Autoru! Autoru! Jeb - kas izāzējis trešdaļu Saeimas? 58

Neformāla analīze par "ekspertu viedokļu un komentāru apkopojumu", kas bija pievienots 36 deputātu vēstulei premjeram, trim ministriem un Tiesībsargam

Iesaki citiem:

Ja jums sanāk izdevība, izlasiet pielikumu Visu Latvijai! mājas lapā atrodamajai 36 deputātu vēstulei par Dzimumu līdztiesības plānu! Diez vai nāksies nožēlot.

Vēstulē deputāti lūdz premjeru, izglītības ministru, labklājības ministri, veselības ministri un Tiesībsargu „iepazīties ar viedokļu un komentāru apkopojumu, kas pievienots šīs vēstules pielikumā, un savas kompetences ietvaros sniegt mums, Saeimas deputātiem, izsmeļošu atbildi par katru no apkopojumā minētajiem jautājumiem pēc būtības.”

Kādēļ iesaku šo lasāmvielu, ko deputāti rekomendē kā „ekspertu viedokļu un komentāru apkopojumu”? Tādēļ, ka, neformāli izsakoties, tas ir reāli rēcīgs! Ja to nebūtu parakstījuši 36 tautas priekšstāvji un piecām amatpersonām nebūtu uzdots uz apkopojuma komentāriem atbildēt, tad to varētu uztvert kā smalku parodiju gan par pārvaldes žargonu, gan par 2012. gada „parādniekveidīgajām” politiskajām iniciatīvām.

Diemžēl tekstam nav pievienoti to ekspertu vārdi, kas šo tekstu ir radījuši un iedevuši deputātiem parakstīšanai, tādēļ jautrie diversanti vismaz pagaidām plašākai tautai nav zināmi. Deputāte Vineta Poriņa, kas publiski uzstājas kā šī dokumenta aizstāve, uz manis viņai adresēto jautājumu tviterī tā arī nav atbildējusi. Pēc teksta ir visai acīmredzami, ka autors ir kāds (vai kādi), kas visai labi pazīst valsts pārvaldes komunikācijas žargonu, līdz ar to cilvēkam, kas neiedziļinās rakstītā būtībā, var radīt maldinošu priekšstatu par īpaši lielu kompetenci.

Bet kas notiek tad, ja iedziļinās teksta saturā? Garantēti jautri pavadītas 5 minūtes! Vairāk laika gan diemžēl „ekspertu viedokļu un komentāru apkopojuma” 12 lapu izlasīšana nepaņems.

Ievadam: visa brēka ir par to pašu grāmatiņu par Kārli un Karlīnu, Rūtu un Rihardu, ar kuru katrs, kam ir interese, joprojām var iepazīties Labklājības ministrijas mājaslapā.


Pirmais novērojums

Apskatiet šo grāmatiņu! Tā kārtīgi pašķirstiet: no sākuma līdz beigām. Tagad ieskatieties apkopojumā! Kā ir: vai jums būtu jebkad ienācis prātā, ka šī grāmatiņa vai tai pievienotā metodika varētu būt "bērnu veselību apdraudoša"? Bet tieši tā ir rakstīts komentāros, uz kuriem tagad būs jāatbild piecām amatpersonām!

Apdraud veselību... Bērniem. ...

Kādā veidā apdraud veselību? Kas zin, varbūt apkopojuma autori ir pārliekus piesardzīgi - un ja nu ir vēl trakāk, piemēram, apdraud arī dzīvību?! Varbūt apdraud visu ģimeni, tautu, cilvēci?!! No apkopojuma – grūti spriest. Neviens konkrēts, apkopojumā vārdā nosaukts eksperts ko tādu neapgalvo. Atsauces uz zinātniskiem pētījumiem šī jautājuma sakarā arī nav. Vienīgi piesaukta Lietuva, kur histērijas vilnis par šo grāmatiņu bija vēl trakāks nekā Latvijā.


Otrais novērojums

Tālāk jautrāk. Ielūkojieties vēlreiz grāmatiņā! Nezināmie eksperti apgalvo, ka tā esot balstīta dzimtes ideoloģijā (par to vēlāk), kas - ak vai! ak vai! ak vai! – ir „instruments uz tirgu orientēta labklājības režīma attīstīšanai un nostiprināšanai, īpaši Ziemeļvalstīs!” ...

Pagaidām abstrahēsimies no dzimtes jautājumu sasaistes ar ekonomiku, padomāsim par šī teikuma jēgu!

Tātad „uz tirgu orientēts labklājības režīms” ir kaut kas slikts? Kopš kura laika?! Vai tad mēs kā sabiedrība netaisījāmies virzīties uz sociāli atbildīgu tirgus ekonomiku, Ziemeļvalstu modeli? Kur būtu gan vieta cilvēka brīvai iniciatīvai, gan arī vienlaikus cilvēks būtu pasargāts no tirgus satricinājumiem (piemēram, palikšanu bez darba), ko finansiāli nodrošina tas labklājības režīms (welfare state)? Es vēl saprastu, ja ekonomiski ļoti labējiem politiķiem būtu pret to kas iebilstams, bet šo vēstuli taču parakstījuši arī deputāti, kas sevi uzskata par sociāldemokrātiem! Tad ko jūs, dārgie, vēlaties? Vēl mežonīgāku tirgus režīmu (ar mazāk sociāliem, labklājības elementiem) vai tīru sociālismu, bez brīvā tirgus elementiem?

Īpaši ilgi gan pie šīm interesantajām pārdomām ierosinu nekavēties, jo jau nākamajā teikumā seko viens no šīs vēstules hītiem: „Uzskatām, ka neizvērtēta un nesamērīga dzimtes ideoloģijas pārņemšana no Ziemeļvalstīm vērtējama kā tieša šo valstu ekonomisko interešu lobēšana Latvijā, pakļaujot Latvijas sabiedrību attiecīgiem sociālās inženierijas procesiem!”

WOW!

Ieskatāmies vēlreiz grāmatiņā! Nu, tagad redzat? Tā nav vienkārša grāmatiņa. Tā lobē Ziemeļvalstu ekonomiskās intereses. Kādā veidā? Ai, eksperti nav papūlējušies ar skaidrojumiem! Droši vien caur maģiju. Bērnudārznieks izlasa, tālāk viss notiek pats no sevis - bērns Latvijai zaudēts, kļuvis uzņēmīgs pret Ziemeļvalstu lobijiem.


Trešais novērojums

Spriežot pēc apkopojuma, nezināmo ekspertu iecienītākais termins ir „dzimtas ideoloģija”. Apkopojumā gan ir tikai miglaini mājieni uz to, kas tas vispār tāds ir, bet, tekstu izlasot, katram kļūst skaidrs, ka kaut kas ļoti, ļoti slikts...

Kā saka paši autori: tā "Latvijas sabiedrībai un latviešu nācijai un kultūrai ir sveša un nepieņemama." Pagaidām mēģinot no apziņas izdzīt jautājumu – nez, kā anonīmie eksperti ir nonākuši pie šī secinājuma? - lasām tālāk!

Uzzinām, ka Ministru kabinets nav ņēmis vērā „tos zinātniskos pētījumus Eiropā un citur pasaulē, kuru rezultāti un secinājumi ir pretrunā dzimtes ideoloģijai un tās mērķiem.” Nezināmie jautrīši gan nav diez ko šajā ziņā palīdzīgi – divas saites uz ārzemju tekstiem, kuru autori principā runā par citām tēmām ( vai dzimumu vienlīdzība ved pie dzimstības pieauguma + kaut kāds akadēmisks teksts par to, vai ES problēmas var atrisināt tikai sievietes, secinot, ka nevar), tiem pievienojot kādu Austrālijas antropologa tekstu, kur viņš iebilst pret to, kā mūsdienu augstskolās tiek pasniegtas dzimtas studijas (gender studies).

Man tiešām žēl tās Latvijas amatpersonas, kurām būs jāiedziļinās tik dīvainā apziņas plūsmā, jāmēģina tajā noķert veselais saprāts un tad vēl jāsniedz atbilde!

Ejam tālāk! Nākamajos teikumos uzzinām, ka mistiskā „dzimtas ideoloģija” ir vainīga pie „sociālajām sekām un ietekmes” Ziemeļvalstu sabiedrībās ...

Kas tās par dramatiskajām sekām un kas tā par ietekmi (lai varētu spriest, vai Latvijā tas būtu kas vēlams vai nē) – to anonīmais eksperts vai ekspertu kolektīvs mums nepaskaidro.

Toties eksperti neaizmirst piemetināt to, ka par „dzimtas ideoloģijas” „graujošo ietekmi uz sabiedrību, īpaši jaunatni, un civilizāciju kopumā ir satraukušies daudzi pasaules zinātnieki.” Vienlaikus šeit varonīgie anoņimņiki lasītāju neapgrūtina ar paskaidrojumiem. Netiek dotas nekādas atsauces – tādēļ grūti spriest, cik to zinātnieku īsti ir.

Viens? Diez vai ... galu galā piesaukti „daudzi”...

Bet arī rūpīgi izpētot visas atsauces, vairāk nekā viens konkrēts zinātnieka vārds nesanāk... Un tas pats (austrālietis) nerunā par graujošo ietekmi, bet vēlētos lielāku viedokļu plurālismu, domājot par to, kas ir un kas nav „cilvēka daba”, it sevišķi akadēmiskajā vidē.

Tā kā nudien nav skaidrs, kas ir tie „daudzie”. Pieci? Desmit? Vairāk nekā tādu, kam ir pretējs viedoklis? Varbūt vispār neviens?


Ceturtais novērojums

Esam nonākuši pie nākamā vēstules hīta! Tas ir pelnījis tikt citēts visā tā pilnībā. „Aicinām Ministru prezidentu un atbildīgos ministrus iepazīties arī ar dzimtes ideoloģijas un labklājības režīma radītajām sociālajām, sabiedrības veselības u. c. sekām – vīriešu un bērnu pašnāvības, sieviešu alkoholisms, bērnu uzvedības traucējumi, ģimenes institūta sairums, garīgo un vispārcilvēcisko vērtību degradēšanās, patērētājsabiedrības un materiālistiskā pasaules uzskata nesamērīga manifestācija, seksuālās dzīves traucējumi, seksuāli transmisīvo slimību izplatība, vientuļo cilvēku ārkārtīgais īpatsvars u. tml.”

