Atslēgvārdi:

10 iemesli cienīt nepieradināto partiju 42

Šķiet, ka par vakardienas referenduma rezultātu esmu publiski jau pateikusi absolūti visu, ko varēju. Apmeklētība lielāka nekā varēja gaidīt. Par Saeimas atlaišanu nobalsojušo vēlētāju īpatsvars - graujošs.

Iesaki citiem:

Taču ne jau referendums bija iemesls, kādēļ ar bažām biju gaidījusi 23.jūliju. Ar referendumu viss plus mīnuss jau tā bija skaidrs. Mani satrauca tas, kas izveidosies ap Zatleru. Un vai vispār kas izveidosies.

Tagad, nu jau ar dienas distanci paraugoties uz vakardienas ZRP kongresu un visu publiski redzamo tā gatavošanas daļu, varu teikt to pašu, ko par referendumu: sanācis labāk nekā varēja cerēt.

Līdzīgi kā tautas balsojums par Saeimas atlaišanu notika pirmo reizi Latvijas vēsturē, tā man izskatās, ka arī šī jaunā partija ienes principiāli jaunas vēsmas Latvijas politiskajā kultūrā.

Redzot, cik nikni ZRP šobrīd no visām pusēm tiek uzbrukts, sapratu, ka man vajag publiski pateikt iemeslus, kādēļ domāju savādāk. Kāds, manuprāt, ir labums no viena konkrēta politiska spēka, kas ir jau paspējis kļūt par daudzu redzamu viedokļu līderu peramo zēnu.

Pirms diviem gadiem šajā blogā esmu ko līdzīgu darījusi attiecībā uz SCP, PCTVL, SC, pagājušajā gadā aptuveni šajā pašā laikā - par Pēdējo partiju. Ciest nevaru, kad kādam nepamatoti uzbrūk.

Sākumā pateikšu, ka - atšķirībā no, piemēram, SCP vai PP, - ZRP nav man ideoloģiski tuva partija. Mani ideoloģiskie uzskati, pārliecība ekonomiskajos/sociālajos jautājumos noteikti ir pa kreisi no ZRP 10 punktiem. Līdzdalības/politiskās sistēmas jautājumos esmu radikālāka.

Bet vienlaikus tas, ko es pagaidām redzu, manī raisa cieņu. Cienījams oponents, kuram tu principā nepiekrīti, bet ar ko ir iespējama racionāla diskusija, man ir daudz pieņemamāks nekā tas ideoloģiskais ķīselis, ko redzu citās partijās (it sevišķi partiju apvienībās), kur idejiskuma nav vispār (sak, apvienojam sociālas, liberālas, konservatīvas un nacionālas idejas) vai arī tas ir izteikti primitīvs.

Lūk, iemesli, kas man pagaidām liek cienīt ZRP un uzskatīt šo jaundibināmo partiju par ieguvumu Latvijas partiju sistēmai (nav secības):


  1. Tā nav autoritāru līderu partija. Tas ir acīmredzams, neskatoties uz, manuprāt, ļoti neveiksmīgi izvēlēto partiju nosaukumu, kas mulsina Latvijas domājošāko vēlētāju daļu un izsauc prognozējamas nievas no konkurentiem. Iespaids par ZRP kā par Zatlera partiju tāds arī ir: tikai iespaids. To vienkārši izskaidrot: Zatlers ŠOBRĪD ir daudz sabiedriski pazīstamāks nekā viņa komandas biedri. ZRP pamatā ir visai spēcīga kodola komanda, starp kuriem bijušais valsts prezidents nebūt nav tas spilgtākais vai kompetentākais. Un tas ir labi. Būs kam piedalīties vēlēšanu diskusijās. Vēlme un spēja ap sevi sapulcināt cilvēkus, kas ir gudrāki vai kompetentāki par tevi pašu, ir tas, kā Latvijas partijām tik ļoti pietrūkst. Tas motivē šos cilvēkus ieguldīt vairāk laika un spēkus kopīgo mērķu sasniegšanai, būt patstāvīgākiem, ļauj efektīvāk sadalīt darbus, kā arī ļauj partijai sekmīgi darboties arī tad, ja līderis pēc kāda laika sāk attālināties no partijas darba.


  2. Godīgums pret vēlētāju. Skatoties uz ZRP cilvēku iepriekšējās nedēļas publiskajām izpausmēm (sevišķi 100.pants, Vjačeslava Dombrovska intervija Radio Baltkom), ik pa brīdim iedomājos, ka ZRP virzās pa ĻOTI riskantu taku. Proti, par sociālajiem un ekonomiskajiem jautājumiem ar vēlētājiem runāt godīgi. Ja nav naudas pensiju indeksācijai, tad nav. Ja jāķeras pie visai sāpīgiem sociālo maksājumu ilgtspējības risinājumiem, tad jāķeras, lai arī cik ļoti tas varētu sabaidīt vēlētāju. Parasti partijas pat pēc vēlēšanām šādi nerunā, uzskatot šādu diskursu par politisku pašnāvību. Bet varbūt, ka nav tā pašnāvība. Varbūt, ka tieši tas ir tas, ko Latvijas vēlētājs no politiķiem tik ilgi ir gaidījis. Lai godīgi pasaka, kā ir. Un pēc tam - ko var darīt un ko tas prasīs.

    Sajūta, ka vēlētājs ir noguris nevis no reformām, bet gan no agonijai līdzīgā nebeidzamā procesa, kura mērķis ir nebeidzama budžeta konsolidēšana. Konsolidēt vienu budžetu. Un tad nākamo. Un Un tad atkal. Bez skaidra redzējuma par ilgtermiņu un iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu uzlabošanu.

