Eksperiments: skola 21

Labrīt, lasītāji!

Ko īsti skolotāja dara? Tavs bērns katru dienu iet uz skolu, katrā klasē kaut kas tiek mācīts. Iespējams, kad bērns pārnāk mājās, viņš pastāsta, kas tur noticis un kā. Iespējams, ka nē. Kā vari pārliecināties, vai mācību process ir vai nav veiksmīgs? Varbūt no atzīmes? Pārnāks bērns ar labu atzīmi, viss būs kārtībā -- bērns malacis, mācību process labs. Bet, ja ir slikta atzīme? Bērns bijis slinks? Vai arī, varbūt, skolotāja bijusi nekompetenta?

Iesaki citiem:

Laikraksts Diena šajās dienās paziņojis, ka tuvākajā laikā tas veiks eksperimentu, lai izpētītu, kas īsti klasēs notiek. Skolēni aicināti sazināties ar laikrakstu un sarunāt, ka slepus tiks ierakstīts mācību stundas audioieraksts. Šis ieraksts tad tiks iesniegts speciālistiem, kuri vērtēs, cik lielā mērā "skolotāja sadarbība ar skolēniem veicina mācību procesu." Piedevām, "vērtējumu atspoguļojumā netiek izpausts ne skolotāja vārds, ne arī skola, kurā audioieraksts veikts."

Pats laikraksts atzinis, ka izglītības vidē šis paziņojums izraisījis zināma veida "satraukumu." Konstatēts, ka viens "skolēns," kas sazinājies ar laikrakstu, patiesībā bijis skolas vadības pārstāvis. Skolotāju arodbiedrība jautājusi, vai process tā īsti būs ētisks: "Ja skolēniem/vecākiem ir iebildumi pret konkrēta pedagoga darba kvalitāti, tad šī problēma sākotnēji ir jārisina skolā (direktors, vecāku padomes), vai Izglītības kvalitātes valsts dienestā." Atbildot, laikraksts skaidrojis, ka varētu jau žurnālistu sūtīt uz mācību stundu, bet tādā gadījumā būtu "pamatotas šaubas, vai šādi informācija netiktu 'lauzta,' proti, vai pedagogs un skolēni būtu 'patiesi' savās rīcībās." Tāpēc šis eksperiments.

Manuprāt, Dienai ir pamatots iemesls jautāt, kā tas pats skaidrojis, kāpēc "jaunieši nezina, kādēļ latvieši ir izvesti uz Sibīriju, kāpēc lielai daļai skolēnu tā nepatīk eksaktās zinības, kāpēc ir tik daudz otrgadnieku, kāpēc kopējais izglītības līmenis dažādu pētījumu kontekstā pēdējos gados vairs nepieaug." Taču neesmu tikpat ļoti pārliecināts, ka šis eksperiments nodrošinās atbildes. Pirmkārt, reiz skolēns ir pieteicies uz piedalīšanos un guvis apstiprinājumu, ka klasē veicams ieraksts, vai pats skolēns būs "patiess"? Bez grūtībām varu iedomāties situāciju, kurā par ierakstu zina visa klase, bet skolotāja nezina, un tas varētu būt pietiekami vienkāršs veids, kā "iegāzt" netīkamu "učeni." Otrkārt, kāds labums būs no pilnīgi anonīma paziņojuma, ka kaut kur Latvijā kādā nezināmā klasē vienā konkrētā, bet nezināmā dienā skolotājai nav bijis labs kontakts ar skolēniem? Protams, ja Diena savāks lielu lērumu ierakstu, tendences, iespējams, būs manāmas, bet katram individuālam skolotājam var vienkārši būt neveiksmīga diena, kura par kopējo situāciju neko īpašu neliecina vis.

