Administratīvo lietu pakļautības tiesiskās sekas

Ņemot vērā, ka ir ļoti svarīgi pareizi un laikus nošķirt pakļautības jautājumu, ar 2006. gada 1. decembra grozījumiem Administratīvā procesa likuma 121. pants tika papildināts ar ceturto daļu, kas nosaka: ja jautājums par pieteikuma vai lietas pakļautību atzīstams par sevišķi sarežģītu, tiesa vai tiesnesis vēršas ar iesniegumu pie Augstākās tiesas priekšsēdētāja pakļautības jautājuma izšķiršanai.

Iesaki citiem:

Ņemot vērā, ka ir ļoti svarīgi pareizi un laikus nošķirt pakļautības jautājumu, ar 2006. gada 1. decembra grozījumiem Administratīvā procesa likuma 121. pants tika papildināts ar ceturto daļu, kas nosaka: ja jautājums par pieteikuma vai lietas pakļautību atzīstams par sevišķi sarežģītu, tiesa vai tiesnesis vēršas ar iesniegumu pie Augstākās tiesas priekšsēdētāja pakļautības jautājuma izšķiršanai.

Pirms šiem Administratīvā procesa likuma grozījumiem praksē valdīja uzskats, ka pieteikums ir pieņemams un administratīvā lieta ierosināma arī gadījumos, kad pastāv šaubas par pakļautību, un šīs šaubas iespējams novērst vienīgi, izskatot lietu pēc būtības. Tādējādi svarīgi ir veidot vienādu izpratni par pakļautības jautājumiem un nepieļaut situācijas, kad kolidē divu dažādu tiesu nolēmumi, tomēr nav pieļaujams, ka Augstākā tiesa kļūst līdzīga likumdevējam.

Viss raksts pieejams šeit.

Iesaki citiem:
Creative commons CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Citi autora darbi