Pētījums

Dažādības integrācija valsts vispārējās izglītības sistēmā


Gads:
2005


Pētījuma mērķis ir apzināt dažādības integrācijas paņēmienus citu Eiropas valstu izglītības politikā un praksē un, salīdzinot ar Latvijas vispārējās izglītības sistēmas situāciju un aktualitātēm, ieteikt veidus, kā pastiprināt dažādības un vienlīdzīgu iespēju principu atzīšanu Latvijas skolu sistēmas darbā. Tāpat tas norāda uz dažiem specifiskiem apstākļiem Latvijas skolu sistēmā, kurus, kā norāda intervētie politikas plānotāji un izglītības praktiķi, ir jāņem vērā, aplūkojot dažādības integrācijas iespējas Latvijā.

Rezultātā izstrādātās rekomendācijas nav konkrētu pasākumu kopums, bet gan drīzāk to jomu uzskaitījums, kurās ir nepieciešama turpmākā izvērtēšana. Bez šāda sistemātiska izvērtējuma un bez atklātas diskusijas par tā saistību ar vienlīdzīgas pieejamības izglītībai principu nav iespējama daudzkultūru sabiedrībai atbilstoša uzticama skolu sistēma.

Pētījums skar tādus jautājumus, kā mantotās skolu etniskās nošķirtības pārvarēšana, starpkultūru izglītības lomas palielināšana un dažādu grupu skolēnu sasniegumu sistemātisks monitorings ar mērķi panākt pilienveidīgāku vienlīdzīgu iespēju principu realizāciju.

Pētījums izstrādāts, apkopojot dokumentu analīzi un politikas veidotāju un ieviesēju intervijas.

(Dazadibas integracija valsts visparejas izglitibas sistemapdf)

(The Case of Diversity Mainstreaming in the National School Systempdf)


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!