņas jūs sakāt? Muļķības! Ne jau tur ir Zatlera problēma, bet gan naudas summās, ko viņš aploksnītēs saņēmis no pacientiem. Daudzi no viņiem to darīja tāpēc, ka 'tā pienākas'. Ar pateicību tur ir tikai attāls sakars. Daudzi no tiem maksājošiem pacientiem vēlāk devās mājās ar pretīguma sajūtu - jā, es esmu pateicies, bet tas, ko esmu izdarījis ir arī netīri un riebīgi. Un (pieņemot to, ka ārstam arī ir skaidra apziņa par ētikas normām) - apzinoties, ka esmu nostādījis ārstu kukuļņēmēja situācijā, jo arī ārstam var būt kauns noraidīt šo 'pateicību'. īsāk sakot - korupcijas un netīrības šajos maksājumos ir vairāk nekā vajadzīgs.

Par iespēju Zatleram: nu ko varbūt arī Laventam dosim iespēju? Varbūt arī Stendziniekam (tam, ko tiesāja par krāpniecību) vajadzētu dot iespēju? Tas nekas, ka tiesa viņus notiesāja, bet viņi taču būtībā ir labi cilvēki, vai ne?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Chris - DaceA 06.06.2007 18:52
divām partijām ar politiskām ambīcijām (vienai vairāk vienai mazāk), kas ne 8, ne arī 18 piemīt.

Nešaubos, ka jums ir visizsmeļošākā informācija par to, kas notiek valstī, visi Domburšovi uz DVD un Exceli uzskaitīts viss ko valdība ir izdarījusi labu un sliktu... Esat domājusi par publicēšanu?

Iespējams Zatlers nebija viskompetentākais todien Domboršovā, bet tas viņam neliedz kandidēt un tikt ievēlētam, amata, uz kuru zināšanu kritēriji nav. Ak.. kā viņš nevarēja iedomāties, ka viņš būs Latvijas prezidents. Nesāksim diskriminēt cilvēkus, dēļ viņu profesijām.
( man vislabāk atmiņā no tās dienas Domburšova ir palicis Endziņa neizpratne par ES konstitūciju un tad Kalniete viņam sāka skaidrot). re te nu atkal es rādos ar pirkstiem.

Latvijā nav tādas skolas kāda ir Francijā priekš topošajiem augstmaņiem, mums jāiztiek ar to, kas mums ir un jāuzticas, šoreiz uzticēties ir vieglāk - ķirurgam. Kas noteikti ir palīdzējis daudz vairāk tautai nekā tu es kopā.

Par izdevīgumu:
Ņemsim piemēru no Krievijas; laikam tas bija 99 gads Jelcina vietā nāca jaunā oligāru marionete Putins.... tā vismaz visi domāja, bet......viņš ņēma un uzmeta.
Protams Krievija nu dien nav tas labākais piemērs, bet fakts, paliek fakts.
Zatlers tomēr ir Valsts prezidents viņam ir likumā noteikti "ieroči", viņam noteikti ir sirdsapziņa, ambīcijas, un beigās , liela sabiedrības daļa nav stulba un seko līdz notikumiem, viņš nevarēs tik vienkārši aizvērt acis netaisnībām. kā Jūs domājat?

Nu bet ja dzīvo ar tādu domu, ka vis ir slikti, valdība zog, melo, visi dumji utt tad varbūt braucat uz īriju mmm? ļaujiet mums apmierinātiem cilvēkiem dzīvot.



Valdība ir tautas spogulis, paraugieties vai Jums blakām gadījumā nesēž kāds Kalvīti vai tuvumā nav kāds ceļa rullis.



Iespējams nākošās Saeimas vēlēšanas vairs nav tālu. Kad atklās stipendiātus un tur būs šobrīd esošie politiķi(vismaz 6) tad iešu ar Jums piketēt pie pils, lai Z atlaiž 100.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


G. 06.06.2007 17:58
Pilniibaa pievienojos Streipa kunga izteiktajaam bazhaam par "muusu" jaunieveeleeto prezidentu. Cieniijamaas komenteetaajas un godaatie komenteetaaji, par jaunieveeleeto prezidentu maigi izsakoties neko labu un cildinoshu nesaka ne tikai Daanijaa, bet arii te, Francijaa. Cik zinu citur pasaulee ir liidziigi. Man ir kauns par Latvijas banaanu republikas teelu tepat Eiropas Savieniibas robezhaas !!!

