Atklāta vēstule Rīgas vicemēram Ludvika kungam 59

Augsti god. Ludvika kungs:

Vakar ziņu aģentūra LETA izplatīja informāciju par vēstuli, kādu šajās dienās ar informatīvu atbalstu no atsevišķiem Rīgas domes deputātiem ir sagatavojusi grupa reliģisko konfesiju pārstāvju, tajā skaitā arī ļaudis no organizācijām, kuras būtu grūti nosaukt citādi, kā par sektām. LETA ziņā nebija konkrēti pateikts, vai Jūs bijāt viens no tiem RD deputātiem, kuri atrada par vajadzīgu šo vēstuli parakstīt, bet tā kā aģentūrai informāciju sniedza Jūsu preses pārstāve, īpaši tālu Jūs no tās acīmredzot neesat bijis.

Iesaki citiem:

Un tāpēc man jautājums Jums kā augsti stāvošai Latvijas galvaspilsētas amatpersonai: Vai Jūs esat vienkāršs nezinītis, vai arī Jūs nezinīša lomu tēlojat apzināti? Un vai esat vienkāršs liekulis, vai arī liekuļa lomu tēlojat tikpat apzināti?

Jo vēstulē, par kuru ir runa, cita starpā ir pāris lietas, kuras par patiesām var uzskatīt tikai patiess nezinītis. Piemēram, Romas katoļu garīdzniekiem to var piedot, jo vismaz teorētiski (ja arī visnotaļ bieži ne praktiski) viņi ar seksa lietām nenodarbojas. Taču Jūs Centrālās Vēlēšanu komisijas mājas lapā apgalvojat, ka esat ar augstāko izglītību. Tiesa, redzams, ka Jums šī izglītība ir rūpniecības plānošanā, tam ar cilvēka seksualitāti laikam nudien nekāda sakara nav, bet tomēr. Vēstulē ir teikts, ka tās parakstītāji ciena divas lietas: "katra cilvēka tiesības uz privāto dzīvi" (tas ir cēli), kā arī "tiesības brīvi izvēlēties savu seksuālo orientāciju." Un te, lūk, jautājums par to, vai Jūs esat apzināts vai neapzināts nezinītis, jo gribas tomēr ticēt, ka arī Jūs saprotat, ka seksuālā orientācija nav izvēles jautājums tāds, kā kuras krāsas apakšbikses šodien vilkt mugurā. Neatkārtošu septīto vai septiņpadsmito vai septiņdesmit septīto reizi, kāpēc mēs to zinām, bet ārpus ļaudīm, kuri dzīvo kaut kādā paralēlā pasaulē, šaubu par to tomēr nav. Jo citādi sanāk, ja Jūs labi pacenstos, Jūs varētu mainīt savu "izvēli" un kļūt par geju. Un vēl vairāk, tā bazūnētā "cieņa" pret privāto dzīvi tomēr saistās arī ar cieņu pret tiem, kuriem šī dzīve pieder, un jākonstatē, ka vēstules autori pēc visas lielās cieņas apliecināšanas tomēr nav varējuši atturēties, un tajā pašā teikumā (!) ir paziņojuši, ka mana un ļoti daudzu Latvijas iedzīvotāju privātā dzīve ir "amorāla" un "pretdabiska."

Un te nu mēs nonākam pie jautājuma par to, vai Jūs esat apzināts vai neapzināts liekulis. Pirmkārt, vēstulē ir rakstīts, ka LGBT cilvēki "nivelē ģimenes vērtību." Droši vien esat pamanījis, ka pilnīgi katrs LGBT cilvēks, tāpat, kā pilnīgi katrs jebkura cita veida cilvēks, ir nācis no ģimenes. Nemāciet man vērtēt ģimeni, Ludvika kungs, uz to Jums nav absolūti ne mazāko tiesību, piedevām es Jums teikšu bez mazākām šaubām, ka mana ģimene ir stabilāka par dažu labu Jūsu cildināto "normālo ģimeni." Manā ģimenē neviens nekad nav trīs mēnešus vecu bērnu izmetis laukā pa logu, un manā ģimenē neviens nekad nav dzemdējis vienu bērnu pēc otra tāpēc, ka valstī maksā pabalstu. Citējot Bībeli Jūs varētu kļūt daudz konsekventāks un paskatīties uz visu to, kas Bībelē ir teikts par vīriešu attiecībām ar sievietēm (arī Jūsu partijā, Ludvika kungs, ir daža laba daiļā dzimuma pārstāve, kura acīmredzot nav pamanījusi, ka Bībelē ir ļoti konkrēti pateikts, ka sievietēm vajag stāvēt klusu un nejaukties vīriešu lietās), par laulības šķiršanu un, ja kas, par pavisam ikdienišķām lietām. Kad Jūs, Ludvika kungs, pēdējo reizi baznīcā ieradāties ar dūju vai jēru, lai mācītājs to upurētu pie altāra? Bībelē ir specifiskas instrukcijas par to, kad un kā tas darāms, ja Jūs to neesat pamanījis, varu pateikt priekšā -- tas ir Mozus 3. grāmatā. Karbonādi vai pāris garnelītes esat kādreiz apēdis? Arī tas Bībelē ir aizliegts. Var jau būt, ka Jūs dzīvojat absolūti atbilstoši katram vārdam, kāds Bībelē ir rakstīts. Nē, patiesībā nav ne mazāko iespēju, ka Jūs tā darāt. Un tāpēc neviciniet Bībeli pa gaisu, lai bruktu virsū citiem, Jums, Ludvika kungs, tas Jēzus piesauktais baļķis acī ir gana, gana liels.

Un, kas attiecas uz "dzīvesveida propagandēšanu." Heteroseksuālais "dzīvesveids" tiek propagandēts katru minūti, katru stundu un katru dienu Vecrīgā, kur arī ziemas aukstumā jaunundzes stāv īsos bruncīšos un kurpēs ar 19 centimetru papēžiem, pie Laimas pulksteņa, kur pārīši skūpstās un maigojas uz nebēdu, un pietiekami daudzās televīzijas un citās reklāmās, kur nekad nav redzēti divi vīrieši vai divas sievietes, kurām ir kopdzīve. Tā visa ir pietiekami konkrēta heteroseksuālā "dzīvesveida" propagandēšana. Man godīgi sakot pret to nav nekādu īpašu iebildumu, lai arī es piekrītu baznīctēviem, ka seksualitāti uz ielas nevajag demonstrēt (skat. iepriekšējo piezīmi par meitenēm Vecrīgā). Un tāpēc mani nudien izbrīna, ka Jūs tik ļoti esat satraukts par pasākumu, kurā pāris simts cilvēku sapulcēsies Vērmanes dārzā, lai Latvijai atgādinātu, ka cilvēka tiesības nav mazāk kā universāls jēdziens. Seksualitāti tur neviens nepropagandēs, Ludvika kungs, Jūs pārāk daudz esat saskatījies televīzijas klipus no ārzemēm. Ja Jūs patiešām uztraucaties par "jaunatni un bērniem," kā rakstīts vēstulē, tad visbūtiskāk tomēr būs Jums savus bērnus uzaudzināt par cilvēkiem, kuriem nekad mūžā neienāks prātā ņemt rokā maisiņu ar izkārnījumiem, lai uzbruktu kādam citam, un vispār nekad mūžā neienāks prātā, ka kāds ir sliktāks vai zemāk vērtējams vai, Dievs pasargi, "slims" tāpēc, ka savu dzīvi viņš veido viendzimuma ietvaros. Un vispār -- no kā Jūs tik ļoti baidāties?