Ar to es gan negribu teikt, ka par izglītības kvalitāti klasē nevienam nebūtu jāuztraucas. Pirms brītiņa man radio raidījumā bija programmas "Iespējamā misija" direktore Zane Oliņa, viņa stāstīja, ka skolās būtībā vajadzīgi "jauna veida" skolotāji, kas izmanto, teiksim, mūsdienīgākas izglītības metodes. Uz to vērsta "Iespējamās misijas" programma -- gados jauni, īpaši apmācīti ļaudis no dažādām dzīves jomām, kuri uz laiku kļūst par skolotājiem. Zane teica, ka ne visiem izdodas iekļauties skolas kolektīvā, kas var būt stingri iespītējies savās tradīcijās un izpratnē. Nāca prātā mana māsa Katrīna, kura pagājušā gadsimta 90. gados pāris gadus strādāja par skolotāju Valmierā. Viņa daudz stāstīja, ka kolēģes neko jaunu negribot zināt, neko citādi negribot darīt. Katrīna tagad atkal dzīvo Amerikā un strādā par skolotāju tur. Taču būtībā piekrītu izglītību arodbiedrības teiktajam, ka jautājums par izglītības kvalitāti konkrētā skolā ir pirmkārt risināms attiecīgajā skolā. Jo, ja eksperiments patiešām būs pilnīgi anonīms, tad arī tajos gadījumos, kad konstatēts, ka mācību process kādā klasē ir vienkārši briesmīgs, laikraksts taču neko lietas labā nevarēs darīt izņemot paziņot, kā jau rakstīju, ka kaut kur Latvijā kaut kādā nezināmā skolā kaut kādā nezināmā dienā kaut kāda nezināma skolotāja nebija veiksmīga. Tas jau neko mums nepateiks.

Esmu pārliecināts, ka te ir plašāks jautājums. Pirmkārt, gribu ticēt un ticu, ka lielais vairums skolotāju mūsu valstī savu darbu dara pilnīgi pēc labākās apziņas un prasmes. Otrkārt, zinu, ka Latvijas izglītības sistēmā skolotājiem bijušas visādas iespējas apmeklēt kursus un mācīties ko jaunu. Protams, ne visi kursi būs vienlīdz kvalitatīvi, ne visi skolotāji -- vienādi uzņēmīgi, bet tomēr. Un, treškārt, runai ir jābūt ne vien par skolotāju, bet arī par skolēnu "kvalitāti." Jauns cilvēks, kuram liela dzīves daļa paiet datora priekšā, nebūt ne par visu varu būs cilvēks, kurš datorā meklē informāciju un izziņu. Internetā taču ir tik daudz lielisku izklaides iespēju. Pats Latvijas universitātē žurnālistikas studentu starpā pēdējos gados esmu redzējis ne vienu vien eksemplāru, kuram rakstīšana reducējas uz spēju, kaut ko pateikt 140 zīmēs, lai to varētu izvietot Tviterī. Iespējams, ka no Dienas eksperimenta uzzināsim kaut ko patiešām nozīmīgu. Lai arī laikraksts teicis, "ja no sabiedrības puses tiks saņemti pamatoti iebildumi pret eksperimenta būtība, Diena no šī eksperimenta īstenošanas atteiksies," nezinu, vai šajā ierakstā minētas pārdomas par "pamatotiem iebildumiem" būtu uzskatāmas. Taču, ja mēs dzīvojam valstī, kurā pietiekami liels jauniešu procents uzskata, ka Lāčplēša dienā top atzīmēta Lāčplēša dzimšanas diena, tad acīmredzot kaut kas gluži kārtībā nav. Nu, tad redzēsim, ko Diena izpētīs.

Pēdīgi, vai šo blogu lasa arī skolotāji? Ko par šo lietu domājat Jūs?