Jaa, Latvijaa tas ir raksturiigi - kritizeet kaadu, ko pat nemaz nepaziist... Shajaa gadiijumaa tomeer ir runa par prezidenta amatu. Mums var patikt vai nepatikt viens vai otrs kandidaats, bet vienaa jomaa gan buutu jaabuut vienpraatiibai - taa ir nevainojama reputaacija. Vai Zatlera kungam taad ir?

To, ka valdoshajaam politiskajaam partijaam ir nepiecieshams paklausiigs prezidents, pieraadiija laika posms, kad VVF tika tikko ieveeleeta par prezidenti. Atceraties, kaa centaas vinju pabaazt zem partiju tupeles ar skandaaliem par jauna limuziina iegaadi un likuma groziijumu neizsludinaashanu nepilsonju sakaraa (un ne tikai). Vinja iztureeja un ljoti inteligjentaa veidaa deva pretsparu, paraadot, ka Riigas pils durvis politikaanji ar kaajaam spert valjaa vis nevarees. Vai Zatlers buus tikpat "speeciigs" prezidents vai arii vienkaarshi atgaadinaas augstpraatiibaa piepuusto ideaalo burbuli? Tomeer aarsta kungs ir ieveeleets shajaa augstajaa amataa (respekteesim sho faktu kaa taadu) un es veel naivi ceru, ka vinjsh buus labs prezidents.... visu muusu labaa...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Rita Ruduša - Ligita 06.06.2007 16:51
Lūdzu ņemt vērā, ka Jūsu lietotais melnās rases apzīmējums var daudziem cilvēkiem šķist aizskarošs. Portāls politika.lv aicina lasītājus ievērot pieklājības normas un izvairīties no aizskarošu terminu lietošanas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Inta 06.06.2007 16:17
Zatlers kaa prezidents ir nepienemams. Un tad vel pasludina sevi par idealu! Smiekliguma kalngals! Butu bijusi priecagaka, ja tomer ieveletu Endzinju, kurs gan noteikti nav ideaals, vai, veel labaak, Levitu. Tagad naaksies 4 gadus staigaat apkaart un kauneeties par shaadu valsts reprezentantu.....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


DaceA - Chris 06.06.2007 15:46
Vai Dombura raidījumus redzējāt? Tur Zatlers parādīja, kāds ir viņa šī brīža kompetences līmenis par politiskajiem procesiem valstī. Uz jautājumu, ko valdības ir labu padarījušas, viņš atbildēja, ka ir bijis labs dialogs ar arodbiedrībām un konfederācijām, utt.! Un par to, kas nav tik labi izdevies bija līdzīgi neko-neizsakoša atbilde. Bija acīmredzami, ka Zatlers mēģina izmantot informāciju, ko bija svaigi ieguvis, sarunājoties ar arodbiedrībām un dažādām organizācijām, arī reliģiskajām, pirms ievēlēšanas. Tas tikai liecināja, cik ļoti viņam trūkst pārskata par to, kas tiešām notiek valstī, kas ir svarīgs un kas nē... un šī kandidāta (nu jau ievēlētā prezidenta) nekompetence kombinācijā ar koalīcijas dzelžaino nostāju, ka šis ir labākais variants ir traģiska NEVIS KOREKTA, jo kāpēc gan vajadzētu tādu prezidentu, kas demonstrē tādu procesu nepārziņu? kāpēc tad nemeklēja kādu, kas tomēr nebūtu veselības ministrs nr.2? tāpēc, ka tas koalīcijai ir izdevīgi - lai prezidents izsludina viņu pieņemtos likumus, piemēram, šobrīd topošos grozījumus privatizācijas likumā...

tāpēc, pamatojoties uz iepriekšteikto, pilnīgi nepiekrītu Jūsu vērtējumam par ievēlēšanas procesu, īpaši tekstiem par upurēšanos valsts labā. SMIEKLĪGI!

bet Jūsu komentārā ir interesants sīkums par tām divām partijām, kurām nācās vienoties - vai tad koalīcijā mums ir tikai divas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Chris - DaceA 06.06.2007 15:27
Godīgi sakot es personīgi gribēju Pabriku. Par procesu - process bija atbilstošs Latvijas demokrātijas līmenim un nevar pārmest koalīcijai par nekorektu rīcību. Bija divi reāli kandidāti, neviena partija negribēja, lai otra partija iegūtu šo simbolisko amatu, tātad nācās abām partijām upurēties valsts labā - ļoti demokrātisks scenārijs, kas notika aiz durvīm es nezinu, tomēr uz ārpusi signāli tika raidīti korekti, lai neviens nešaubītos par koalīcijas saliedētību. Tas ir ļoti pareizs PR gājiens, jo tauta nevēlās, lai valdība/partijas stīvētos un ķīvētos nedēļām ilgi un traucētu valsts attīstību.

