Atslēgvārdi:

Aptauja! Aptauja! Aptauja! 8

Kā Tev šķiet, vai LNT šovs "Dziedošās ģimenes" ir vai nav slēptā reklāma partiju apvienībai Vienotība? Noskaties fragmentus, kur pamanāmas 2 vēlēšanu kandidātes, un izsakies komentāros!

Iesaki citiem:
Atrodinoradi

Pirmais fragments




Otrais fragments




Tikmēr atgriežamies pie pagājušās nedēļas otrdienas mediju satura! Saņēmām pārbaudei 24 materiālus - no tiem mūsu monitoringa kritērijiem skaidri atbilda 13. Vēl 4 paturējām sīkākai analīzei un pārējos 7 atzinām par normālu mediju darbu.

Tātad - aizdomīgie gadījumi

1. Radio SWH, ziņu sižets "Vienojas par pasākumiem krīzes pārvarēšanai būvniecībā"

Ziņu sižets veltīts kārtējam PLL radītajam pseidonotikumam. Šoreiz par sadarbības līgumu ar būvniekiem. Joprojām bez analīzes par šādiem notikumiem priekšvēlēšanu kontekstā. Goda vārds, sāk apnikt.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā

2. Вести Сегодня, Двойной голос на выборах

Tas pats. TIKAI VĒL TRAKĀK! Laikraksts ir izracis mistisku aptauju, kas pierādot, ka rīdzinieki atbalsta PLL ideju piešķirt papildus balsi vēlēšanās ģimenēm ar bērniem. Par aptauju nav nekādas informācijas - ne par izlasi, ne par aptaujas veicējiem. Toties Šlesera un maza bērna bilde gan nav aizmirsta.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā



3.Час За ребенка—дополнительный голос!



Njā. Ja kāds iedomājās, ka iepriekšējā rakstā trūka analīzes un eksperta viedokļa, tad šeit tas ir labots.

PLL kandidāts komentē PLL ieceri. Gaumīgi.

Un sveiciens Arno Ter-Saakovam. Mēģināsim Jūsu uzvārdu turpmāk rakstīt pareizi!

Kritērijs:

1) Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā

2) Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju)



4. Mix FM, ziņu sižets "Par labu Latviju" paraksta memorandu ar biedrību "Būvniecības attīstības stratēģiskā partnerība"

Zzzzzz .... PLL, sadarbības līgums Nr.37 ...PLL .... 54 ... sadarbības līgums Nr. 189 ....

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā


5. Latvijas Radio 1 Teātra observatorija strādās Kongresu namā

Citējot kolēģi: "Ar vienu šāvienu nošauti divi zaķi - gan reklāma PLL, gan antireklāma Vienotībai. Poļiščuka gan slavē Šleseru, gan izsaka visādas tālāk neizskaidrotas, paranoiskas frāzes par to, ka redz viņas teātri gribējusi iznīcināt Vienotība, jo teātrī rādītas valdošajiem nepatīkamas lietas. Ja jau tā - varas vēršanās pret kultūru, kā padomju laikos, tad jau vajag šo attīstīt tālāk - un pirmais, ko žurnālistiem vajadzēja izdarīt - pajautāt arī pašas Vienotības viedokli"

Galu galā - vai Poļiščuka gadījumā pati arī nav kandidāte? Vai tad šim aspektam GALĪGI nav nozīmes, veidojot šādu sižetu?

Kritērijs: Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju

6. TV3 ziņu sižets T/C Spice atklāj labdarības akciju «Uz skolu!»

Šajā sižetā (PAR LABDARĪBU!!!) priekšvēlēšanu konteksts ir iezīmēts pārāk izteikti - visa sižeta pirmā daļa veltīta klātesošo politiķu apgremošanai. Rodas iespaids, ka viss sižets pakārtots tam, lai S.Āboltiņa varētu labi izskatīties uz pārējo (gan no ZZS, gan no PLL) fona. Bet labdarība? Who cares! Tai veltīts sižeta beigu daļa.

Kritēriji:

1) Parādīšanās, kam nav sakara ar atspoguļojamo notikumu;

2) Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā



7./8. Laikraksts Brīvā Daugava (latviski un krieviski) Par labu Latviju!

Ar šo materiālu varētu izsludināt konkursu "atrodi norādi par apmaksātāju!", bet vēl nesāksim. Pagājušā gada rekordu šī reklāma vēl nav situsi (tad tiešām bija vajadzīgs palielināmais stikls).




9. Ziņas radio Baltkom "Par labu Latviju" paraksta memorandu ar biedrību "Būvniecības attīstības stratēģiskā partnerība"

Skat. augstāk komentāru pie materiāla Nr 4. Nevaram neko piebilst.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā


10. TV5, raidījums "Galvaspilsēta. Vienas pilsētas dienasgrāmata" Sižets: Rīgas dome atļauj nestrādājošajiem Rīgas pensionāriem bez maksas braukt sabiedriskajā transportā

Vienpusējs, SC slavinošs sižets par to, kā pensionāri varēs braukt bez maksas - 4 ļoti atbalstoši viedokļi no garāmgājējiem (?). Nav nekādas analīzes par lēmuma priekšvēlēšanu kontekstu. Toties piešķirts laiks Ušakovam ar sevi palepoties.

Kritērijs: Publikācija vai raidījums ir vienpusīgs, tajā nav sabalansēti iesaisīto/pieminēto pušu viedokļi. Trūkst/ nav mēģināts noskaidrot citu iesaistīto pušu viedokli. Materiālā nav paskaidrots, ka mēģinājums noskaidrot kādas no pusēm viedokli ir noticis, bet nav izdevies



11.Birmais Baltijas kanāls, ziņu sižets "Par labu Latviju" paraksta memorandu ar biedrību "Būvniecības attīstības stratēģiskā partnerība

Pseidonotikums ar plašām iespējām Šleseram to komentēt. Sižeta pēdējās sekundēs bez jebkādas vajadzības tiek rādīta PLL simbolika.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā



12. Ves.lv Политики подписали меморандум о понимании со строителями

Citējot kolēģi (citu!) : "publicēta preses relīze ,kas ir vienos vārtos, tajā atkārtoti tukšie solījumi, kas apņem mūs PLL komunikācijas rezultātā. Kauns, ka kaut kas tāds vispār tiek jebkur publicēts."

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā

Rakstu var apskatīt šeit

13. PIK FM Raidījums "Tautas kontrole" 24.augustā

Par šo viss ir pateikts un iepriekšējos ierakstos parādīts. Būsim šokā, ja par šo raidlaiku NAV maksāts. Tas, kas nav skaidrs: kādēļ neko nedara Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome?

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (8) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sjuu 02.09.2010 19:21
Slēptā reklāma presē atspoguļotajiem solījumiem ar Ušakova fotogrāfiju klāt par to, ka pensionāriem bezmaksas sabiedriskais transports būs un ka palielinās virs 100Ls mēnesī līdzmaksājumus par privātajiem bērnudārziem. Pirms pašvaldību vēlēšanām Ušakovs un Šlesers solīja, gan bērnu vecākiem lielākus pabaltus, gan atrisināt bērnudārzu rindu problēmu, rezultātā rindas īsāka nav palikusi, pabalsti rindā stāvošajiem noņemti. Cilvēki būs muļķi, ja atkal iebalsos šos tukšo solījumu devējus. Šeit arī intersanti palasīt http://www.delna.lv/lat/velesanas-2009

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

BMW 01.09.2010 13:00
Par to Akurāteri... A kurā partijā viņa ir? Vienotībā? Tad jau pat liekas jocīgi, ka LNT to pieļāvis?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 31.08.2010 17:35
Visticamāk, ka kādam no ļautiņiem arī sakāpis līdz brošais, vēl tikai nav sapratis, kas no tā visa iznāks. Toties manu latvisko māju šodien aplaimojusi krieviska PLL reklāmavīze. Oi, tur ir ko redzēt! Lappuse- tā rūdījās premjers( buldozers taču!) un katrā lappusē atgādne- geji balsos par Vienotību! Gebelss kapā virpuļo!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Līga 31.08.2010 16:04
Skatos un nekādīgi nevaru saskatīt "Dziedošajās ģimenēs" to otru kandidāti. Kāds no dalībniekiem, vaii?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Reinis 31.08.2010 14:39
Ieva Akurātere nav vienīgā žūrijā, plus, viņa tomēr ir šīs jomas (muzikālās darbības, dziedāšanas) speciāliste. Es īsti neredzu, pēc kura kritērija to varētu kvalificēt kā slēpto reklāmu.

Piebildīšu tikai, ka pats nevienu šovu (ne šo, ne iepriekšējos gados) skatījies neesmu un par to ļoti priecājos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ivars Alksnis 31.08.2010 13:11
Es nespēju iedomāties sekas aizliegumam vēlēšanu laikā parādītes mēdijos jebkuram deputāta kandidātam ārpus partijas apmaksātā politiskā partijas reklāmas laika.
Iespējams derētu pārdomām uzskaitīt jebkura deputāta kandidāta parādīšanos jebkurā mēdijā vēlēšanu laikā. Iegūto rezultātu analīze varētu būt pamācoša. Bet tā TAGAD atkal ir gandrīz vai tikai vēlme. Kā jūs uzskaitīsit deputātu kandidātu aktivitātes internetā? turpinot filosofēt "godprātīgā ideālisma garā" varam nonāk pie ieteikuma uz priekšvēlēšanu laiku ieslodzīt visus deputāta kandidātus cietumā, bez jebkādām saziņas iespējām ar ārpasauli. Bet tas nu gan JAU IR, manuprāt, acīmredzams ABSURDS.
--------------
Mēģināsim pieiet šim jautājumam:
deputātu kandidātu vai formāli politiski neitrālu personu parādīšanās mēdijos Saeimas vai Pašvaldību vēlēšanu politiskās aģitācijas laikā. Sanāk seši mēneši četru gadu laikā vai vidēji divi mēneši gadā. Vai vidēji katru sesto dienu.
Mums ir vismaz 200 cilvēku patreiz iesniegtajos vēlēšanu sarakstos, kuru uzstāšanās kādā konkrētā gadījumā var pat būtiski izmainīt vēlēšanu rezultātu arī tad, ja par šī paziņojuma drukāšanu, translēšanu netiek maksāts.
Mums ir vismaz 1000 cilvēku, kas formāli nevienai partijai nepieder, bet kura konkrētas politiskās simpātijas, iespējama prognoze par to kādu vēlēšanu zīmi viņš paņems vēlēšanās, ir gandrīz vai neapšaubāma.
Vai būtu saprātīgi faktiski ik sesto dienu atņemt cilvēka tiesības izteikties kaut vai par pankūku cepšanu 1000-2000 cilvēkiem Latvijā?
JA Kārļa Streipa komentārs patiesi pieder Kārlim Streipam, TAD, iespējams viņam vajadzētu padomāt (viņa komentāra garā) par "prašanos aiziet" no mēdijiem vēlēšanu laikā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 31.08.2010 11:00
viedi vaardi, kkkaarli. veel jaanjem veeraa, ka Akuraatere shajaa pashaa LNT nesen paraadiijaas Zarinja eeshanas raidiijumaa, un bez vinjas tieshaam tur vareeja iztikt (visu raidiijumu tureeja bljodu un truli smaidiija).
veel kliedzoshaaks gadiijums, protams, ir deputaata kandidaates dziedaashana. klasiska sleeptaa reklaama.
un LNT ar to greeko ne jau pirmo reizi. ko veerts vien ir tas, ka katru treshdienu pie vinjiem paraadaas Dombrovskis, lai arii progresiivie mediji priekshveeleeshanu laikaa ir atteikushies no shaadu priekshrociibu doshanas vienas partijas kandidaatiem.
secinaajums ir viens - LNT - vienotiibas kabatas televiizija, kuras izdevumi jaapieskaita attieciigaas partijas priekshveeleeshanu izdevumiem :)

P.S. beidzot. beidzot, Kazhokas kundze, juus bez sirdsapzinjas paarmetumiem un neizfantazeejot jaunus "kriteerijus" vareesiet ielikt savaa sarakstaa LNT vakardienas pseidodiskusiju. beidzot vinji noleema riikoties brutaali un izliida PLL politikji.
P.S.S. vakardien vinji arii pachaloja par internetu, komentaariem un anonimitaati. ak Dievs, cik gan liidziigs viedoklis ir shiem, nebaidos teikt, oligarhu pakalpinjiem un demokraatijas sargsunim Streipam un Kazhokas kundzei. totalitaarais pievelkas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 31.08.2010 10:14
Nezinu, kā citiem, bet man šķiet, ka Ievas Akurāteres parādīšanās ir slēpta reklāma, lai arī varbūt vēl vairāk uzrāda naivumu. Te ir tas pats, kas kādreiz bija LNT -- Latvijas ceļa pārstāvji visi pēc kārtas no rīta demonstrēja pankūku cepšanas talantus. Pieļauju, ka pati I. Akurātere neko sliktu notikušajā nesaskata, kā nekā viena no Latvijas labākajām dziedātājām un mūziķēm, kā arī, kā pieteica raidījuma vadītājs, Atmodas laiku simbols. Taču te kārtējo, kārtējo, kārtējo, kārtējo reizi ir jautājums, par kuru politikāņi mūsu valstī nedomā nekad: Kā tas izskatās. I. Akurātere ir Rīgas domes deputāte un kandidāte. Ja pats raidījums nepratās (un no LNT to būtu velti gaidīt), tad pašai kandidātei bija jāprotas.

Citi autora darbi
V

suņupuikas 1 Autors:Reklāmu novērotāji