Atslēgvārdi:

Brīvosta, ekonomikas forums un citi svarīgi notikumi... 0

Piektdien,24.septembrī analizējām kopā 53 rakstus un sižetus. No tiem 30 klasificējām kā iespējamas slēptās reklāmas . Īpaši izcēlās reģionālie mediji, spītīgi aizmirstot norādīt reklāmu apmaksātājus. Vienu un to pašu reklāmu publicēja četri laikraksti, un visi pievienoja ļoti mazu apmaksas norādi. Diez kas tas ir? Kolektīva aizmāršība vai slēptā reklāma.

Iesaki citiem:
6(3)

2a. kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā

1. Palīdz Skuķu ģimenei tikt pie mājām (Latgales Laiks)

Turpinās ziedojumu akcija Līksnas pagastā dzīvojošajai Skuķu ģimenei, kurai augustā ugunsgrēks nopostīja dzīvojamo māju. Politiskās apvienības "Par labu Latviju" pārstāvji uzņēmējs Aleksejs Zakrževskis un 9. Saeimas deputāts Vitālijs Aizbalts Skuķu ģimenei pasniedza apvienības ziedojumu - 500 latus celtniecības materiāliem.Arī latviešu presē ienākusi labdarības ekspluatācija politreklāmas nolūkos.



2. Latvieši un krievi var strādāt kopa sabiedrības labā (Ezerzeme )

Rakstā gari pārstāstīti Saskaņas lozungi un beigās vēl Ribakova www adrese pielikta klāt. Tā ir tikšanās ar iedzīvotājiem; varēja jau uzrakstīt arī, ko šie taujājuši. Vispār dīvains raksts, nav ne žurnālists, kurš to būtu rakstījis, ne īstas norādes, ka tā ir reklāma.Spriežot pēc apakšējās norādes, tai vajadzētu būt reklāmai (7.kritērijs - nav norades ka apmaksāta reklēma).



3. Saruna ar 13.janvāra kustības vadītāju Vladimiru Lindermanu (PBK)

13.janvāra kustības vadītājs Vladimirs Lindermans stāsta, ka vēlēšanās balsos par apvienību "Saskaņas centrs", kaut gan viņam ir arī simpātijas "Par cilvēktiesībām vienotā Latvijā" biedru vidū. Rodas iespaids, ka Lindermans uzaicināts tikai tādēļ, ka aicinātāji zināja, ka viņš gatavojas aģitēt balsot par SC (lai gan pats nekandidē)



4. Šlesers viesojas uzņēmumā "LNK" (PBK)

Apvienības "Par labu Latviju" premjera amata kandidāts viesojās uzņēmumā "LNK" un tikās ar tā vadību, kā arī atbildēja uz darbinieku jautājumiem. Kārtējā Šlesera vizīte X uzņēmumā.



5. У полиции две новые машины (Вентас Балсс)

Pat tik niecīgā ziņā neiztikt bez Lemberga.Lebergs pasniedz policijas mašīnu atslēgas.



6. Латыши и русские могут работать вместе на благо общества (Эзерземе )

Ļoti izskatās pēc SC reklāmas, bet nav atbilstoši apzīmēta!



2 c. kritērijs: Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju).

1. Nepieciešams ilgtermiņa redzējums Vidzemes mežiem (Rīgas Apriņķa Avīze)

I. Klementjevs (SC) komentē stāvokli kokapstrādes un mežsaimniecības nozarē. Klajš slēptās reklāmas paraugs. Parasti rakstos pie bildēm liek arī pierakstus, bet šeit nekā.Jauna tipa reklāmraksti - žurnāliste taisa "analītiku" no viena kandidāta domām.



2. Кто тут старший брат? (Вести Сегодня)

Agešina viedokļraksts.Nav saprotams, kādēļ vienam un tikai vienam kandidātam tiek dota platforma nākt ar savu viedokli.



3. Чёрные страницы латвийской столицы (Вести Сегодня)

A. Šlesers komentē Geto muzeja atklāšanas nozīmību.Ja iepriekš muzeja atklāšanā parādījās Šeiņins, tad tagad arī Šlesers.