    Tas ir mokoši. Tas rada priekšstatu, ka nekas labs nav gaidāms. ZRP, šķiet, ir noskaņojies parādīt vēlētājam gaismu tuneļa galā - kas konkrēti ir jādara, lai augstākā izglītība būtu konkurētspējīga, pensiju sistēma - ilgtspējīga, budžeti - sabalansēti. Nenoliedzot, ka šo ieguvumu cena varētu būt arī kādām grupām visai sāpīgas reformas. Ja Igaunijā šāda tipa partijai var būt milzu panākumi un popularitāte sabiedrībā, kādēļ gan mēs uzskatām, ka Latvijas vēlētājs godīgumu pret sevi attiecībā uz sociālajiem/ekonomiskajiem jautājumiem nebūtu spējīgs novērtēt?


  3. ZRP kodolā, šķiet, nav tādu interešu pārstāvju, kas kavētu reformas sāpīgākajās nozarēs. Partijas veidošanas process bija tik ātrs, ka speciālās intereses nepaspēja ieplūst partijas kodolā/jaunajā valdē. Leģendārais profesoru lobijs vienā citā partijā ir tas, kas traucē partijas rīcībspēju, sasien rokas attiecībā uz mēģinājumiem nozari reformēt. Speciālās intereses esošajās partijās izskaidro, kādēļ līdz šim neesam redzējuši patiesus mēģinājumus uzlabot izglītības, pārvaldes (sevišķi pašvaldību līmenī), sociālo maksājumu sistēmas. Es nezinu, vai to var teikt par veselību: ārsti ZRP ir un šīs nozares reformu priekšlikumi līdz šim nav redzēti. Bet varbūt tas ir tikai laika jautājums.


  4. veselīga attieksme pret partijas finansēm. Zatlera partija, šķiet, būs viena no partijām, kurai nebūs liels budžets priekšvēlēšanu reklāmām. Tā publiski ir paziņojusi, ka akceptēs biedru naudas un nelielus ziedojumus (šobrīd maksimālais ziedojuma limits ir 18 000 lati). Ja viņiem izdosies, lieliski. Tieši nepieciešamība piesaistīt lielu finansējumu partijām ir viens no politisko vidi viskorumpējošākajiem faktoriem un padara atsevišķas nozares nereformējamas.


  5. partijas uzstādījumos, metodēs nav manāma polittehnoloģiju klātbūtne. Viena no kaitinošākajām katru vēlēšanu parādībām: pēc skata dārgi un masīvā kvantumā izvietoti reklāmas klipi, kuros uzfrišināti politiķi runā par lietām, kas disonē ar viņu partiju iepriekšējo darbu. Vai - mediju treniņos samācītas metodes, kā aiziet no jautājuma būtības un runāt tikai par savām 1-2 tēmām. Vai: meistarīgas demagoģijas piruetes. Ja atskaita pašu Valdi Zatleru (kuram vislabāk būtu aizmirst visu prezidentūras laikā samācīto, un vienkārši būt tādam, kā viņš ir - cenšoties pēc iespējas tieši un godīgi atbildēt uz katru jautājumu), tad pagaidām viņa komandas biedru publiskajās izpausmēs šādas metodes nav redzamas. Uz jautājumiem tiek sniegtas pēc iespējas godīgas, racionālas atbildes. Reti kurš Latvijas politiķis tā dara. Bet šāda pieeja ir tieši tas, kas Latvijas politikā tik ļoti vajadzīgs. Skandināviskais saskarsmes stils.Tā atbruņo konkurentus un vismaz manī raisa dziļu cieņu. Man ir sajūta, ka arī citi Latvijas iedzīvotāji pārmaiņas pēc ko šādu novērtētu.


  6. darbā pie programmas iesaistīti kompetenti cilvēki, kas paši nav partijā. Beidzot būtu laiks atzīt, ka Latvijas partijas ir par mazu, lai tām būtu intelektuālā kapacitāte pašām izstrādāt pārdomātus un, galvenais, iekšēji konsekventus reformu programmas/plānus. Spriežot pēc Vjačeslava Dombrovska intervijas radio Baltkom, pie ZRP ekonomiskās sadaļas šobrīd strādā daudzi kompetenti cilvēki, kas paši partijā nestāsies. Man šķiet, ka tas ir ļoti labi, ja partiju cilvēki šādi demonstrē atvērtību labām idejām un gatavību tās nest tālāk politikā. Ja viņi tās saprot, tām piekrīt un zina, kā tās iedzīvināt, tad būtībā ir absolūti vienalga, ka to patiesie autori ir ārpus partijas.


  7. tā nav bizantiskā tipa partija. ZRP veidošanas process liecina, ka partija varētu būt saliedēta, rīcībspējīga - un spētu, iekšēji nesašķeļoties, veikt vajadzīgās reformas. Partija, kurai ir reāls kodols, ap kuru saliedējas pārējie partijas biedri, manuprāt, ir veselīgāka parādība, nekā iepriekšējās vēlēšanās novērotās vēlēšanu apvienības, kuru vienīgais kopā pastāvēšanas publiski paužamais iemesls: apšaubāmais arguments par nepieciešamību atvieglot vēlētājam izvēli. Manā izpratnē partiju apvienības kā parādība ir kaitīga parādība. Pagaidām arī nezinām, ar ko beigsies 2010.gada apvienību konsolidācijas process vienotās partijās - vai tas tiešām palīdzēs risināt iekšējās pretrunas. Jebkurā gadījumā, pat raugoties no politiskās taktikas viedokļa: domubiedru kodols un konsekventās idejās balstīta idejiskā programma pamatīgi atvieglo komunikāciju. Daudz vienkāršāk ir teikt to, ko domā, nevis mēģināt nodarboties ar pašcenzūru, par katru jautājumu apsverot: a) kā to uztvers vēlētājs? b) kā izlavierēt starp partijas biedru dažādajiem viedokļiem un apvienības hierarhiskajiem līmeņiem - tā, lai neviens nav aizvainots.