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (21) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ilze 09.03.2011 18:19
Starp citu, arī vecāku apmeklētās stundas ir strīdīgs jautājums. Es, piemēram, negribu, ka cits vecāks sēž un vēro, kā mans bērns strādā. Un pēc tam vēl aiz muguras aprunā... Problēmu risināšana jāatstāj pieaugušo ziņā, nevis jātaisa no bērniem izmēģinājuma trusīši.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ilze 09.03.2011 18:16
Tā, pirmkārt, jābeidz tiražēt, ka "skolēns" rīkojās skolas vadības uzdevumā. Otrkārt, ja kādu vecāku interesē, kā mācās/nemācās viņa bērns, lai apsēžas vakarā ar sīko un skatās/vēro/runā utt. Ja nepatīk skolotājs, tad, cerams, ceļš uz skolu ir zināms. Bet neviens nedrīkst bez manas piekrišanas ierakstīt manu bērnu - ko viņš runā, dara, uzvedas. Pilnīgi jūtams, ka Dienas "eksperimentētājiem" nav bērnu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Māris 06.03.2011 13:08
Ir skolotāju kategorija,kuri strādā pārsvarā ar teicamniekiem,jo tā ir vieglāk. Bet neies jau mocīties un nervus čakarēt ar divnieku karaļiem! Vieglāk ielikt atzīmi,nekā lieku reizi paskaidrot! Un vēl sliktāk,kad skolotāji izvēlas savus mīluļus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


:) vecākiem 04.03.2011 18:07
Aicinu vecākus apmeklēt mācību stundas! Jums ir tiesības zināt, kā un ko mācās jūsu bērns, kā pasniedz skolotājs, kas traucē mācībās utt. Ar saviem novērojumiem dalieties ar citiem vecākiem un visi kopīgi ar skolu meklējiet risinājumus problēmām, izsakiet priekšlikumus utt. Tikai kopīga sadarbība, aktivitāte un savstarpēja cieņa ļaus padarīt izglītības procesu interesantāku un efektīvāku.
Nevajag jau katru dienu skolā sēdēt, aizejiet kaut uz vienu stundu kādā semestrī :), bet vislabāk - vienojaties klases sapulcē ar skolotāju, ka jūs drīkstēsiet nebrīdinot ierasties uz jebkuru stundu (nekavējot un netraucējot, protams). Lai veicas!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


:) 04.03.2011 17:52
Šis eksperiments ir laba doma. Ko var "nozagt" no šāda ieraksta? Runājamo tekstu, vārdus? Ko vēl? Vārdi, ko izsaka skolotājs ir tikai daļa no mācību procesa. Visu pārējo nevar tā vienkārši nodot pa IT.
Izglītība IR ļoti zemā līmenī, saku kā skolotājs. Ar šo problēmu nekavējoties jācīnās, mainot un uzlabojot izglītības standarta prasības.
Latvija pilna ar neprofesionāliem skolotājiem, ko masveidā ražo augstskolās. Tie ir slikti apmācīti un iepludināti skolās debilizēt mūsu bērnus.
Vecāki vairs nemāk audzināt bērnus, uzskata, ka tas ir tikai un vienīgi sabiedrības darbs.

Šādu ierakstu apkopojums būs pirmais solis uz šo problēmu patieso risinājumu meklēšanu, nevis konkrēto personu neveiksmju uzskaitīšanu. Tie risinājumi, ko demogoģiski piedāvā izglītības ministrija, nedarbojas vai darbojas neefektīvi.

Paliek atklāts jautājums, vai Latvija grib augstāku izglītības līmeni? Vai būs tā, ka atkal "sareformēsim", "salabosim" un būs mums vēl neefektīvāks, vēl debilizējošāks, vēl dārgāks mācību process...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Edgars Grigorjevs 04.03.2011 15:31
Diena - "Čekas kantoris 2" ???

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

A 03.03.2011 18:56
Žurnāļisti grib lai respektē viņu autortiesības! Kā tad nu būs ar skolotāju autortiesībām uz savu intelektuālo īpašumu un darbu. Tā ir nesankcionēta zagšana! Uz to pamudina žurnālisti!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ziņotājs 03.03.2011 18:44
Hitlerjūgenda cienīgs darbiņš skolēnam stundās- denunciācija, sūdzēšanās, ziņošana.
Pēc stundam drīkstēs arī skolotāju nošaut ?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

marinēts mārrutks 03.03.2011 18:19
Aizmirsu!Virtualizējusies nav arī dziedāšana,bet skaidrs ir arī tas,ka aprakstītā tendence būtiski samazinās skolotāju skaitu pasaulē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


