Banka kā vides draugs 8

Pārmaiņas pēc teikšu kaut ko pozitīvu! Vakar lielās devās televīzijā redzēju Parex bankas reklāmas, kuru galvenais varonis Māris Olte rāda kā var saudzēt vidi, bezjēdzīgi netērējot resursus, šādos tēriņos ietaupīto iekrājot konkrētās bankas kontā. Protams, darot tā, kā dara M.Olte un viņam līdzīgie - saudzējot vidi un ietaupot - krāt var arī citu banku kontos. Bet man liels prieks, ka banka un kampaņas veidotāji ir spējuši noķert šobrīd tik ļoti aktuālo un nozīmīgo klimata maiņas tematu, rādot konkrētus piemēros, kā mēs ikviens varam ne tikai ietaupīt un krāt (kas arī iet roku rokā ar inflācijas apkarošanas plānu), bet arī, kā mēs ikviens varam saudzēt vidi ar šķietami niecīgiem lēmumiem. Piemēram, neizmantot veikalos bezmaksas pieejamos plastmasas maisiņus, bet atgriezties pie padomju laikos plaši izplatīto auduma maisiņu izmantošanu. Piemēram, braukt ar velosipēdu, nevis auto vai neizmantot liftu, jo var iet ar kājām. Piemēram, audzēt savus burkānus, nevis tos pirkt, un patiešām izslēgt (izņemot no kontakta) elektriskās ierīces, kad tās nav nepieciešamas, jo – ja nezinājāt – tās ēd elektrību arī “stand by” režīmā, kas nozīmē, ka ierīce ir “zemajā startā” gatava ieslēgties, bet “zemajam startam” arī nepieciešama enerģija.

Iesaki citiem:

Ar interesi gaidu, vai šī kampaņa ies (varbūt jau ir gājusi) arī tālāk un runās arī par citiem veidiem kā ietaupīt. Piemēram, ekoloģiskajām spuldzēm, kuras ir dārgākas par “vienkāršajām”, bet patērē daudz mazāk enerģijas. Piemēram, ekoloģiskajiem tualetes papīriem, kuru ražošanā nav izmantoti nevajadzīgi resursi, kā tas ir pūkaino un ar krāsainiem zīmējumiem apdrukāto ruļļu gadījumā.

Bet liels paldies bankai jau par šo! Banka noteikti iegūst, sevi pozicionējot kā tādu, kurai sociālā atbildība nav “pie vienas kājas”, jo tai rūp arī vide. Un vides draugi – pie kuriem pieskaitu arī sevi – iegūs, jo var cerēt, ka lielākas sabiedrības daļas, redzot bankas reklāmas, aizdomāsies par šiem it kā sīkumiem, kas palīdz saudzēt dabu.

Nedrīkstu nepateikt, ka līdzīgas kampaņas (nereklamējot banku produktus) notiek daudzviet Eiropā, un, ka arī Eiropas Komisija pērn visās dalībvalstīs organizēja kampaņu “Change”, kas – tāpat kā Parex reklāmas – balstījās uz indivīda iespējām dot savu ieguldījumu klimata izmaiņu apkarošanā. Kā teica Rainis, ikvienam roka jāpieliek, lai lielais darbs uz priekšu tiek!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (8) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Krish 08.11.2007 19:54
Gribetos jau ticet, ka Parex banka ir kluvusi par dabas draugu, bet bushu pesimists - shis temats Latvija shobrid nav aktuals, cilveki LV ir aiznemti ar kapitalisma apzinashanu. Bez valdibas rokas, tauta, brivpratigi kontaktu neizraus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dacea 07.11.2007 20:54
Piekrītu, bankai jāskatās arī uz klientu zaļumu un pašas vadībai jārāda piemērs. Bet varbūt šis ir sākums un nu ir iespēja bankai norādīt un citiem laukiem, kas jāsavieno ar zaļo PR tēlu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Helēna 07.11.2007 14:04
Banku par vides draugu uzskatīšu tikai tad, ja tā publiski apliecinās, ka nekreditē uzņēmumus un projektus, kuriem ir negatīva ietekme uz vidi. Ja banka piesaista visnotaļ jauko personāžu Olti un uztaisa reklāmas klipu - tas ir tīrākais "greenwash" vai drīzāk Latvijā šobrīd - jaunas tendences izmēģināšana. Nu neticu es tam. Vai varat iedomāties, ka Kargins atstāj Maybach pārkingā un sēžas uz riteņa? Deru, ka nē. Kamēr vides lietas nesaistās ar biznesa kodolu, tas ir tikai modīgs trends. Un labāk uz tādiem klipiem neuzķerties. Lai gan no profesionālā viedokļa šī reklāma ir forša - cilvēcīga, skaidra un nekrīt uz nerva

