Atslēgvārdi:

Islamofobija vai islāma nekaunība? 23

Šveices iedzīvotāji, pārliecinoši atbalstot referendumā aizliegumu celt minaretus, ir kļūdījušies. Minarets nav politiskā islāma simbols.

Iesaki citiem:

Tas ir lūgšanas vietas arhitektūras elements. Turklāt, absolūtais vairākums no Šveices musulmaņiem nāk no Turcijas, Bosnijas un Albānijas – valstīm, kur islāma prakse nav tā ekstremālākā. Referenduma iznākums riskē radīt problēmu tur, kur tā iepriekš nav bijusi.

Tomēr apsūdzēt šveiciešus rasismā, ksenofobijā un pat fašismā, būtu pārspīlēti un vienkāršoti. Referenduma rezultāts atspoguļo dziļi iesakņotās bažas par islāma vietu Eiropas sabiedrībā – ne velti aptaujas parāda, ka rezultāts būtu bijis tāds pats, ja līdzīgs referendums tiktu veikts citās Eiropas valstīs. Nožēlojami, ka pilsoņu uztraukumu izmanto savās interesēs galēji labējās partijas, taču šis fakts neatceļ šo bažu leģitimitāti. Jo problēmas ar daudzu islāmticīgo integrāciju mūsdienu sekulārajā, demokrātiskajā sabiedrībā pastāv.

Šīs problēmas izpaužas nevis caur minaretiem, bet caur attieksmi pret sieviešu tiesībām, izteiksmes brīvību, seksuālo dzīvi, ieskaitot homoseksualitāti – tās ir jomas, kur vērojama vislielāka nesavienojamība starp daudzu musulmaņu idejām un Eiropas vērtībām. Tieši par to ir jādiskutē. Piemēram, hidžabs ir daudz redzamāks un agresīvāks islāma fundamentālisma simbols, nekā minarets. Bet pārāk bieži hidžaba valkāšana tiek norakstīta kā nevainīga kultūras identitātes vai reliģiskās pārliecības izpausme. Tomēr, tas ir nepārprotami sieviešu diskriminācijas un pazemošanas simbols, ko musulmaņu aktīvisti (galvenokārt, vīrieši) nekaunīgi uzspiež otrās un trešās paaudzes musulmanietēm Rietumos – jāsaka gan, ar nenovērtējamu dažu Rietumu (galvenokārt, amerikāņu un britu) “feministu” kā Naomi Volfa, un “reliģiju ekspertu” kā Karena Armstronga, palīdzību, kuras savos pseidozinātniskajos traktātos mēģina leģitimizēt šo odiozo apģērba gabalu.

Tieši tāpēc Eiropas sabiedrībām ir nepieciešamas nevis populistiskas iniciatīvas par dievkalpojumu namu arhitektūras īpatnībām, bet nopietna un godīga diskusija par islāma vietu sekulārajā un demokrātiskajā sabiedrībā.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (23) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 24.06.2010 16:40

Māris Brants
Un minarets ir liels, redzams pa gabalu. Tas ir citas kultūras demonstratīvs elements.
========
Viena no minareta funkcijām ir būt redzamam lai vieglāk ieraudzīt, kur atrodas masdžida.
Vispār jau Islāms nenosaka, ka masdžidai jābūt minarets, tas tāds funkciju un ērtību pievienojums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 24.06.2010 16:33

Kalvis
(..) Kurāns nenosaka nikābu...
They shall cover their chests
========
Šis ir tas vārds, par kuru ir domstarpības. Jo nosegšana notika, ka arābu muslimas, kuras to dzirdēja, viņas ieplēsa savu galvaslakatu un pārsedza ar to sevi lejup. Tik ir atšķirības par to, vai pārsegšana notiek gar sejas malām vai pāri sejai. Ir pierādījumi, ka tas notika pāri sejai (izplēšot caurumu redzei).
Bet pat ja nebūtu Kurānā teikts tieši par sejas segšanu, tad pietiek, ka tas ir norādīts paša Muhammeda (saas). Kurāns pavēl klausīt Muhammedu (saas) - to taču nozīmē Dieva pravietis - Dieva rakstu paskaidrotājs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 24.06.2010 16:16

Kalvim es ieteiktu vispirms iepazities ar hidzaba nozimi, ta postosho psihologisko, socialo, seksualo un fizisko iedarbi uz sievieti, tas pascienu un veselibu,
===============
;-DDDDDDDDDDDDDDDD
Sievietes - pliki ķermeņi ir bez postošas ietekmes?
"Ķermenis kā ierocis"?

Mamēdov, kas ir par problēmu, bērnībā kaut kur Azerbaidžānā šiītu "pops" norāja tevi?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 24.06.2010 15:59

Aivars V. 07.12.2009 14:24
Tie,kas ir izlasījuši korānu vienalga kādā valodā ir ievērojuši,ka cauri visam korānas pavēles formā vijas atgādinājums likvidēt ebrejus,ja tos nevar pievērst islāmam.Lūk par ko ir jārunā.Ja var vienu tautu pasludināt par ienaidniekiem,kuri nevēlas atzīt Muhamedu,tad kāpēc to nevar izdarīt ar visām pārējām?
========
No tevis kā Kurānu nekad nelasījuša prasu atsauces. Citi nelasījušie var uztvert nopietni šos melus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 24.06.2010 15:49

Kalvis
Ja par to sāks argumentēti runāt islāma teologi (tādi kā Tariq Ramadan; šiītu ajatollas un citi), tad musulmaņi ieklausīsies.
========
Islāma teologi (Islāma zinātnieki) ir tie, kuri ir gadiem ilgi studējuši Islāmu. Ar bakalaura grādu vien nepietiek, tad joprojām esi talib-ul-ilm - Islāma students un nevis Islāma zinātājs. Tāriks Ramadāns nav Islāma zinātnieks, bet gan eiro-islāma darbonis. Lai ko arī rakstītu vieni vai otri cilvēki, lai cik slaveni vai citādi - tam visam nav nozīmēs kamēr Islāmā ir citādi. Muslimiem, kuri par Islāmu zina maz - tie var uztvert to nopietni, bet katrs kurš apgūst Islāmu tādas aktīvistu grāmatas nelasa kā informāciju par Islāmu, bet gan kā par mūsdienu politiku.
Savukārt šiītu ajātollas ir tukša skaņa pat muslimam-nejēgam. Tos uztver nopietni tikai šiīti.
Runājot par hidžaba/nikāba jautājuma. Starp Islāma zinātniekiem ir domstarpības vai nikābs (tas ir sejas aizsegšana) ir obligāta vai tikai ļoti laba lieta. Tie, kuri neuzskata, ka tas ir obligāti, (bet ka hidžābs ir obligāts - galvas lakats ar neaizsegtu seju) - tie arī teiks, ka nikābs ir labāks, lai gan neobligāts.
Atšķirības viedokļos veidojas no tā kā saprast vienu vārdu Kurānā un kā to saprata Muhammads (saas). Pirmsislāma arābietes jau valkāja lakatu. Un tad ir jautājums kā viņas to pārvilka sev pāri - pāri sejai vai gar sejas malām. Muhammeda (saas) laikā sejas aizsegšana bija izplatīta un tāpēc uz šādu saprašanu norāda sejas aizsegšanas obligātuma proponenti. Savukārt tie, kuri saka, ka tas nav obligāts - tie norāda uz dažiem atstāstiem, kuri nav īpaši spēcīgi autentiskumā, bet kopsummā stiprina viens otru līdz vērā ņemam līmenim. Tāpat norāda uz autentisku atstāstu, kurš netieši norāda, ka bija Muhammeda (saas) laikā sievietes, kuras neaizsedza seju un Muhammeds (saas) nekritizēja viņas par to. Tātad, ka sejas aizsegšana nav obligāta. (Bet tas neatceļ galvaslakatu ar atsegtu seju.)
Bet viss šis teoloģiskais diskurss ir lieks, jo kāpēc aizliegt sievietei darīt neobligātas lietas Islāmā. Islāma prakse par 95% sastāv no neobliglātā - obligātais ir tikai dažas lietas papildus pareiziem ticības uzskatiem.