marinēts mārrutks 03.03.2011 18:16
Izglītības jaunākās tendences nāk no ASV un Japānas.Brīnos,ka KS kungs to nezin.Labāko skolotāju talanti tiek sakrustoti ar labāko programmatūru datoriem.Rezultāts ir tāds,ka bērns visu dienu blenž datorā,jo viņš tur atrast praktiski visas atbildes uz jautājumiem.Arī laboratorijas darbi tiek pildīti virtuāli.Virtualizējusies pagaidām nav fizkultūra,mājturība,darbmācība.Šādā sitācijā klasē vajadzīgs uzraugs novērotājs,disciplīnas kontrolieris,varbūt telekameras.Japāņi iet tādā pašā virzienā un piedevām vēl piedāvā cilvēkveida robotu skolotāju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


fzss 03.03.2011 15:28
man vidusskolā reiz bija tāda mācība kā astronomija. tad nu es , ziņkārīgs būdams, reiz pajautāju lai pastāsta par melnajiem caurumiem. skolotājat ikai bolīja acis, bet klase jokaini ķiķināja , daži piesarka. tā dažreiz notiek:D jebšu skola bērniem bērnudārzs, skolotājiem sociālā iestāde ?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

cha-cha 03.03.2011 15:21
Un tā tiks lēnām audzēta jauna "stukaču" paaudze. Latvia, quo vadis?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 03.03.2011 14:37
...piedāvājums ierakstīt mācību stundas atbild sabiedrības leģitīmām interesēm - zināt, kas notiek par nodokļu naudu publiskajās skolās...
----------------------------
Nelegāla un nesankcionēta izsekošana pielietojot ierakstu tehniku "atbild sabiedrības leģitīmām interesēm" ?!!
Jums ar galvu viss ir kartībā?!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Gunta Leona 03.03.2011 14:01
Tas Dienas iecerējums tāds pastulbs. Bet novērot vajag. Kāpēc zagļus brīdina, ka ir slēptas videokameras? šodienas tehnoloģijas, pie klases durvīm var piekārt uzrakstu - atklāti novērojam. Tik tas varbūt ko dos, ja bērnā kopš mazotnes būs iemācīta vēlme mācīties. Vēlme mācīties. Ko viņi tagad dzird par skolu? Gānīšanos par skolotājiem? Jau senos laikos neapmaksātās esot bijušas trīs profesijas - pagastvecis, skolotājs un mācītājs. Kurš no 3 šodien?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis 03.03.2011 12:34
>>> Diena jau sūtīja prostitūtu politiski nemīlama darboņa sakompromitēšanai.
Tagad audioprostitūtas tiek atklāti vervētas nepilngadīgo vidē, lai uzsāktu totālu izsekošanas teroru pret skolotajiem.
=======

Vēl viens aspekts, kādēļ G.Bojārs ir morāli "audzis":
(1) Epopeja ar ministra O.Kastēna privāto dzīvi bija tipiska "dzeltenās preses" ziņkārība. Ja neskaita viena konkrēta cilvēka pazemošanu, tur nebija nekāda ieguvuma sabiedrībai.
(2) Tagadējais piedāvājums ierakstīt mācību stundas atbild sabiedrības leģitīmām interesēm - zināt, kas notiek par nodokļu naudu publiskajās skolās.

Tāpat kā tagad ikviena telefonsaruna ar Swedbank'as Internetbanku "kvalitātes kontroles nolūkos" tiek ierakstīta, tāpat ir pienācis laiks ierakstīt vismaz daļu no tā, kas notiek klasēs. Protams, pastāvīga videokameru klātbūtne var bērniem būt nomācoša, bet vismaz reizēm šos tehnoloģijas sasniegumus izmantot vajag. Arī skolām un ministrijām.

G.Bojārs vienkārši pacēla jautājumu, ko sen jau vajadzēja risināt IZM līmenī. Par katru skolotāju ir vajadzīgs kaut kāds safilmēts videomateriāls, kuru var analizēt un pat palīdzēt skolotājiem uzlabot viņu prasmes strādāt auditorijas priekšā. T.s. videotreniņš.

