Atslēgvārdi:

22F - vieta, kuras nav 12

Kad tu, cilvēks, saguris no citām zemēm, atpakaļceļā uz dzimteni iekāp lidmašīnā, jau uzvēdī tāda kā māju sajūta. Īpaši, ja gaisa kuģis pieder nacionālajai aviosabiedrībai.

Iesaki citiem:

Bet, ja šī aviosabiedrība ir airBaltic, tad var gadīties, ka Latvijas sajūtas pasažieris dabū pēc pilnas programmas – visu to tēvzemes ikdienas dzīvei visraksturīgāko, to visnepatīkamāko.

Jāņu dienā lidoju no Beļģijas. Reiss BT604. Sajūta jauka pēc piecām kopā ar draugiem pavadītām dienām. Briseles lidostā jauks reģistrētājs, laipni apvaicājies, vai vēlos sēdēt pie loga, mani iereģistrēja vietā 22F. Ak, paldies, jaukais puisi, jo pati vienmēr aizmirstu palūgt sēdvietu tur, kur var redzēt mākoņus un miniatūro zemīti. Taču lidmašīnā samulsu – sēdvietas beidzās ar 21F! Biju iereģistrēta vietā, kādas vispār nemaz nebija! „Sveicināta pulciņā!” sadzirdēju kādas jaunas sievietes balsi. Viņa bija iereģistrēta 23. sēdrindā. Arī tādas nebija. Stjuarts Deniss mūs nosēdināja pagaidu vietās, ko, loģiski, vajadzēja atbrīvot, jo tur gribēja sēdēt tie, kuriem šīs vietas bija paredzētas. Mēs savukārt, loģiski, jautājām, kur palikt mums, jo mēs arī naudu bijām samaksājušas. Un ne mazu naudu.


Deniss solīja visu nokārtot, bet diemžēl bija ļoti jauks, taču diezgan bezpalīdzīgs. Atnāca stjuarte Jūlija. Arī viņa bija jauka, bet tikpat bezspēcīga. Un tad nāca stjuarte Olga! Viņa asā tonī mums paziņoja, ka no Rīgas uz Briseli ir atsūtīta nepareiza lidmašīnas konfigurācija un mums esot jāmeklē citas vietas. Aha! Tātad tā ir airBaltic kļūda, nevis es esmu ierāpusies nepareizā lidmašīnā! Bet - kā tā – mums pašām jāmeklē sēdvietas??? Vai tad stjuartam – gaisa ceļu saimniekam - nav jābūt tik laipnam un, pārzinot aizņemtās un tukšās vietas, nav jāierāda mums vieta, kurā pavadīt divarpus stundas lidojuma laikā?

„Viņa uz mums vēl dusmojas?” daļēji konstatējoši, daļēji jautājoši man sacīja mana likteņa biedrene. Es arī sadusmojos. Un pieprasīju, lai lidmašīnas apkalpe tomēr, labojot savas kompānijas kļūdu, mums ierāda vietas. Jo tikpat labi es atkal varu iesēsties kāda cita pasažiera vietā vai, ja vēlos, arī kādam klēpī. Kopā jautrāk tomēr. Bet ne tik jautri kā ar airBaltic apkalpi.

„Jūs vēlaties sēdēt pie loga?” nu jau Olga bija nokaitināta. Vēl mirklis, un viņa, ļoti iespējams, spētu arī pilnā balsī kliegt. Jā, Olga, un kāpēc gan ne pie loga, ja man tāda vieta ir apsolīta, bet ja es to nevaru dabūt jūsu kompānijas kļūdu dēļ? Ja lidmašīnai būtu koka grīda, Olgas kurpju papēdīši, ejot sparīgi sisti pie zemes, dusmīgi klaudzētu. Par laimi biznesa klase vispār bija tukša. Olga vietas mums ierādīja tur. Pie loga.

No airBaltic apkalpes dabūjām sajust krāšņu emociju gammu, bet tikai ne to vienu. Tikai ne mazo, bet šajā situācijā tik vajadzīgo vārdiņu: „Atvainojamies!”