Jauku Jums (un visiem lasītājiem) dienu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (59) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Atbildīgais 29.03.2009 01:24
Ja homoseksuālisms ir negatīva parādība, tad pat ja tā ir iedzimta, tomēr paliek cilvēka atbildība ar to cīnīties - vispirms jau pašam. Vai atd ar iedzimtām slimībām nav jācīnās?
Vēl protams paliek jautājums, kas ir kritērijs - vai homoseksuālisms ir vai nav normāla liet

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

WC> 27.03.2009 17:26
WC>27.03.2009 17:22
"muļķīgās idejas"?
JAutājums vien bija par to "Kristus vai Allahs uzvar""?
Nu un cik daudz laika gan Pēterim un Zviedru minoritātei atlicis, lai Allahu par pravieti pieņemtu!
Un pa kluso , nevienam neredzot (par jautriem un krāsainiem praidiem būs jāaizmirst) nodoties netradicionālās saskarsmes priek-baudām!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

WC> 27.03.2009 17:22
"muļķīgās idejas"?
JAutājums vien bija par to "Kristus vai Allahs uzvar""?
Nu un cik daudz laika gan Pēterim un Zviedru minoritātei atlicis, lai Allahu par pravieti pieņemtu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

WC 27.03.2009 17:08
darwin25.03.2009 15:52

Juma cienītais nav taisnība.Un diemžēl aŗi darvainam nebija taisnība. HS vairojas! Ar tiesa spriedumiem/lēmumiem. Visupirms- pielīdzina HS laulību tadicionāļu laulībai, pēc tam ļauj adoptēt bērnus.
Tā kā nevajag te Ļa ļa ļa cienītias! Un braukt Kārlim čuprā!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

> WC 27.03.2009 13:09
Neminēji, kas ir šis "P. Bujkenens," bet ož pēc radikāli ultrakonservatīvā amerikāņa Patrika, kuram fakti nekad netraucē izplatīt savas muļķīgās idejas. Ja tas ir viņš, tad apgalvojumi ir kaķa vēmiena vērti. Konservatīvie amerikāņi neko vairāk nevēlas, kā Eiropas "sociālistiskā" modeļa lejupslīdi, un Bjukenana patiesos mērķus var viegli saskatīt, ja redzam, ka viņu rūp tikai "baltie" eiropieši. Tas jau ir ļoti tuvu rasismam, un arī tas amīšu konservatīvajiem (tāpat kā latvietīšu ekstrēmistiem gardiskajā galā) nudien nav nekas svešs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

WC> Pēteris 27.03.2009 12:34
Te spilgts citāts
Jau dažas desmitgades dzimušo bērnu skaits Eiropas sievietēm vidusmērā turas uz atzīmes 1,4 to 2,1 vietā, kas nepieciešami vienkāršai iedzīvotāju atražošanai. Šīs tendences saglabāšanās draud ar to, ka baltie Eiropas iedzīvotāji ap 2050 g. var samazināties līdz 556 miļonie. Tāds milzīgs samazinājums būs līdzvērtīgs Beļģijas, Holandes, Dānijas, Zviedrijas, Norvēģijas un Vācijas iedzīvotāju pilnai izzušanai, kopā ņemot. Ja tagadējas tendences saglabāsies visā 21. gadsimta laikā, bet nekādu pazīmju par izmaiņām nav, kontinenta iedzīvotāji uz 21. gadsimta beigās vispār saīsināsies līdz 207 miļonam un paliks mazāk par 30% no to tagadējā skaita. Rezultātā rietumu civilizācijas “šūpulis kļūs ar tās kapu”, secina P.Bjukenens. Bjukenens uzskata, ka, zaudējot sevī kaut ko ļoti svarīgu (“dzīvības instinktus), dodot priekšroku baudīt “saldo dzīvi” un bagātību, atsakoties no bērniem, “Eiropa, acīmredzami, izvēlējusies savu likteni nevis apzināti, kā tauta, bet gan kā kolektīvs, kā cilvēciska masa”. Eiropieši, apgalvo viņš, jau samierinājušies ar domu, ka 22. gadsimts kļūs par to civilizācijas galu. Tādēļ pašam autoram Eiropa asociējas ar “dzīvu līķi”. Pēc P.Bjukenena vārdiem, Eiropas “diena jau beigusies”. Vēsture, atgādina viņš, nezina gadījumus, kad novārdzinātai un mazskaitliskai ciltij, tautai, nācijai vai civilizācijai “netiktu atņemts tas, ka tie kādreiz paši atņēmuši citiem”
Varbūt ka Pēterim tur Zveidrijā.ir taisnība.
Tek nesen mēdiji ziņoja par dzimstības pieaugumu Zveidijā!!! Kā tur ar to statistiku un nacionālo sastāvu Pētera kungs? Kristus vai Allahs uzvar

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

WC 27.03.2009 12:07
Nu labi Geji neizvēlas . Lezbiets neizvēlas . Tradicionāļi neizvēlas. Bet biseksuāļi tomēr izvēlas! Jeb viņi tā specifiski to "divi vienā" un uzreiz dara?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gludeklis >>> 26.03.2009 22:25
Atbildi gan pats par sevi. Homofobija, tāpat kā jebkura fobija, ir garīga novirze. Arī šizofrēniķi nevī nesaredz nekā slikta vai nosodāma. Bet tas nenozīmē, ka viņi, tāpat kā tu, nav slimi. Un garīgi slimus cilvēkus diskursā ir visai grūti iekļaut.
"""""""""""""""""""""""""""
Izskatās, ka šis tolerances sludinātājs ir tik pat liekulīgs un stulbs kā maskavas politiķi, kas tautu pašnoeteikšanos, demokrātiju, kaimiņattiecības saprot ārkārtīgi privātā un vienpusējā veidā. Visus, kas maskavai neklanās nosauc par fašistiem. Tā arī šie tolerances misionāri. Vai tik šis nebūs M.Sants? Pirms pāris gadiem A.Tomsona raidījumā Santam jautāja ko šis domā par citām sex minoritātēm, šis atbildēja - tās ir smagas diagnozes! Pats aizmirsa, ka pats ir diagnoze un tikai politiska spiediena dēļ tika izņemts no diagnožu grāmatām ASV. Tas nebija zinātnes atklājumu dēļ. Citus bēdu brāļus pazemo un sauc par diagnozēm, un veselos un normālos apsaukā un pieliek birkas - homofobs. Tieši tāpat kā maskava visiem latviešiem pieliek birku - fašists. Tāpēc pareizi saki - garīgi slimus cilvēkus diskursā grūti iekļaut. Paskaties spogulī :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

> Aleksis 26.03.2009 16:36
Atbildi gan pats par sevi. Homofobija, tāpat kā jebkura fobija, ir garīga novirze. Arī šizofrēniķi nevī nesaredz nekā slikta vai nosodāma. Bet tas nenozīmē, ka viņi, tāpat kā tu, nav slimi. Un garīgi slimus cilvēkus diskursā ir visai grūti iekļaut.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis 26.03.2009 16:28
>>> Esi homofobs, vecīt.
=====
Esat dzirdējuši par "neiekļaujošu diskursu"? Centieties nediskriminēt citus, nepiekārt birkas un neveicināt aizspriedumus sabiedrībā. Es, starp citu, arī esmu homofobs, un neredzu tur nekā slikta vai nosodāma. Tomēr atbildēsim labāk katrs pats par sevi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis 26.03.2009 16:25
Domāju, ka pārāk daudz goda praidismam - ir jaunās ģimenes, cilvēki, kuri ir nopietnās finansu grūtībās, ir uzņēmumi, kurus nepamatoti represē VID. Bet mēs te strīdāmies piemēram, par to, vai ar anāls sekss starp diviem vīriešiem konsumē viņu "laulību". No vienas puses, nekāda laulība un ģimene tā nav. Nu bet, ja jau invalīds savu plastmasas protēzi grib saukt par kāju, tad varbūt varam mierīgi ļaut viņam to darīt, bet paši šajos viņu melos nepiedalītis?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

> Gludeklis 26.03.2009 16:12
Esi homofobs, vecīt. No tava argumenta izriet, ka nedabisks ir arī katrs vīrietis, kuram nav spermas, un katra sieviete, kura tāda vai cita iemesla dēļ nevar dzemdēt bērnus. Nedabiski ir visi tie, kuri izvēlas no seksa atturēties vispār, tajā skaitā visi Romas katoļu u.c. baznīcu mācītāji. Nedabiski ir visi tie ļoti, ļoti daudzie cilvēki, kuri tā vai cita iemesla dēļ nolemj, ka bērnus viņi negrib. Niks tev pareizais -- apmēram tikpat truls, kā gludeklis un acīmredzot pie saitītes vadāms.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gludeklis 26.03.2009 16:04
Mani visvairāk mulsina šis arguments par to, ka gejiem nav bērnu. Tas saistās ar domu šādu: Ja visi būtu geji, tad sabiedrība izmirtu - saka K. Streips
+++++++++++++++
Diez vai varētu teikt, ka gejiem nav bērnu, jo dažiem piedzimst heteroseksuālo sakaru veidā, vai arī mākslīgās apaugļošanās ceļā. Bet viena lieta ir skaidra, un Kārlim nevajadzētu tēlot naivo, konsekventi praktizējot viendzimuma seksu pie bērna nevar tikt. Bez vīrišķā un sievišķā saplūšanas nekādu bērnu nevar dabūt. Tas jau arī parāda to, ka tāds dzīves veids nav dabas dots, ja gribi - evolūcijas vai dieva - dots.