Pats reizēm mācu augstskolā - un esmu ievērojis, cik pateicīgs rīks ir Camtasia (ierakstīt to, kas notiek uz videoprojektora ekrāna un veidot klipus iekš Vimeo vai YouTube). Neviens neliedz ierakstīt arī pašiem skolotājiem to, ko viņi runā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 03.03.2011 12:09
Izziņoto eksperimentu skolās 100% atbalstu - to var īstenot pietiekami rūpīgi un smalkjūtīgi, un tad neviens skolēns netiks aizskarts; un sabiedrībā uzlabosies priekšstats par izglītības kvalitāti.

Tagadējā "Dienas" redaktora G.Bojāra izgājienu ar prostitūtu A.Jolkinu un ministru O.Kastēnu kategoriski neatbalstīju - tā ir žurnālista ētikas pārkāpšana (cilvēkus nevar izmantot žurnālistikas materiāla iegūšanai, viņus maldinot); un tā bija prasta nelietība, kur vismazāk tika domāts par ministru O.Kastēnu un viņa ģimenes izjūtām.

Savukārt šobrīd ar klasēs notiekošā fiksēšanu ir pavisam cita situācija:
(1) Klase jau tagad ir publiska telpa - skolēni parasti neparakstās par to, ka klasesbiedru atbildes un pārdzīvojumi "paliks klases četrās sienās". Gluži otrādi - visi zina, ka ir pietiekami daudz liecinieku, lai vismaz mācību stundās notiekošo varētu uzzināt ikviens, kuram tas ļoti interesē. (To nekādi nevar salīdzināt, teiksim, ar privāta "randiņa" sarunas ierakstīšanu.)
(2) Eksperiments ir iepriekš izziņots - "Dienu" gan jau kāds lasa katrā skolā un visi skaidri zin, ka viņus var ierakstīt. Nevienam nav nekādu pārsteigumu - katram skolotājam tagad ir Endija Vorhola vārdiem izsakoties, "izredzes uz savām 15 minūtēm slavas".
(3) Lai pasargātu bērnu intereses, skolas un klases netiks minētas līdzās ierakstītajam materiālam. Pilnīgi var saprast, ka ne visi skolēni vēlas, lai viņu apmulsums stundu laikā, muļķīgās atbildes, asaras utml. tiktu tiražētas.

Manuprāt, ļoti normāli nosacījumi - un mani pārsteidz, ka tas izraisījis tādu stresu atsevišķās aprindās. Manuprāt, tieši skolām pašām kvalitātes nodrošināšanas nolūkos vajadzētu regulāri fiksēt stundās notiekošo. To var izdarīt vienkārši - ar vienu Web-kameru par 25 latiem un vienu laptopu ar bezmaksas programmatūru.

ASV (teiksim Bērklija universitātē) reizēm ieraksta pat 100% visas profesoru nodarbības. Piemēram http://webcast.berkeley.edu/course_details_new.php?seriesid=2009-D-51950|2009-D-69330&semesterid=2009-D - (Fizika nākamajiem prezidentiem - t.i. vispārīgās fizikas pārskata kurss ar vienkāršu matemātisko aparātu). Tā vajag strādāt! Latvijā izglītības darbinieki ir pieraduši kā tarakāni slēpties pa kaktiem; un mācību materiālus greizsirdīgi no citiem slēpj.

Vienīgā atšķirība starp skolu un augstskolu ir tā, ka skolās (ja nav runa par 12.klasi) mācās nepilngadīgie un viņi ir pelnījuši nedaudz lielāku privātumu - lai Internetā bez vajadzības netiktu apspriests katrs viņu klepojiens un smējiens.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Alejandro 03.03.2011 10:37
Personīgi man būtu interesanti pieslēgties "dzīvajā" notiekošajam Latvijas skolās. Pabeidzu vidusskolu 2002.gadā, taču man nav ne mazākās ticības tam, ka situācija kopš tā laika ir mainījusies uz labo pusi. Ja tā, tas nozīmē, ka Latvijas izglītības sistēmas kvalitāte joprojām ir diezgan nožēlojama. Un tas, lūk, ir tas, ko derētu sabiedrībai parādīt, lai tie, kas dzīvo lielākās vai mazākās ilūzijās par to, kas notiek latviešu skolās, saprastu, ka oficiālajiem deklarējumiem ar realitāti ir tikpat liels sakars kā "Šveikā" aprakstītajai Austroungārijas impērijas kara propagandai ar faktisko situāciju karalaukā. Domāju, ka savs labums šādam eksperimentam būtu. Publiskām stundām nav absolūti nekādas jēgas - šādu stundu norises gaita ir iepriekš sagatavota, skolotājs un skolēni ir brīdināti, viss notiek nedabiski, samāksloti, uzspēlēti.