    Vienas no ZRP konkurentu - Vienotības - galvenajām problēmām ir kā reizi šis apvienības savstarpējo attiecību bizantiskumā pazudušais paškritiskums. Kas neļauj pat šobrīd, 2 mēnešus pirms vēlēšanām, godīgi sev atbildēt uz 3 pamatjautājumiem:

    - kā varēja notikt, ka apvienības līderi un ētikas komisijas nebija spējīgi uz savlaicīgu un principiālu rīcību attiecībā paši uz saviem sašmucējušamies ministriem, partijas biedriem? Paši sev nodefinēt principus, kā tiek iecelti amatos Vienotības pārstāvji valstij piederošu uzņēmumu pārvaldē?

    - kādi ir patiesie iemesli, kādēļ Vienotībai nācās būt tik piekāpīgai savās attiecībās ar Lembergu/ZZS? Gandrīz pieļaujot KNAB sagraušanu? Kā vārdā un vai bija vērts?

    - kādēļ Vienotība pat nemēģināja sākt reformas pašās svarīgākajās/smagākajās nozarēs - tādās kā izglītība, veselība, sociālā joma?


  8. Maina priekšstatu par to, ko nozīmē būt labam politiķim - darbarūķis nevis superstārs. Līdz šim gandrīz visi, t.sk. es pati, par jauniem politiķiem esam domājuši pēc inerces: nevis lūkojoties pēc cilvēkiem, kam politika patiešām varētu būt aicinājums, bet gan gaidot, kad dažādu nozaru superzvaigznes piepulcēsies politiķu pulkam. Tādēļ tik liela ažiotāža, kad dažādi sabiedrībā pazīstami cilvēki atteicās pievienoties ZRP. Tas nav pareizi. Paskatāmies uz skandināvijas valstīm, Igauniju: tur vadošie politiķi nebūt nav harizmātisku līderu tips, drīzāk - kompetenti, labu griboši darbarūķi, kas labi izprot gan savu politiķa darbu, gan atbildību. Tādēļ tik aplami satraukties, ka jaunās partijās nav ne VVF, ne Sudrabas un citu megaatpazīstamu personību. Ja domājam par rīcībspējīgas partijas izveidi, tad šāda mēroga personību iesaistīšana var būt pat destruktīva. Latvijas kontekstā jau ir ļoti daudz, ja partijās vēlas iesaistīties kompetenti cilvēki ar izpratni par politiskajiem procesiem un vēlmi patīrīt politisko vidi/procesu, - pat ja pašlaik viņi nav sabiedrībai plaši pazīstami. Vēl ir laiks līdz vēlēšanām, gan jau mediju/klātienes/interneta diskusijās noskaidrosim, kas ir šie ZRP ļaudis. Starp citu, Valda Dombrovska milzīgā popularitāte pirms iepriekšējām vēlēšanām ir daļa no tā paša trenda: kas apliecina, ka Latvijas vēlētājs varētu būt pat noguris no spilgtām personībām ar visu to ekscentriskumu, bet vēlas politiķus, kas nav tik spilgti, taču ir kompetenti un godīgi.


  9. pragmatiskāka attieksme pret etniskiem, pilsonības, vēsturiskiem jautājumiem. Izskatās, ka ZRP sastāvā varētu ar laiku ienākt salīdzinoši daudz cilvēku, kas nav etniskie latvieši. Daži no jau esošajiem partijas biedriem (Vjačeslavs Dombrovskis, Viktors Makarovs) ir atpazīstami viedokļu līderi krievu valodas informatīvajā telpā. Tas ir labi ne tikai tādēļ, ka ZRP varētu kaut nedaudz radīt konkurenci SC vai LPP (ko šīs divas partijas jau sen bija pelnījušas), bet arī tādēļ, ka ar savu piemēru demonstrē apņemšanos saliedēt sabiedrību. Ja šādai partijai labi veiksies vēlēšanās, tas beidzot varētu neatgriezeniski noārdīt mākslīgo Latvijas partiju dalījumu krievu un latviešu partijās. Un atsietu partijām rokas pragmatiskāk skatīties uz etniskiem, pilsonības, vēsturiskajiem jautājumiem, lai lieki netracinātu sabiedrību un veicinātu tās saliedēšanos. Līdzīgi kā Igaunijā, kur partijas ir multietniskas. Viņi spēja pašvaldību vēlēšanu tiesības piešķirt arī nepilsoņiem - un nekāda lielā nelaime šī lēmuma rezultātā nav notikusi. Tieši otrādi, paši igauņi lepojas ar šo lēmumu, kad par to stāsta saviem dienvidu kaimiņiem.