Homosex dzīves veids ir pretējs dabai. Tas nav dabisks. Un teikt pretējo ir mazliet naivi, tāpat kā iziet ielās ar pavadā piesietu gludekli un visiem teikt - tas ir mans sunītis...

Taču nevajag lamāties un citus saukt par homofobiem, tikai tādēļ, ka acīmredzamo pasaka skaļi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dace 26.03.2009 15:58
Zinot vairumu mācītāju Latvijā (kāda tumsonība, brrr!), esmu pilnīgi droša, ka Almeram Ludvikam šis raksts ir par smagu. Nekā nevar darīt – viņam grūta galva. Vai ir jāraksta – jā, tik un tā IR jāraksta.

Es neesmu homoseksuāla, tāpēc mani tas it kā neskartu personiski, bet patiesībā skar ik reizi, kad šo lietu pavasaros atkal sāk kustināt, jo tas tik šausmīgi parāda Latvijas baznīcu un sektu pī-pī(piedodiet, nav cita vārda), ka metas fiziski slikti.

Vai tad tas ir normāli, ka Latvijā ir gandrīz tikai viena baznīca un gandrīz tikai viens mācītājs, kurš nav aprobežots, bailīgs un gļēvs tumsonis? Šī joma gan ir tikai viena no izpausmēm. Ja vien būtu laiks, varētu pievienot sarakstu ar citām viņu baiļu manifestācijām, kas nav mazāk šokējošas.

Ja vēl homoseksuāļu organizācijas sāk runāt par bērnu adopciju un laulībām, tad viņiem jumts jāpietur ar roku un jāsauc neatliekamā palīdzība! Bet kāpēc bērnus no bērnunamiem jādala pa sektantu ģimenēm, tādējādi padarot viņus par tādiem pašiem liekuļiem vai par sadragātām personībām uz ilgiem gadiem? Būtu jauki, ja kāds to paskaidrotu!

Es tik daudz bilstu par baznīcām tāpēc, ka domāju: sabiedrība kopumā mums ir gluži kā šīs bailīgās baznīcas atspulgs šķietami tāpēc, ka tik ilgi (gadsimtiem!) ir bijusi šo un lidzīgu baznīckungu ietekmē – arī tā sabiedrības daļa, kas sakās neticam nedz Dievam, nedz velnam.

Turieties, Kārli, un visi citi, kam šīs DD ir svarīgas! Ir ļoti daudz heteroseksuālu cilvēku (arī kristiešu), kuri sen ir noguruši no šī naida un kuri nevar saprast, kā ir iznācis, ka esam tādus neliešus savēlējuši, kāpēc mums ir tik slimi mācītāji, kāpēc it kā ticīgi cilvēki var tik šausmīgi nicināt un pazemot citus...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 26.03.2009 15:24
Domāju, ka praidistu nometne tagad demonstrē savu ietiepību. 2005. un 2006.gadā vēl daudz ko nevarēja zināt - bet tagad ir redzams, ka ievērojamai daļai rīdzinieku šāds "draudzēšanās" veids nav pieņemams. Ja mēs palasīsim "Mozaīkas" paziņojumus - tur tiek izvirzīts mērķi "sekmēt sabiedrības izpratni par ģimenes modeļu dažādību", "piedalīties...", "veicināt...", "sadarboties...", "stiprināt...". Un ja kārtējais praida gājiens beidzas nevis ar izpratnes veicināšanu, bet gan ar milzīgu skandālu un neizpratni, bet praidisti sabiedrību turpina sist tanī pašā punktā - nu tad sabiedrības daļai, kurai tas nav vienaldzīgi, ir tiesības un pienākums veikt pretpasākumus un atmaskot provokatorus, kurus neviens nav pilnvarojis runāt kādas sabiedrības grupas vārdā - kuri pārstāv tikai savus pārsimt ultra-radikāļu.

Protams, daži var noticēt, ka praidisti Latvijā gūs virsroku. Ka īpaši viņu vajadzībām tiks ieviestas "viendzimuma partnerattiecības" vai kāds cits priviliģēts juridisks statuss, ka ikvienu, kurš praidistiem nepiekrīt, varēs nodēvēt par "homofobu", pasludināt par slimu un sodīt ar valsts tiešu līdzdalību (vai pat sadalīt viņa mantu par labu praidistu organizācijām, kā tas jau tagad notiek Kanādā), ka varēs taisīt visādas absurdas tiesas par "diskrimināciju". Īsi sakot, ka uz praida biznesa varēs iedzīvoties. Es domāju, ka Latvijā nav par vēlu šo mums nevēlamo tendenci sabremzēt. Katrai lietai ir sava vieta - homoseksuālistiem arī ir sava vieta, bet viņiem nav pamata kļūt par svarīgāko simbolu tikumībai, ģimenes modeļiem, diskusijai par cilvēktiesībām. Praidistu (aktīvo praidu līdzdalībnieku) ir pavisam niecīgs mazākums - viņi nespēs diktēt savas "vērtības" pārējai sabiedrībai.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

> x 26.03.2009 15:13
Ar tevi nu vismazāk kāds gribēs draudzēties. Kāpēc draudzēties ar kraķi, kurš prot tikai žulti gāzt? Ej labāk pasēdi kaktiņā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 26.03.2009 14:54
Andrim,
taads siikums, ka ar jums neviens negrib draudzeeties. ar varu par draugu nekljuusi :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andrim 26.03.2009 14:51
Vienkārši fantastika, šis domāšanas veids. Tātad -- izvarota sieviete pati ir vainīga, jo viņa savai pilsētai rada sliktu reputāciju, ka tajā darbojas izvarotāji. Draudzības dienām ir pilnīga saistība ar draudzību -- draudzību ar savējiem, draudzību ar Amnesty International, draudzību ar Eiropas parlamenta deputātiem, draudzību ar visiem, kuri nav pilnīgas bremzes tādas kā tu. Jācer, ka tu apmeklē arī sektas Jaunā paaudze mājas lapu un tur baries par viņu provokācijām. Bet droši vien ne -- vieglāk ir būt homofobam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 26.03.2009 14:39
Šlesers šīsdienas intervijā "Latvijas avīzei" teica sekojošo: "Man ir stingra nostāja kādā citā lietā. Rīgā katru gadu notiek praids, kura laikā ir liela vēlme radīt provokācijas, lai šo pasākumu popularizētu. Praida rīkošanai piemērota vieta ir pludmale Vecāķos, nevis Rīgas centrs. Tas nav veids, kā popularizēt Rīgu."


Var, protams, strīdēties par to Vecāķu pludmali. Bet pavisam droši var piekrist Šleseram, ka praidistu un pretpraidistu savstarpējie konflikti ikgadus Rīgā - tā ir spēle, kurā visi ir zaudētāji. Praidisti un viņu oponenti iegūst arvien skandalozāku reputāciju, toties Rīgas prestižs kā tūrisma un biznesa tūrisma galamērķim samazinās. Kam ir prieks braukt uz pilsētu, kur praidisti rāda rupjus žestus, kur policija tur aplenkumā Vecrīgas baznīcas, kur pa gaisu lido visādi sūdi... Domāju, ka tiem cilvēkiem, kuri izjūt atbildības sajūtu par savu valsti un saviem līdzpilsoņiem, vajag izbeigt savas provokatīvās darbības. Nekāda sakara praidam ar "draudzības dienām" nav. Tās ir ņirgāšanās, provokāciju un huligānisma dienas - homoaktīvisti inscenē bezgaumīgu teātri, kurā viņus nomētā ar sūdiem, bet cieš ne jau viņi - bet pilsēta kopumā.

Tā kā praidistu aprindās nekas neliecina par vēlmi mācīties - nāksies viņiem šo to atgādināt. Šī sen vairs nav diskusija par seksuālo orientāciju, bet par niecīgas ļaužu grupiņas vēlmi uzspiest pārējai sabiedrībai to, kas tai nav pieņemams. "Draudzības dienu" rīkotāji, diemžēl, neapzinās, ka sociālais miers maksā dārgāk nekā jebkāda nauda, ko viņi ar savu pasākumu atstāj pilsētā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 26.03.2009 14:08
neesmu dzirdējis, ka Šlesers vai kāds cits no lielajiem "kristiešiem" būtu īpaši vērsies pret sarkano lukturu filozofiju Vecrīgā un citu
------
nu tie jau ir nekrietni, apzinaati meli.