4. Rīgā turpinās Baltijas ekonomikas forums (LR4)

Rīgā turpinās 11.Baltijas ekonomikas forums, kurā piedalās dalībniekus no vairākām valstīm. Par foruma norisi stāsta Aleksandrs Ļebedevs (PLL). Varēja arī būt tāda ziņa, bet tik gariem citātiem no vienas partijas (PLL) vēlēšanu kandidāta nav attaisnojuma.



5.Saruna ar Saeimas deputāta kandidātu Jevgēņiju Saproņenko (Radio Baltcom)

Radio "Baltkom" piedāvā sarunu Latvijas vingrotāju, Saeimas deputāta kandidātu Jevgeņiju Saproņenko no PLL, kurš politikā iesaistījies neattīstītās sporta infrastruktūras dēļ. Galvenie temati sports un veselīgs dzīvesveids Latvijā, sports un izglītība, vingrošanas olimpiskā centra darbība un citi jautājumi. Nav nekāda skaidrojuma, kādēļ tik īsu brīdi pirms vēlēšanām tieši ar viņu. Milzīgi komplimentārs pirmais jautājums - par to, kā viņš atvēra sporta centru ar lieliskām tehnoloģijām utt. utt.



6. Rīgā turpinās Baltijas ekonomikas forums (LR4)

Plašas iespējas PLL kandidātam izteikties ziņu sižetā Baltijas ekonomikas foruma kontekstā.



3.kritērijs (modificēts A.Šeiņina rubrikai) partijas vai deputāta kandidāta paradišana rubrikas, kuru saturs nav precīzi definēts.

1.За что голосовать (Час)

Šeiņina personīgā aģitrubrika izplešas uz vairākām slejām


4. kritērijs: publikācija vai raidījums ir vienpusīgs, tajā nav sabalansēti iesaisīto/pieminēto pušu viedokļi. Trūkst/ nav mēģināts noskaidrot citu iesaistīto pušu viedokli. Materiālā nav paskaidrots, ka mēģinājums noskaidrot kādas no pusēm viedokli ir noticis, bet nav izdevies.

1. Krievu valodu pēc tam (Latvijas Avīze)

Krievu valodas pieaugošā loma skolās uztraukusi arī Saeimas deputātus. Par šo tēmu šonedēļ sprieduši "Visu Latvijai"/ "Tēvzemei un BrīvībaiVLNNK frakcijā.Viens partijas nostāja valodas jautājumos. TB/LNNK/VL pat nav jāparaksta memorandi, lai iekļūtu lielā rakstā - pietiek tikai sanākt un visiem kopā apspriesties par krievu un latviešu valodas problēmām.



2.Детские игры (Вести Сегодня)

Kabanaovs ziņo par to, kas notiek Saeimas sēdēs, bet dara viņš to nevis neitrāli, bet no sava partejiskā skatu punkta.



3. Deputāta pilnvaras varēs anulēt, ja deputāts nezinās valsts valodu (PBK)

"Saskaņas centra" politiķis, Rīgas domnieks Sergejs Dolgopolovs stāsta par iespējamo koalīciju un iespējamo ekonomiskās situācijas uzlabošanu valstī.Tikai vienas partijas (oponentu) komentārs - nav pat to, kas balsoja par šo likumdošanas iniciatīvu, viedokļa.Tikai S. Dolgopolova no SC viedoklis.

Video

5.kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku

1. Saruna ar "Par labu Latviju" pārstāvi Igoru Puntusu (PBK)

Apvienības "Par labu Latviju" pārstāvis Igors Puntuss stāsta par Andrejsalā rīkoto flešmoba akciju un par apvienības plāniem,ja tā tiks ievēlēta Saeimā. PLL kandidāts uzaicināts dēļ viņa organizētā flešmoba ... un citi ērti jautājumi.

Video

2.Saruna ar Rīgas vicemēru Aināru Šleseru (Radio Baltcom)

Rīgas vicemērs un Rīgas Brīvostas valdes priekšsēdētājs Ainārs Šlesers (Par labu Latviju!) stāsta par jūrniecības, tranzīta un aviācijas nozaru darbību. Kārtējā intervija ar Šleseru, kur viņš tiek jau pieteikts kā Brīvostas valdes priekšsēdētājs, kurš tūlīt dosies tikties ar baltkrievu kolēģiem, veidos labas attiecības un tad seko pirmais jautājums...


3. Saruna ar "Par labu Latviju" pārstāvi Alekseju Šeņinu (PBK)

Par labu Latviju" pārstāvis Aleksejs Šeiņins stāsta par to, kāpēc iesaistījies politikā un, kas būtu jāmaina nākamajai valdībai.

Video

4. Radio "Baltkom": Saruna ar Andreju Klementjevu un Mihailu Zemļinski (Radio Baltcom)

Radio "Baltkom" raidījumā "Septiņas dienas un naktis" piedāvā sarunu ar "Saskaņas centra" deputātiem Andreju Klementjevu un Mihailu Zemļinski. Galvenie diskusijas jautājumi ir pensijas, pabalsti un sports. Raidījuma viesi atbild arī uz klausītāju jautājumiem. Kārtējā saruna ar SC pārstāvjiem.


7.kritērijs: Apzīmējums "apmaksāta politiskā reklāma" parādās tikai raidījuma beigās, ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai ievērojami nemanāmāks par ierastajiem titriem. Presē – publikācijas atzīmētas kā reklāma, bet uzraksts ir grūti saskatāms vai noformēts pārprotami (piemēram, publikācija tapusi sadarbībā ar X partiju).

1. Par labu Pierīgu! (Rīgas Apriņķa Avīze)

Mazi,sīki burtiņi lapas labajā apakšējā stūrī.



2.Par labu Latviju! (Kursas Laiks (Liepāja))

Norāde lapas labajā malā, lai gan šifrs normāls. Reklāma raibi raibā.



3. Par labu Latviju! (Alūksnes Ziņas )

Norāde lapas labajā malā, lai gan šifrs normāls. Reklāma raibi raibā.



4. Par labu Latviju! (Bauskas Dzīve)

Norāde lapas labajā malā, lai gan šifrs normāls. Reklāma raibi raibā.



5. Raidījums "Tautas kontrole" (PIK FM)

Raidījumā "Tautas kontrole" saruna ar "Tautas kontroles" pārstāvjiem Rihardu Jablokovu, Aļonu Jakubu, Normundu Grostiņu un Robertu Volfu par gaidāmajām vēlēšanām, pašreizējās valdības darbu, uzņēmējdarbību un citiem jautājumiem.


6. Zaļo Zemnieku savienības informācija (Panorama Rēzekne)



7. Par pienācīgu dzīvi katram! (Panorama Rēzekne)



8. Par Labu Latviju! (Panorama Rēzekne)



Jaukti gadijumi

Uz Saeimu startē blakus, negrūstoties/ Aktuāli (Alūksnes Ziņas )

Pilnīgs reklāmraksts bez jebkāda pamatojuma.

Kritēriji: Publikācija vai raidījums ir vienpusīgs, tajā nav sabalansēti iesaisīto/pieminēto pušu viedokļi. Trūkst/ nav mēģināts noskaidrot citu iesaistīto pušu viedokli. Materiālā nav paskaidrots, ka mēģinājums noskaidrot kādas no pusēm viedokli ir noticis, bet nav izdevies;

Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku;



Policists pie durvīm neapturēs "ēnu" ekonomiku/Saimniecība (Rīgas Apriņķa Avīze)

Viss tikai par un ap Ādamsona domām. Vispār tas vairāk līdzinās reklāmas rakstam. Vai tiešām nav pazuduši mazie burtiņi, kas publikāciju apmaksā?

Kritēriji: Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju);

Raksts vai informācija par partiju vai deputātu kandidātu tiek pasniegta tajās medija tradicionālajās rubrikās, kas nav saistītas ar aktuālo politikas procesu vai pirmsvēlēšanu aktualitāšu atspoguļošanu.


Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (0) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Citi autora darbi
V

suņupuikas 1 Autors:Reklāmu novērotāji