  10. Tas ir ieguvums nevis trūkums, ka reti kurš no ZRP kodola ļaudīm ir zinošs Latvijas politikas praksēs. Latvijas kontekstā es nepiekrītu viedoklim, ka labiem politiķiem būtu obligāti jāizaug partiju jaunatnes organizācijās, tad jāpadarbojas pašvaldībās, tad - izpildvarā, un tikai pēc tam jākandidē uz parlamentu. Nē. Diemžēl Latvijas politiskā vide ir bijusi tik ļoti saindēta, ka šī procesa rezultātā izaudzētie jaunie kadri diez vai būs spējīgāki, kompetentāki, godīgāki nekā cilvēki "no malas". Kas ir saskārušies ar esošās politikas blaknēm, bet nav bijuši daļa no šīs politikas. Svaiga domāšana, ignorējot līdzšinējās "sarkanās līnijas" gan saskarsmē ar vēlētājiem (sākot ar etniskiem un beidzot ar pensiju jautājumiem), gan citām partijām, ir precīzi tas, kā Latvijas politikai pēdējos daudzus gadus tik ļoti trūka.



Lūk, šādi tie iemesli cienīt ZRP. ZRP kā atsvaidzinoša, jauna parādība Latvijas politikā, kas apzināti ir izvēlējusies visai riskantu stratēģiju, ko iepriekš citi ir baidījušies darīt. Piedāvāt nevis līderus, bet komandu un, cerams, labu programmu. Nevis lavierēt, polittehnoloģizēt, bet godīgi pateikt vēlētājam sliktās ziņas un kā šīs sliktās ziņas varētu vērst uz labu. Triecientempos nodibinoties un uzreiz startējot vēlēšanās, iespējams, pamanīties izvairīties no īpaši korumpējošām ietekmēm.

Protams, ka tāda nepieradināta, vecajiem priekšstatiem neatbilstoša partija daudzos rada neizpratni. Labākajā gadījumā. Bet man pagaidām patīk. Par spīti idejiskām pretrunām, par kurām prognozēju ne vienu vien "kautiņu" šeit pat manā blogā un citur. Bet tas ir labi. Svarīgi, lai oponenti būtu pēc iespējas spēcīgi - tas veicina savu personisko uzskatu izaugsmi. Tādēļ priecājos, ka šāda partija top. Un ceru, ka līdz/pēc vēlēšanām joprojām būs iespējams piesaukt šos 10 iemeslus kā argumentu ZRP cienīt.

ZRP kā parādība pagaidām neizskatās pēc kārtējās jaunās partijas. Tā ir parādība ar katalizatora potenciālu: viņu pieeja var mainīt visas situācijas koordinātas. Cita politisko lēmumu pieņemšanas kultūra. Cita veida attiecības ar vēlētājiem. Cita veida partijas iekšējā organizācija. Kā šobrīd izskatās, maiņa var būt uz labu: uz godīgāku, kompetentāku politiku. Jau pirms diviem gadiem rakstīju, domājot par nojaušamajiem partiju konsolidēšanās procesiem: godīgas politikas aizstāvjiem ir jābūt vairāk nekā tikai vienai partijai. Tikai tad šīs pašsaprotamās idejas arī politiskajā vidē tiks uztvertas kā pašsaprotamas - nevienai partijai nebūs ērti tās noliegt.

Apstākļos, kad tik daudzi referendumā ir nobalsojuši par 10.Saeimas atlaišanu, ir acīmredzams, ka vēlētāji gaida Kaut Ko Citu. Kompetentāku un tīrāku. Un, protams, ka šis ir tas iemesls, kādēļ tāda ZRP iedzen šausmas teju visās "vecajās" partijās. Jo spiež tās pašas piemēroties, mainīties, lai varētu konkurēt. Turklāt iedodot vēlētājam lielākas izvēles iespējas. Kas neapšaubāmi ir labi.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (42) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FANIJA 10.10.2011 17:39
MES MACAMIES PAR BIZINTIJAS KULTURU

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

? 02.10.2011 01:26
vai cien. autore vēljoprojām domā tāpat? pēc ZRP "pīlāru" bezsakarīgās muldēšanas, nakts sapulcēm, biedrošanās ar 10. Saeimas tiesiskuma uzmetējiem? Un galu galā - arī ZRP programma ir tukšs frāžu savārstījums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diāna Lu 05.09.2011 17:33
Kopš raksta publicēšanas pagājis vairāk kā mēnesis. ZRP ir iepazīstinājis ar īpaši sagatavotu cilvēku veiktu saemas kandidātu izveidoto sarakstu - viena vienīga vilšanās. Uz mirkli es arī noticēju, ka godīgums, reputācija, cieņa būs arī Latvijas politikas stūrakmeņi...
Šobrīd mana augošā nepatika pret ZRP ir bāzēta pārliecībā, ka patiesībā viss - kandidātu izvēle, komunikācija, sākumā minēto vērtību ignorēšana ir tieši tā veidota, kā grib pati partija. Pašu rokām veidots kropls organisms, līdzjūtīgajiem atbalstītājiem, ne vērtējošiem un domājošiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ds b 26.08.2011 13:17
ホームページ製作
ホームページ制作
ホームページ作成
ホームページ作成ソフト
ホームページセミナー
CMS
ビジネスブログ

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

hmmm 14.08.2011 15:35
Man šoreiz Kažokas analīze patika, principā, pat pārskatīju savu ierasto latvieša skeptisko vērtējumu ZRP.