Rīga, 23.marts, LETA. Ja valsts vairāk regulēs seksuālo pakalpojumu vieglu un nesodītu pieejamību Latvijā, arī tūristi redzēs, ka Latvija ar to strādā, un sapratīs, ka Rīga nebūs vieta, kur varēs brīvi ierasties, lai realizētu savas seksuālās fantāzijas, uzskata Rīgas vicemērs Almers Ludviks (LPP).
"Nereti jāklausās sieviešu aizvainojuma pilni stāsti par to, ka tūristi uz ielas uzrunā un nepārprotamā veidā piedāvā naudu apmaiņā pret seksuāla rakstura izklaidi, un tas viņas pazemo, liek justies lētām un kaunēties par savu valsti," uzsver Ludviks.
Pēc vicemēra domām, ja par seksa pakalpojumu pirkšanu tiks piemērots sods, tad, iespējams, tie, kam prostitūcija ir dzīves sastāvdaļa, aizdomāsies par tās sekām. Ludvikam esot apnikuši saukļi par Latviju kā lētā sekstūrisma zemi un par Rīgu kā sekstūrisma metropoli.
"Krimināllikuma grozījums būtu efektīvs, īpaši tūristiem, kas turpmāk centīsies neizdarīt kriminālnoziegumu," sacīja Ludviks, atzīstot, ka seksuālo pakalpojumu pircēju sodīšana praksē nav vienkārša - jārēķinās, ka pirkšanas faktu bieži vien būs neiespējami pierādīt.
Vicemērs uzskata, ka sievietēm, kas naudu pelna kā prostitūtas, būtu jāpiedāvā darba alternatīvas.
Kā ziņots, Latvijas Pirmā partija ir sagatavojusi grozījumus Krimināllikumā, kas paredz noteikt kriminālsodu par seksuālo pakalpojumu pirkšanu.


P.S. nu un veel uzkurinot diskusijas http://www.delfi.lv/news/world/other/article.php?id=23632145

P.S.S. Pēterim - frichi arii domaaja, ka paariitis turku netraucees eest ciisinjus un dzert alu. tagad, kad atbrauc Turcijas futbola izlase, ir lielas neskaidriibas, kuriem tur ir maajas stadions :)))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 26.03.2009 13:59
Paldies lielākoties par sarunu šī bloga kontekstā -- tie, kuri vienkārši gribēja kārtējo reizi izgāzt žulti -- man jūsu ir žēl, ka esat slikti audzināti (varbūt mamma bija nekompetenta), vai arī vienkārši tik žultaini, ka droši vien visu laiku sāp vēders. Bet par lietu. Mani visvairāk mulsina šis arguments par to, ka gejiem nav bērnu. Tas saistās ar domu šādu: Ja visi būtu geji, tad sabiedrība izmirtu. Uz to var atbildēt tikai šādi: Jā, un, ja man būtu ritentiņi, es būtu autobuss. Pie visoptimistiskākā aprēķina LGBT cilvēku pasaulē nav vairāk par 8-10 procentiem. Atlikušie 90-92 procenti var kopoties absolūti uz nebēdu, un sabiedrība neizmirs. Bet te var piebilst vēl kaut ko. Sabiedrību apdraud tie hetero cilvēki, un viņu nav maz, kuriem nevajadzētu kļūt par vecākiem nekad un nekādos apstākļos. Vai tie, kuri tik ļoti aģitē par "normālām" ģimenēm, kādreiz kādā Latvijas bērnu namā ir bijuši? Vai viņi cenšas palīdzēt tiem pietiekami daudzajiem bērniem, kuri ir uz ielas? Vai viņi cīnās par to, lai alkoholiķiem un narkomāniem bērnu nebūtu? Nē, viņi nevajadzīgi tērē emocijas pārdomās par to -- ja visi būtu geji, tad bērnu nebūtu. Tas ir visnotaļ infantils domāšanas veids. Un par draudzības dienām. Šodien Latvijas Avīzē ir intervija ar Šleseru, kurā viņam jautā, vai viņš taisītos aizliegt 16. martu. Šo jautājumu viņš ignorē, bet paziņo jau laikus, ka pret praidu gan viņš vērsīsies, jo "Rīgā katru gadu notiek praids, kura laikā ir liela vēlme radīt provokācijas, lai šo pasākumu popularizētu." Šlesers acīmredzot ir pavisam akls radījums, ja viņš nespēj redzēt, ka provokācijas organizē tie, kuri iet viņa apmeklētajā un atbalstītajā baznīcā, nevis tie, kuri piedalās DD pasākumos. Neviens, kas pērn redzēja DD pasākumu krastmalā, nevarēs teikt, ka tur kāds uzvedās provokatīvi. Uzsveru -- neviens. Tie, kuri domā, ka tur bija provokācijas, tur nebija, punkts un āmen. Kā rakstīju pašā blogā, DD mērķis ir atgādināt, ka cilvēka tiesības nav stiepjams jēdziens. Kā rakstīju blogā, seksualitāti nepiemērotās vietās 99,9% gadījumos demonstrē heteroseksuāli cilvēki, un neesmu dzirdējis, ka Šlesers vai kāds cits no lielajiem "kristiešiem" būtu īpaši vērsies pret sarkano lukturu filozofiju Vecrīgā un citur. Saku vēlreiz -- paldies par sarunu, un homofobi -- nomierinieties, cienītie. Publiski demonstrēt trulumu nav daudz labāk, kā publiski demonstrēt piedauzīgu heteroseksualitāti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 26.03.2009 12:57
Darwin,
Tavs piemērs ir visai interesants, jo tas balstās uz diviem tendencioziem pieņēmumiem:

1. Ka homoseksuāļiem nav bērnu - šeit labs piemērs ir mani homoseksuālie paziņas Upsalā, kuri nolēma kopā ar divām sievietēm radīt bērnu. Tā saucamās "varavīksnes ģimenes" (homoseksuāli vecāki ar bērniem) ir visai jauns, bet intensīvas ģimenes pētniecības objekts. Iespējams, ka publikācijas par to vēl nav sasniegušas Latviju, tomēr, piemēram, Umeo Universitātes socioloģijas nodaļā ir vismaz viena pētniece, kas pēta šo parādību.
2. Ka Zviedrijā tikai musulmaņi rada bērnus. Tas nudien ir aplami, jo, lai arī man nav datu par dzimstību etnisko zviedru ģimenēs (tāda informācija netiek vākta), tomēr atkal no mana paziņu loka es nevaru apgalvot, ka etnisko zviedriem būtu vairāk bezbērnu ģimenes kā pirmās vai otrās paaudzes imigrantu vidū. Es teiktu drīzāk, ka Zviedrijā ģimenes nododas ģimenes plānošanai, taču lielākā daļa ģimeņu tomēr vēlas radīt bērnus. Interesanti, ka arī valsts atbalsta ģimenes ar bērniem un te nebūt nevalda panika par dilstošo demogrāfiju. Pēdējos piecos gados dzimstība pat ir augusi.

Un vēl kāda piezīme - pat ja Zviedrijā 17.3% ir cilvēki ar ne-zviedrisku izcelsmi, es nesaskatu šinī skaitlī nekādas briesmas. Zviedrijā vienmēr ir bijusi plaša migrācija - gan emigrācija, gan imigrācija. Tavs arguments par it kā "dramatiski" pieaugošo musulmaņu skaitu izklausās tā it kā nāktu no zviedru ultranacionālistu mutes: izskatās, ka Tev ir problēmas ne tikai ar homoseksuāļiem, bet arī citiem "Citādajiem" (musulmaņiem, krieviem, utt.). Varbūt, ka tieši šāda neiecietība ir pamatā tam, ka Latvijā nav sociālās un etniskās saskaņas un tādēļ tā vēl joprojām velkas astē visām ES valstīm ekonomiskās attīstības ziņā?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Trauts 26.03.2009 12:37
Homofobiem: Kāda nozīme tam vai homoseksualitāte ir dabiska, iegūta vai iedzimta? Ja viņi nepārkāpj likumu, tad pret viņiem nevar vērsties, jo tā ir diskriminācija. Gribat bērnus? Nu tad vairojaties.
Kārlim: Homofobi nav ārstējami (neatkarīgi no tā vai homofobija ir dabiska, iegūta vai iedzimta). Par viņiem vienkārši nevajag balsot.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