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 06.11.2007 22:23
P.S. Par to, vai ko tādu varam sagaidīt - es un citi daudzie dabas draugi varam izvēlēties citu pakalpojumu sniedzēju, ja redzam, ka viens rāda piemēru un audzina arī citus patērētājus saudzēt vidi. Un tas jau nozīmē klientu zaudējumu, kas nozīmē peļņas zaudējumu - tāpēc kompānijām rūpēs savs labais tēls, bet nav paredzams, ka vides saudzēšana globālās sasilšanas dēļ pazudīs no dienas kārtības, vai ka par vidi nesāks domāt arvien lielāks planētas iedzīvotāju skaits. Tas nozīmē, ka šādu patērētāju kā es (vides draugi) kļūs vairāk un kompānijas nevarēs par viņiem nedomāt!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Zaļais 06.11.2007 22:21
tas protams labi, ka zaļā tēma parādās arī banku un citu uzņemumu reklāmās, taču rūpīgi jācenšanas nošķirt pliks PR (green wash).
Saistībā ar videi draudzīgu dzīvesveidu ir trīs galvenie bloki, kas nosaka apmēram 80% no visām cilvēka ietekmēm uz vidi:
- pārtika (izvēlēties bioloģiski audzētu, sezonālu vietējo pārtiku un pēc iespējas mazāk lietot gaļu);
- trasports (priekšroka sabiedriskajam trasportam un nelidot īsākas distances par 500km)
- mājoklis (siltināt un izmantot energoefektīvākās elektroiekārtas).

Ja mēs šīs lietas nedaram tad visi pārējie mūsu centieni ar atkritumu šķirošanu, iepirkuma maisiņiem, videi draudzīgu kosmētiku un sadzīves ķīmiju ir nebūtiski un nekādu reālu labumu videi nedos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 06.11.2007 21:45
Man nav nekas pret to, ja Latvenergo sevi paslavētu, ja tas audzinātu patērētāju lietot ekoloģiskās spuldzītes, kas ēd mazāk enerģijas, tātad, var nozīmēt mazākus elektrības rēķinus un tik tiešām - mazāku inflāciju, jo regulāri pērkot lētās, videi nedraudzīgās spuldzes, un tērējot daudz vairāk elektrības nekā ekoloģiskās spuldzes, tiek uzturēts augsts patēriņa līmenis, kas veicina inflāciju.
Siltā ūdens padevēji varētu arī taisīt reklāmas par ūdens patēriņa samazināšanu, piemēram, neļaujot ūdenim lieki tecēt tad, kad mazgā zobus, kad vairākas minūtes ūdens tiešām nav nepieciešams. Šo varētu izmantot arī jau pieminētā banka - jo ūdens taupīšana arī ļauj ietaupīt, un to atkal var krāt! :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Chiepa 06.11.2007 17:06
Jā, piemēram, Latvenergo varētu reklamēt ekonomiskās spuldzītes. Un vēl paslavēt sevi - mēs rūpējamies kā par inflācijas samazināšanu, tā arī par dabas resursiem! :)))
Nu jā, bet ar šādu kampaņu viņi jau nevis iegūs peļņu kā banka ar saviem depozītnoguldījumiem, bet gan pretēji - zaudēs. Un visticamāk - mēs neko tādu nesagaidīsim! :)

Citi autora darbi
7595930098 1188c7be29 z

Life with Donald Trump 5 Autors:Dace Akule

Uzticesanas vienna konference

Par uzticēšanos 137 Autors:Dace Akule

Peru akmeni

Par globāli būtisko 2 Autors:Dace Akule

Kaleidoskops 1

Par sarežģīto pasauli 1 Autors:Dace Akule

Bilde peru

Par Peru 5 Autors:Dace Akule

11825959 10153434773260306 6968551125438830656 n

Par AirBaltic 23 Autors:Dace Akule