Vienīgi gribēju vēl pajautāt - kas īsti ir bizantiskā tipa partija?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

L. Š. 07.08.2011 11:24
Viss, kas mutuļo ap un par Zatleru, teicami atspoguļo latvisko skauģa dabu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autorei 06.08.2011 16:52
Re, ZRP iet Vienotības sliedēs (un kāpj uz tiem pašiem grābekļiem) - šodienas paziņojumā ZRP deklarē: kaut kādas sarunas ar SC būšot tikai un vienīgi tad, ja SC pierādīs (nez, ko tas nozīmē - DP pārbaudi jāiziet?), ka viņi ir lojāli valstij utt utjp. Vēl trakāk nekā Vienotība, tie vismaz tikai eksaminēja par vēsturi.

Kā Jūs šo ZRP komentāru vērtējat "pragmatiskās attieksmes pret etniskiem, pilsonības, vēsturiskiem jautājumiem" kontekstā?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aldonis K. 06.08.2011 13:39
Paldies autorei par analītisko rakstu! Vairumam domu piekrītu.Veiksmi autorei un, protams, arī Zatlera partijai!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Haris 02.08.2011 20:41
Kažoka:
Pat ja tā būtu - tas ir slikti? Kādēļ? Un vai tad Urbanovičs nav latvietis? Kas tad viņš ir?
========================
Šos retoriskos jautājumus tikpat retoriski pametu atpakaļ.

Kādēļ? Varbūt pret granītcieto, "liberālo" pasaulskatu atsitoties, tie izšķils kādu dzirksteli. Būs iluminācija un feijerverks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Iveta Kažoka 31.07.2011 20:10
Murcs,
par apokaliptisko bezatbildību - nevaru sazīmēt nevienu scenāriju, kur visa šī procesa rezultāts būtu sliktāks nekā rādījās 2011.gada maija vidū. Tiesiskuma/demokrātijas jautājumos bezprincipiāla ZZS+SC koalīcija tobrīd bija visticamākais nākotnes scenārijs. Ar 80% iestāšanās varbūtību, V turpinot degradēties. A kas sliktāks var notikt pēc ārkārtas vēlēšanām? Nekas. Var būt labāk un var palikt tāpat kā ir.

k99,
Es domāju, ka gandrīz visu patiešām izskaidro laika trūkums. Viņi taču pat vēl nav reģistrēti. Nu skatīsimies kā būs. Neviens ko tādu jau nav mēģinājis. Drosmes/uzdrīkstēšanās netrūkst - tas labi.

pusansons,
"Ja Ivetas Kažokas uzskati ir pa kreisi no centra,tad viņai ieteicams vērīgāk izanalizēt Grieķijas parādu krīzi,jo tur bija sociālisms ar cilvēcīgu seju un uzpūstu valsts sektoru."
Nav tik vienkārši. Skat.Skandināvijas valstis. Jebkuru.

Haris,
"Ja Latvijā pašvaldības būtu varējuši vēlēt arī nepilsoņi, tad kopš neatkarības atjaunošanas, piemēram, Rīgā nebūtu NEVIENA latviešu "mēra".

Pat ja tā būtu - tas ir slikti? Kādēļ? Un vai tad Urbanovičs nav latvietis? Kas tad viņš ir?


28.07.2011 20:01,
"Ko tad teiks,ja citiem iesaka gaidīt bet pati rosās ar leielu naudu."

Kas/ko/par ko? Kas gaida? Ko iesaku? Kur lielā nauda? :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autorei 28.07.2011 20:01
Arī Sorosa stipendija var pagaidīt? Ko tad teiks,ja citiem iesaka gaidīt bet pati rosās ar leielu naudu. Fui!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Haris 27.07.2011 20:37
Kažoka:
Viņi [igauņi] spēja pašvaldību vēlēšanu tiesības piešķirt arī nepilsoņiem - un nekāda lielā nelaime šī lēmuma rezultātā nav notikusi.
=======================
Un Kažoka skaitās politikas eksperte?! :)

Ja Latvijā pašvaldības būtu varējuši vēlēt arī nepilsoņi, tad kopš neatkarības atjaunošanas, piemēram, Rīgā nebūtu NEVIENA latviešu "mēra". Ja, protams, par tādu neuzskatām "veselīgo" un "pragmatisko" Urbanoviču.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kika 25.07.2011 22:34
Labs raksts, paldies autorei

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

puansons 25.07.2011 18:42
Ja Ivetas Kažokas uzskati ir pa kreisi no centra,tad viņai ieteicams vērīgāk izanalizēt Grieķijas parādu krīzi,jo tur bija sociālisms ar cilvēcīgu seju un uzpūstu valsts sektoru.Sociālisms beidzas,kad valsts kase ir tukša.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

watt 25.07.2011 18:06
interesanti, varbūt "Zatlera" reformu partiju īstenībā veido Ķīlis. tad ir cerība, jo viņš tiešām prastu izveidot darboties spējīgu sistēmu. tad es pat nodomātu ka Zatlers zīmolā ir ielikts ar nodomu - lai cilvēki nesāktu domāt ka tā ir Ķīļa reformu partija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ehmmmm 25.07.2011 16:38
Igaunijā, kur partijas ir multietniskas. Viņi spēja pašvaldību vēlēšanu tiesības piešķirt arī nepilsoņiem - un nekāda lielā nelaime šī lēmuma rezultātā nav notikusi.
------------------
jo Narvā un Kohtla jarvē bija 93 procenti nepilsoņu un nevarēja ievēlēt pašvaldības.
ja to nezinām -tad skaists arguments.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