Visu varēja nokārtot mierīgi. Nevis apskaisties uz mums, bet pateikt – šī ir mūsu kompānijas kļūda, bet jūs neuztraucieties, mēs noteikti šo pārpratumu atrisināsim! Lai jums jaunatrastajās vietās jauks mājupceļš! Starp citu, man jau nebija eksistenciāla vajadzība biznesa klasē (kas airBaltic vismaz sēdvietu ērtuma ziņā nekādi neatšķiras no ekonomiskās klases) pie loga skatīt mākoņus. Varētu jau samiernieciski sēdēt arī kādā citā vietiņā, ja tāda būtu brīva. Un ja vien ar mani runātu cilvēciskā valodā.

Mana kolēģe Dace jau vairākkārt ir izkliegusi savu patērētāja sāpi par airBaltic – par lidojumu cenām un par bagāžas maksu. Un nu vēl pēc manas pieredzes jau kā izsmiekls šķiet stjuartes Olgas nolasītais trafaretais teksts, lidmašīnai piezemējoties Rīgā, - airBaltic priecāšoties, ja mēs atkal izmantošot viņu pakalpojumus. Protams, ka izmantosim! Sakoztiem zobiem, bet – izmantosim. Jo vismaz pagaidām lidojumos uz Briseli – ES galvaspilsētu, kur taču darba darīšanās dodas tik daudz Latvijas iedzīvotāju, citu tiešo reisu no Rīgas vispār nav. Un tieši tagad es atceros savas Briselē dzīvojošās draudzenes vārdus – viņa ar nepacietību gaidot, kad uz Beļģijas galvaspilsētu lidojumus atklāšot kāda lētā avikompānija. Jo viņa vairs nespējot izturēt mūsu nacionālās aviosabiedrības vienaldzību pret saviem klientiem.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (12) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Natali 09.03.2011 16:04
Hello friends,this is a nice site and I wanted to post a note to let you know, good job! Thanks
Best regards, Natali, CEO of windows storage server 2003 iscsi

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Gatis 16.10.2008 17:32
Pats personīgi pazīstu kādu stjuarti, kura saka to pašu, ka stjuartēm esot ļoti augstas prasības. Tanī pat laikā, pēdējos gados pasažieru skaits ir tik pamatīgi palielinājies, ka stjuaršu trūkums ir būtiski saasinājies. Stjuartēm ir jāzina angļu valodu izcilā līmenī, jāiziet apmācība un jāiztur eksāmeni, jāspēj izturēt lielo slodzi visu laiku uz kājām, jāspēj vienmēr labi izskatīties un jāspēj būt nepārtraukti laipnai pret klientiem.

Grūtības līmenis un režīms domāju, ka ir tikpat strikts, kā Eiropas modeļu aģentūrās tikai par zemāku algu un bez iespējām kļūt slavenai.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

aleksa 16.10.2008 16:20
pfffffffff,izskatās, ka pat air
baltic viceprezidents nezin, kādas stjuartēm ir algas... un par aptieciņām viņš arī neko nezin. visdrīzāk aptieciņa bija aizmirsta, jo stjuartu trūkuma dēļ, gadās visādas ķibeles un stundas laikā ir jātiek uz lidmašīnu un lidmašīna ir jāsagatavo izlidošanai.
manuprāt, ja vismaz viens cilvēks, kas raksta visas šīs sūdzības, pastrādātu par stjuartu, viņam uzreiz paliktu skaidrs, kapēc ir tā kā ir un ne savādāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Liene 26.08.2008 19:42
Ir acīm redzami, ka neviens no tiem, kas par šo rakstu atstāja komentārus nesaprot, ko īsti nozīmē stjuarta darbs,proti, ka stjuarts nav "pārdēvējs" vai "oficiants"", bet gan cilvēks, kas rūpējas par lidojuma drošību. Turklāt DitasA stāsts izklausas nepatiess, jo tajā nav faktu par stjuartes "sliktu" uzvedību, toties pilns ar tīri subjektīviem komentāriem

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 02.07.2008 13:01
Piekrītu par stjuaršu neprofesionalitāti.
Tikai interesanti būtu zināt...
Vai aptieciņās, kas atrodamas citu aviosabiedrību lidmašīnās ir atrodami preventīvie līdzekļi sliktai dūšai?
Kuras aviosabiedrības ir parūpējušās par to, lai viņu lidmašīnās būtu kaut minimāla pirmās palīdzības aptieciņa?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


DaceA 28.06.2008 16:15
Man šonedēļ gadījās šos gadījumus pārrunāt ar Airbaltic viceprezidentu! Un viņš atzina, ka stjuarti esot problēma, jo liela rotācija, bet teica, ka algas viņiem neesot tik mazas kā kaut kur medijos/ valodās tiek runāts. Sākotnējā aldziņa esot vismaz 500 lati, plus vēl piemaksas par lidojumu ilgumiem, utt... bet daudzi stjuarti izejot kursus, sāk lidot un tad iet prom, un jāmeklē atkal jauni, un tad nav brīnums, ka prot smaidīt standarta situācijās, bet nesaprot patiesi laba servisa būtību.
Pavaicāju šim Airbaltic viceprezidentam arī par aptieciņu - vai tad tā lidmašīnā nav, un vai tur iekšā nav jābūt arī kaut kam pret sliktu dūšu? Viņš atjokoja, ka esot tikai seku lividācija (maisiņi)...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dita 28.06.2008 12:12
Dima, Tev ir patrāpījusies ļoti vaļsirdīga stjuarte. :)

Es šo blogu aizsūtīju airBaltic korporatīvās komunikācijas viceprezidentam Jānim Vanagam, kurš man atbildēja trafareto:

"Paldies Jums par komentāru un ierosinājumiem - tie palīdzēs airBaltic turpināt pilnveidot nodrošināto servisu!"

Un novēlēja patīkamus turpmākos lidojumus.
Un atkal - pilnīgi airBaltic stilā - bez vārdiņa "atvainojamies!"

Nu labi, skatīsimies, kā nacionālā lidsabiedrība mums pilnveidos to servisu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dmitrijs Petrenko 27.06.2008 23:18
Dita! Man bija lidzigs gadijums! ari vieta 22F! tikai es vel pajautaju, vai pec tualetes sak smirdet jau pec 18.vietas, uz ko pilnigi nopietni man stjuarte atbildeja - ne, smirdet sak pec 20-tas!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


BTXXX 26.06.2008 23:31
BT jau pirmie divi burti pirms reisa ciparu kombinacijas sausmas uzdzen! BT ir murgs, murgs, murgs! Un tiesi ta - var jau pat saprast, ka lidmasinas ari var nokrist, bet BT ari sada gadijuma pazinotu, ka pasi vainigi! Nedod Dievs, protams.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Kaža 26.06.2008 21:39
Varat arī apskatīt manu nozare.lv blogu par air Baltic. Bet vai vispār nebūtu jāsāk blogs "Ļurbistāna.LV" par vispārējo servisa sabrukumu (back to the USSR līmenī) kas skāris vairākas nozares, tostarp Latvijas "Bardakpastu".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 26.06.2008 15:40
Dita - sulīgs stāsts, varu pilnīgi iedomāties stjuarti Olgu :) Es ceru, ka šo blogu kāds airbaltic lasa... Te droši vien ir vietā atcerēties, ka stjuartes airbaltic ļoti bieži mainās algu politikas dēļ, tāpēc arī mēdz gadīties kadri, kuri spēj smaidīt standarta situācijās, bet nezina, ko darīt mazliet nestandarta situācijās, lai gan risinājums Ditas situācijā taču bija tik vienkāršs!
Te atceros manu pēdējo jautājumu par airbaltic - lidojumā man palika slikti un vaicāju stjuartēm, vai viņām nav kas iedodams, lai slikta dūša mazinātos, īpaši tāpēc, ka vēl priekšā bija nosēšanās. Stjuartēm bija tikai ūdens, nebija ne kāda sūkājamā tablete, ne košļājamā gumija... Tad nu aizdomājos, vai tad airbaltic lidmašīnās aptieciņas nav? Vai sliktas dūšas gadījumos vienīgais līdzeklis ir papīra maisiņi, kas salikti katram sēdeklim kabatā, tā sacīt, nedomājot par preventīvajiem līdzekļiem, bet seku likvidāciju?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Vladimirs Vladimirovčs 26.06.2008 15:26
DitaA, zelta vārdi! Ne ko atņet, vien piebilsts, un ne maz! izjuto to līdz mielēm pirms 2 nedēļām. Gan ne tik skarbi, bet riebīgi bija vienalga.

Citi autora darbi
Kaut kas krasains

Un atkal jauns sākums 5 Autors:Dita Arāja