Negatīvā puse eksperimentam ir tāda, ka Dienas žurnālisti, manuprāt, nav spējīgi uz kvalitatīvu tā organizāciju un rezultātu analīzi. Turklāt neapšaubāmi skolās ir arī atsevišķi pozitīvie piemēri - vai tie arī nokļūs līdz publiskai demonstrācijai? Jo, protams, tikai ar konstatējumu, ka "Viss ir galīgā *****" nekas neuzlabosies. Eksperiments būs izdevies tad, ja vairāk skolotāju pēc paskatīšanās uz sevi no malas sapratīs, ka viņiem ir jāmainās, ja vairāk vecāku aizdomāsies par to, kā ir audzinājuši savus bērnus, kas stundu laikā, izrādās, uzvedas kā deģenerējušies mežoņi un ja lielāka sabiedrības daļa būs gatava aktīvāk pieprasīt labāku izglītības sistēmu un paši iesaistīties tās veidošanā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 03.03.2011 10:19
Es vairāk uztrauktos ne jau par priekšmetiem, kuros nākas kustināt smadzenes un pat ne par mākslinieciskajiem, lai gan tur kaimiņu skolām nekaitētu apvienoties, lai paplašinātu piedāvājumu un katrs varētu izpausties jomā, kurā izpausties ir spējīgs (varbūt šie priekšmeti jānoliek saraksta beigās ar zināmu laiku, lai pārvietotos pa pilsētu), taču sports (tā laikam to tagad sauc) ir daudz nopietnāka lieta, jo, ja tas nepatīk pat sportistiem....un sportistiem ir iespēja izkustēties citur, taču pārējiem ir mierīgi ļauts augt šķībiem, greiziem un tizliem.....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva 03.03.2011 10:15
Man skolā eksaktie priekšmeti riebās, un vidusskolā es atstāju tikai bioloģiju, kuras dēļ, lai slavēti ļaunās PSRS piedāvātie raidījumi, man grāmatas pat vaļā nebija jāver. Nepatika, protams, skolotāju dēļ, taču nedomāju, ka ar vienu ierakstu būtu kas līdzēts, īpaši, ka kritēriju vienalga nav. Un iespējams, ka nevar būt, jo vienam nepatīk, tāpēc, ka neko nesaprot, otram- jo visu jau zina, trešajam-jo nesaprot, kam tas viss būs vajadzīgs, ceturtais ir dzirdējis, ka kaut kur kaut kas notiek pavisam citādi....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Mareks 03.03.2011 09:51
Diena šoreiz ir pāršāvusi pār strīpu. Piekrītu autoram, ka anonimitāte vēl nodrošina objektivitāti. Kāda jēga ierakstam, ja situācija ir iestudēta, skolēns vai skolēni spēlē uz vieniem vārtiem. Vislabāk būtu rīkot padomju laikā tik ierastās atklātās stundas, kuri citi kolēģi pat no citām skolām nāca klausīties (pārbaudīt), kas notiek kolēģa nodarbībās. Bērni tad arī var salīdzināt, kāds ir un var būt skolotājs. Kolēģu piezīmes arī var noderēt, lai koriģētu darbu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 03.03.2011 09:47
Man vienkārši trūkst vārdu!!!
Cik tālu vēl kritīs žurnaļugainās nelietības latiņa?!
Diena jau sūtīja prostitūtu politiski nemīlama darboņa sakompromitēšanai.
Tagad audioprostitūtas tiek atklāti vervētas nepilngadīgo vidē, lai uzsāktu totālu izsekošanas teroru pret skolotajiem.
Nu cik alu vēl?!!!!

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips