Atslēgvārdi:

Floristiku - ne, darbu Grindex - gan 13

Domu par floristikas kursiem manī iesēja kādā bezdarbnieku psihoterapijas seminārā sastaptā bijusī kolēģe Līga. Viņa rādīja man savu bezdarbnieces dosjē (tādu lapu ar tā saukto bezdarbnieka izglītošanas plānu izsniedz NVA, sarakstot visus seminārus un kursus, uz kuriem bezdarbnieks pieteicies) un teica, ka ar vēl vienu kolēģi pierakstītas floristikas kursos. To gan pagaidām NVA piedāvājumā neesot. „Bet, ja savāksies grupa, varbūt līdz Ziemassvētkiem iemācīsimies dāvanas skaisti sasaiņot, un tas jau allaž noder dzīvē,” teica Līga, mudinot arī mani pieteikties.

Iesaki citiem:

Nospriedu, ka tiešām šīs gudrības noderēs, un pēc semināra meklēju ceļu atkal uz Jēzusbaznīcas ielas kantori.

Iepriekšējās pieredzes mācīta, pieteiktos kursiem, uzreiz devos pirmā, nevis ceturtā stāva kabinetā. Laipni smaidošā darbiniece vispirms apvaicājās, kāpēc nekāpju uz 4.stāvu. Kad paskaidroju, ka, divas reizes izstāvot stundu garu rindu, galu galā abas reizes nonācu šeit pirmajā stāvā, šodien nācu uzreiz pie viņas. Darbiniece negribīgi, tomēr laipni atsēdās savā krēslā un gaidīja, ko tad es vēlēšos iemācīties. Izteicu savu vēlmi mācīties floristiku. Darbiniece man laipni, bet noteikti norādīja, ka šie kursi patlaban nav pieejami. Teicu, ka zinu, un izstāstīju visu Līgas stāstu. NVA aģentei par to nekas nebija zināms, bet, tā kā izrādīju lielu neatlaidību, viņa man ieteica uzkāpt līdz piektajam stāvam un attiecīgā kabinetā pie darba speciālistiem apvaicāties, ko darīt.

Labi. Esmu piektā stāva kabinetā. Acīm redzami ar datora problēmām aizņemta aģente beidzot pievēršas arī man – tobrīd vienīgajai apmeklētājai. „Floristiku? Patlaban nav tāda kursa,” jau dzirdēto atkārto aģente. Kad neatlaižos, lai tomēr man šo vēlmi ieraksta „bezdarbnieka dosjē”, viņa teic, ka tas nav viņas pienākums, bet mana likumīga prasība gan tā esot, kas jāreģistrē, un vēl brīnījās, kāpēc iepriekšējā darbiniece to nav darījusi.

Tiktāl esmu noskaidrojusi, bet laikam mūsu saruna bijusi gana saspringta un es piektā stāva aģentei likusies neatlaidīga, tāpēc viņa mani pēkšņi pārsteidz ar ierosinājumu: „Redzu, ka jūs esat tāda aktīva. Vai zināt uzņēmumu Grindex? Viņi patlaban komplektē kursus, lai apmācītu darbiniekus. Stipendiju arī maksā, tikai mācību laikā jābrauc uz Olaini. Vai jums vismaz vidējā izglītība ir?” vaicā aģente.

Apmulstu, jo kļūt par farmaceitiskās rūpniecības darbinieci man nebija ienācis prātā. Apstiprinu, ka man ir gan vidējā un pat augstākā izglītība, bet ar ķīmijas mācību pēdējoreiz saskāros vidusskolā. Tad uzklausu aģentes kādreiz slavenā hipnotizētāja Kašpirovska balss tonalitātē ieturēto skaidrojumu par divām profesijām, kas vajadzīgas Grindex, kāda ir sagaidāmā alga un cik izdevīgs ir šis piedāvājums. „Jūs jau varat gribēt floristikas kursus, bet es jums silti ieteiktu padomāt par Grindex piedāvājumu,” saka NVA darbiniece.