Uh!

Es droši vien mūžīgi tagad attiecīgajiem deputātiem pieminēšu šo tekstu, kad viņi atļausies kaut iepīkstēties par to, ka Latvijā ir par lielu sociālā noslāņošanās un par mazu sociālās drošības tīkls! Jo, izrādās, ziemeļvalstu „labklājības režīms” (draugi mīļie, nu paskatieties, ko konkrēti nozīmē welfare state!) ved pie visām šīm vājprātīgajām nelaimēm!

Kas liecina par to, ka „labklājības režīms” un „dzimtas ideoloģijas” ir tik kaitīgas? Autori ir pievienojuši vienu atsauksmi: uz šo īso rakstiņu. Par ko vēsta raksts? Par to, ka vīrieši vecuma grupā no 35-55 gadiem, salīdzinājumā ar šī paša vecuma sievietēm, biežāk izdarot pašnāvības. Iespējamais iemesls: vairs nav tik daudz tradicionālo darbu rūpniecībā, kas ļautu tiem vīriešiem, kuriem joprojām ir vecākās paaudzes stereotipi attiecībā uz to, kādus darbus pieklājas un kādus nepieklājas strādāt vīriešiem, dzīvot atbilstoši šiem saviem priekšstatiem. Viņiem ir izvēle starp darbiem, kurus paši uzskata par vīrieša necienīgiem, un nestrādāšanu. Jaunākas paaudzes vīrieši šādi sevi neiegrožo. Un viss! Raksta vēstījums: valstij ar psiholoģiskas palīdzības programmām jāatbalsta šī vīriešu grupa. Jo mačo stereotipi viņus nogalina – burtiski nogalina. Pilnīgi pretējs vēstījums tam, ko uzdod komentāru autori.

Bet vēl lielāka mistērija: nez, kur mūsu asprāši izrakuši seksuālās dzīves traucējumus un citas piesauktās negācijas...? Tas droši vien ir jautājums psihoanalītiķiem, bet - jebkurā gadījumā - interesants domu gājiens!


Piektais novērojums

Tad vēstules autori sūdzās par to, ka vairāki Latvijas pilsoniskie aktīvisti, īpaši izceļot Kristapu Petermani un Lindu Curiku, „apzināti maldinot Latvijas sabiedrību par metodiskā materiāla satura patieso būtību, veic darbību, kas ir pretēja Latvijas valsts un sabiedrības interesēm un kā tāda būtu attiecīgi izvērtējama”.

Interesanti, ja lieta nonāktu tiesā – kā tās anonīmie autori pierādītu „apzinātu maldināšanu”? Vai arī pat nemēģinātu pierādīt, slēpjoties aiz 36 deputātu mugurām un tā arī atklātībā neparādoties?

Tālāk „kaitēkļu” loks tiek paplašināts, bet arī formulējums tiek mīkstināts uz tādu, ar kur uz tiesu, atšķirībā no iepriekš citētā, būtu grūti iet (atruna: „pēc mūsu domām” – lai kas arī tie anonīmie „mēs” arī nebūtu!):
„Pēc mūsu domām, līdzšinējie LM amatpersonu, tiesībsarga, Resursu centra sievietēm „Marta”, „Providus” pētnieču Lindas Curihas un Ivetas Kažokas, „Delnas” izpilddirektora Kristapa Petermaņa, psihoterapeita Jurģa Anša Stabiņģa, psiholoģes Diānas Zandes, demogrāfa Ilmāra Meža, žurnālista Arņa Krauzes u.c. sabiedrībā zināmu personu paziņojumi par „grāmatiņu nevainīgumu” sabiedrību apzināti maldina.”

Skaidrs, tie tad ir nepareizie. Bet kuros tad vajadzētu klausīties? Anonīmie eksperti Labklājības ministrijai pārmet to, ka tās darbā „nav pārstāvēta neviena nevalstiska organizācija, kas nepārprotami aizstāvētu tradicionālās vispārcilvēciskās vērtības” vai – cits formulējums – kas būtu „tradicionālās un latviskās pamatvērtībās” orientēta ...

...

Labi

...

Sarakstu studijā!

...

Tā, lai ikviens varētu izvērtēt vai sarakstā minētajai organizācijai ir tradicionāla un latviska orientācija!

Un, pie reizes, tā kā autori nemitīgi sūdzās, ka dzimumu līdztiesības jomā neesot definēti termini, tad, lūdzu, tāds sīkuma kā: neliela definīcijiņa par to, kādas ir tradicionālās latviskās pamatvērtības! Un tradicionālās vispārcilvēciskās vērtības. Nav taču grūti?

Savādāk kaut kā nelāgi sanāk – jo tālāk autori raksta, ka „Latvijas un Dānijas situācija dzimumu līdztiesības jomā, izpratne par dzimumu, morāles un kultūras vērtībām ir pārāk atšķirīga, lai Ziemeļvalstu (Dānijas, Zviedrijas) dzimumu līdztiesības pedagoģija būtu izmantojama mūsu izglītība sistēmā,” taču tā arī nepaskaidro, kādas tad ir tās vispārcilvēciskās tradicionālās latviskās vērtības, kas neesot raksturīgas Dānijas sabiedrībai, toties kā acuraugs sargājamas Latvijā!


Sestais novērojums

Nu un tad saldajā ēdienā vēl viens „ekspertu viedokļu un komentāru apkopojuma” hīts!

Uzmanību - citāts!

„Diemžēl Dzimumu līdztiesības plāna īstenošana ir nesavienojama ar latviešu nācijas un tās kultūras pastāvēšanu un attīstību, jo neiespējams kļūs šobrīd tik aktuālais politiskais sauklis par latvisku Latviju, kaut arī tas noteikts NAP 2020 redzējumā par Latvijas valsti 2020.gadā.”

Es taču solīju, ka būs reāli jautri!!!

Atveriet vēlreiz vaļā to saiti uz grāmatu! To pašu par Rūtu un Rihardu, Kārli un Karlīnu! Redzat?! Vai redzat, ka jūsu skatienam paveras ne tikai Ziemeļvalstu ekonomisko interešu lobija rezultāts, bet arī drauds latviešu nācijai, drauds latviešu kultūrai, drauds LATVISKAI LATVIJAI?!

Un tā turklāt ir tikai viena izpausme! Autori taču piemin visu Dzimumu līdztiesības plānu, kuru diezgan detalizēti pārstāstīju iepriekšējā bloga ierakstā – par iecerētajiem vēža skrīninga pasākumiem, dzimumu lomu stereotipu mazināšanu, elastīgākām darba formām. Ieviesīsiet? Nebūs jums latviskas Latvijas!

Ar to arī tas viņu apkopojums noslēdzas, tas ir beidzamais lielais arguments – acīmredzot, autorprāt, ir atrasts pārliecinošs pēdējais štrihs.


Un tas nebūt nav viss, kas ir jautrs šajā nelielajā tekstiņā! Domāju, ka tā detalizētāka analīze vēl gadiem sagādās jautrus brīžus Latvijas sabiedrības un politikas pētniekiem.

Bet, goda vārds, caur smiekliem man žēl tās nabaga amatpersonas, kam būs jāraksta atbilde, un valsts pārvaldes laiks, kas būs jāvelta, lai atbildi sagatavotu. Šis tekstiņš noteikti būtu pelnījis atbildē saņemt to atrunu Iesniegumu likumā, kas ļauj valsts pārvaldei neatbildēt, ja nav saprotams, ko iesniedzējs vispār no adresāta grib. Bet nu diez vai tas notiks, jo galu galā formālie autori jau ir deputāti! 36 gabali. Un arī Iesniegumu likums šādai komunikācijai īsti nav piemērojams - deputāti var prasīt visu, kas viņiem ienāk prātā. Taču ceru, ka ministrijas uzskaitīs laiku, kas amatpersonām būs jāpavada, mēģinot tajos jautājumos sameklēt jēgu un atbildēt pēc būtības.


Noslēgumā: paldies nezināmajiem teksta autoriem (vai autoram) par jautri pavadīto laiku! Malači, skaisti izāzējāt trešdaļu Saeimas! Tieši tā arī vajag izgaismot politiķus, kas nelasa to, ko paraksta! Ja būtu manos spēkos, piešķirtu balvu par Latvijas spilgtāko parodijakciju kategorijā „politika”.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (58) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Vienotība, PIETIEK!

PDF fails
tikai izņemiet no linka atstarpes!!
http://www.filedropper.com/vienotibapietiek

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
GG

Man šķiet ka Kažoka savu xomoseksuālO seksuālo enerģiju sublimē sacerot savus ``novēēērojumus``...

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Anete

Lai gan raksta stils mazliet bojāja kopējo imidžu, (lielākās daļas) argumentu patiesību tas nemazina.
To vēstules pielikumu patiesībā nav jāuztver nopietni, jo, kā zināms, viedokļi un komentāri, pat, ja tie nāk no "ekspertiem", nav zinātnisks pamatojums.
Tas, kā arī terminu jaukšana, definīciju nepareizība/trūkums, maldinošas korelācijas starp parādībām (īpaši "pērle" par to, ka labklājības valsts noved pie pašnāvībām, masveida vientulības, abortiem u.c.) un dziļa neizpratne par lietotajiem svešvārdiem liecina par izmisīgu un lētu mēģinājumu celt partijas popularitāti īpaši konservatīvu (kas pats par sevi nav nekas slikts; zināms konservatīvisms ir veselīgs) un neizglītotu (tas gan ir slikti) vēlētāju acīs.
Palasot dažus komentārus, šķiet, ka viņiem tas izdodas. It makes me sad.