Un par to vājo loģiku, ka redz hidžābs apspiež sievietes, jo redz vīrieši tādus nevalkā.
Vispār jau Islāms atzīst, ka sievietes ir citādākas kā vīrieši, gan fiziski, gan psiholoģiski. Tie rietumnieki, kuri to neatzīst, lai dzīvo savā pasaulē. Ja paskatās uz visu cilvēci, (ja neskaita tās tautas, kuras staigā pilnīgi plikas) tad visa cilvēce ir piekritusi, ka sieviete ir skaistākais dzimums un visās tautās izņemot rietumniekus sievietes apģērbjas vairāk kā vīrieši.
;-)
Islāmā Dievs ir uzlicis vīriešiem un sievietēm dažādus pienākumus, tiesības un prasības. Ja pienākumi būtu vienādi, tad tas būtu netaisnīgi, jo viņu spējas ir dažādas. Jā, Islāmā sievietēm ķermenis ir jāaizklāj vairāk kā vīriešiem. Bet kurš gan iegūst no plikajām sievietēm? Sievietes vai kārie runči?
Dievs ir norādījis noteiktas lietas ticīgajiem ne jau tāpēc lai viņiem kaitētu. Piemēram, Islāmā sievietei ir tiesības nestrādāt, un lai viņu uztur vīrieši. Tā ir privilēģija un nevis sods. (Strādāt sievietei nav aizliegts.) Un lielākā daļa sieviešu to izbauda un patiešām nevēlas iet strādāt. Lielākai daļai cilvēces darbs nav tik jauka nodarbošanās lai vēlētos to. Un mēs ticam, ka aiz katra Dieva norādījuma ir kāda gudrība kāpēc. Pat ja mēs neredzam šo gudrību, mēs neesam iedomīgi par savu intelektu.
Un mēs skatāmies, ka sabiedrības, kurās sievietes strādā - MIRST! Nemaz nerunājot par citiem aspektiem, sievietes nevar atļauties ne grūtniecību, ne bērnus. Nav ne kas par viņu parūpējas, ne viņa var atļauties atstāt darbu uz kādu laiku, ne arī viņa var audzināt savus bērnus kvalitatīvi un PATI, ja strādā (ārpus mājas).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 24.06.2010 15:16

Nožēlojami, ka tik līdz kā iet runa par Islāmu, tā sorosieši ir pārvērtušies naida sludinātājos...
:-D
Kāpēc aizklājs pār manu seju ir kā pliķis Jūsējā, Sarkozi kungs? http://www.islammuslim.lv/Muslims/Verojot_islama_nisanu/Pasa...


Hidžāba jautājums: apspiešana vai atbrīvošana http://www.islammuslim.lv/Islams/Dzivesveida_likumi/Dzives_g...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ateists 10.12.2009 13:36

referendums ir vis demokrātiskākā tautas gribas izteiksmes forma

Šveices pilsoņiem nepatīk un viss, viņiem ir tiesības nepatikt un izteikt savu gribu. Diskusija izbeigta.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Māris Brants 08.12.2009 20:19

Jautājums, manuprāt, ir par redzamību. Ja nu musulmaņi Šveicē (vai valstī x) ir, ja viņus padzīt vai citādi tikt vaļā īsti nevar (esošās cilvēktiesību u.tml. normas neļauj), tad vidējam vietējās kultūras nesējam (vai tādam, kas tāds vēlētos būt) svarīgi, lai viņi nebūtu redzami. Un minarets ir liels, redzams pa gabalu. Tas ir citas kultūras demonstratīvs elements. Protams, galvassega arī, tomēr tā ir drusku mazāk redzama, pagāja garām un viss. Minarets kaitina vairāk. Lūk, arī viss skaidrojums. Tas ir vēstījums: neesi; bet, ja esi, izliecies, ka neesi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 08.12.2009 19:00

Par apģērbiem - mūsu sievietes, kas apmeklē musulmaņu zemes, sūdzas, ka nevar atkauties no vīriešu uzmanības, ka ar acīm tiekot izģērbtas u.t.t. Lūk jums arī visu segšanās pasākumu sakne. Un ja mūsu blondīnes ielīstu muhamedāņu sievietes tērpā, viņas taču liktu mierā, vai ne? Tiesa, Eiropā var to acu segu mest kaktā, te jau pat puspliku sievišķi neviens par pilnu neņem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aivars V. 08.12.2009 11:10

Kur var dabūt izlasīt babiloniešu talmudu,ja vie tie nav tie paši Cionas gudro protokoli zem cita nosaukuma.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 07.12.2009 21:47

>>> pirms izteikt kategoriskus apgalvojumus, derētu vismaz nedaudz iedziļināties jautājuma būtībā. Citādi sanāk diezgan tukša spriedelēšana un neproduktīva laika tērēšana.
======
Domāju, ka "burden of proof" (pierādījuma smagums) ir jānes tiem, kuri vēlas kaut ko aizliegt un ierobežot, un arī mainīt pašreizējo lietu stāvokli. Es piedāvāju neko nemainīt. Esmu lasījis Tariq Ramadan grāmatas un intervijas. Arī apciemojis dažus musulmaņu resursus Internetā. Esmu kristietis, bet pret mums radniecīgo ticību cenšos izturēties ar izpratni.

Pieredze rāda: ja par hidžab vai citām musulmaņu sadzīves niansēm sāks spriest un "iedziļināties" cilvēki, kuri nav musulmaņi, tad ticīgā tauta viņos neieklausās. Ja par to sāks argumentēti runāt islāma teologi (tādi kā Tariq Ramadan; šiītu ajatollas un citi), tad musulmaņi ieklausīsies. Viņiem savi spriedumi ir jāatvedina no musulmaņu tradīcijas - no Korāna un Haditiem. Varbūt tur šo to vajag tulkot kaut kā savādāk - bet es neticu, ka manos spēkos ir veikt šādu apvērsumu islāma teoloģijā.

Līdz šim neesmu dzirdējis nevienu musulmaņu teologu, kurš teiktu, ka hidžabs/galvassega nav jānēsā. Sūra An-nūr (24:31) par to izsakās šādi: "And tell the believing women to subdue their eyes, and maintain their chastity. They shall not reveal any parts of their bodies, except that which is necessary. They shall cover their chests, and shall not relax this code in the presence of other than their husbands, their fathers, the fathers of their husbands, their sons, the sons of their husbands, their brothers, the sons of their brothers, the sons of their sisters, other women, the male servants or employees whose sexual drive has been nullified, or the children who have not reached puberty. They shall not strike their feet when they walk in order to shake and reveal certain details of their bodies. All of you shall repent to GOD, O you believers, that you may succeed."

Ja runājam par miljarda cilvēku dzīvesveidu, tad ir svarīga mūsu pazemība. Spēja pieļaut, ka mēs visu tik labi nemaz nesaprotam. Ir jāmācās gadiem ilgi, lai varētu saprast Dieva vārdu, kas ir atklāts Korānā - un saprastu, kā šis Korāna izteikums ir jāpielieto 21.gadsimta Rietumeiropas sadzīvē. Mēs nezinām visus Dieva nodomus, kādēļ pastāv šādi nosacījumi uz sieviešu apģērbu - bet ir islāma lietpratēji, kuri to mums varētu izskaidrot.

Nezinu vai no rietumvalstu laicīgajiem politiķiem ir taisnīgi prasīt, lai viņi ticīgo un teologu vietā interpretētu Korāna vārsmas. Un vēl jo mazāk taisnīgi ir sagaidīt, lai musulmaņu minoritāte rietumvalstīs dzīvotu "nemanāmi", lai viņu ticība neizpaustos nevienā redzamā veidā. Mums Latvijā ir lieliski musulmaņu līdzpilsoņi - piemēram, tatāri, azerbaidžāņi, čečeni. Viņu islāma interpretācijas parasti ir mērenas. Domāju, ka jāturpina ar Latvijas musulmaņiem dialogs. Vēlams - bez aizspriedumiem un birokrātiskiem šķēršļiem.

Mums taču ir viens un tas pats Dievs. Kādēļ jāstrīdas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autors 07.12.2009 20:25

Paldies par ieteikumu "mācīties dzīvot demokrātiskā plurālisma" apstākļos. Acīmredzot, Eiropas Parlaments nav tā īstā vieta. Ok, mācīšos no Jums.

Bet ļaujiet arī man Jums dod vienu padomu: pirms izteikt kategoriskus apgalvojumus, derētu vismaz nedaudz iedziļināties jautājuma būtībā. Citādi sanāk diezgan tukša spriedelēšana un neproduktīva laika tērēšana.

Jauku vakaru!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 07.12.2009 19:59

Lūk BBC sagatavota attēlu galerija par dažādām musulmaņu galvassegām - sk. http://news.bbc.co.uk/2/shared/spl/hi/pop_ups/05/europe_musl... . Burqa un Niqab ir visai ekstrēms apģērbs :), bet daudzi no tiem lakatu fasoniem izskatās tīri jauki. Bet kā jau minēju - katrs pats no mums var izdomāt, ko vilkt mugurā ;)

Islāma publicists un teorētiķis Tariq Ramadan (Musulmaņu brālības dibinātāja Hasana Al Bannas mazdēls) uzskata galvassegu aizliegumu Francijas skolās par cilvēktiesību pārkāpumu. No otras puses, viņš uzskata - ja meitenei ir izvēle apmeklēt skolu vai arī visur nēsāt hidžabu, tad ir jāapmeklē skola. Pat, ja tur viss nenotiek ideāli demokrātiski. Pagājušajā mācību gadā T.Ramadans pasniedza teoloģiju Oksfordas universitātē. Sk. http://www.tariqramadan.com/spip.php?article746 .
=======
T.Ramadan: In theory you are right. But the practice of laicite dates back to a law of 1905. If a law already exists, why a new law in 2004? This is because crucifixes were accepted under the old law. The new law was passed because of France’s Muslim presence. The reality is that France’s secular tradition is being adapted to target a specific group. French society is going through something of an identity crisis. I have told all French girls that, if they have to make a choice between going to school and wearing the headscarf, they must choose school. Just go. This is the law. But at the same time, being a democrat means that you continue to discuss the merits of the law and call for change.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis Autoram 07.12.2009 19:44

>>> Kalvim es ieteiktu vispirms iepazities ar hidzaba nozimi, ta postosho psihologisko, socialo, seksualo un fizisko iedarbi uz sievieti, tas pascienu un veselibu, palasot pashu musulmanu sievieshu petijumus (piem. Marnia Lazreg, Questioning the Veil), pirms nakt klajaa ar pavirshiem, kategoriskiem un slikti informetiem apgalvojumiem.
=======
Vispirms jau ir vairāki hidžab veidi - kurš tad ir tas "fiziski postošais"? Kaut vai ar terminoloģiju vajag tikt skaidrībā, lai būtu skaidrs, kas ir "burka", "niqab", "čadra" u.c. Nevar šos visai dažādos apģērba gabalus apzīmēt ar kaut kādu vienu vārdu.

Cilvēces prakse tomēr ir būtiskāks kritērijs nekā visādas teorijas. Pirms 30 gadiem bija populārs uzskats, ka margarīns esot veselīgāks par sviestu. Margarīnā nav holesterīna, toties tajā ir nepiesātināto taukskābju trans-izomēri (daudz kaitīgāki par holesterīnu). Bet pats galvenais - mūsu senči gadsimtiem ilgi ēda sviestu, un nekas ļauns. Visi mēs esam dzīvi. Tas pats ir arī ar musulmaņu galvassegām. Ja latviešu ir 1.3 miljoni, bet musulmaņu - vairāk nekā miljards --- tad kas mēs tādi esam, lai viņiem mācītu kā pareizi ģērbties???

Ar racionāliem argumentiem var pamatot visu ko. Balstoties uz "zinātnes atziņām" es, teiksim, varu pasludināt, ka vasaras laikā gan puišiem, gan meitenēm ir jānēsā ķermeni nosedzošs blīvs apģērbs, lai mazinātu saules UV radiācijas ietekmi. Varbūt tā tiešām ir veselīgāk, varbūt tā nav. Bet kas es tāds esmu, lai citiem cilvēkiem norādītu, kā viņiem būs ģērbties?

Jums, Eldar, vēl jāmācās dzīvot demokrātiskā plurālisma sabiedrībā. Jums nepatīk hidžabs - nu OK. Bet tas, ko ģērbj mugurā sievietes - varbūt uz brītiņu pieņemsim to, ka arī viņas ir saprātīgas būtnes, kuras var izdomāt, kas viņām ir labāk un var iztikt bez valsts paternālisma.

Un ja musulmaņu sievietes tā ģērbjas ne tikai pašas savu nodomu dēļ, bet arī tādēļ, ka vīriešiem tā patīk - arī tur es neredzu nekā briesmīga un nosodāma. Arī ne-musulmaņu sievietes tā reizēm mēdz rīkoties.

Ja vīrieši piespiež valkāt hidžab, tas, protams, ir slikti. Cita lieta - musulmaņu vecāku pienākums ir nodrošināt, lai viņu bērni (dēli un meitas) arī būtu praktizējoši musulmaņi. Daudzreiz tas palīdz dzimtām saglabāt islāma identitāti daudzu paaudžu gaitā. Es pazīstu vienu Latvijas tatāru ģimeni, kura nav īpaši ticīga, bet nevar iedomāties, ka viņu bērni varētu apprecēties ārpus islāma kopienas. Bet dažos citos gadījumos šis musulmaņu vecāku pienākums tiek pārprasts un iztulkots ačgārni - kā vajadzība "ģimenes goda dēļ" pielietot varmācību pret pieaugušiem bērniem, uztiepjot viņiem ģērbšanās stilu vai citus ārējus islāma parametrus un nerēķinoties ar bērnu tiesībām pieņemt lēmumus autonomi.

Domāju, ka vecāki (un ne jau tikai musulmaņu vecāki) ir jāizglīto - lai viņi prastu mīlēt savus bērnus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

hmm to Aivars V. 07.12.2009 16:56

"Tie,kas ir izlasījuši korānu vienalga kādā valodā ir ievērojuši,ka cauri visam korānas pavēles formā vijas atgādinājums likvidēt ebrejus"
---
Iesaku arī palasīt Babiloniešu talmudu, kas joprojām ir ļoti izplatīti svētie raksti jūdaismā. Tur atbalstīta pedofīliju, melošanu, zagšanu un goju slepkavības noteiktos apstākļos.
Var teikt, ka ebreju un musulmaņu vēsturiskais konflikts tiek pārnests arī uz Eiropas zemēm un dēstīts eiropiešu apziņās. Gan ebreji gan musulmaņi cenšas otru parādīt pēc iespējas sliktākā gaismā. Bet mēs savukārt pārāk bieži ļaujamies viņu provokācijām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autors 07.12.2009 16:16

Nedomaju, ka Taivana intervija sniedz kadas vertigas atzinas: nedz islams ir tik stiprs un monolitisks, nedz Eiropa nolemta degradacijai, ka vins to iztelojas. Nevaru pienemt ari cilvektiesibu pretstatijumu nacionalai idejai - tiesi cilvektiesibas padara Eiropu unikalu un stipru.

Kalvim es ieteiktu vispirms iepazities ar hidzaba nozimi, ta postosho psihologisko, socialo, seksualo un fizisko iedarbi uz sievieti, tas pascienu un veselibu, palasot pashu musulmanu sievieshu petijumus (piem. Marnia Lazreg, Questioning the Veil), pirms nakt klajaa ar pavirshiem, kategoriskiem un slikti informetiem apgalvojumiem. Tas turku meitenes, iespejams, tiesham iedomajas, ka valkajot lakatus demonstre "pilsonisko drosmi", tachu tas nenozime, ka vinu subjektivais priekstats arii citiem ir jauztver tieshi taapat.Ir daudz citu veidu demonstret pilsonisko drosmi, un ne jau akceptejot otrskirigo statusu. Un par viriesiem, kas piespezh valkat hidzabu, es jums atkal ieteiktu lasit un izglitoties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

linda. 07.12.2009 15:35

Lielisks komentārs par šo tēmu ir LU Moderno valodu fakultātes Āzijas studiju nodaļas vadītāja Leona Taivāna intervijā šeit: http://www.citadiena.lv/2009/12/04/dainu-skapis-lai-izkrit-p...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 07.12.2009 15:32

>>>> Piemēram, hidžabs ir daudz redzamāks un agresīvāks islāma fundamentālisma simbols, nekā minarets. Bet pārāk bieži hidžaba valkāšana tiek norakstīta kā nevainīga kultūras identitātes vai reliģiskās pārliecības izpausme.
========
Manuprāt, gluži otrādi. Būvniecības darbus visur pasaulē ir pieņemts saskaņot ar municipālās varas pārstāvjiem un veikt atbilstoši valsts likumdošanai. Jo pat videi draudzīgu objektu būvniecība iespaido ļoti daudz ko - ainavisko identitāti un pilsētas panorāmu, apkārtējo nekustamo īpašumu cenas, utml. No minareta būtu jāskan aicinājumiem uz lūgšanām piecreiz dienā (Šveicē gan minareti šādam nolūkam netika izmantoti). Bet varam viegli iedomāties, kas notiktu ar apkārtējo kaimiņu labsajūtu, ja no minareta piecos no rīta skaļrunī atskanētu muedzinu dziedāšana.

Savukārt ikdienas apģērbs ir ikviena cilvēka (protams, arī sieviešu) pašizpausmes veids. Valstiski reglamentēt to, kādas drēbes kurš drīkst vilkt, ir viduslaiku domāšana. Var būt runa par dažiem drošības diktētiem izņēmumiem - lidostās citi pasažieri varētu justies neomulīgi, ja tur parādītos viscaur melnos Niqab apģērbos tērpušās sievietes (ar necaurredzamu sietiņu sejai priekšā). Arī apsargiem un videonovērošanai ir labāk, ja cilvēku sejas tomēr ir redzamas. Tieši šī paša iemesla dēļ Lielbritānijā bija diskusija, vai dažās publiskās vietās neierobežot pusaudžu vidū populāras kapuces, kuras arī daļēji aizsedz seju.

Bet tad ir jāvēršas nevis pret hidžab (t.i. islāma paražām atbilstošu apģērbu) kā tādu, bet gan pret dažām ekstrēmākām šī apģērba izpausmēm dažās īpaši jūtīgās vietās. Kādu brīdi ASV mācījos kopā ar IT studentēm no Turcijas. Viņas nēsāja glītus lakatiņus - visi zināja, ka viņas ir ticīgas musulmanietes. Un nevienam tādēļ neradās nekādas problēmas. Es arī negribētu spekulēt par to, ka tie ir kaut kādi "sliktie vīrieši", kuri liek sievietēm nēsāt hidžab apģērbu. Turcijā ilgu laiku to bija aizliegts nēsāt - un šāds galvas lakatiņš daudzām turku meitenēm bija sava veida pilsoniskas drosmes simbols. T.i. savu reliģisko identitāti neļaujot ierobežot korumpētai valsts varai, kas aizsedzas ar "laicīguma" ieganstu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Koments > dīvains blogs 07.12.2009 14:29

Autors vnk sirgst ar verbālo diareju. Viņam prasās rakstīt, vienalga ko, un ir daudz brīva laika. Nu tad arī viņš laiž bez gala un sakara.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aivars V. 07.12.2009 14:24

Tie,kas ir izlasījuši korānu vienalga kādā valodā ir ievērojuši,ka cauri visam korānas pavēles formā vijas atgādinājums likvidēt ebrejus,ja tos nevar pievērst islāmam.Lūk par ko ir jārunā.Ja var vienu tautu pasludināt par ienaidniekiem,kuri nevēlas atzīt Muhamedu,tad kāpēc to nevar izdarīt ar visām pārējām?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

negudrs blogs 07.12.2009 13:20

Tomēr apsūdzēt šveiciešus rasismā, ksenofobijā un pat fašismā, būtu pārspīlēti un vienkāršoti. Referenduma rezultāts atspoguļo dziļi iesakņotās bažas par islāma vietu Eiropas sabiedrībā

Nee nu bet kas tad tas ir ja ne ksenofobija??? Proti bailes no citaadaa?
Ja autors saka ka taa nav ksenofobija, buutu vismaz vareejis raksturot KAS tad tas ir... vispaar liimenis vareetu buut nedaudz augstaaks

vai gan nav jaaieverro ka so referumu riikoja ''galeeji labeeja'' partija UDC, kas ir izceelusies ar daudzaam kampanjaam pret iebrauceejiem - piemeeram agjiteejot pret Dzelzscelja savienojumu Annemasse (Francijaa) - Zeneeva, UDC Zennevas liideris nopirka aviizee reklaamas laukumu aicinot ''teikt nee Annemasse salashnjaam''

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

dīvains blogs 07.12.2009 12:01

Tas ir dīvains blogs, jo rodas šaubas vai autors saprot, kas ir fobija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 07.12.2009 11:24

kādam baram nemusulmaņu,gan sieviešu,gan vīriešu ,apvilkt burkas un iziet piketos:DDDDDDDDD

Citi autora darbi
Article article 94e9b47eb53424413213ba7a20e3e78d4d93021a2a0496f22bd704797b55734b

Par nāvessodu 40 Autors:Eldars Mamedovs

Article article 94e9b47eb53424413213ba7a20e3e78d4d93021a2a0496f22bd704797b55734b

Vienotības grābekļi 23 Autors:Eldars Mamedovs