Ātri pārlieku prātā un nolemju neatlaisties no floristiem. „Kur es tomēr varu reģistrēt šo vēlmi?” „407.kabinetā.” „Bet ja to atkal nereģistrē?” „Reģistrēs,” saka aģente un novēl padomāt ceļā uz un no ceturtā stāva kabineta par Grindex piedāvājumu. „Domājiet ātri! Kursi tūlīt sāksies,” teic laipnā aģente.

Kad esmu ceļā uz 407.kabinetu, aizdomājos – kā vispār es varēju zināt, ka ir šādi Grindex kursi, kuros tagad steidzami komplektē klausītājus? Piedāvājumu tajos mācīties nekur mēneša laikā NVA kantorī neesmu redzējusi. Interesanti, nogrozīju galvu un vēru jau trešā kabineta durvis.

Aģente, kuru acīm redzami ārpus darba telpām gaidīja daudz interesantāka nodarbe, garlaikoti mani patiešām reģistrēja, kad atsaucos uz piektā stāva aģenti. Viņai bija vienalga, tikai – lai kļūtu par floristi, man bija jāiztur profesionālās piemērotības tests. Arī tam mani reģistrēja. Nu ko – uz priekšu! Uz testu!

P.S. Grindex tā arī nepieteicos.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (13) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Esty 16.12.2010 03:03
Tā ir visās Valsts (Latvijas) iestādēs!
P.S. Galvenais ir tēlot neatlaidīgu "muļķi"!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 09.12.2010 14:29
Kad man nācās izmantot šīs organizācijas pakalpojumus nācās staigāt kā no Poncija uz Pilātu. Bet droši vien daudzās valsts iestādēs tā ir.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Līna => ? 08.12.2010 17:43
Floristika galu galā izvērtās par principa lietu, jo neko citu kā "nagu pulēšanu" diemžēl nevar gūt. Protams, valsti tas no krīzes neizvedīs, bet tas jau būtu jāadresē Labklājības ministrijai, nevis bezdarbniekiem, kuri meklē iespējas. To gluži vienkārši nav! Vismaz NVA.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

? 08.12.2010 15:01
precizak- varbut floristika tomer nav ta joma, kas valsti no kreizes izvedis, ko???:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

sorosa šakālis 07.12.2010 22:13
viens ir skaidrs - vajag reorganizēt NVA ! ...man šķiet , ka tur vajag daudz daudz vairāk psihologu...vajag ārstēt to tautas daļu , kura ir zaudējusi motivāciju...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

bezdarbnieks 07.12.2010 18:39
Excellents NVA biroja "darbinieču" apraksts. Pats ar to jau pāris mēnešus esnmu saskāries gan ne Rīgā, bet Jelgavas filiālē. Mani 3 mēnešu laikā, kopš esmu bez darba nudien fascinē šī kantora patiesā bezjēdzība. Sākot ar kontindenta "inteliģenci" un beidzot ar viņu informētību.
Mans pēdējais "inspektores" apmeklējums pirms nedēļas beidzās ar to, ka nācās šai "speciālistei" paskaidrot pēdējos grozījumus darba likumdošānā. Tajā skaitā, apmācības iespējas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

? 06.12.2010 14:02
vai tomer nav nozhelojami, ka bezdarbigas damites darba vietaa dod prieksroku nagu puleshanai un pukjishu kartoshanai? un nodoklju maksatajiem shitais jafianse?:)vai atteikshanas gadijuma esoshajos apstakljos vispar kas pienakas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 06.12.2010 11:57
Mūsu sabiedrībā ir interesantas divas grupas. Viena- kas vienmēr visu zina labāk, tie ir aktīvie, caursitēji , citu pazemotāji un atsijātāji. Par viņu intelektuālajām spējām ziņu nav, bet cilvēcības trūkums liecina par zīdītāju smadzeņu iztrūkumu. Pārsvarā tie sēž kantoros, kur darbs ar cilvēkiem.
Otra grupa mīl izglītību, iet un mācās divas vai pat trīs programmas un pēc tam brīnās, ka neviens viņus ar raušanu neierauj labās darba vietās.
Šo divu grupu sadarbību varētu atrisināt tikai apzināta audzināšana sadarbības virzienā. Kas būs audzinātājs?
Kā iedot aktivitāti un pārliecību cilvēkiem, kuri ir zināšanu pārpilni bet nespēj paši sev izveidot darba vietu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis - rv 06.12.2010 09:25
>>> ja katram apmeklētājam pa 15minūtēm, tad viens inspektors var apkalpot 8 stundās - 32 cilvēkus
======
Varbūt šāds fiksēts apkalpošanas grafiks ir attaisnojams, ja tiek kārtots kāds tests, kuram vajag fiksētu laiku. Bet ja KATRAM apmeklētājam aģents velta 15 minūtes, tad viņu (vai to, kas lietas šādi noorganizēja) vajag padzīt ar slapju lupatu :)) Tādā veidā lietas varbūt var darīt poliklīnikās, kur cilvēkam jādodas pie viena konkrēta ārsta, un kur negribas sasteigt pacienta komunikāciju ar ārstu. Savukārt citos masu apkalpošanas procesos būs lietas, kuras var atrisināt, teiksim, 3 minūtēs - un tad pārējās 12 minūtes tiek izniekotas.

Kādēļ neuztaisīt vienu globālo rindu ar papīra numuriņiem - un apkalpot atnākšanas secībā (plus bezdarbniekam uzlikt par pienākumu ierasties nevis konkrētā datumā, bet iepriekš uzrādītā laika intervālā). Tas ir ērtāk pašiem bezdarbniekiem (jo reti kurš var pateikt, ko viņš darīs pēc diviem mēnešiem), un palielinās NVA caurlaides spēja pie tā paša darbinieku skaita.

Varbūt neesmu kaut ko būtisku ņēmis vērā. Varbūt tie aģenti ir šauri specializēti? Vai arī bezdarbnieka attiecības ar savu inspektoru ir tikpat intīmas kā pacientam ar ģimenes ārstu, un "ģimeniskumu" negribas aizstāt ar masu apkalpošanu un bezpersonisku rindu? Gribētos saprast, kā būtu pareizi, un tad pateikt to NVA cilvēkiem. Es arī kaut kad senāk gribēju pieteikties bezdarbniekos un man viņu sistēma ne visai patika.

>>> nva serviss ir loģisks. pilnīgi atbilstošs tam nodefinētajiem kritērijiem.
======
Pirmajā brīdī man šķiet, ka Jūs to sakāt ar ironiju. No otras puses, daži pazīstami latvieši man stāstījuši, ka pat Īrijā sociālie darbinieki ne vienmēr uzvedas laipni un serviss ne vienmēr ir perfekts - varbūt bezdarbnieku apkalpošana visā pasaulē ir skarba - ar nodomu, lai cilvēks, kurš piesakās uz pabalstu (vai kā šajā gadījumā - uz floristikas kursiem) - saprastu, ka viņš nav cienīgs, lai pret viņu izturētos normāli? :) Padarot pieteikšanos visa veida pabalstiem piņķerīgu un nepatīkamu, mēs radām noderīgu grūtības barjeru un atsijājam tos, kuri nav gana neatlaidīgi. Varbūt tā bija tā Jūsu ideja, kādēļ NVA serviss ir atbilstošs?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