nuuu... 26.03.2009 11:40
Smieklīgi skatīties kā visi mūždien meklē ieganstus un vairogus kapēc šādi oraidi būtu slikti. Nu mazus bērnus tas noteikti netraumēs vairāk par filmām, ko skatamies mīļajos ģiemenes vakaros pie TV, kur slavens Holivudas pārstāvis ar smiadu sejā šķaida ļaunā pretinieka smadzenes pret sienu. Manuprāt, vajadzētu drīzāk pievērsties tam kā apkarot, piemēram, interneta spēlītes kur 11 gadīgs puišelis ielipinājis acis monitorā tēmē pretiniekam galvā ar jaunākā izlaiduma automātu un priecājas par to, kā šis pretiniek "izsmērējas" pa grīdu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Daina 26.03.2009 11:34
nez-cilvēkiem laikam bail ka viņiem pielips šī "baisā lieta" un ka visi pasaules cilvēki kļūs par homaseksuāļiem, ka tā brēc un uztraucās un ik pa laikam mēģina iebāzt sejā to, ka redz "cilvēkiem ir jāvairojas un šitā geju padarīšana jau nu to nenodrošina". Heteroseksuāļi-neuztraucieties, tas nelīp un to nevar ieaudzināt. Un mums ir gana nepilngadīgo māmiņu, nelabvēlīgo heteroseksuālo ģimeņu kas savā prāta gudrībā jau sen ir atražojušas visu gejus un lesbietes.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

A. 26.03.2009 10:18
Par zoofīliem un nekrofīliem arī daudzi piedzimst!...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bezvārdis 26.03.2009 09:06
Bet ir taču tā, ka cilvēki piedzimst homoseksuāli. Tad viņus ilgstoši un rūpīgi ir jāaudzina par heteroseksuāļiem. Bet pietiek ar vismazāko pamudinājumu, lai visi heteroseksuāļi atkal pievērstos homoseksualitātei. Ņemsim par piemēru Birku vai mācītāju Šmitu - ja tikai viņi nenodrošināsies uz vislabāko, ja tikai viņi katru dienu nelūgs dievu un galvenais - neizdarīs tā, lai viņu acu priekšā nebūtu neviena homoseksuāļa, tad ne tikai viņu, bet arī visu viņu ģimenes locekļu heterosekusalitāte nekavējoties ieplaisās un sabruks. Un visa pasaule atgriezīsies savā dabiskajā homoseksuālajā stāvoklī un ar to tai būs beigas, jo visiem taču zināms, ka bērni tiek iegādāti tikai dēļ tām dažām minūtēm heteroseksuālās baudas. Atņem cilvēkiem šo laimes mirkli un bērnu nebūs. Tai pat laikā ir labi zināms, ka sekss, lai vai kāds tas būtu, ir grēks. Tāpēc katrs cilvēks, kas grib attiekties no sātana, dzīvo heterosekusālā celebātā (t.i., ar seksu nenodarbojas, bet kad par to sapņo, tad sapnis ir heteroseksuāls - tā kā visiem katoļu mācītājiem). Skaidrs, ka arī kristīgā ideāla sasniegšana noved pie pasaules gala, bet šis gals ir šķīsts un pareizs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

darwin - peterim 25.03.2009 23:17
Tanī pašā laikā neesmu pieredzējis, ka plašākā sabiedrībā būtu manāmas kaut kādas sabiedrību "vājinošas tendences", lai nu ko Tu ar to nedomāji.
------
Peteri, kā būtu ar šādu tendenci? bioloģiska vairošanās. Cilvēku sugas intereses ir izdzīvot, katras tautas interesēs ir vairoties. mudināt uz uzvedības modeli, kas neveicina vairošanos ir pašnāvnieciski. Tad pēc 10 gadiem stokholmā populārākais zēna vārds bus Muhammad nevis Anders. Zviedru liberālisma eksperiments nav vēl beidzies. Apskatīsimies pēc 20-30 gadiem. Nebrīnīšos, ka praidi būs aizliegti un skolās no rīta visi skolēni skaļi ierindā teiks: Allah Ahbar! Un būs darvina sugas spēcīgāko īpatņu vairošanās princips piepildījies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ilze 25.03.2009 22:38
Ai, cik skaists blogs, Kārli ! Paldies, no sirds smējos. Bet diemžēl tas nez vai aizies līdz Ludviga prātiņam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andrim 25.03.2009 21:36
Acīmredzot tu nevienu Rīgas draudzības dienu pasākumu neesi redzējis, jo nekādas piedauzības vai jēlības tur nav. Piedauzība un jēlības ir tajos, kas sapulcējas ar mēslu maisiem un bļauro. Un tev nevajadzētu muldēt par lietām, kuras nesaproti. Atnāc šogad, piedalies un paskaties -- tur nav jābūt tikai gejiem. Redzēsi -- tur ir tikai cilvēki, nekas vairāk, nekas mazāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 25.03.2009 19:28
>>> un civilizēti cilvēki saprot, ka nav ne mazākā pamata, kāpēc diskriminēt pret gejiem. Žēl, ka tu to nesaproti.
=====
Piekrītu tiktāl, ka dažas normas (PSRS vai dzimtbūšanu) kaut kad var un vajag apstrīdēt. Cienītais vai cienītā "Andrim" - padomājiet, lūdzu, par neseniem sabiedriskās domas izmaiņu gadījumiem Latvijā. Kad 80-tajos gados Latvijā ienāca krišnaīti, mormoni un Jehovas liecinieki - arī bija daļa sabiedrības, kas par to nedaudz pašausminājās. Bet jau no paša sākuma krišnaīti varēja iet savos raibajos gājienos pa ielām, sist tamburīnus un dziedāt "Hare Krišna, Hare Rama" - nevienam neatradās lieli iebildumi. Mūsu sabiedrība nav nemaz tik ļoti konservatīva, ja tā pāris gadu laikā pierada pie krišnaītiem.

Praidisms izsauc nopietnākus iebildumus. Varbūt tā ir tīra nejaušība; varbūt iebildumi ir pret to, ka praidu dalībnieki mazliet neparasti ģērbjas vai izturas. Bet varbūt iebildumi ir pret būtību? Man nav šī problēma jārisina un šī būtība jāmeklē. Par to lai domā tie, kuri šos praidus slavina vai apmeklē. Es tur saredzu publiski izrādītu piedauzību vai jēlību. It kā cilvēki būtu no kaut kādiem zemapziņas apcirkņiem pagrābuši kādu neķītru fantāziju un mēģina to uz ielas "iedzīvināt" - visu acu priekšā.

Novēlu Jums, "Andrim", laimi un gandarījumu personīgajā dzīvē. Vismaz tikdaudz, lai nerastos vajadzība apspriest ar svešiniekiem Internetā kā viņi "nodarbojas ar seksu", cik viegli/grūti "atrast gribošu sievieti", cik neadekvāts ir "sekss prieka pēc", utml. Seksa vārdiska apspriešana virtuālā telpā (vai pat došanās lepnā praida gājienā "par seksa tēmu"), nekad nevar dot tik lielu gandarījumu, kā īsta manta - reālas attiecības ar sev tuvu cilvēku.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 25.03.2009 19:09
darwin
Runājot par homoseksualitāti kā slimību, arī šeit ir pieliktas zinātnieku pūles, lai konstatētu, kas tieši varētu būt tas negatīvais homoseksualitātē. Es negribu izklausīties pēc skolmeistara, bet ar šo zinātnisko literatūru arī ir iespējams iepazīties.

Man, dzīvojot Zviedrijā, ir jāatzīmē, ka šeit homoseksualitāte netiek uztverta kā slimība, bet gan kā gluži parasta seksualitātes izpausme, normāla seksuālā orientācija. Tanī pašā laikā neesmu pieredzējis, ka plašākā sabiedrībā būtu manāmas kaut kādas sabiedrību "vājinošas tendences", lai nu ko Tu ar to nedomāji. Gluži pretēji - Latvijā tik ļoti nepopulārie vārds "iecietība" un "tolerance" ir nostiprinājuši sabiedrību, kas ir visai interesanta parādība, jo, ņemot vērā plašās sabiedrības pārmaiņas (piemēram, imigrācija, labklājības valsts pārveidošanās, baznīcas nošķiršana no valsts, homoseksuāļu laulības institūta ieviešanu, utt.) pēdējo divdesmit gadu laikā, varēja sagaidīt neapmierinātības izpausmes vai kaut kādu spriedzi. Man šķiet, ka to var izskaidrot tieši ar vērtībām - kā tiek uztverti savi līdzpilsoņi, atšķirība, riski un cilvēka vērtība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

darwin - peterim 25.03.2009 18:18
Protams, ka homoseksualitāte ir dabiska - vai tad to nepierāda fakts, ka lai arī kā to centās iznīdēt gan viduslaiku mācītāji, gan komunisti, tā vēl joprojām eksistē, turklāt eksistē ne tikai "sapuvušajās" Rietumu sabiedrībās, bet arī citās kultūrās?