Kā jau iepriekš teicu scenārijs bija atbilstoši rietumu demokrātiju stilam. Priekšnesums tika veiksmīgi uzvests un tava kritika šeit ir nepamatota. Nevienā ārzemju izdevumā (cik es zinu) nebija minēts par procesu kā viņu ievēlēju un tātad visam bija jābūt korektam, jo mēs taču zinām cik ļoti rietumi ir satraukušies par mūsīm.

Pirkstu rādīšana ir cilvēka pirmais instinkts, ko tas iemācās. Drošvein tev arī tas piemīt.

Zini, kas man procesā nepatikās - tas, ka nevienam mēdijam neienāca prātā pajautāt par Zatlera pozīciju patiešām valstij svarīgos, neskaitāmos, procesos, ko viņš kā prezidents patiešām ietekmēs. Bija jauki dzirdēt Ķīnas, Igaunijas žurnālista jautājumu par Latvijas turpmāko ārpolitiku. Diemžēl mūsu mēdiji ir tik ļoti aizņemti ar ziņu veidošanu, ka aizmirst, ka viņiem ziņas ir jāspoguļo. Tātad savā veidā norobežo sabiedrību no vitālas un patiesas informācijas, kas ir cilvēktiesību pārkāpums un tātad nedemokrātisks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Līgita - K.Streips 06.06.2007 15:16
Paldies, Streipa kungs!

Tiešām vispirms jāsaka, ka piekrītu Solvitai - apbrīnoju Jūsu valodu.

Es vienmēr ar baudu klausos arī Jūsu tulkošanu. Šajā portālā "ielīdu" pirmo reizi, pēc tam, kad izlasīju un uzrakstīju komentāru šim Jūsu rakstam Delfos. Jo atkal Jūs izteicāt arī manas domas, es jums piekrītu gandrīz vienmēr. Nesaprotu, kā var vispār mēģināt meklēt, kā izdomāt jaunus likumus vai piemērot esošos, lai vienkārši, maigi izsakoties, ne visai godīgu cilvēku nomazgātu baltu, jo viņš, lūk, būs prezidents! Un tad man sanāk dusmas, ka cilvēki nepievērš uzmanību raksta problēmai, bet uzklūp Jūsu orientācijai. To uzrakstīju, diemžēl dabūju pretī (jo Jūs pats esat pieminējis "homofobs") - un aizdomājos...

Jā, vienreiz Jūsu tulkojums mani nokaitināja. Var jau būt, ka daudzi to ir teikuši, es maz ložņāju pa internetu, taču arī toreiz kaut ko nokomentēju. Tā bija "Oskara" pasniegšanas ceremonija. "Mācieties, latvieši" bija domāts arī man. Pirmkārt jau nesapratu, vai Jūsu uzdevums ir tulkot vai komentēt, izsakot personisko viedokli. Otrkārt - kas man, normālai latviešu meitenei, būtu jāmācās no amerikāņiem? Piedodiet, bet es teicu "no stulbajiem amerikāņiem", kā viņi paši sevi parāda filmās un raidījumos. Vai tad viss ir pareizs, kas notiek Amerikā? Nenormālie ēšanas paradumi un makdonaldi - esam iemācījušies. Komēdijas ar bezhumora jokiem, kurās ierakstīti smiekli, lai tumšie ļautiņi zinātu, kur jāsmejas - arī taisām. Filma "Sekss un lielpilsēta" - bez seksa visautļautības vēl man sevišķi "krīt acīs", ka tās meitenes sadzīvē ir galīgas nulles, neprot pat ūdeni uzvārīt - vai tas man būtu jāmācās? Ir jau mums arī tāda - Simona, nu riebjas skatīties, par kādu muļķi pataisa meiteni. Diemžēl man par vēlu - protu visus mājas darbus... Nu vēl jau varētu daudz ko uzskaitīt, joprojām tiek pieminēts - Zviedrijā tā, citur šitā... Bet kurš ir teicis, ka tas ir labāk un arī mums tā jādara? Protams, sapratu, ko Jūs tobrīd likāt man mācīties. Bet kāpēc? Ja jau Jūs pats nevietā uzspiežat savu orientāciju (jo ne jau par to aktrise dabūja "Oskaru" - kaut gan - varbūt man nav taisnība, varbūt Amerikā tā ir?), kā lai strīdos ar komentētājiem, kas nediskutē, bet "rej" uz Jums un apsaukājas?

Palasīju arī rakstu par rasismu un komentārus. Atradu atkal vienu, kas izteica manas domas - neKārlis. Jo jau sen domāju - ko lai es, neminoritāte, daru? Vai man nekādu tiesību nav? Un neesmu sapratusi, kas man šai dzīvē ir tāds, ko minoritātēm liedz. Tāpat arī nepiekrītu, ka nēģeri un homoseksuālisti tiek salīdzināti. Piedodiet par nezināšanu, bet vai tad par geju piedzimst? Pie tam man nekas neliedz ar nēģeri gulēt vai apprecēties, turpretī.... Piebildīšu, ka man nav nekādu pretenziju pret dažādiem cilvēkiem, varu draudzēties ar jebkuru tautību, ādas krāsu utt. Viņi pieņem mani, es - viņus. Bet neuzspiediet man sevi ar varu! Nelieciet man raidījuma par kino laikā pievērst uzmanību tam, ka tulkotājs ir gejs! Kāds tam sakars? Ja es tulkotu un par kādu dūšīgāku aktrisi pateiktu - re, cik viņa resna, bet Amerikā par to neviens neuztraucas - visiem būs skaidrs, ka resna esmu es un tā ir mana sāpīgākā tēma. Pēc tam man nebūs nekādu tiesību apvainoties, ja kāds mani sāks par to "apriet", pati uzprasījos.

Ļoti žēl, ka neprotu tik labi izteikties. Joprojām Jūs ļoti cienu un Jūsu domas dažādos jautājumos atbalstu, cenšoties norobežoties no personīgām tēmām. Šī bija maza atkāpe...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


kurzemnieks 06.06.2007 14:43
Kārli, izklausas pār lieku histēriski un liekvārdīgi.Pasaki būtību- tev nepatīk tautas vairākuma izvēle Saeima un viss.Ko tērējies un gari tukšu runā:)))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA - Chris 06.06.2007 12:24
Zatlera afērā ir divi MEGAkritiski punkti:

a) pateicību pieņemšana (bet par to es te nevēlos runāt),

b) process, kādā un kāpēc Zatlers tika ievēlēts - par šo Jūs savā komentārā negribat runāt vai nerunājat, bet šis raksts un es (un daudzi citi) gan tieši par šo ir visvairāk sašutuši. Vienalga, cik kompetents vai nekompetents Zalters ir un izrādīsies, tas, kā viņu ievēlēja un kāpēc, un kā uz pavisam normāliem daļas sabiedrības protestiem reaģēja daļa valdošās koalīcijas - tas ir vienkārši skumji.

Šajā kontekstā Jūsu mājiens par tautas vairākuma tiesībām (lasu - gribu) liek domāt, ka Jums Zatlera izvirzīšanas/ ievēlēšanas process ir bijis pieņemams... ja tā, tas arī ir vairāk kā skumji... un skumji arī lasīt Jūsu norādīšanu ar pirkstu uz ārzemju problēmām (konkrēti Dānijā), kur Zatlers nav uzņemts ar urravām - tā nu patiešām ir ļoti "inteliģenta" pieeja uz pamatotu kritiku atbildēt ar pretuzbrukumu a la "paši neesat labāki|, jums tur narkotikas, cilvēktiesību problēmas... "

Šādus komentārus lasot tik tiešām nolaižas rokas. Bet būtu jāsaņemas un jādomā, ko tālāk? Tūlīt pat taču būs referendums par drošības likumu grozījumiem - iespēja skaļi pateikt valdošajai koalīcijai kā nedrīkst darboties...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


sašutusī 06.06.2007 12:01
PIlnībā piekrītu Streipa bažām par jauno prezidentu Zatlera kungu! Ārstu ,,pateicības'' ir tiešām apšaubāmas un kaut kas noteikti ir jāsāk darīt lietas labā! Taču diemžēl mūsu mīļās latviešu tautas vairākums ir valdībā ievēlējis Tautas partiju, kurai morālās un godīguma vērtības ir diezgan svešas un attālinātas! Jau pašā sākumā zināju, ka no šīs valdības neko labu nevar gaidīt! Prezidenta vēlēšanās kārtējo reizi sapratu, ka man bijusi taisnība un jūtos tiešām vīlusies par valdošās koalīcijas izvēli, kuru starpcitu viena liela tautas daļa nemaz neatbalsta spriežot pēc daudziem dzirdētajiem viedokļiem!!!! Latvija ir maza valsts un tomēr jebkurš kuram pietiek nekaunības izmanto visus veidus kā gūt sev vēlamo labumu! Diez vai mūsu godātais premjers A. Kalvītis domāja par valsts interesēm izvrizot Zatleru prezidenta vēlēšanām, drīzāk jau viņam bija apnikusi Freibergas aktiīvā ļīdzdarbošanās politiskajos jautājumos un kāpēc gan neizmantot tādu izdevību padiktēt kaut ko arī pēc sava prāta!!!!

Es ļoti ceru, ka tautai beidzot atvērsies acis un Tautas partija un daļa tās sabiedroto no citām partijām vairs negūs tādu atbalstu vēlēšanās un ceru ka šī valdība nebūs ilgstoša, apnicis jau skatīties uz to ainu, ka sir redzama esošajā valdībā!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Solvita 06.06.2007 11:55
Šoreiz nekomentēšu raksta būtību - pārāk maz zinu par jauno prezidentu, lai ticētu vai neticētu viņam. Laiks rādīs.

K.Streipa rakstu man bija prieks lasīt raitās, labās latviešu valodas dēļ. Tādu žurnālistu ir ļoti maz. Viņam ir bijuši lieliski latviešu valodas pedagogi!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


...beediigais....... 06.06.2007 11:07
A.god. Streipa k-gs ! Man paties` nožēlojami liekas tie komentāri, kuru autori rupji lamājas, atļaujiet atvainoties arī viņu vietā par to !!!....... Par jaunievēlēto prezidentu - pilnīgi piekrītu visām Jūsu bažām par god. Zatlera k-ga iespējamo, jebšu neiespējamo godaprātu un reālajām iespējām savu godaprātu rīcībā realizēt attiecībā uz prezidenta amata būtību un sūtību... Nav īsti skaidrs, kādi kompromāti darbojas attiecībā uz viņu, jo, ja Šķēle ir bijis viņa "darba piedāvātāja" lomā, tad tas vien jau ir aizdomīgi, jo kā tad bija ar Auderu ?, kurš taču daudz mazāk bija "grēkojis" šai jomā, un kā bija ar Audera un Zatlera konfliktu, kuru Bode (ap kuru arī neskaidrības žogs uzsliets) veiksmīgi atrisināja ??? Pārāk daudz aizdomīgu neskaidrību un pārāk daudz aizdomu, ka Zatleram nemaz nebija iespēju atteikties no ši amata, jo nav jau zināms, kādas sankcijas par to viņam tad būtu ... Pilnīgi neticu, ka šis prezidents ir "nejaušība", mana dziļa pārliecība ir, ka tas jau sen ir ticis "perināts", jo nevienam taču nebija noslēpums, ka V.Vīķes - Freibergas darbības laiks beidzas tad un tad, bet nevis nenoteiktā laika posmā ... Jau pašā sākumā sakompromitēts prezidents ir vislabākā ietekmējamā "figūra", jeb "politiskais aktieris", un nevar viņu salīdzināt ar Berluskoni, jo tam pašam ir daudz naudas, bet Zatleram nauda "stāvēs aiz muguras", kāda gan te runa par goda prātu un neatkarību ??? Un kamēr viss nav privatizēts un valsts kapitāli nozagta, tikmēr "pelēkie kardināli"nav ieinteresēti likumu sakārtošanā un likumības ievērošanā, un tagad būs pietiekami laiks "galus salaist ūdenī", jo kam tad citam bija vajadzīga Lībane ???.......un kur šodien ir Ādamsons ???.......

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jack Ripper 06.06.2007 10:52
Kā redzams, Streipa k-gu uztrauc Saeimas Cilvēktiesību komisijas vadība. Mani šis jautājums atstāj vienaldzīgu. Streipa k-gs liek lielas cerības uz Zatlera k-gu. Manuprāt, šādas cerības ir slikta investīcija. Ārsts ir viena no tām profesijām, kurām dod "aploksnē" - maksā par nozīmīgu pakalpojumu (un vai vienmēr pēc pakalpojuma?). Maksā nelegāli, maksā par "zelta rokām". Valstij par izmantoto aparatūru un telpām neviens nemaksā. Varbūt ārsts varētu nelegāli maksāt valstij? Piemēram, it kā atrodot uz ielas pazaudētu maku ar naudu. Savus 25% ārsts dabūtu atpakaļ, bet arī valstij kaut kas tiktu. Cits jautājums, cik liela summa būs "atrastajā" makā.