rv 05.12.2010 18:28
par nva nav ko brīnīties, to arī vada latvijas valdība. zināšanai, no šg janvāra no 4 (vai ciktur) nodaļām palika tikai jēzusbaznīcas iela, un sadovņikova iela. pirms tam iepriekšgad viņiem bija strādājošo samazināšana (taupīšana), kā rezultātā obligātās vizītes tiek plānotas nevis reizi mēnesī, bet divos. tipa, ja piesakies pārkvalifikācijai decembrī, tad profesionālās atbilstības konsultācija februārī, bet pierakstīties uz kursiem tevi pasauks aprīlī.... ja katram apmeklētājam pa 15minūtēm, tad viens inspektors var apkalpot 8 stundās - 32 cilvēkus. ja piem brīvības 220 bija beigās 3(?) inspektores, tad reālistiski pa dienu apkalpo 100-150gab. pārējie? lai nāk citu dienu. ja atnāksi no rīta laicīgi, tad būsi "virs strīpas" un tiksi uz reģistrāciju šodien.
nva serviss ir loģisks. pilnīgi atbilstošs tam nodefinētajiem kritērijiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 05.12.2010 18:11
Man šinī stāstā dīvainākā šķita NVA (Nodarbinātības Valsts Aģentūras) organizatoriskā mazspēja efektīvi sašķirot bezdarbniekus pa pieejamajiem kursiem. Cilvēks nāk pieteikties uz kaut ko vienu, viņam stāsta pavisam kaut ko citu - katram bezdarbniekam "piestiprina" aģenti, kurai dažreiz ir pieņemšanas laiks un dažreiz nav; bez īpašas vajadzības "dzenā pa stāviem", utml.

Ja tikpat nesakarīgi rīkotos banka vai mobilo sakaru uzņēmums, viņi drīz bankrotētu. Tur jau sen darbojas normālas CRM (Customer Relationship Management) - klientu uzskaites sistēmas. Ikviens aģents var apkalpot ikvienu klientu un uzreiz redz, kāds ir viņa statuss, ko viņš jau ir darījis un uz ko vēl var pretendēt.

Bet NVA var atļauties ķēmoties. Protams, var teikt, ka bezdarbniekiem ir daudz laika un viņiem jau tāpat nav kur sprukt. Un visas rindas tur var izstāvēt. Bet paliek jautājums - kādu piemēru rāda NVA mūsu bezdarbniekiem? Vai viņi nezaudē ticību mūsu valstij, ja redz šādu neprofesionāli organizētu birokrātijas darbu.

Es saskatu tikai divus izskaidrojumus:
(1) NVA vada cilvēki, kuri galīgi nav padomājuši par apmeklētāju ērtībām un iespēju saņemt loģisku servisu. (Salīdzinājumam, CSDD arī ir monopolists, bet tur pakalpojumi ir sakārtoti.)
(2) NVA cenšas radīt mākslīgu "grūtības barjeru", lai uz kursiem pieteiktos tikai enerģiskākie un grūtāk atšujamie bezdarbnieki.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

guru 05.12.2010 16:21
Latvija tāpēc jau ir tādā dimbā, ka mums trūkst cilvēku, kas spētu darīt kautko eksaktāku. Visiem patīk politika, socioloģija, filosofija, filoloģija, kultūra, mūzika, teātris. Un tad vēl liels lērums ekonomistu un komercspeciālistu un menedžeri.

Interesanti, ko dara šis lielais ekonomistu absolventu skaits, ja valsts ekonomika joprojām stagnē vai pat slīde lejup?
Un ko dara mūsu politiķi, juristi un citi tādi, kas studējuši visas šīs jomas?

Ak jā, Latvijā ar to nopelnīt var tikai zagļi, bet pārējie lasa zemenes Anglijā vai sēž mājās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

rv 05.12.2010 15:15
tā ar tiem latvju bāleliņiem un zeltenēm ir. normālu pieprasītu profesiju apgūt negrib, a puķītes kārtot - jebkurā laikā. un tad sūdzas ka angļu laukos zemenes labi nelasās.

pirms gada, kad biju piespiedu atpūtā, viens no scenārijiem bija līdzīgs - skatīties uz olainfarm līdzīgajiem kursiem, tad gadu vismaz nostrādāt, un tad, ar reālas pieredzes pierādījumu kabatā, domājat eiropas ķīmiskajā rūpniecībā nebūtu variantu?

paši saprogrammē sevi, ka citiem viss jūsu vietā jāsaplāno, un tad gaužas. nav brīnums ka esam tur kur esam. reālā cerība tikai ir nākamā latvijas paaudze - kas pašlaik beidz skolas un jau darbojas, cenšas. pūpēži izmirs, vietā nāks labāki, ar stiprākiem žokļiem un asākiem ilkņiem.

Citi autora darbi