Uz Tavu argumentu gribu atbildēt ar to, ka dabisks ir ebola viruss, dabiska ir tuberkuloze, dabisks ir poleo. Tas eksistē joprojām, kaut arī to mēģina izskaust. Tas, ka kaut kas pastāv nenozīmē, ka tas ir labs, noderīgs, veicināms. Beigu beigās jautājums ir par to, ko mēs kā racionālas un morāli atbildīgas būtnes vienojamies - tas mūsu sabiedrību stiprina un tāpēc to atbalstām un veicinām, jeb kāda lieta ir kas jāpacieš un jāmēģina ārstēt?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andrim 25.03.2009 17:57
Tu apnīc, vecīt. Vai tu ar seksu nodarbojies tikai, lai pildītu reproduktīvo funckiju? Diez vai, jo tādā gadījumā tev būtu grūti atrast gribošu sievieti. Ja reproduktīvā funkcija ir galvenais, tad heteroseksuāls sekss prieka pēc arī sanāk neadekvāts. Un kas attiecas uz normām -- pirms 30 gadiem norma bija PSRS. Akceptēji? Pirms 150 gadiem norma bija dzimtbūšana. Akceptējama? Tikai tāpēc, ka kaut kas ir norma, tas nenozīmē, ka tas ir pareizi, jo laikiem mainoties mainās arī normas, un civilizēti cilvēki saprot, ka nav ne mazākā pamata, kāpēc diskriminēt pret gejiem. Žēl, ka tu to nesaproti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! > Andris 25.03.2009 16:55
Ja tiešām sākt skatīties, ko zinātnieki, kuri ir veikuši dvīņu pētījumus, ir konstatējuši, tad viena paša Bailey&Pillard '91 gada rezultāta nosaukšana ir vairāk kā nepietiekama.

Kā minimums vēl būtu jānosauc:
- King&McDonald "Homosexuals Who Are Twins: A Study of 46 Probands," British Journal of Psychiatry, 1992, kuri vienšūnas dvīņiem atrada 10% homo-orientāciju atbilstību, vai 25%, ja ieskaitīti tika arī biseksuāļi;

- Bailey (viens no 52% pētījuma autoriem ), Dunne, Martin: "Genetic and Environmental Influences on Sexual Orientation and Its Correlates in an Australian Twin Sample", Journal of Personality and Social Psychology, 2000, kuri atrada vairs tikai 20% homo-orientāciju atbilstību vīriešu vienšūnas dvīņiem (orientāciju vērtējot pēc Kinsey 1-6 skalas strikti), vai 38% (orientāciju vērtējot pēc Kinsey 1-6 skalas "pielaidīgi").

Protams, arī 52% nav 100%, un ja tie nepārliecina tikai savas "ticības" dogmu atzīstošos, tad maz ticams, ka citi skaitļi pārliecinās, bet korektāk būs ar vairāk datiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 25.03.2009 16:51
>>> ja tas būtu izvēles jautājums, kurš saprātīgs cilvēks "izvēlētos" būt par geju, ja tas nozīmē dedzināšanu sārtā, sēdēšanu cietumā vai psihenē un, ja kas, nepieciešamību klausīties muļķīgus homofobiskus "argumentus" tādus, kādus tu pats piedāvā?
====
Man vienalga, ko citi domā par maniem argumentiem. Bet nevajag vairs rakstīt, ka homoseksualitāti tāpat kā acu pigmentāciju nosaka gēni - jo mūsdienu zinātne šīs novirzes etioloģiju joprojām nav noskaidrojusi. Nevienu nevar padarīt par homoseksuālistu, tomēr ikviena cilvēka seksualitāti ar izvirtībām var ievirzīt neadekvātā gultnē - tādēļ pārējai sabiedrībai nepatīk pedofīli, jaunekļu mīļotāji pederasti, prostitūtas, u.c. (Tiem, kuri nezina, ko nozīmē vārds "adekvāts", paskaidroju. "Adekvāts" = "atbilstošs/piemērots kaut kādiem nosacījumiem un savai dzīves videi". Konkrētajā gadījumā - atbilstošs dabiskai reproduktīvai uzvedībai, Latvijas (heteronormatīvajā) sabiedrībā izplatītiem priekšstatiem.) Krimināllikumā ir skaidri pateikts, kāds sods pienākas "par dzimumtieksmes apmierināšanu pretdabiskā veidā".

Manuprāt, praidisti nav jāienīst - bet viņiem jāpaskaidro viņu maldi. Homoseksuāli orientēti cilvēki (kuri nedižojas praidā) mani absolūti netraucē. Man šķiet, ka savu seksualitāti es uz ielas neizrādu, neplātos, nevienam ar to neuzmācos - bet ja citiem šķiet citādi, lūdzu man aizrādīt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andrim 25.03.2009 16:19
Bet tad paskaidro, lūdzu, kas geju dzimumdzīvē nav "adekvāts." Turklāt, tu nonāc pats ar sevi pretrunā, rakstot par 1991. gada pētīkumu. Tu lieto vārdu "vīrietis IR homoseksuāls." Jā, Andri, cilvēks vai nu IR vai NAV homoseksuāls. Pētījumā nebija teikts, ka viens dvīnis IR homoseksuāls un otrs izvēlas par tādu būt vai kļūt. Pēterim ir pilnīgi taisnība -- ja tas būtu izvēles jautājums, kurš saprātīgs cilvēks "izvēlētos" būt par geju, ja tas nozīmē dedzināšanu sārtā, sēdēšanu cietumā vai psihenē un, ja kas, nepieciešamību klausīties muļķīgus homofobiskus "argumentus" tādus, kādus tu pats piedāvā?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 25.03.2009 16:10
Darwin,
Man savukārt ir pārsteigums par Tavu pārsteigumu. Protams, ka homoseksualitāte ir dabiska - vai tad to nepierāda fakts, ka lai arī kā to centās iznīdēt gan viduslaiku mācītāji, gan komunisti, tā vēl joprojām eksistē, turklāt eksistē ne tikai "sapuvušajās" Rietumu sabiedrībās, bet arī citās kultūrās? Evolūcijas procesi nav tik vienkāršoti, ka tikai viena suga izdzīvo, tādēļ varbūt, ka ir jāsecina, ka seksualitāte nav nekas tāds, kas tieši traucētu adaptācijai evolūcijas procesiem, tādēļ šie gēni tiek nodoti no vienas paaudzes otrai.

Prieks, ka Jūs esat iepazinies ar Darvina darbiem, bet eksistē arī daudzi citi antropologu, sociologu, psihologu un biologu pētījumi, kuri sniedz visai interesantu ieskatu seksualitātes laukā, kuru ir ārkārtīgi grūti idalīt tik vienkāršoti kā homo/hetero. Un tos varbūt nevar tik vienkārši atrast ar google palīdzību, jo tie ir publicēti gan zinātniskajos žurnālos, gan pieejami bibliotēkās. Varbūt, ka jāpaplašina redzes lauks?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

darwin 25.03.2009 15:52
ir paziņojuši, ka mana un ļoti daudzu Latvijas iedzīvotāju privātā dzīve ir "amorāla" un "pretdabiska."
===================
Vai tiešām Kārlis Streips gribētu teikt, ka homoseksualitāte ir dabiska? Nezinītis vai izliekas?
Darvinam šogad svinam 200. Viņš teica, ka notiek sugu atlase un sacensība un cīņa, un izdzīvošanas dēļ tiek veicināta rīcība, kas vairo sugas spēju izdzīvot. Ja jau homoseksualitāte ir tik dabiska, tad kāpēc evolūcija atkal un atkal izvēlējās iet pa heteroseksualitātes ceļu, nevis homoseksualitātes ceļu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 25.03.2009 15:31
>>> Tu vari arī izvēlēties acīs ielikt zaļas vai sarkanas kontaktlēcas, bet, ja acis ir brūnas, tās ir brūnas. Tas ir gēnu, nevis izvēles jautājums, un arī cilvēka seksualitāte ir ģenētiska lieta, nevis izvēle. Tu jauc ābolus ar apelsīniem.
=======
Acu pigmentācija IR ģenētiski noteikta. Seksuāla orientācija un seksualitāte vispār - ir pietiekami sarežģītas lietas, kuras turklāt nenosaka gēni (vai vismaz gēni nav izšķirošie). Saskaņā ar 1991.g. dvīņu pētījumu, ir 52% varbūtība, ka vīrietis ir homoseksuāls, ja ir zināms, ka viņa (vienolas) dvīņu brālis ir homoseksuāls. Jebkurai iedzimtai īpašībai (acu krāsai, absolūtajai dzirdei, hemofīlijai, utml.) ir 100% sakritība monozigotiskiem/vienolas dvīņiem.