242393 223998157627784 100000528037817 853999 7100140 o
Noetic Jun

Komplimenti autorei par rakstu. Tā turēt. :)

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ieva

Es vēl brīnījos, kāpēc naciķi ir iebīdījuši kultūras ministres krēslā kaut ko tik.... Bet paši visi tādi.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Aivars

Ivata Kažoka, kā Tevi vēl latvju zeme nes!?

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
MZ

Ak tad Ieva Skrebele grib redzēt nācijas pamatu sarakstu? Neiepriecināšu- tas nebūs garš: spēja izdzīvot kā nācijai; dzimstība ar+.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Mr.Raitis

tradicionālās un latviskās pamatvērtībās” orientēta ...

kaut kas ļidzīgs manējam stilam neēsmu ar to saskāries,ka kādam būtu kaut kas līdzīgs, bet raksts ir lasāms.
Man patika ne visu, izlasīju bet ar acīm pārgāju tēmai.
Paldies tev.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Jānis Skagalis

Gramatinja ir nevainiiga kaa mazinja atombumbas detalja.Ko tad shii ljaunu var izdariit?Neko. Nu bet ja vinja atrodas tajaa jaukaajaa bumbinjaa?
Lai jums jauks vakars!

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Andris Doveiks

Uzmanīgi lasīju Ivetas rakstu. Un tad ķēros pie "piecu minūšu vērtās" deputātu vēstules. Nu, nekā! Pa 20 minūtēm tiku līdz pusei un tad metu mieru, jo ... vēstule patiešām ir sagatavota valsts pārvaldes rakstīšanas stilā! Tikai Ivetai to pasniedz ar izsmieklu, kaut patiesībā tā ir Ivetas galvenā bēda, ka deputātu vēstulei nespēj piesieties!

Viss, kas nepieciešams, tur ir! Un deputātiem ir visas tiesības un pilnvaras prasīt atbildes no izpildvaras. Deputāti to dara arī ar manu pilnvarojumu! Bez pārbaudīšanas esmu pārliecināts, ka šī vēstule ir Dānijas un Zviedrijas demokrātijas labākās prakses stilā. Bet Ivetas (kas būtu sīkums) un Latvijas izpildvaras noraidošā attieksme gan ir nonsenss! Ja izpildvara tā uzvedīsies, tad nekad un nekāda līdztiesība neradīsies. Līdztiesība šādas izpildvaras darbībā ir tikai iegansts sabiedrības šķelšanai.

P.S. Iveta un Politika.lv! Kādēļ mans un virkne citu komentāru, kas konkrēti nepiekrīt Ivetas viedoklim, no šī raksta pārceļojuši uz iepriekšējo? Nebiju es domājis, ka latvieši tā rīkotos... Es varētu šaubīties par sevi, bet kaut kā tē sanāca, ka es komentārā iepinu tās 5 minūtes, pēc kurām pilnīgi droši varu apgalvot, ka komentēts ir tieši šis raksts! Tātad esmu palaidis garām atrunu par komentāru filtrēšanu ar sakārtošanu godīgajā un taisnīgajā portālā Politika.lv :)

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Andris Doveiks

Var jau būt, ka lasot un vairākkārt atverot, esmu to komentāru citam rakstam pielicis. Gribās ticēt labajam pasaulē :) Nez kādēļ tam rakstam par to pašu pavisam cita komentētāju kora noskaņa. Vēl nebija mobilizācija izsludināta? :)
Tumsonība Saeimā. Ko pajautāt deputātiem par dzimumu līdztiesību? http://politika.lv/article/tumsoniba-saeima-ko-pajautat-deputatiem-par-dzimumu-lidztiesibu

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Kalvis Apsitis

Deputātu parakstītā vēstule satur daudzus nepārdomātus formulējumus. Bet uzbrukums ir pilnīgi vietā - Labklājības ministrijai demokrātiskā valstī NAV jānodarbojas ar "kontenta" radīšanu bērnudārznieku vajadzībām (priekš tam ir bērnu rakstnieki un tulkotāji). Vēl jo mazāk - ar pavaddokumentu izstrādi, kas ir pilni ar Latvijai neraksturīgām kultūras referencēm (Lūcijas dienas atzīmēšana, "spilvenistaba" pirmskolas iestādēs u.c.), paternālistisku padomu došanu bērnudārzu pedagogiem un pat norādēm par to, kādas diskusijas būtu vajadzīgas pēc viena vai otra literāra darba lasīšanas - sal. http://www.lm.gov.lv/upload/dzimumu_lidztiesiba/%5B4023%5D_lr_lm_metodiska.pdf .

Manuprāt, visāda veida ideoloģiski iekrāsotas bērnu grāmatiņas, ko tieši apmaksā un propagandē valsts institūcijas ir jāatstāj pagātnē. Nevienam nevajag liegt lasīt Vladimira Bronča-Brujeviča sacerējumu "Ļeņins un bērni" vai arī tās pašas dāņu grāmatiņas par transvestītiem - un ja bērnudārzu audzinātāji tādas izvēlas, neredzu problēmas. Valsts institūcijām neklājas kādu pavirši tulkotu/lokalizētu "metodisko izstrādni" (методичку) censties pretenciozi nolikt visiem priekšā par etalonu - bez kādas iedziļināšanās katram konkrētajam Latvijas bērnudārzam raksturīgajās pedagoģiskajās metodēs.

Gan Labklājības ministrijas izstrādne, gan arī rakstā minētā deputātu parakstītā vēstule liecina par vēlmi aizstāvēt vienu noteiktu "vērtību hierarhiju", kas visiem nav pieņemama. Bet Labklājības ministrijas "garadarbs" mani aizskar vairāk - jo šīm muļķībām ir iztērēts krietni vairāk naudas. Un kamēr Labklājības ministrija nesniedz jēdzīgu atbildi - kādēļ viņi nodarbojas ar to (nevis organizē apmācību kursus bezdarbniekiem) - tikmēr viņi ir par to jālamā.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Agnese

Kažokai tīk iesmiet. Man gan smiekli nenāk, paldies tiem 36 deputātiem, kas neklusēja.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
zaarcis

Spēcīga lasāmviela. :)

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
!!

Ne velti Jūsu kolēģis Ijabs IR-ā saka, ka daļa no Saeimā ievēlētajiem pārstāv atsaldētus pilsoņus, kas ievēlējuši arī tādus pusatsaldētus.Katrā sabiedrībā ir nepilni 10% margināļu. Tāpēc jābrīnās, ka parakstījušies vairāk kā 1/3. Tik daudz atsaldēto sabiedrībā nav.
Tā kā Kažoka ir liela referendumu piekritēja, tad varbūt pa šo dzimuma līdztiesību izlemsim referendumā? Formulējiet tik referenduma jautājumu, ies jautri!

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
par grāmatu

Izlasīju minēto grāmatu un sapratu, ka ir ļoti svētīgi visos vecumos reizi pa reizei spēlēt šādas lomas, lai labāk izprastu pretējo dzimumu. Kā citādāk mēs sapratīsimies? Ja sievietes no Vēneras, vīrieši no Marsa nāk, tad labi, ka jau bērnudārzā saka, ka katrs dzimums uztver citādi:)

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Milda Zāle

Apskatot "Ekspertu slēdziena" informatīvos parametrus, redzams, ka autors, vai vismaz tas, kura datorā radīts šī dokumenta sākums, ir Ieva Bērziņa, savukārt zemāk ir teikts Last Modified By: Elza Baldiņa.
Lai kas arī būtu šīs kundzes, viņu datoriem (un laikam jau arī viņām pašām) ir tieša saistība ar "Ekspertiem" un to veikumu.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Antons

Daudz kas notiek, ja veciem priadestiem trūkst jaunu puiku... tad sākas līdztiesība

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Politiski Nekorekts

Tad parādās visādas Ivetas kažokas un aizstāv viņu tiesības tikt pie jaunajiem puikām :*

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
latvju feministe

Es atvainojos, bet kāds meitenēm un pieaugušām sievietēm (daļa no kurām ir oficiāli reģistrējušās monogāmās attiecībās ar vīrieti un daļai no kurām ir savi bioloģiskie bērni) ir sakars ar "praidistiem", kas tīko pēc maziem puikām (kuri varētu būt šo sieviešu dēli)? Tikai tāpēc, ka pastāv geji, kas grib iet praidā, tad tagad ierobežosim sieviešu tiesības un atteiksimies no centieniem uzlabot viņu dzīvi...?

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Re kā sorosoīdi ārdās :)

Pozitīvisma smadzeņu skalošanas kampaņas nomaina oponentu gānīšana un otrādi.
Uz konstruktīvu diskusiju jūs neesat spējīgi jo jūsu mērķi ir absurdi un sabiedrībai, tautai, valstij kaitīgi.

Smallantons
Antons Mozalevskis

Paldies Iveta par apkopojumu! Es arī vakar izklaidējos lasot šo te aizdomīgu pēc stila sacerējumu :)... Well, no vienas puses ir jāatcerās, ka deputāti teorētiski reprezentē Latvijas sabiedrību, un ja no šīs vēstules izriet, ka tikai 36% Latvijas sabiedrības ir "izāzēta", tad nemaz nav vēl tik slikti :)

Otrs, man sākumā likās nožēlojami, ka ministrijām un tiesībsargam ir jātērē laiks, atbildot uz šādiem izgājieniem. Tomēr, varbūt, ja paskatās pozitīvi, tā ir lieliska iespēja uzsākt diksusiju un tautas izglītošanu (atceramies, ka teorētiski 36% Latvijas velētāju dzīvo līdzīgos maldos) - tas būtu tiešām labi, ja tiktu uzaicināti profesionāļi un eksperti (kuru Latvijā diemžēl ļoti maz, kas nodarbojas ar dzimumlidztiesības un gendera jautājumu pētījumiem). Jebkurā gadījumā, ja uz diskusiju tiks aicināti profesionāļi, nevis tikai "Moral Revolution" aktīvisti, es domāju šī problēma un minisitriju terorizēšana atrisināsies daudz ātrāk :)))

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ruta Zilvere

Jā, publiskas un kvalitatīvas diskusijas nepieciešamība ir acīm redzama. Ja pat visnotaļ gudri cilvēki jauc "dzimuma maiņu" ar "dzimumu lomu maiņu"....

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
latvju feministe

Manuprāt, nevajadzētu nevienu asi konfrontēt vai saukt par tumsoņiem (pat ja tā teorētiski ir), ir jāsaprot, ka visās sabiedrībās būs konservatīvā daļa. Taču konkrēti Latvijas konservatīvie ir ļoti nepateicīgā un visnotaļ kutelīgā situācijā (paši savas vainas dēļ) un, manuprāt, būtu šī situācija jākonfrontē. Proti: Tā daļa, kas ar putām uz lūpām bļauj par "vērtībām", patiesībā šīs vērtības dzīvē nedzīvo. Praktiski nevienam no viņiem (cik redzams no malas) nav īsti konservatīvas ģimenes, nedz arī vairums no viņiem atsakās no liberālisma labumiem. Reti kuram no šiem konservatīvistiem sievas strādā mājās ar bērniem. Viņu sievas ir gandrīz tikpat aktīvas, kā viņi vai vismaz strādā algotus darbus. Reti kuram no šiem konservatīvajiem ir vairāk par 2 bērniem (ar vienu sievieti). Ne visi no viņiem dzīvo monogāmā laulībā - ir gan šķirteņi, gan pa kreisi laidēji. Cik no viņiem finansiāli uztur visu savu ģimeni (ar visām Saeimas algām un bonusiem)? Lieta tāda, ka Latvijā konservatīvam dzīvesveidam pateicīga ir tikai lauku vide (kur izmaksas ir zemākas un pietiek ar viena vīrieša algu) vai tas iespējams tikai tad, ja vīrietis ir ļoti turīgs, kā, piem., Šleseru gadījumā. Vēl viena lieta -pornogrāfijas plašā pieejamība un augstais prostitūcijas līmenis LV. Kāpēc neviens konservatīvais NEKAD neko nav pret to iebildis? Nacionāļi par to nekad nav runājuši, lai gan šīs lietas ļoti pat grauj "nācijas veselību". Utt - šādu lietu ir daudz. Konservatīvie ir pilnībā iekļāvušies mūsdienu liberālajā dzīves veidā ir visiem tā labumiem, ko cita starpā savulaik izcīnīja feministes, bet atzīt to negrib. Rībena un Inga Bite, ja vadītos pēc saviem tradicionālo dzimuma lomu priekšrakstiem, NEKAD nedrīkstētu sēdēt nedz parlamentā, nedz pat kādā no ministriju referentu krēsliņiem. NA pārstāve nevarētu kandidēt uz Rīgas mēra posteni! Ja viņi kritizē tās dzimumu lomas, kas ļauj izpausties abiem dzimumiem, tad viņiem pašiem no šīm dzimumu lomām ir jāatsakās arī dzīvē, citādi viņi ir tikai pozeri / zīmuļi un patriarhālisti uz papīra.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Pa pasauli klīst genderisma rēgs

Pētera Bankovska raksts http://www.diena.lv/lat/tautas_balss/blog/peteris-bankovskis/pa-pasauli-klist-spoks-gendera-ideologija#comments

Gabrielas Kubi raksts “Gendera aktualizācija – slepenā revolūcija” pirmoreiz publicēts 2008. gadā. Taču raksta aktualitāte tikai pieaug: turpinās vīrieša un sievietes identitātes graušana nolūkā veikt antropoloģisku revolūciju un šis process rada nopietnas ontoloģiskas un sociālas sekas. Samērā nesenie notikumi Spānijā, kad tiesa lēma, ka 15 – 16 gadus jauniem zēniem ir tiesības veikt sev dzimuma maiņas operāciju, liek secināt, ka baismīgā revolūcija pieņemas spēkā. Šo revolūciju baro viss tagadnes kultūras relatīvisms, kas tiecas noniecināt jebkuru stabilu identitāti. Tā ir kultūra, kuras ietvaros ideoloģija aicina vienādot zēnus un meitenes, ta ir kultūra, kas apgalvo, ka dzimums ir tikai konstrukts, ar ko var rīkoties pēc saviem ieskatiem. Šajā gaisotnē pēdējos gados ir uzplaukusi gluži vai mode uz transseksuālismu un dzimuma maiņu, sevišķi jau attīstīto, bagāto valstu jaunatnes vidū. Arī pie mums nerimstas “geju, lezbiešu un transseksuāļu” centieni, izmantojot savu ārzemju domubiedru finansiālo un amorālo atbalstu, stiprināt savas pozīcijas, iefiltrējoties medijos, izglītības sistēmā, pats par sevi saprotams, kultūrā. Raksts, ko ievietoju šeit, ir samērā garš, taču ir vērts to izlasīt. Ceru, ka tas varētu kalpot par pamatu nopietnai disusijai, ne tikai anomnīmu komentāru, bet plašāku, pārdomātu viedokļu veidā.

Gabriela Kubi. Gendera aktualizācija – slepenā revolūcija

Pasauli paverdzina spoks – “gendera” spoks. Tikpat kā nevienam nav saprotama šī jēdziena nozīme, lai gan tas ir iesēdies daudzu prātos un stipri vien ietekmējis kā nacionālās, tā starptautiskās institūcijas. Gendera ideoloģijas plānos ir radīt jaunu cilvēku, kam citu brīvību starpā ir arī dzimuma un seksuālās orientācijas izvēles brīvība, respektīvi tiesības pēc savām iegribām izvēlēties, par ko būt: par vīrieti, sievieti, heteroseksuāli, homoseksuāli, lezbieti, biseksuāli vai transseksuāli. Šāds skatījums uz brīvību un seksualitti, tā vien šķiet, ar ANO, ES un vairuma Eiropas valdību gādību tiks dzīts bērnu galvās, jau, sākot ar bērnudārzu, un pēc tam skolas solā.

Vācijas politikā jau kopš 1999. gada gendera problemātikas aktualizācija ir kļuvusi par ikkatra valdības ministra Leitprinzip un Querschnittsaufgabe. Vācijas Zinātnes un izglītības ministrijas interneta lapā lasām: “Federālā valdība ir apstiprinājusi vienādu iespēju politiku, kas balstīta gendera dimensijas kā noteicoša principa un caurviju uzdevuma aktualizācijas politiskajā stratēģijā.Tādējādi federālā valdība līdzdarbojas procesā, kas norisinās visā pasaulē, un kura mērķis ir efektīvāka vienādu iespēju politikas īstenošana.”

Šīs jaunās ideoloģijas fasāde ir “vienlīdzība” starp vīrieti un sievieti. Lielāka vienlīdzība it kā sekmējot lielāku taisnīgumu. Turklāt nav pat šaubu ēnas par to, vai tiešām, pasludinot par vienlīdzīgiem tos, kas vienlīdzīgi būt nemaz nevar, iespējams dot kādu ieguldījumu nākotnes ekstraordināro izaicinājumu risināšanā. Taču aiz fasādes paslēpts totāls uzbrukums tikumiskajām normām, un par to mums ir jāpateicas Rietumu kultūrai.

Līdz pagājušā gadsimta 70. gadiem vārds “genders” bija termins, ko vairākās valodās lietoja vārdu gramatiskās dzimtes atšķiršanai. Šo terminu pārķēra radikālās feministes, kuras parasti ietilpst starptautiskajās geju un lezbiešu organizācijās, lai attīstītu ideju par to, ka indivīda “dzimtei” (genderam) nav nekā kopīga ar bioloģisko dzimti. Šo feministu mācībā pausts, ka nav vis divas dzimtes, bet gan sešas vai vairākas, atkarībā no tā, kādas ir konkrētā indivīda seksuālās izvēles. Brīvai gendera izvēlei ir jākļūst par valdošo tendenci, un tas jāpanāk, izmantojot valdību atbalstu, kurām taču jāseko laika gara prasījumiem.

“No gendera dimensijas izrietošā perspektīva” neatzīst nekādas būtiskas vai iedzimtas atšķirības starp vīriešiem un sievietēm, neraugoties uz to, ka ikviena cilvēka organisma šūna ir vai nu vīrišķa vai sievišķa; gendera pieeja noniecina un ignorē neiroloģisko, medicīnisko, psiholoģisko un socioloģisko pētījumu rezultātus, kas skaidri norāda uz vīrieša un sievietes identitātes atšķirībām, uz katram dzimumam raksturīgo smadzeņu struktūru, hormonālo līdzsvaru, psihes uzbūvi un sociālo uzvedību.

Vispasaules sieviešu konference Pekinā 1995. gadā

Izrāvienu savos centienos virzīt “gendera perspektīvu” feministu un lezbiešu nevalstiskās organizācijas panāca Vispasaules sieviešu konferencē Pekinā 1995. gadā. Viņas labi apzinājās, ka sociālās pārmaiņas nevar īstenot, neizmainot retorikā lietoto leksiku. Un viņām konferences dokumentos izdevās vārdu “dzimte”, kas apzīmē dzimuma atšķirības, nomainīt ar vārdu “genders” – patiešām apbrīnojams stratēģisks gājiens.

“Ģimenes koalīcija” (Family Coalition) mēģināja tam turēties pretī, bet nesekmīgi. Šī koalīcija pauda protestu pret konferences noslēguma rezolūciju: “”Pekinas darbības platforma” ir tiešs uzbrukums lielākās daļas pasaules iedzīvotāju vērtībām, kultūrai, tradīcijām un reliģiskajai pārliecībai kā attīstības valstīs, tā ekonomiski plaukstošajās zemēs…Dokumentā nav pietātes pret cilvēka cieņu, tas vērsts uz to, lai sagrautu ģimeni, tas ignorē laulības institūciju, noniecina mātes instinkta svarīgumu, vilina uz pavedinošu seksuālo uzvedību, nekārtīgu dzimumdzīvi un tās izplatību pusaudžu vidē.”

”Pekinas darbības platforma” pēcāk pārtapa likumā. Drīz vien pēc Amsterdamas līguma (1999) un ES Nicas pamatiesību hartas (2000) pieņemšanas gendera dimensijas aktualizācija kļuva par obligātu priekšnoteikumu, ko balstīja kolosāli finansu resursi. Aborta jautājums automātiski iekļaujas šīs gendera dimensijas aktualizācijas globālajā dienaskārtībā. Ne mazākajā mērā neiespaidojusies no Eiropā notiekošajām epohālajām demogrāfiskajām pārmaiņām, Eiropas Padomes parlamentārā asambleja 2008. gada 16. aprīlī nolēma, ka visās 47 Padomē ietilpstošajās valstīs kā de jure, tā de facto ir jābūt tiesībām uz abortu.

Kultūras revolūcija

Vācijas universitātēs šobrīd ir 29 gendera pētījumu institūti – šis tirgus strauji attīstās, tā pieauguma tempi ir ievērojami. Gendera dimensijas pētījumi ir kārtīgi iesakņoti humanitārajās katedrās, un tie izplatās arī robeždisciplīnās. To nolūks ir likvidēt “patriarhālo un heteronormatīvo” izglītības saturu. Studenti atzīstas, ka “gendera perspektīvas” iesavināšana ir svarīga, lai sekmīgi nokārtotu eksāmenus un veidotu karjeru. Bez akadēmiskajām institūcijām ir arī neskaitāmas konsultāciju organizācijas, kā arī visvisādi citi veidojumi, ko finansē vai nu atsevišķas valstis vai ES, un kas izplata gendera ideoloģiju.

Vācijā politisko kontroli veic centrs, kas veidojas no federālās Ģimenes lietu ministrijas, starpresoru darba grupas gendera dimensijas aktualizācijai un Berlīnes Humbolta universitātes starpdisciplināro gendera pētījumu centra. Finansējums nāk no Ģimenes lietu ministrijas budžeta. Un, tā kā nav viegli mainīt pieaugušo uzskatus par seksualitātes formām, sevišķi tāpēc, ka šos uzskatus līdz nesenai pagātnei balstīja likums un sabiedriskā doma, šīs kultūras revolūcijas pamattrieciens ir vērsts pret jaunākajām paaudzēm – bērniem un pusaudžiem.

Daži jaunākie piemēri

2008. gadā Brazīlijā vispārizglītojošajās skolās no 1. līdz 9. klasei oficiāli tika ieviests priekšmets “seksuālā daudzveidība”. Valsts tālaika prezidents, sociālists Luiss Lula da Silva nosaucis “homofobiju” par “visperversāko slimību, kāda jelkad ir saindējusi cilvēka prātu.”

Vīnē bērnu aprūpes asociācija “Fun&Care” bērniem vada nodarbības, lai “paaugstinātu viņu jūtīgumu pret gendera dimensiju”, un māca viņiem “leksiku, kas atbilst šai dimensijai”. Zēni šajās nodarbībās saņem somiņas ar kosmētiku un princešu tērpus, meitenēm māca kliegt un pielietot fizisko spēku.

Berlīnē organizācija “Dissens e.V”, kas dibināta 1989. gadā, vērsta uz “gendera demokrātijas” attīstību, cita starpā, tīši graujot zēnos viņu vīrišķo identitāti.

Pēc tam, kad kādā Bavārijas bērnudārzā vairākkārt bērni seksuāli uzmācās cits citam, norūpētie vecāki tika informēti, ka bērniem ir tiesības uz seksualitāti, uz masturbāciju, uz spēlēm “ārstos”. Mēģināt izdarīt dzimumaktu, tā, lūk, esot normāla lieta, bērniem tas esot jāļauj.

“Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung”, ka pakļauta Vācijas Ģimenes lietu ministrijai, izplatīja 650 tūkstošus brošūru vecākiem “Ceļvedis bērnu seksuālajā audzināšanā”. Brošūrā vecākiem tika ieteikts seksuāli stimulēt pašu bērnus. Masu informācijas līdzekļu spiediena rezultātā ministrija 2007. gada jūlijā tomēr bija spiesta norobežoties no šīm brošūrām un tās atsaukt.

Kas ir sekmējis gendera dimensijas pārtapšanu par valdošo ideoloģiju

Iemesli tam, kāpēc gendera ideoloģija tik ātri ir pārvērtusies par valdošo diskursu, jāmeklē marksismā. Markss un Engelss savulaik pamatoja bezšķiru sabiedrības, kas tiecas uz visu cilvēku vienlīdzību, utopiju. Jaunais totalitārisms darbojas, izmantojot to pašu veco “vienlīdzības” mānekli, uz kuru cilvēki tik labprāt krīt vienmēr, jo kopš Kaina laikiem cilvēka sirdī ligzdu sev ir savijusi skaudība. Tomēr, lai ko arī neteiktu, mēs taču labi zinām, ka neesam “vienlīdzīgi”. Nav šaubu, ka katra personība – radība – pati par sevi ir vienlīdzvērtīga Dieva, mūsu Tēva priekšā. Taču socālisti revolucionāri aizvien vienlīdzību noreducē līdz vienādībai, aizmirstot, ka vienveidība grauj mūsu cilvēcību, kuras būtība ir unikalitāte.

Līdzīgi kā agrākie utopiskie projekti, arī gendera ideoloģija tiecas radīt “jaunu cilvēku”, taču tā jau grib transformēt dziļākus slāņus nekā tie, uz kuru pārveidi pretendēja līdzšinējie “radītāji”. Programmu noformulēja jau Frīdrihs Engelss XIX gadsimtā: “Pirmais sociālais konflikts cilvēces vēsturē sakrīt ar antagonisma pieaugumu starp vīru un sievu monogamā ģimenē, bet pirmā apspiešana notika brīdī, kad vīrieši sāka uzkundzēties sievietēm.”.

No tā izriet, ka, lai likvidētu iedomāto šķirisko konfliktu starp vīru un sievu, ģimene ir jaiznīcina. Iepriekšējā gadsimta ietekmīgā feministe Simona de Bovuāra aicināja sievietes atbrīvoties no “mātišķuma verdzības” un izsludināja gendera revolūciju ar savu slaveno frāzi: “Par sievieti nepiedzimst, par to kļūst”. 1968. gada studentu nemieru intelektuālie tēvi Teodors Adorno, Makss Horkheimers, Herberts Markūze un Vilhelms Raihs šo kaujas saucienu atbalstīja “no flangiem”, sacerot teoriju par “autoritārās ģimenes” gāšanu un efektīvi propagandējot atteikšanos no “judeo-kristietiskās” dzimumu morāles par labu tā dēvētajai “seksuālajai atbrīvošanai”.

Tagad, kad kopš tā laika ir uzaugusi jau nedaudz vairāk kā viena paaudze, kļuvuši redzami rezultāti: gendera ideoloģija ir novedusi sabiedrību līdz absurda bezdibenim. Galvenā gendera ideoloģe Džūdita Batlere, profesore Kalifornijas universitātē un Eiropas starpdisciplināro pētījumu universitātē Šveicē, vienlaikus ir arī Starptautiskās geju un lezbiešu tiesību aizstāvības komisijas vadības sastāvā. Viņa sludina, ka”bioloģiskā dzimte” ir “normatīvs fantazms”, ko uzspiedis “heteroseksuālās hegemonijas režīms”.

Ja nu vīriešu un sieviešu bioloģiskā dzimumidentitāte ir iznīcināta, tad nekas vairs nevar traucēt dekonstruēt sociālās lomas un institūcijas. Tā kā neviens sociālais sektors nav brīvs no bipolārās seksualitātes ietekmes, par dekonstrukcijas mērķi ir jākļūst itin visām socālās dzīves sfērām: laulībai, ģimenei, tēva un mātes lomai, audzināšanai, valodai, darbam, kultūrai un reliģijai. Šo procesu dēvē par “gendera dekonstrukciju”. Universitāšu gendera pētījumu institūtu absolventiem tādējādi ir pieaudzis darba apjoms, un viņi patiešām dara daudz.

2008. gada 3. septembrī Eiropas Parlaments ar 504 balsīm “par” un 110 “pret” pieņēma “rezolūciju par mārketinga un reklāmas ietekmi uz vīriešu un sieviešu līdztiesības problēmas risinājumu” (A6-0199/2008). ES parlaments vēlas likumdošanas ceļā aizliegt tā dēvētos “attēlus, kas satur seksuālus stereotipus”. Ne reklāmā, ne mācību grāmatās, ne video un kompjūterspēļu produkcijā, ne internetā bērniem “kopš pirmajiem viņu socializācijas gadiem” nedrīkstēšot radīt sievieti pie plīts, tās vietā būs jārāda vīrietis; tas pats attieksies uz vīrieti pie automašīnas stūres, viņa vietā būs jāsēž sievietei. Vispirms tika izmainīta valoda, tagad tiek mainīta tēlu sistēma.

Eiropas Parlaments jūtas tā, it kā tam būtu piešķirtas tiesības sagraut pašu kultūras kodolu – sievietes un vīrieša identitātes atšķirību. To var nosaukt par savveida jaunlaiku svētbilžu grautiņu. Cilvēkus, kuri apgalvo, ka dzimumu polaritāte ir dabas dota, vai tādus, kuri vienkārši tic, ka Dievs cilvēkus ir radījis kā vīrieti un sievieti, uzskata par kristiešiem “fundamentālistiem”, kurus jāpiespiež apklust un pēc tam jāpadara nekaitīgus.

Tai pašā laikā Eiroparlamenta deputātiem nav intereses ar tādām pašām operatīvām metodēm aizsargāt sabiedrību no indīgā pornogrāfijas un vardarbības tvana. 35% no internetā lejuplādētajiem materiāliem ir pornogrāfiski, pasaules pornotirgus peļņa saniedz 57 miljardus dolāru gadā. Lūk, kur ir purvs, kurā zeļ gendera ideoloģija. Tur arī iemesls, kāpēc nav nekādas oficiālas pretdarbības šai ideoloģijai.

Kāpēc gan sievietes neredz to, ka viņu brīvība būt par sievām un mātēm tūlīt, tūlīt tiks nežēlīgi iznīcināta? Kāpēc vīrieši nesaprot, ka šaušalīgā dzimumu cīņa ir izraisīta ar nolūku atņemt viņiem spēku un identitāti, ka šī cīņa jau ir atņēmusi viņiem ievērojamu teritoriju, novedot pie jūtamas zēnu diskriminācijas audzināšanas procesā?

Totalitārisma jaunais tērps

Ideoloģija – ar šo terminu es apzīmēju melīgo domāšanu, kas kalpo mazākumam, kurš maskē savas īstenās intereses – sagrauj veselīgās sociālās struktūras un noved pie totalitārisma. Kristietība tikai nule kā mostas no bezgalīgas plauksmes, demokrātijas un reliģiskās brīvības maldu miega, bet ienaidnieks jau paguvis spert vairākus lielus soļus. Pateicoties melīgām birkām, tādām kā “tolerance”, “brīvība” un “nediskriminācija”, ienaidnieka ofensīva tiek akceptēta. Liekot lietā smalkas manipulācijas ar valodu, ienaidnieks panācis, ka opozīcija tiek pakļauta ostrakismam vai pat vajāta juridiski, vēl ne reizes nepaguvusi tā pa īstam rasties.

Izšķirīgu lomu šajā procesā spēlē Eiropas cilvēktiesību tiesa (ECT). Bijušais Vācijas federālais prezidents Romans Hercogs jau pirms kāda laika brīdināja, ka tiekot izskaloti pamati nacionālajai suverenitātei un demokrātijai, jo ECT spriedumi automātiski atceļ atsevišķo valstu likumus. Un tieši ECT ir gendera ideoloģijas spēka centrs.

Tie, kuri nostājas opozīcijā sabiedrības homoseksualizācijai, saskaras ar apmelošanu, ietekmes zudumu un profesionālu izolāciju. Latvijā pazīstamais gadījums, kad Eiroparlaments 2004. gadā atteicās apstiprināt ES komisāra amatā Roko Butiljoni, ir tikai viens no piemēriem, lai arī visai iespaidīgs. Var teikt, ka vārda brīvība vairs nepastāv.

Nicinājuma pilns neoloģisms “homofobija” jau kļūst par juridisku faktu, ko var inkriminēt opozīcijai. Šis termins realitāti apgriež ar kājām gaisā. Faktiski fobija taču ir patoloģisku baiļu stāvoklis. Vārds “homofobija” tiek lietots, lai pateiktu, ka tie, kas balsta savus uzskatus un uzvedību dabiskajos likumos un visām veselām sabiedrībam kopīgajos morāles likumos, ir psihopāti. Tos, kas apgalvo, ka seksualitāte, ja tā izpaužas kā vīrieša un sievietes mīlestības auglis laulībā un ir veltīta bērnu radīšanai, kalpo indivīdu, ģimenes un sabiedrības labklājībai, dominējošā elite mūsdienās uzskata par slimiem, pat reāli bīstamiem. Tāpēc viņi labākajā gadījumā jāpiespiež klusēt, liekot lietā jebkurus līdzekļus, kādi ir likuma rīcībā.

ES dokumentos “homofobija” tiek ierindota blakus rasismam, antisemītismam un ksenofobijai. Likumi, kas vērsti pret seksuālo minoritāšu diskirimināciju un naida kurināšanu pret tām (hate laws) jau eksistē vairākās valstīs, notiek cīņa par šādu likumu ieviešanu globālā mērogā. Jebkurš izteikums pret homoseksuālismu, vienalga, vai tas ir zinātniskā pētījumā vai Bībeles citātā, var tikt interpretēts kā naida kurināšana. Šie meli, kas tiek izplatīti aizvien plašāk – uz planētas iedzīvotājiem kopumā, rada tādu emocionālo gaisotni, ka cilvēkos vairs nav vēlmes protestēt pret to, ka par kriminālu pārkāpumu tiek nosaukta cīņa pret sabiedrības homoseksualizāciju.

2006. gada 18. janvāra rezolūcijā B6-0025/2006 Eiropas Savienība pauž apņēmību “izskaust” homofobiju ar “audzinošiem līdzekļiem, tādiem kā informatīvas kampaņas skolās, universitātēs un masu medijos, ar likumdošanas un administratīviem līdzekļiem”. ”Izlēcieni, kuros konstatējama homofobija un kūdīšana uz diskrimināciju, ir operatīvi jāsoda. Cīņu pret homofobiju jānodrošina ar atbilstošu finansējumu no 2007. gada budžeta”. “Process ir rūpīgi jāuzrauga”, un “par katrā dalībvalstī pieļautiem trūkumiem šīs rezolūcijas īstenošanā ir jāziņo Eiropas Parlamentam”. Lūk, kā sevi piesaka totalitārisma gars.

Pretošanās

Līdz šim nekādas pretošanās faktiski nav bijis. Vairumam Zemeslodes iedzīvotāju teiciens “gendera dimensijas aktualizācija” vispār nav pazīstams. Tā ir tāda klusa revolūcija: no augšas uz leju un no iekšienes uz āru. Nav notikušas nekādas debates masu medijos, nav pieņemts neviens pareizs parlamenta lēmums sakarā ar šīm notiekošajām izmaiņām sociālās realitātes nervu centros, piemēram, saistībā ar to, kas saistīts ar skolēnu – bērnu un pusaudžu – audzināšanu.

Tas ir viens no iemesliem, kāpēc tauta tik miglaini nojauš notiekošās pārmaiņas, neraugoties uz to, ka vairumam cilvēku šī stratēģija ka tāda vispār nav pieņemama. Katrs, kurš ar to saskārsies, piemēram, ja kāda iestāde sāks funkcionēt atbilstoši gendera politikai, tūdaļ nepastarpināti un personiski uzzinās, ka par viņa pretošanos šai politikai draudēs nopietnas sankcijas.

Masu informācijas līdzekļi, kuriem demokrātijas apstākļos vajadzētu pildīt sargsuņa lomu, patiesībā vairumā gadījumu ir šīs revolūcijas aģenti. Neviens mūsdienās nenonāk cietumā par to, ka kādam ir sabojājis reputāciju, ja šī sabojāšana ir nākusi par labu revolūcijai. Tie, kuri vada masu informācijas līdzekļus, nebaidās palikt bez darba par to, ka viņu mediji vajā disidentus, taču viņi nopietni riskēs, ja mēģinās stāties pretī “lezbiešu, geju un transseksuāļu” kustībai.

Gendera ideoloģijas upuri

Ideoloģijas rada upurus. Aizvadītais gadsimts ar uzviju parādīja, ka revolucionāri mēģinājumi radīt “jaunu cilvēku” ved uz totalitāru apspiešanu, kas cilvēku sagrauj. Kādi ir gendera ideoloģijas upuri?

Gendera ideoloģija:

cīnās pret veselo aprātu, jo noliedz bioloģiskās, psiholoģiskās un sociālās atšķirības starp vīrieti un sievieti;

cīnās pret sievietēm, jo uztiepj vīriešveidīgu sievietes tēlu, ko popularizē feministes, un fiziski un morāli noniecina mātes sūtību;

cīnās pret vīriešiem, jo meitenes un sievietes sistemātiski tiek izvirzītas privileģētā stāvoklī, kamēr vīriešu ietekme mazinās vīriešu feminizācijas rezultātā;

cīnas pret vīrieša un sievietes vienību laulībā un pret viņu kopsadarbību, kas ir nepieciešama, lai varētu kalpot nākamībai;

cīnās pret vēl nedzimušo bērnu, jo sludina, ka aborts ir “cilvēka tiesības”;

cīnās pret bērnu, jo sagrauj ģimeni, kas ir tik nepieciešama veselas personības veidošanai un kultūras un ticības tālāknodošanai;

cīnās pret ģimeni, jo ideoloģiski, sociāli un fiziski sagrauj tās eksistences pamatus;

cīnās pret zinātnes ideāliem – patiesīgumu un saprātīgumu, jo pārvērš zinātni par ideloģijas kalponi un nelietīgi izmanto tās resursus, lai uztieptu tai mērķus, kas transformē sabiedrību;

cīnās pret vārda brīvību masu saziņas līdzekļos un zinātnē, apspiežot viedokļus, kas atšķiras no gendera ideoloģijai vēlamā;

cīnās pret demokrātiju, jo ar valsts varu tiecas kopīgo labumu upurēt par labu mazākuma interesēm;

cīnas pret Dievu un pret Universa kārtību.

Ideoloģijas nekalpo cilvēka esības īstajam labumam, tās tiecas pārradīt cilvēku, lai tas kalpotu ideologu interesēm. Taču tikai cilvēka Radītājam – Dievam – ir tiesības un vara pārradīt savu radījumu no jauna.

Notiek cīņa pret pašu galveno cilvēkā. Bībeles pirmajās lappusēs lasām: “Un Dievs radīja cilvēku pēc sava tēla un līdzības, pēc sava tēla Viņš to radīja, vīrieti un sievieti Viņš radīja” (Rad 1, 27). Dievs radīja cilvēku ar bipolāru seksualitāti, jo pieredzē pārdzīvota nepieciešamība sevi papildināt mudina mūs iziet no sevis paša pretī citai cilvēciskai būtnei, tādējādi transcendējot sava “es” robežas.

Būdami Dieva attēls, mēs esam aicināti mīlēt, un tikai mīlot mēs varēsim iemantot mieru un prieku.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
anonīms

Deputāti, jāatzīst, ir bijuši pilnīgi auni, visdrīzāk paļaujoties uz Ploriņas vai kā tur sauca to sievieti veselo saprātu un nepaskatoties pielikumu. Meklēt kaut kādas sazvērestības teorijas ir pilnīgs idiotisms, šīs ir vērtības piem. Zviedrijā, ko viņi mēģina uzspiest citiem, jo šauri iziet no savas valsts pašradītajām problēmām (vispirms "laižam visus iekšā" imigrācijas politika, pēc tam, musulmaņu "integrācijas" neveiksmes). Tas arī viss stāsts. Kas gan nemaina lietas būtību: to, ka zinātnisks pamatojums šādiem eksperimentiem ar berniem nav nekāds, tāpat, kā tam visam nav nekāda sakara ar 'dzimumu līdztiesību'. Mēs esam vietuļo māšu lielvalsts, kur uz bernudārziem ir rindas - lūk tas ir īstais 'dzimumu līdztiesības' jautājums, ko būtu jārisina.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Vilnis KAZĀKS

Nezinu cik naudiņas te griežas, bet laiks tiek notērēts pamatīgi.
Zinu, IZM VIAA kopā ar LDDK un LBAS tērē vairāk kā 2,5 miljonus lai pētītu profesiju attīstību.
Viens secinājums jau ir zināms, amatniecība, kā vērtību ražošanas veids neatšķiras no rūpniecības. Tas mūs apmulsināja!
Mūsu amatnieku pētījums, kas izmaksāja 0.00 Ls liecina par pretējo.
Iveta! Tev ir krampis, papēti dziļāk to lietu! Būs interesanti.
Dzīvi nevar sakārtot ar fantāzijām.

http://vilniskazaks.blogspot.com/2013/01/dzivi-nevar-sakartot-ar-fantazijam.html

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ķeblis

Paldies par ierosinājumu, Vilni! Iveta, ķeries pie īstas lietas, nevis tik nopietnā vietnē kā šī publicē apšaubāmus savārstījumus pilnīgi neakadēmiskā stiliņā. Žargonvārdu biežais lietojums traucē ticēt Tavas domas patiesumam. Vai jūties kā Patiesības ministrija? Tāds iespaids rodas.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Brīnumzeme

Nu, visu cieņu Ivetai. Iemetu aci t.s. "viedokļu un komentāru apkopojumā", jāatzīst, man nepietika apņēmības laist caur sevi tik daudz rezonēšanas un murgu idejas.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Goda vārds

Goda vārds, man Kažokas izvirdumi liekas tikpat tupi, cik varbūt ir tas viņas analīzes iemesls.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Kristaps Kretainis

Spriežot pēc retorikas, deputātu parakstītais garadarbs izskatās pēc "patriotiskāko" vislatviešu un fonda "Moral Revolution" (aka Natālijas Magazeinas) kopdarba.

Un tiešām nesaprotu kādēļ Iveta uzskata, ka minētie deputāti šo garadarbu nav lasījuši. Domāju, ka ne tikai izlasīja, bet viņiem tas šķita ļoti pārliecinoši. Nevajag pārvērtēt deputātu spriestspēju, :)

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Kārlis Freibergs

Paldies Iveta, ka izgaismoji "zinātnisko" apkopojumu kvalitāti. Manuprāt šis darbs pilnībā atbilsts Latvijas izglitības kvalitātei, tāpēc nebūs arī pārāk grūtī sniegt tikpat zinātnisku atbildi. Administratīvie resursi ne tik tādiem kjokiem vien tiek tērēti.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Kristine Garina

Jā, jāatbild jau arī no Tvaika ielas sūtītām vēstulēm pilnmēness laikā, tā kā gan jau administratīvais aparāts tam ir gatavs.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
mēģinu saprast

Sakiet kāds pamats Kažoku uzksatīt par eksperti? Viņa ir sarakstījusi kaut vienu nopietnu ievērību izpelnījušos darbu? Viņa ir radījusi un piepildījusi dzīvē kādas patiešām interesantas idejas? Viņai piemīt precīzas un dziļi domājošas rakstītājas talants?
Kas var pamatot viņas īpašo izcilību kādēļ mums vispār būtu jātērē laiks veltot viņai uzmanību? Viņai nav ne mazākas nojēgas par LTV, tās tradīcijām, saknēm, ietekmi un nozīmi cauri gadiem. Viņa atkārto kaut kādas pa kaktiem saklausītas baumas par darbiniekiem un citas virspusēji paviršas lietas. Un tad nāk ar "sensacionālu" piedāvājumu - a varbūt slēgt LTV. A' varbūt paklusēt, kad nav ko teikt.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Kristine Garina

Šedevrs par šedevru, Iveta! :) Un, ja tic (kā vienmēr) anonīmajiem komentāru autoriem, arī grauj LV valsts un nācijas pamatus. Lasot to, gribas teikt - get a brain, ja būs izpārdošana!

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
zīlīte

Nāk prātā pirmsskolas vecuma bērniem paredzētais žurnāls "Zīlīte" ,konkrēti kāds numurs,neatceros gan,kurā gadā(vienā no pirmajiem neatkarības atgūšanas gadiem) izdots eksemplārs,kurš izsauca līdzīgu reakciju sabiedrībā,kuru Ivetas tipa eksperti nosauca par tautas tumsonību.Viss pirmsskolnieku žurnāla numurs bija tikai un vienīgi cilvēka dzimumorgānu un bērnu radīšanas procesa apraksts tekstā un zīmējumos.Nuja-mazuļiem tas bija noteikti jāredz un jāzin uzreiz pēc piedzimšanas.Tāpēc jau tagad viņi, knapi sasniedzot pusaudžu vecumu,izmēģina šī zurnāla ieteikumus,ja jau pieaugušie viņiem bezmaz vai zīdaiņa vecumā to pasnieguši kā šai vecumā ļoti svarīgu.Ja Padomju laikos grūtniecība 15+ gados bija sensācija,tad tagad norma ir aborti 12+gados masveidā.Macību stundās 11-gadnieki slepus no skolotāja zīmē izcili fornogrāfiskus zīmējumus.Tas taču ir normāli,vai ne,Kažokas kundze?Atveriet acis un paraugaties uz realitāti no saviem augstumiem!!!Pajautājiet skolniekiem,vai viņiem šī Jūsu aizstāvamā klasika vajadzīga vairāk kā dienišķā maize,kuras viņiem reāli pietrūkst???Varbūt šo naudu labāk izdalīt trūcīgajām ģimenēm,lai nopērk lietas,kas bērniem reāli nepieciešamas,lai nepaliktu par analfabētiem itkā attīstītā valstī???

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Nu jau

Ja pareizi atceros, tad žurnāls "Ezis" bija maziem bērniem un "Zīlīte" bija jau lielākiem bērniem.Tajā laikā tas raksts bija skandalozs, jo skaitījās nepiedienīgi runāt par tādām lietām.
Kas slikts bērniem, kad tie jautā, kā rodas bērni, izstāstīt kā ir, bet ka tās lietas citam vecumam. No dabas taču esam atsķirīgi,kas tad ir tik briesmīgs izstāstīt?
Runājot par abortiem- tās (ne) audzināšanas sekas. Mājās bērni ir jāaudzina tā, lai nelec gultā pie pirmās iespējas. Vecāki paši ir vainīgi, ka bērni uzskata, ka var darīt visu. Es tiku audzināta ar domu: "Katram vecumam savas lietas."Un nevis dari,ko vēlies.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Bērnu_dārzniece

Nezinu, jo neatminos, kurš un cik ļoti satraucās par augstāk minēto Zīlītes numuru, bet es ar tās saturu iepazinos, mācoties bērnu dārza pēdējā grupiņā. Tolaik man tas šķita dabisks, interesants (vai labāk teikt - piecgadnieka zināt kārei pietiekošs) saprotams un ļoti ticams, pretēji tam, ka vecāki, būdami padomju laika mazpilsētas inteliģences pārstāvji nekad man nespēja saprotami un ticami atbildēt, kur nu runāt plašāk par jautājumiem, kas saistīti ar dzimumnobriešanu un dzimumdzīvi. Šī situācija un daudzas līdzīgas situācijas pēc tam man iemācīja, ka viena paaudze nekad nevar droši zināt, kas ir nepieciešams citai paaudzei, kā tā uztver tādu vai citu informāciju. Jo, ja skatāmies lielos vilcienos, mēs audzinām nākotnes paaudzi, pat vairākas paaudzes, un mēs nezinām, kādas zināšanas, tām būs nepieciešamas tik strauji mainīgajos apstākļos (politiskajos, ekonomiskajos, sociālajos, ekoloģiskajos, ģeogrāfiskajos utt.) - mēs mācījāmies pagātnē, bērni mācas TAGAD, bet dzīvos RĪT! Vienīgais, ko varam tiem dot līdzi, ir spēju redzēt ar sirdi un saglabāt skaidru prātu. Dievs, dod šīs spējas arī mūsu politiķiem! Un, ja ne to, tad vismaz kaunu sevis, savu bērnu un tautas priekšā!

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
pārdomas

Par ko te dikutē? Par to, ka jebkāds viedokli, kurš ir naidīgs Latvijai vai jebkam cilvēciskam, ir slavējams un normāls. Bet vienkārši konservatīvs ir nepieņemams. Tur vajagot definīcijas. Ko grib neoliberāļi? Kā pozitīvu piemēru tie min Basku zemi. Tur Spānija veica intensīvu industrializāciju. Tas pacēla dzīves līmeni un naudiņa nomierināja satrakotos basku nacionālistus, kuri vairāk nāca no nabadzīgu strādnieku un zemnieku aprindām. Pa to laiku imigrantu pieplūdums ir nodrošinājis, ka tikai 1/4 iedzīvotāju prot basku valodu. Tik vienkārši un jautājums ir atrisināts. Vēl jau gan ir Dienvidslāvijas piemērs. Tur arī viss bija atrisināts. Pirms kāds ko spēja saprast, tur bija čupa samērā viennacionālu republiku. Pietika iznīcināt kādu pusmiljonu, pārējie paši sakārtojās. Arī Eiropa ir kā pulvermuca. 1914.g. Eiropa gulēja saldā nomidzī un kuram ienāca prātā, ka nākošajos 20 gados tiks iznīcināti 60 miljoni eiropiešu. Latvijā izglītībai naudas nav, skolotāju un augstskolu pasniedzēju algas ir zem katra iztikas minimuma. Varat mācīt savas pederastfilozofijas, bet vispirms pagriezīsim tā, ka eksaktās mācības būs 90% un sabiedriskie priekšmeti 10. Tas tā - priekš normālas ekonomikas.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Andrejs

Interesanti ir arī tas, ka pēdējā laikā liberāļi sāk publicēt rakstus par pedofilijas līdzību ar homoseksuālismu - tas arī ir iedzimts un to arī nevajadzētu nosodīt... Un kas nākamais? Incests arī tiek sākts attaisnot. Bet paklausoties Kažoku, tas liekas viss ir normāli, jo šo lietu normālības noliegšana ir tumsonība un marginālas grupas nesekošana laikmeta garam.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ieva Skrebele

Ja cilvēks tikai fantazē par pedofīliju, tad tajā nav nekā slikta vai nosodāma. Gluži tāpat kā nav nekā slikta, ja nogribējies čalis tikai sēž mājās un fantazē par seksu ar supermodeli, kura tam nekad nepiekristu. Notiekošais kļūst par noziegumu tikai tad, ja kāds cits cilvēks - sieviete vai bērns - tiek izvarots. Ievērojot šo principu mēs secinām, ka brīvprātīgs sekss starp diviem gejiem ir OK. Situācija, kad viens vīrietis izvaro kādu citu vīrieti, sievieti vai bērnu vairs nav OK. Šī iemesla dēļ pedofīlijas realizēšana dzīvē vienmēr ir un paliks nosodāma, jo atšķirībā no homoseksuālām attiecībām, bērns nevar piekrist seksam.

Ja incestā piedalās tikai pilngadīgas personas un visi iesaistītie cilvēki to dara brīvprātīgi, tad tajā nav nekā slikta. Vēlams, protams, lietot kontracepciju, lai nerastos slimi bērni. Bet ar tiem slimajiem bērniem ir problēma. Valsts nesterilizē un neaizliedz laist pasaulē bērnus cilvēkiem, kuriem ir smagas un iedzimtas slimības, par kurām ir zināms, ka viņu bērni tās mantos. Šī iemesla dēļ konsekventa rīcība būtu ļaut arī brāļiem ar māsām radīt bērnus, ja viņi to vēlas.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
ZZ

Tas trakums, kas izvērties grāmatas dēļ, man liek šaubīties par sabiedrības izpratni par daudzām lietām.
Dzimumu līdztiesība interneta vidē tiek sapīta, pirmkārt, ar homoseksuālismu, ar ko gan tai nav sakara,nemaz jau nerunājot par draudu tiesiskai valstij.
Ir sajūta, ka sabiedrība ir maziziglītota un tāpēc pakļaujas viedoklim,ka dzimumu līdztiesība ir slikti.
Mulsināja, ka vēstulē ir uzsvērts, ka iejušanās pretējā dzimuma lomā ir īpaši kaitīga puišiem un bieži noved pie homoseksuālisma.
Tas liek domāt, ka pret dzimumu līdztiesību īpaši ir vīrieši, jo baidās zaudēt savas pasaules valdnieka pozīcijas pasaulē.
Nesaprotu visu šo ņemšanos ap vienu grāmatu. Tas liecina par tumsonību, īpaši, ja deputātiem ir tāda vēstule.
Puikas bērnībā spēlējās ar lellēm un meitenes kāpj kokos..Tas pat nav grāmatā jālasa, jo tā notiek.Tad tagad droši vien vecāki savus bērnus rās par tādām darbībām. Un tieši bērnu rāšana par dažādām lietām mēdz novērst pie traucējumiem psihē, jo bērnībā tiek iegalvots, ka kaut kas ir ļoti slikti.
Kopumā es tajā gramatā neko slimu nesaskatīju. Tad laikam jādomā par lielas sabiedrības daļas samaitāto izpratni, ja saskata to, kā nav. Nav mums saprotoša sabiedrība.
Un vēl aizvien nesaprotu, kāpēc nerunā par nenormāli augsto vardarbības līmeni tradicionālajās ģimenēs, bet turpina zākāt homoseksuālistus par tradicionālās izpratnes graušanu.
Laikam jau vardarbība ir labāka.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Kristine Garina

Nudien daudz labu retorisku jautājums uzdots.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Gatis Priede

Viss ir daudz vienkāršāk. Šajā (grāmatas) gadījumā pēc cilvēku reakcijas var spriest par viņu samaitātības pakāpi. Tas arī viss.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Artis Zeile

Vājprāts kaut kāds. Un tādi lemj par Latvijas nākotni. Šie nēvēlas, lai Latvijā ienāk visādas "tumsonīgas" ideoloģijas, bet paši tādu cenšas piekopt.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Kaspars Gasūns

Šķiet, ka te var atrast arī autorus: http://www.pietiek.com/raksti/vai_eiropas_savieniba_ir_barenu_tautas_launa_pamate

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ilmārs Mežs

Tiešām žēl, ka 36 deputāti nekritiski paraksta kaut ko, kas tiek viņiem piedāvāts - "Ziemeļvalstu labklājības režīms apdraud latvietību?!?" Nevaru noticēt, ka visi parakstītāji patiešām ir izlasījuši ko viņi paraksta!

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
MZ

ivetai kažokai ir smieklīgi. Smieklīgi par sorosoīdu naudu graut nācijas pamatus. Brutālos cilvēku rases iznīcinātājus sauc pie atbildības, bet maigie iznīcību nes smaidot.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ieva Skrebele

Kas, Jūsuprāt, ir šie "nācijas pamati"? Es ļoti gribētu redzēt sarakstu.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ruta Zilvere

Malacis, Iveta, ka nepažēlojāt laiku komentēšanai! Man gan, patiesībā, lasot tā saucamo ekspertu apkopojumu, smiekli nenāca. Drīzāk baisi palika no demagoģijas un tendenciozajiem secinājumiem, kas ar it kā zinātniskiem argumentiem atmasko "ārvalstu sazvērestību" un vietējos ļaundarus... Tā mēs drīz vien varam nonākt līdz "tautas ienaidniekiem" ...

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Etiķete

paklausoties Saeimas deputātu argumentācijas līmeni, tiešām rokas nolaižas. Es pilnīgi ticu, ka viņi šo ir izlasījuši, sapratuši, ka tur ir daudz svešvārdu, atsauču u.t.t. un ievērtējuši kā nudien cienījamu tekstu. Gan jau citos, varbūt mazāku jezgu sacēlušos jautājumos, notiek tas pats (kā gan savādāk to 3 miljonu pazušanu varēja noorganizēt), tikai sabiedrība nevar ievērtēt to klīnisko absurdu.
Vienīgais, par ko ir šoks - es saprotu, ka cilvēki ar kā-nu-sanāca-sanāca izglītību, nespēj izvērtēt kvalitāti, bet, ja to paraksta cilvēki, kas ir akadēmiskie mācībspēki, es, nudien ieteiktu izvērtēt viņu kvalifikāciju. Var jau aizbildināties, ka latviešu valoda un literatūra ir unikālas, tomēr ir universālas prasības zinātniskiem rakstiem un ekspertu atzinumiem kā tādiem. Biju dzirdējusi atsauksmes par Buiķi aizspogulijā, bet gribējās ticēt, ka viņš vēl spēj racionāli vērtēt šīspasaules laukus.
Bet - paldies Ivetai par patērēto laiku. Man atceroties "intelektuālās diskusijas", kas spilgti nodemonstrēja deputātu spriestspēju, laikam negribētos tērēt laiku.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Edvīns Puķe

Женщин, которые носят крестик, увольняют с работы — и это в Италии. В Скандинавских странах сажают в тюрьму людей, которые критикуют гомосексуализм.
— Вопрос, конечно, сложный. Потому что либерализм как таковой — как идеология — на сегодняшний день носит все характеристики религии. Да это религия. http://www.ves.lv/article/237101

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Juris Kaža

Būs jāpalasa pašam, bet tā kā cienu Ivetas spēju šādas lietas novērtēt, liekas, ka te ir kārtējais apliecinājums šō 36 likumdevēju absolūtam intelektuālam aborigēnismam. Varu labi saprastu to daļu emigrantu, kas pametuši Latviju ne tikai tīri ekonomisku apsvērumu dēļ, bet arī saredzot tumsonīgi provinciālo autoritāro gaisotni, kas diez vai tik ātri mainīsies.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ieva Skrebele

Es piekrītu, ka šī autoritārā un tumsonīgi viduslaicīgā gaisotne ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc izglītoti jauni cilvēki šeit nevar izturēt un ir spiesti mukt prom no Latvijas. Un rezultātā te paliek tikai tumsoņas, kuri var ar putām uz lūpām teikt: "Visi tie rietumu indivīda brīvības ideāli iznīcinās latviešu tautu. Redziet, cik daudz jaunu cilvēku ir aizbraukuši!" Un pirms šādi kliegt šie ļaudis pat neaizdomājas, ka tieši viņu izplatītā tumsonība ir daudzu cilvēku aizbraukšanas iemesls.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Edvīns Puķe

Nenostājos nevienā no pusēm, bet ir vērts padomāt, kāpēc tieši uz šādu tēmu grāmatiņu apmaksā ieviešanai, mūsu bērnu dārzos, ārzemju struktūras? Nekādas sazvērestības teorijas. Vienkārša loģika.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Lauris

Padomā pie reizes arī, kādēļ bagātās Eiropas valstis mums apmaksā ceļu būvniecību, ieguldījumus uzņēmumu attīstībā, skolēnu autobusus, tiesu varas stiprināšanu utt. - droši vien tādēļ, lai iznīcinātu "latvisko valsts pārvaldi" un "latvisko biznesu". :)

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ivars Neiders

Pirmkārt, par kādu "šādu tēmu"? Otrkārt, kādu versiju tad pats piedāvā?

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
nav skaidrs

Man arī nav skaidrs - vai tad latviešu autori nav spējīgi uzrakstīt bērnudārza bērniem grāmatu?! I nacionāļiem mierīgāka dzīve būtu, i Kažokas j-kundze vairāk uzmanības saviem kažokiem varētu pievērst

Citi autora darbi