Atslēgvārdi:

Iespējamās slēptās reklāmas gadījumu analīze medijos pirms 8. Saeimas vēlēšanām 0

  • Autors:-
  • Organizācija:Sorosa fonds - Latvija; Sabiedrība par atklātību "Delna"
  • Gads:2002
  • Valoda:latviešu

ANOTĀCIJA

Analīze par iespējamajiem slēptās reklāmas gadījumiem medijos veikta projekta “Atklāti par 8. Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas finansēm” ietvaros, lai iegūtu pilnīgāku priekšstatu par faktisko finansu apjomu, ko politiskās partijas tērē priekšvēlēšanu aģitācijai.

Iesaki citiem:

Projekta izpratnē slēptā reklāma ir politiskās partijas, deputāta kandidāta, partijas nosaukuma, darbības veida, uzskatu vai logo reklamēšana, informatīvo materiālu attiecīgi neapzīmējot un pasniedzot to kā ikdienas avīzes/radio/TV saturisko pienesumu ar nolūku vairot vai mazināt kāda politiska spēka popularitāti.

Pētījuma ietvaros no 5.augusta līdz 5.oktobrim analizēti 5 televīzijas kanāli un 8 radiostacijas, kā arī 17 nacionāliem un 39 reģionāliem preses izdevumi. Visvairāk iespējamās slēptās reklāmas gadījumu konstatēts krievu valodā iznākošajos nacionālajos laikrakstos – 238, seko latviešu valodā rakstošie reģionālie mediji ar 133 gadījumiem, raidorganizācijas ar 125 konstatētajiem gadījumiem, krievu valodā iznākošie reģionālie preses izdevumi ar 94 gadījumiem un visbeidzot latviešu valodā rakstošie nacionālie preses izdevumi ar 54 gadījumiem.

Projekta autori secina, ka būtiskas izmaiņas priekšvēlēšanu atspoguļojuma kvalitātē ir notikušas kopš pašvaldību vēlēšanu kampaņas 2001.gadā, jo iespējamās slēptās reklāmas gadījumu skaits ir ievērojami samazinājies, pateicoties debatei par šīs parādības kaitīgo iedabu.

Autori pieļauj, ka līdz ar slēptās reklāmas izskaušanu medijos var parādīties citas, rafinētākas partiju atbalsta vai nomelnošanas formas, tāpēc jāturpina diskusija par mediju standartiem priekšvēlēšanu kampaņas atspoguļošanā un jāsekmē žurnālistu pašapziņas un profesionalitātes pieaugums.


Iespējamās slēptās reklāmas gadījumu analīze medijos pirms 8. Saeimas vēlēšanām
((latviski, PDF, 641 KB)pdf) ((angliski, PDF, 444 KB)pdf)

Pielikums. Konstatēto iespējamās slēptās reklāmas gadījumu uzskaite

Radio, TV, nacionālie un reģionālie laikraksti latv. valodā
((latviski, PDF, 680 KB)pdf)

Laikraksti krievu valodā
((latviski, PDF, 115 KB)pdf)

Iesaki citiem:

Vēl šajā tēmā

PĒTĪJUMS: Kā mediji atspoguļoja krīzi? 0 Autors:Vita Dreijere

Pētījums: Indivīdu attiecības tiešsaistes sociālajos tīklos 66 Autors:Jānis Buholcs

Ziņas sabiedriskajā televīzijā: paaudžu un etnisko grupu mediju izvēles Latvijā 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Mapping Digital Media: Latvia 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Independent Study on Indicators for Media Pluralism in the Member States - Towards a Risk-Based Approach 1 Autors:Eiropas Komisija Izpildītājs: Katholieke Universiteit Leuven – ICRI, Central European University – CMCS and Jönköping International Business School – MMTC, together with a consultancy firm, Ernst & Young Belgium.

Slēptā reklāma Latvijas mediju saturā: cēloņi, redakciju stratēģijas un reklāmdevēju prakse 27 Autors:Anda Rožukalne

Komentāri (0) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Saistītie raksti
Citi autora darbi