Sk. pētījumu J.M. Bailey and R.C. Pillard, “A genetic study of male sexual orientation,” Archives of General Psychiatry, vol. 48:1089-1096, December 1991.

Brigadieris turklāt neko neapgalvo par to, kas nosaka seksuālu orientāciju, noslieces uz vardarbību, kleptomāniju utml. (vai to visu nosaka cilvēka gēni, embrija attīstības posms, agra bērnība, horoskops vai vienalga kas cits). Viņš runāja par cilvēka atbildību par savu rīcību. Lai kāda nebūtu cilvēka orientācija (kaut vai viņš ir piedzimis kā pedofīls), sabiedrībai ir tiesības sagaidīt adekvātu seksuālu uzvedību. Nevajag attaisnot savas izdarības un rādīt ar pirkstu uz pārīšiem Vecrīgā. Katrs cilvēks atbild par sevi vienīgi PATS.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! > Antropos 25.03.2009 14:52
"Teoriju prezentē" vērtējums ir daudz par daudz goda (kredīta). Savu ticību un tās dogmu zināšanu prezentē :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Brigadierim 25.03.2009 14:49
Brigadieri, vai vari izvēlēties, kuros brīžos tevi uzbudina kaila sieviete un kuros -- kails vīrietis? Cilvēka seksualitāte nav izvēle. Tas, kā cilvēks vēlas šo seksualitāti izpaust, tā ir izvēle tāpat, kā tava izvēle nekļūt par kleptomānu. Tu vari arī izvēlēties acīs ielikt zaļas vai sarkanas kontaktlēcas, bet, ja acis ir brūnas, tās ir brūnas. Tas ir gēnu, nevis izvēles jautājums, un arī cilvēka seksualitāte ir ģenētiska lieta, nevis izvēle. Tu jauc ābolus ar apelsīniem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

brigadieris 25.03.2009 14:16
lai arī es piekrītu baznīctēviem, ka seksualitāti uz ielas nevajag demonstrēt (skat. iepriekšējo piezīmi par meitenēm Vecrīgā) - Es pilnīgi piekrītu Kārlim šajā punktā. Mani kaitina lakstošanās un ņurcīšanās un bučošanās publiskajā telpā. Tad jau arī varētu kopoties, ja jau jaunieši tik ļoti grib...

seksuālā orientācija nav izvēles jautājums tāds, kā kuras krāsas apakšbikses šodien vilkt mugurā.
Te nu gan nepiekrītu Kārlim. Manuprāt katru dienu cilvēkiem ir jāizdara izvēles. Man ir iedzimts nekaunības un agresīvas braukšanas gēns. Tā ir mana orientācija. Taču sociālā labuma vārdā es braucu godīgi, esmu konvertējies atbildīgo braucēju kategorijā. Katru dienu es izdaru izvēli - es cienīšu citus satiksmes dal'oibniekus.
Man ir iedzimts zagšanas gēns, tā ir mana orientācija. Es nevaru nekam nepiesietam paiet garām. Tirgū pat semočku tirgotājas trauciņi mani "uzbudina", ka tā gribās zagt. Taču es negribu graut mieru un sociālo līdzsvaru pilsētā, tāpēc izdaru izvēli - būšu godīgais pilsonis, kā lielais vairākums.
Man ir iedzimta kāre iekaustīt kādu, kas par mani vājāks. Jo vājāks, jo vairāk gribu uzbrukt. Tā ir mana orientācija. Taču atkal, es nodevīgi rīkojos pret savu iekšējo balsi un kļūstu par kārtīgu sabiedrības locekli, kas nedz izvaro, nedz sit vājos.
Domāju, ka visiem mums ir izvēle.
Tad jau arī 25. marta deportāciju organizētāji varētu teikt - man nebija izvēles, man nebija variantu, man bija iekšēji sajusta vai ārēji uzspiesta orientācija. Nē, cilvēki nes atbildību par savām izvēlēm!!! Visām izvēlēm. Palasi S. Covey par response-ability.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Antropos 25.03.2009 13:39
Saprotams, ka Streipa kungs sev tuvo homoseksualitātes iedzimtības teoriju še prezentē kā pierādītu un neapgāžamu. Taču zinātnieki par šiem jautājumiem vēl strīdas. Turklāt, manuprāt, nav glīti savu personisko interešu aizstāvībai izmantot šādu publisku tribīni. Starp citu, mazliet par tēmu: http://www.lv.lv/body_print.php?id=181763

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Rita 25.03.2009 13:35
Ir skumji, ka elementāru zināšanu trūkums par seksualitāti ir kaut kas tāds, ar ko cilvēki lepojas. Un skumji, ka arī aizspriedumainība joprojām tiek sprausta pie krūts kā broša. Bet pozitīvi, ka esam pārvarējuši izkārnījumu sviešanas posmu. Kaku lieta vairs nav aktuāla, Kārli. Vai Tev tā nešķiet?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mia 25.03.2009 11:44
Nu jā... varētu arī alkoholiķu praidu "sacept", kapēc nē? Viņi jau arī nav vainīgi ka tādi piedzimuši...
Man ir vienalga vai KS ir gejs vai nē, bet esmu vīlusies viņa neskaitāmos paviršos ļoti šauros ļoti kategoriskos blogos, kur KS vienmēr ir taisnība, un kurus var salīdzināt tikai ar miskasti...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 25.03.2009 11:30
visus, kas nedomaa, ka dot zem astes ir labi, jaaaarstee? vai jaaaarstee visus, kas ir "fobi"? nu tad saac ar homofobufobu kkkaarli ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Prieka vēsts! 25.03.2009 11:21
Beidzot, beidzot x ir atzinis, ka ir homofobs, tātad -- ar garīgu novirzi (visas fobijas ir garīgas novirzes). Tas ir labs pirmais solis, lai nu seko ārstēšana!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis - x 25.03.2009 11:17
VL, SC "Rubika spārns", TB/LNNK un ZZS, cik zinu, īpaši no LPP/LC "homofobijas" jomā neatpaliek. Ir tur daži šajā ziņā liberālāk deputāti, bet tādi paši ir arī LPP/LC - Godmanis, A.Bērziņš, Pētersone... vienkārši LPP/LC pamanījās šo tēmu pārtvert pirmie un kļuva par tādiem kā Latvijas antigeju kustības pionieriem :) Nu bet es ceru, ka Tev, tāpat kā man, šis jautājums nav svarīgākais, kas izšķir simpātijas pret kādu partiju un nosaka izvēli vēlēšanās ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 25.03.2009 11:00
Sestdieni,
nu man shkjiet normaali, arii extreemi konservatiivaa, homofobiski noskanjotaa veeleetaaju dalja, ieskaitot mani, ir pelniijusi savu politisko speeku.
savaadaak, piemeeram, TP logo ir viirietis, sieviete un 3 beerni, bet partija taada ljoti piesardziiga, maigi sakot, shajos jautaajumos, bet TB/LNNK un VL vairaak interesee vara, nevis nacionaalisms un latvieshu tautas vairoshanaas (vislabaak, kaa trushiem). par visaadaam kalnieteem un pabrikveidiigiem veejraazhiem nemaz nerunaashu. vieniigi veel Repshe ir pareizi noskanjots :)))))))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! 25.03.2009 10:57
> Jo citādi sanāk, ja Jūs labi pacenstos, Jūs
> varētu mainīt savu "izvēli" un kļūt par geju.

Un kas? Viņš necentīsies.

Kandahārā, re, kā izvēlas, lai arī atradīsies tādi, kuri apšaubīs, cik brīva ir šāda izvēle: http://articles.latimes.com/2002/apr/03/news/mn-35991

Jūs taču nebūsiet tik alternatīvā realitātē mītošs, lai apgalvotu, ka Kandahāra - tā tāda viena vienīgā unikālā vieta pasaulē? :)

Un vispār - jums tiešām ir iebildumi, ka kādam būtu tiesības "brīvi izvēlēties savu seksuālo orientāciju"? Kas, tagad būtu jāsāk gaidīt Streipa vārdā nosauktās seksuālās orientācijas sertifikācijas komisija pie Tiesībsarga biroja? Tu, sak, gejs īstais, bet tu - nē? :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis - x 25.03.2009 10:57
Zināma taisnība Tev noteikti ir. Es gan nezinu, vai Mozaīkas biedrus vada finansiāli apsvērumi, vai tā tiešām ir viņu sirdslieta - nepazīstu tur nevienu :)

Patiesībā iebildumi pret praidu no LPP/LC puses man vēl ir pieņemami. Es nekad neaizliegtu praidu, taču nekad arī pats tajā neietu. Tāds dīvaini krāsains pasāciens. Taču LPP/LC bieži vien nodarbojas ar muļķībām - Satversmes grozīšana, kas noteica, ka laulība = V + S, iesniegtais likumprojekts (īsi pirms 9.Saeimas vēlēšanām), kas paredzēja aizliegt homosexuālisma propagandu, nevēlēšanās ieraxtīt likumos aizliegumu diskriminēt pēc sexuālās orientācijas... tas viss ir pārspīlēti un līdzinātos, piemēram, tam, ka Mozaīka pieprasītu visiem Latvijas gejiem īpašu valsts pensiju. Vārdu sakot, var aizliegt praidu, taču nedrīxt nevienam liegt pamattiesības - juridiski noformēt savu kopdzīvi, strādāt un paust savus uzskatus.

Taču tautā ir populāri ne tādi vien uzskati, pietiekami daudzi, piemēram, gaida diktatoru, kas te visu savedīs kārtībā (varbūt tomēr labāk Hariju Poteru ar burvju zizli - tas man šķiet reālāks variants:)). Tāpēc LPP/LC tā daļa, kas LPP, ar saviem izteikumiem gūst popularitāti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 25.03.2009 10:38
Sestdieni,
taisniibas labad jaasaka, ka mozaiika dara visu iespeejamo, lai sho LPP/LC veeleeshanas kampanjas sadalju pati ljoti atbalstiitu.
scenaarijs jau ir gatavs - maijaa kaarteejais skandalozais (nu jau visas Baltijas) praids, juunijaa pashvaldiibu veeleeshanas, juulijaa Shlesers (kaa jaunais Riigas meers) pazinjo, ka (taapat kaa Maskavas Shlesers, t.i., Luzhkovs) vairs nepieljaus praidu riikoshanu, augustaa mozaiika sanjem jaunu finanseejumu no kaadas tur geju atbalsta programmas, lai ciiniitos ar "homofobiju" un ko tik veel ne "mazhonju valstii".
visi laimiigi. roka roku mazgaa. ko TB/LNNK dariitu bez PCTVL un ko dariitu nacboli bez VL?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

bika > Andris 25.03.2009 10:33
Mazliet ne pa teemu, bet ja reiz kaads te iemineejaas - pedofiiliju jau nu gan te nevajadzeeja piesaukt, jo sekojot Juusu logjikai, tad tik pat labi vareetu attaisnot arii izvarosanu, slepkavoshanu u.tml., jo to tachu arii neizveelas vien seko savai tieksmei?! Kameer abas (vai visas) puses ir mieraa un saprot, ko dara un dara to labratiigi, neredzu jeegu, kapec kadam to vajadzeetu nosodiit. Un sis arii izsleedz Jusu piemineeto pedofiiliju, jo mazi berni to nesaprot, nepiekriit un kaut kaa saubos, ka dara labraatiigi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis 25.03.2009 10:31
Nothing special. LPP/LC jāglābj pēdējās elektorāta paliekas, pēdējā aptaujā šiem laikam bija 1.6%. Vakar ieklīdu LPP/LC mājas lapā, viņi mēnešiem tur nebija gandrīz ne vārda bilduši par sava premjera Godmaņa aktivitātēm, finanšu krīzi, valdības darbu utt. Bet nu klāt praids, kas Šlesera partijai ir daudzkārt svarīgāks notikums par Latvijas ekonomisko krīzi, bezdarbu, noziedzības pieaugumu un tamlīdzīgām blēņām. Smieklīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 25.03.2009 10:18
Cienījamais K.Streip! Ja reiz dzīvojat stikla mājā, tad nemētājieties ar akmeņiem! Ja atzīstat sev tiesības uz ļoti specifiskiem viedokļiem par ļoti daudz ko, tad tieši tādas pašas tiesības ir arī Ludvika kungam, ļaudīm "no organizācijām, kuras būtu grūti nosaukt citādi, kā par sektām", un visiem citiem.

Tiesības maršēt ir visiem. Bet Rīgā ir tādi cilvēki, kuri nevēlētos redzēt skūtgalvju-neonacistu parādi. Ir arī cilvēki, kuri nevēlas redzēt praidistu parādi. Viņiem visiem ir tiesības paust savu viedokli par notiekošo.

>>> Vēstulē ir teikts, ka tās parakstītāji ciena divas lietas: "katra cilvēka tiesības uz privāto dzīvi" (tas ir cēli), kā arī "tiesības brīvi izvēlēties savu seksuālo orientāciju." Un te, lūk, jautājums par to, vai Jūs esat apzināts vai neapzināts nezinītis, jo gribas tomēr ticēt, ka arī Jūs saprotat, ka seksuālā orientācija nav izvēles jautājums tāds, kā kuras krāsas apakšbikses šodien vilkt mugurā.
====
Jā, protams. Cilvēki neizvēlas būt par biseksuālistiem - viņi vienkārši izvēlas sekot savai tieksmei uz abu dzimumu partneriem. Atsevišķi cilvēki neizvēlas arī būt ar pedofīlu orientāciju - tikai nez kāpēc viņus par to soda.

Jauku Jums dienu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 25.03.2009 10:12
Un tāpēc mani nudien izbrīna, ka Jūs tik ļoti esat satraukts par pasākumu, kurā pāris simts cilvēku sapulcēsies Vērmanes dārzā, lai Latvijai atgādinātu, ka cilvēka tiesības nav mazāk kā universāls jēdziens
--------
1. ljoti interesanti, kaapeec aarzemnieki sheit riiko savas demonstraacijas? ar kaadaam tiesiibaam p****iem no berliines, stokholmas un amsterdamas buutu jaaljauj Veermaniitii kaut ko "atgaadinaat Latvijai"?
2. jums ir pruvs, xxl un kkkaarlja dziivoklis chaka ielaa. luuk, kur var apspriest genociidu pret homosexuaaliem cilveekiem Latvijaa, to, kaa juus te apspiezh, to, kaa met aaraa no darba par sexuaalo orientaaciju, to, kaa uz ielas katru dienu piekauj deelj sexuaalaas orientaacijaas, to, kaa jums neljauj straadaat par frizieriem, geju TV konkursa vadiitaajiem un dziedaataajiem, kaa jums nav savas bazniicas un dazhi no jums pat nav kljuvushi par kaut kaada veida priesteriem (wtf, kaa tas ir iespeejams????).
3. ja esat tik noruupeejushies par kaut kaadaam tiesiibaam, ir peedeejais laiks maija praidu paarcelt uz johanesburgu, jo, kaa nesen dzirdeeju radio bbc, tur, iedomaajaties, darbojas viirieshu bandas, kuras izkjer lezbietes (paarsvaraa sabiedriibaa paziistamas) un izvaro taas, cerot atgriezt normaalaa dzimumdziivee. shaadi gadiijumi tur esot pat 10 nedeeljaa. uz priekshu, glaabiet Aafrikas sievietes no ljaunajiem ne-aborigeeniem!
:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ā-mens 25.03.2009 10:10
Tā ir apsēstība ne bailes, un vispār šīs bībeles lietas interpretē, kļūdās, muļļājas, cildina, pazemo, ....
Vesels story auniem. Easy uztverams un sažļembājams, kā supermārkets.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

pilsonis 25.03.2009 09:40
Paldies Tev Karli, ceru, ka sho blogu izlasiis tie cilveeki, kam tas domaats....

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips