Raksts

Atzinums Ministru kabineta noteikumu „Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu atlases kārtība” projektu (VSS-76)


Datums:
27. aprīlis, 2012


Valsts kancelejas Juridiskā departamenta vadītāja vietniecei Solveigai Līcei

Atzinums Ministru kabineta noteikumu „Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu atlases kārtība” projektu (VSS-76)

Sabiedriskās politikas centrs PROVIDUS ir iepazinies ar Ministru kabineta noteikumu „Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu atlases kārtība” projektu. PROVIDUS kopumā atbalsta šo projektu un uzskata, ka tā pieņemšana veicinās profesionālu Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu izvērtēšanu, kā arī sabiedrības uzticību šim procesam.

PROVIDUS ir divi priekšlikumi attiecībā uz konkursa otrās kārtas norisi:

1)      Ņemot vērā, ka konkursā visiem pretendentiem tiks uzdoti vienu un tie paši jautājumi, uz kuriem ir sniedzamas rakstiskas atbildes, PROVIDUS uzskata, ka nav pieņemama situācija, kur daļai pretendentu jautājumi varētu kļūt zināmi ātrāk, nekā pārējiem. Situācijā, kur vairums pretendentu jau būtu snieguši rakstiskās atbildes, nebūtu iespējams garantēt, ka pretendents, kuram atbilžu sniegšana nozīmēta uz vēlāku laiku, neuzzina jautājumus pirms ierašanās uz atbilžu sniegšanu. Uzdodot vienus un tos pašus jautājumus visiem, vienīgā iespēja garantēt pretendentu vienlīdzību, ir noteikt atbilžu sniegšanu vienā laikā. Tāpēc ierosinām papildināt 18. punktu pēc vārda „sniedz” ar vārdu „vienlaicīgi”, tālāk saglabājot teikuma esošo redakciju.

2)      Noteikumu 6. punktā ir noteiktas tiesības nevalstisko organizāciju pārstāvjiem novērotāja statusā piedalīties komisijas sēdēs. Ņemot vērā, ka saskaņā ar 18. punktu pretendenti rakstiskas atbildes uz komisijas sagatavotajiem jautājumiem sniedz konkursa norises vietā, taču ne obligāti komisijas sēdes ietvaros, ierosinām papildināt 18. punktu ar teikumu: „Šo noteikumu 6. punktā minētajiem nevalstisko organizāciju pārstāvjiem ir tiesības kā novērotājiem atrasties vietā, kur pretendenti sniedz rakstiskās atbildes.”

Turklāt PROVIDUS uzskata, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta 1.1 daļu vajadzētu papildināt ar noteikumu, ka amata pretendentu pieteikuma vēstules daļā par pretendentu motivāciju un izpratni par biroja funkcijām, kā arī rakstiskās atbildes uz komisijas jautājumiem ir vispārējas pieejamības informācija. Ņemot vērā, ka, neraugoties uz nevalstisko organizāciju pārstāvjiem sniegto iespēju piedalīties komisijas sēdēs, konkursa norises gaita ir lielā mērā slēgta plašākai sabiedrībai, minētās atklātības normas ļautu veiksmīgāk sabalansēt konkursa objektīvas norises aizsardzības un sabiedrības interesi pārliecināties par konkursa norises profesionalitāti un godīgumu.

 

Sagatavoja Valts Kalniņš

Atzinums sagatavots projekta “Latvijas nevalstisko organizāciju kapacitātes stiprināšana interešu aizstāvības aktivitātēm” ietvaros.

Šis atzinums ir veidots ar Eiropas Savienības Eiropas Sociālā fonda finansiālu atbalstu. Par atzinuma saturu atbild biedrība “Sabiedriskās politikas centrs PROVIDUS”.

92,07% no Projekta finansē Eiropas Savienība ar Eiropas Sociālā fonda starpniecību. Apakšaktivitāti administrē Valsts kanceleja sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu.

ESF-VK-SIF-ES-Krasains.png


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!