Patiešām, VVF morāles latiņu ir pacēlusi pietiekami augstu, taču , vai var apgalvot, ka varas elitei rūp šī latiņa?

Vizīte VIDā nemaz nerāda korupcijas noraidīšanas virzienā. Tā ir tikai nodeva mums visiem, ieskaitot Streipa k-gu. Kāda jēga no tādas vizītes, ja nav zināma precīza summa, no kuras aprēķināt nodokli?

Zatlera k-gs var būt Latvijas prezidents, bet par savu prezidentu es būtu uzskatījis Endziņu, kā izcilu juristu un ar visu viņa PSKP pagātni.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Dia 06.06.2007 09:43
Vai tiešām Jūs nevarat pieļaut, ka arī koalīcijā varētu būt gudri Latviju mīloši cilvēki?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


es - aina 06.06.2007 07:16
Viņš taču vēl ir paziņojis, ka esot ideāls. Vai vismaz šī Latvijas ideāla simbols. Kāda vēl kandidatūras atlikšana. Ātri jāpiekārto likumus un šis pat vairāk netiks sodīts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


aina - Chrisam 06.06.2007 00:23
es arī esmu ārsta meita, bet man galīgi nav pieņemams "dāvinājumu" mehānisms lv medicīnas iestādēs. neromantizēsim situāciju ar medus burciņām un pašadītu zeķu pāriem. man tiešām kauns. zatlers noteikti nav slikts ārsts, bet tas, ka viņam nav pieticis prāta pašam atteikt savu kandidatūru, jau vien ir bēdu ieleja. skumji.....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Chrisam 06.06.2007 00:11
Mani kā tautas pārstāvi interesē gan ko raksta ārvalstu prese!!!

Nedomāju, ka esmu vienīgā!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


es 05.06.2007 23:20
Kā jūs nesaprotat, ka ārsti to naudu izspiež, nemanāmi liekot manīt.

Un TP JO nevajadzētu ļaut šeit komentēt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vai 05.06.2007 22:26
streips nepārsteidz - tipiska geju greizsirdība

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Chris - autoram 05.06.2007 21:32
Es nesaprotu, ka sevis pasludināts inteliģences pārstāvis neredz atšķirību starp policijas un tiesnešu korumpēšanu un pacienta pateicību ārstam par veselības atjaunošanu, atšķirība - pacients ir priecīgs un no sirds dziļumiem vēlēs pasniegt ārstam pateicību, kas iespējams ārstam nesīs fizisku baudu, jo paši zinām "paldies" neko vairs nenozīmē. Bet policijai, uh, diez vai kāds ir priecīgs iestumt tos 10 ls tehniskajā pasē.
Ja Jūs zinātu reālo situāciju par pateicībām (esmu ārsta dēls)tās jaukās omītes uz katru vizīti nes kādu burciņu ievārījuma, ari pēc tam kad mans tevs regulāri viņam atsaka...

Par rakstu Dānijas avīzē - man un lielai daļai Tautas nesatrauc, kas tur ir rakstīts viņiem ir savas problēmas ar narkomāniem un viņu cilvēktiesībām. Domāju Endziņa gadījumā netikai Dānijas avīzes rakstītu, ka Latvija ir ievēlējusi par prezidentu cilvēku, kas noliedzis okupāciju tas darītu kaunu Latvijai un iedomājaties ko Krievija teiktu.

Kad Francijā ievēlēja Sarkozy, ko darīja Sociālisti pateicās tautai par atbalstu un vēlēja labāko jaunajam prezidentam un lūdza savus atbalstītājus pieņemt, bet ko Latvijas daļa tautas dara - bļaustās un vnk nevēlās atzīt vairākuma tiesības - "Endziņš nevar būt tautas prezidents, jo tauta esmu arī es, Juris, Pēteris utt.." to nevajadzētu aizmirst. Nu neesam mēs, lielākie demokrāti pasaulē, bet mēs cenšamies. īstā demokrātijā everybody needs to chip in.... arī opozīcijai ir jābūt konstruktīvai un respektēt tautas vairākuma tiesības.

Pēc manām domām Endziņs patiešām būtu katastrofa ārlietās, apšaubu viņa fiziskas sagatavotības atbilstību prezidenta amatam.

Uzskatu, ka Jums vajadzētu norīt rūgtumu un dot iespēju Zatleram, tikai nākotne, vērtēs viņa atbilstību, nevis šodien Jūs.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips