Atslēgvārdi:

Galvenokārt par teātri

Jāatzīmē, ka šajā pirmdienā stāsts lielākoties būs par teātri. Vai par politisko, spriediet paši. Kopā esam apskatījuši 35 gadījumus, no kuriem 12 gadījumos saskatījām slēptās reklāmas pazīmes, bet piecus gadījumus uzskatām par šaubīgiem. 18 materiālos slēptās reklāmas pazīmes neatradām.

Iesaki citiem:
Ukrainu skola

Iespējamās slēptās reklāmas. Aizdomīgie gadījumi. 2010.gada 30. augusts:

Liktenis un Teātra observatorija

Zemāk tiek piedāvāti 4 materiāli, kuros stāstīts par to, ka Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC), Saeimas deputāts Raimonds Pauls un režisore Gaļina Poļiščuka (abi Tautas partija) pirmdien viesojās Kongresu namā, kur iepazinās ar jaunās koncertzāles izveidi un sprieda arī par Teātra observatorijas turpmāko darbību šajā namā. Protams, ka Šlesers sola Teātra observatorijai ilgtermiņa atbalstu. Mūsuprāt, šis ir priekšvēlēšanu laika "triks" un visi gadījumi atbilst vienam kritērijam.

Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

1. 1. LNT, 900 sekundes (Šlesers un Poļiščuka apmeklēs Kongresu namu)





2. LR4, Ziņas (Šlesers ar Paulu un Poļiščuku Kongresu namā iepazīsies ar jaunās koncertzāles izveidi un spriedīs par Teātra observatorijas darbību tajā)


3. PBK Šlesers sola ilgtermiņā RD atbalstu Poļiščukas "Teātra observatorijai"/ Latvijas Laiks





4. Вести Сегодня (Маэстро в новом театре)





5. Mix FM (Klementjevs: Deputātiem trūkst disciplīna)

Mix FM ievērību ir ieguvusi ļoti aktuāla un iepriekš nedzirdēta ziņa, ko pavēsta deputāts Andrejs Klementjevs (SC) - "dažiem Saeimas deputātiem trūkst disciplīnas".

Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

6. Час (Чем живет Курземе?)

Rakstā par partijas "Par labu Latviju" tūri pa Kurzemi. Redz, ja ļoti grib, dažās dienās var iespēt apciemot 28 pilsētas un vēl šo to nopirkt.

Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.



7. Час (Украина у нас одна)

Protams, ka dzimšanas dienas var un vajag svinēt! Un jo īpaši tad, ja Rīgas ukraiņu skola atzīmē savu 19. gadu jubileju un skolas direktore L. Kravčenko balotējas Saeimas vēlēšanām no saraksta "Par labu Latviju!", bet rakstu par šo notikumu raksta otra PLL deputāta kandidāte K. Zagorovska.

Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.





8. Вести Сегодня (Время кризисных менеджеров)

Šoreiz tā ir intervija ar žurnālista studiju laika draugu „Kurzemes namu apsaimniekotājs” vadītāju Aleksandru Sakovski, kurš pārstāv pariju "Saskaņas Centrs".

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku



9. Вести Сегодня (Мы идём не туда!)

Rakstā par to, ka Aleksands Milovs (PLL) kategorisko nepiekrīt V. Dombrovska uzstādītajam mērķim panākt un apdzīt Igauniju, jo katrai valstij ir savs attīstības ceļš.

Kritērijs: Publikācija vai raidījums ir vienpusīgs, tajā nav sabalansēti iesaisīto/pieminēto pušu viedokļi. Trūkst/ nav mēģināts noskaidrot citu iesaistīto pušu viedokli. Materiālā nav paskaidrots, ka mēģinājums noskaidrot kādas no pusēm viedokli ir noticis, bet nav izdevies.





10. Detki (Aleksandra Sakovska divas dzīves)

Neskatoties uz to, ka ir priekšvēlēsanu laiks, kurā komplimentāriem jautājumiem nebūtu jāparādās, mēs varam lasīt ikdienišķu interviju ar SC deputāta kandidātu Aleksandru Sakovski par ģimeni, bērniem un politiku.

Kritēriji: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.

Raksts vai informācija par partiju vai deputātu kandidātu tiek pasniegta tajās medija tradicionālajās rubrikās, kas nav saistītas ar aktuālo politikas procesu vai pirmsvēlēšanu aktualitāšu atspoguļošanu.



11. PBK, Latvijas Laiks (Saruna ar "Saskaņas centra" premjera amata kandidātu Jāni Urbanoviču)

"Saskaņas centra" premjera amata kandidāts Jānis Urbanovičs stāsta par iemesliem, kāpēc vēlētājiem jābalso tieši par SC un jāatbalsta viņš kā topošais premjers. Tāpat tiek atgādināts, ka SC ekonomisko programmu slavē pat Roberts Zīle no "Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK .

Kritēriji: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.

Sižets ar partijas vai deputāta kandidāta piedalīšanos parādās laikā, kas programmā nav paredzēts, vai programmās, kuru saturs nav precīzi definēts.





12. PIK FM Raidījums "Tautas kontrole" 30.augustā

Raidījumā "Tautas kontrole" saruna ar "Tautas kontroles" pārstāvjiem Rihardu Jablokovu, Anatoliju Romaņuku un Olgu Samkovu par gaidāmo ziemu, kā to pārcietīs Latvijas iedzīvotāji, gāzes cenu un apkures tarifu pieaugumu un citiem aktuāliem jautājumiem.

Kritērijs: Apzīmējums "apmaksāta politiskā reklāma" parādās tikai raidījuma beigās, ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai ievērojami nemanāmāks par ierastajiem titriem.




LNT (Latvija, mēs tevi dzirdam!: Latviešu nacionālā pašapziņa)

Šoreiz raidījums par Latviešu nacionālo pašapziņu un to veidojošiem elementiem. Tiek apspriests arī Starptautiskā Valūtas fonda aicinājums Latvijas kultūras iestādes - teātrus, operu, muzejus, bibliotēkas - pārveidot par nevalstiskām organizācijām un pelnīt pašām. Interesanti, ka savu viedokli (sižetā, kurā jau iepriekš esam saskatījuši slēptās reklāmas pazīmes) ir iespēja izteikt arī Andrim Šķēlem, kas nebūtu pieļaujams "no politikas brīvā zonā".

Kritēriji: mediju formāts, kura saturā nepārprotami tiek iekļautas viena politiskā spēka pirms vēlēšanām popularizētās idejas, kuras pārstāv ar konkrēto politisko spēku cieši saistītas personas, bet netiek pieļauta vai ierobežotā apjomā pieļauta atšķirīgu viedokļu vai citu partiju atbalstītāju klātbūtne, piedāvājot auditorijai vienpusīgu un vienam politiskajam spēkam izdevīgu, vienu politisko spēku atbalstošu saturu.

Sižets ar partijas vai deputāta kandidāta piedalīšanos parādās laikā, kas programmā nav paredzēts, vai programmās, kuru saturs nav precīzi definēts.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Citi autora darbi
V

suņupuikas 1 Autors:Reklāmu novērotāji