dačux 25.07.2011 15:29
Kolosāls raksts. Kažoka rulzz

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Brr 25.07.2011 15:19
To pustūkstoti miljonāru ieguvām pateicoties tam, ka gaišie spēki izveidoja nodokļu un tiesu sistēmu, kur nodokļu nemaksāšana ir goda lieta vai sodāma ar administratīvu sodu 10-Ls apmērā, ienākumi nevienam nav jāuzrāda, utt. Kamēr šie valsti graujošie pamati netiks likvidēti, neviens līders neko navarēs izmainīt un 60 jaunās slaucējas Saeimā balsos kā liks fermu turētāji.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

k99 25.07.2011 13:45
domāju, siets ir sekojošs:
1. statūti - tie parādīs, cik lielā mērā visu kontrolē "kodols", un cik lielā mērā tā ir masu partija
2. attieksme pret cilvēkiem, kas ir sasmērējušies. Kaut vai LM minētās padomnieces. Man jau liekas, ka ja ZRP grib būt balti un pūkaini, tad viņiem nevajadzētu šīs lietas ignorēt, bet vismaz pelnus uz galvas tomēr pakaisīt.
3. biedru un nebiedru iespējas iesaistīties diskusijās par programmu, un iespējas to ietekmēt.

Šobrīd ZRP komunikācija šķiet vienvirziena, bet tas var būt laika trūkuma dēļ. Ja viņi nopietni grib būt tādi, kā solās būt, tad drīzumā šim vajadzētu mainīties.

Var jau būt arī tāds pats scenārijs, kā PP - forši saukļi, bet reāli partijas "kodols" ar biedriem komunicē tikai tad, kad viņiem kaut ko vajag.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

juris1 25.07.2011 12:35
Marek! Mes jau 20 gadus ļaujam pastrādāt gaišajiem spēkiem.Esam ieguvuši pustūkstoti miljonāruu un vēlbiezu slāni tādu darboņu kā Rotbergs(oligarha stipendiāts+zviedru mežu firmas valdes loceklis+Latvijas likumdevējs) tad kādas intereses šitais frukts aizstāvēs (tas piemēram)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mareks 25.07.2011 11:52
No viena grāvja otrā. Nevajag nopelt, bet nevajag celt to, kas vēl neko nav pierādījis. Talk is cheap. Katrā partijā var atrast labos cilvēkus, tāpat arī labās idejas, bet tas vēl neko nenozīmē. Ļausim pastrādāt un ap Ziemassvētkiem analizēsim, kas ir sanācis.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

juris1 25.07.2011 11:35
Murcs!Man jau nu gan liekas ka tā intelektuāli spēcīgā jūsma tāda pati proziska svešu kungu apkalpošana vien ir tā pat kā to dara Meierovica grupa ,nekā peronīgi kloāka,ir u.c.kas kā politbirojs rada ,apkalpo un uztur pie dzīvības jenotus.Ļeņins vienmēr dzīvs!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Murcs 25.07.2011 10:16
Apbrīnoju šo dedzīgo naivumu. Reālā dzīve nav smilšu kaste un VZ tikai ir sapulcinājis cilvēkus ar milzīgu potenciālu, kurus pašreizējā varas elite ir atstūmusi, liekot amatos un pietuvinot dažādos veidos jau pietuvinātos. Pats viņš ir apokaliptiski bezatbildīgs un, atmetot dedzīgo jūsmu, intelektuāli spēcīgajai autorei to nāksies saprast. Savādāk sanāks kā Nellijai LR1 - vienā elpas vilcienā jūsmot par tiesisku valsti un autoritāri paziņot ka 3A ir noziedzinieki. Tiesiskums var arī nebūt ērts pat tiem, kas domā ka ir bezgrēcīgi, atbildīga politika ir arī domāšana par savtīgu interešu sabalansēšanu, saprašanos ar varaskāriem un aprobežotiem, sociālā minimuma nodrošināšanu dīkdieņiem utt, ne tikai par apgrābstītām grāmatu gudrībām, sapņu pilīm un fabrikām. Dzīve visus sit, novēlu tikai tajā brīdī, kad tas notiks, spēt to pieņemt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

k99 25.07.2011 09:56
piekrītu LM.
ZRP šobrīd izskatās labi, un, neapšaubāmi tai ir vislielākais potenciāls, salīdzinot ar pārējām esošajām un topošajām partijām, jo tā var atņemt vēlētājus gan esošajiem, gan arī aktivizēt tos, kas vispār nav vēlējuši ne par vienu.
Tai pat laikā tikai pēc darbiem mēs redzēsim, no kurienes vēji pūš. Man ļoti gribētos gan izlasīt partijas statūtus, gan arī redzēt publicētu info par programmatiskajām līnijām. Piemēram, ir jau forši , ja ir masveida partija, tomēr ja tajā teikšana ir tikai kodolam, tad tas masveidīgums ir tikai dekorācija, un kādas intereses pārstāvēs ievēlētie deputāti, dies vien zina.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Iveta Kažoka 25.07.2011 07:39
Ērik,

Vai es spēju noticēt Zatleram ...?

Es ticu tam, ka nevaru paļauties uz savu spēju acumirklī novērtēt cilvēkus. Tādēļ cenšos sekot līdzi tam, ko tas cilvēks dara. Katrs darbs, izteikums koriģē manus priekšstatus - par to, kas šis cilvēks ir/kas varētu būt. It sevišķi rūpīgi raugos uz tiem darbiem, kas "lec ārā" no iepriekšējās bildes. Jo tas var liecināt, ka bilde bija greiza un tā ir jāmaina. Tas man ļauj pamanīt lietas, ko citi neredz. Un, jā, dažkārt - apmaldīties trīs priedēs, smagi aplaužoties.

Zatleram kā prezidentam sekoju līdzi īpaši rūpīgi. Mans vērtējums šeit bija gan pēc pirmā, gan otrā prezidentūras gada: http://www.politika.lv/blogi/index.php?id=60749 http://www.politika.lv/blogi/index.php?id=61203

Tas bija prezidents, kas visos 4gados bija spējīgs uz gutsy rīcību pareizu iemeslu vārdā. Ne vienmēr. Dažkārt burtiski tracināja ar laipošanu un arī klajām muļķībām. Bet tomēr. Tādēļ mani nepārsteidz, ka rīkojumu Nr.2 izdeva tieši Zatlers. Ulmanis, VVF uz ko tādu nebūtu spējīgi.

Bet ironija jau ir tajā, ka šis viss vispār nav par Zatleru. Tā ir tā pati vecā saruna par Līderi iepretī Situācijai. Es neskatos uz pasauli kā uz episku Līderu cīņu, man tā ir vairāk par to, ko konkrēti cilvēki (ar visām viņu labajām/sliktajām kvalitātēm, potenciālu) dara, saskaroties ar konkrētām situācijām. Un vai viņu rīcība var mainīt/mainīs pasauli uz labu vai sliktu.

Ja rīkojums Nr.2&jaunās partijas izveidošana ienes vairāk laba Latvijas politikā&sabiedrībā (jau ienes!), es to vērtēju pozitīvi, ar sajūsmu. Neatkarīgi no konkrēto iesaistīto personību agrākas nekonsekvences. Tas no mums pašiem atkarīgs, kādā pietuvinājumā vērtēt kādu notikumu - aiz katra notikuma, ja grib, var atrast flawed personality. Pat pašaizliedzīgāko&drosmīgāko rīcību var mēģināt izskaidrot kā viltīgu savtīgu shēmu. Vai kompleksiem. Vai bioķīmiskām reakcijām. Un, iespējams, ka katrā no šīm perspektīvām būs daļa taisnības. Tik jāapzinās, ka tas pietuvinājums/fokuss fundamentāli maina visu perspektīvu.

Es šajā gadījumā izvēlos pamatā notikušo vērtēt, vadoties no tā, kā Zatlera rīcība ietekmēs Latvijas sabiedrību, politisko kultūru. Jo tieši tas man šķiet pats svarīgākais. Un, lūk, redzu vismaz šos 10 potenciālus ieguvumus - kas atdod ticību tam, ka politikā var vismaz mēģināt darīt savādāk, labāk. Tiem klāt vēl var nākt pārmaiņas vecajās partijās. Vēlētāju iespējas vēlreiz lemt pašiem savu likteni. Precedents, galu galā. Budžets var pagaidīt - nekas, pagājušajā gadā izvilkām par spīti vēlēšanām. Un ir labi, ka kāds apturējis/piebremzējis gaišo spēku straujo sapelēšanas/tumšiskošanās procesu.

Vilšanās var būt tiem, kam ir nereālistiskas cerības. Man vilšanās ir reti, biežāk - nožēla par neizmantotajām iespējām. Par Zatleru kā personību tas ir tikai tik tālu, cik viņš šīs iespējas ir radījis un palīdz uzturēt pie dzīvības.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

GarJuris 25.07.2011 00:18
Iveta Kažoka pierāda, ka ir īsta sieviete...tas ir tik skaisti - iemīlēties pavecākā, precētā kungā, nedaudz lempīgi bērnišķīgā, nedaudz ar vājībām apsēstā, nedaudz bagātā, nedaudz ietekmīgā, nedaudz gudrā un nedaudz nesasniedamā...:) tāda skandināvu stila platoniska un aizliegta mīla, kas noteikti saņems nelielu tēvišķu atbildi uzmanības un samocīta smaidiņa formā...
Ar to arī apsveicu...vērosim tālāk kā šis blaumaniskais farss attīstīsies...:)
Pieraudāti spilveni, kaunā no līdzcilvēkiem novērsti skatieni un traukšanās naktī pakaļ kritušajam elkam, mēģinot sniegt pēdējo palīdzību, vēl lugas gaitā sekos:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sveiciens 25.07.2011 00:10
Par Zatlera partiju - man loti nepatik tads personibas kults, partija ir bez dzilakam vertibam.

Par godigumu - to tad vajadzetu skaidri pateikt, ka plans ir mazinat pensijas, pasreiz vecaka gadagajuma cilveki balsos vienkarsi par Zatleru, domaju , ka tas partijai godu nedaris, ja pec tam atklas, ka tacu balsoja ari par programmu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sveiciens 25.07.2011 00:06
Te mans sveiciens specialistam, kas ka Latvijas ta Griekijas gadijuma iesaka Marsala planus.

Ka Griekijas, ta Latvijas gadijuma tas nedarbotos, to skaidri parada strukturfondu (kas ir tie pasi Marsala plani) izraisitas sekas, visas valstis, kuras ar tiem tika parpludinatas, ir vissliktakaja situacija. Un tas ir viens no jautajumiem, ko Vacija veletaji uzdos saviem potencialiem prieksstavjiem nakamajas velesanas. Ir pat petijumi, kas apliecina, ka jebkada veida sada palidziba izraisa labakaja gadijuma neitrlas sekas, sliktakaja negativas, ka redzams uz Afrikas piemera.

Butu jau tik vienkarsi, ja varetu ta savest iekartas un likt razot, jo pirmkart, var jau savest un pat likt stradat, bet ja nebus noieta sarazotajam, tad tas viss lieki.

Par Vaciju - tie bija loti specifiski apstakli, loti sakratota un stradat gribosa vide, kas nepazina tadu korupciju, kada ta ir Latvija.

Tatad ari tirgiem ir skaidrs, ka tas nestradas, lidz ar to - ir tikai laika jautajums lid valutas zona sadalisies, bet ta ir noticis jau loti daudzas reizes vesture (gadsimtiem).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis Bernāts 24.07.2011 23:48
2 nianses sajūsmināja: "kompetenta", "komanda".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ēriks Stendzenieks 24.07.2011 22:18
Gan mīlestība gan naids pasliktina redzi. Īpaši pēdējais. Pirms 4 gadiem, kad visi spārdīja un pazemoja Zatleru, es biju totālā mazākumā, kad teicu – pagaidiet, viņš būs populārs prezidents. Kā mani toreiz lamāja. Šobrīd es uzskatu – būs reālas ziepes un bezizmēra vilšanās. Man to nav viegli teikt, ar Zatleru man bija lieliskas attiecības. Ir daudz detaļu, kas man liek tā domāt – no braukšanas ar bākugunīm līdz 40 000 Ls skapjiem, no melošanas, ka "Izlemšu pēc termiņa beigām" laikā, kad partija jau tika dibināta pilnā sparā ar sapulcēm 2x dienā, līdz pēkšņai viedokļa maiņai 3 dienas pirms pilnvaru beigām. Tu spēj noticēt cilvēkam, kam oligarhi bija pieņemami 4 gadus un kurus VZ neuzskatīja par pieminēšanas vērtiem 1,5 h garā lekcijā 26.04, un tad pēkšņi viņam iespēra apskaidrības zibens? Cilvēkam, kurš ar 1 vēzienu aizslaucīja "gaišo spēku" valdību zinādams, ka svarīgāka par visu ir ekonomiskā stabilitāte? Ja es būšu kļūdījies, es pirmais atvainošos Zatleram 2012. gada Ziemassvētkos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

??? 24.07.2011 21:48
Atbildot uz jautājumu, vai var uzticēties Zatleram un viņa partijai, viņa teica: «Neesmu redzējusi zinātniski tādu testu cilvēkam, kas atļautu elektorātam pateikt – lūk, šis ir tas mesija un pestītājs, ko gaidījām, un kurš, uz ūdens staigādams, atnesīs mums pestīšanu un visu vērsīs citādāk. Vēlētāji dāvā savu uzticības kredītu, bieži tas ir protesta balsojums,» teica Vīķe-Freiberga. Kā piemēru eksprezidente minēja ASV prezidentu Baraku Obamu, kurš solīja pārmaiņas, cilvēki viņu ievēlēja, bet tagad daudzi ir vīlušies, jo viss ir citādi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gunta Leona 24.07.2011 21:37
Gods Kažokai. Vārdi man "no mutes izņemti". Vakardien nobalsot referendumā nebija grūti, tautai gan būs grūti ievēlēt nākamo saeimu. Vislielākais mīnuss vakardienas tautas aktivitātei būs tad, ja "vienkārši tāpat" iemetīs urbā savu biļetenu. To, kas un kāpēc rosināja Zatleru veidot savu partiju, nezinām. Arī laika līdz vēlēšanām ir nepieklājīgi maz. Bet, ja tie jaunie, kas jau ir partijā, runā, ka partijā jābūt vairākiem tūkstošiem biedru, nevis dažiem simtiem, tad var cerēt, ka radīsies arī partijas potenciāls.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ilona Kronberga 24.07.2011 21:27
Es jau saprotu Tavu viedokli un analītisko pieeju jebkuram jautājumam, tikai man negribētos, lai mēs (domāju cilvēki) slīdam no dievināšanas grāvja, noliegumā un tad viss no sākuma. Bet cerība ir arī man. Es te noklausījos Šķēles runas gabalus TP likvidācijas kongresā un man ir 10 lietas, ko es gribētu teikt Vienotībai. Vēl domāšu kā un kad to darīt:)))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

tm 24.07.2011 21:25
Potenciāls ir milzīgs. Un tikpat liela vilšanās būs tad, ja potenciāls netiks realizēts. Un komplektā ar šīs pasaules kukulēm, olšteiniem un visiem pārējiem wannabies neredzu kā to iespējams realizēt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

tm 24.07.2011 21:25
Potenciāls ir milzīgs. Un tikpat liela vilšanās būs tad, ja potenciāls netiks realizēts. Un komplektā ar šīs pasaules kukulēm, olšteiniem un visiem pārējiem wannabies neredzu kā to iespējams realizēt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Iveta Kažoka 24.07.2011 20:53
Ilona,

Nedomāju, ka man ir pārāk lielas ekspektācijas. Es vispār no cilvēkiem in general, kur nu vēl partijām maz ko gaidu :)
Šajā ierakstā vienkārši norezumēju iemeslus, kādēļ es savādāk šobrīd skatos uz ZRP nekā, piemēram, Ivars Ijabs, Andris Runcis un vēl vesela virkne citu.
Redzu šīs partijas potenciālu. Nav ne jausmas, vai viņi to izmantos vai nē. Ceru,ka sanāks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pols 24.07.2011 20:43
Partija vēl nav nodibināta (UR), bet viedokļi jau mutuļo.. Labāk būtu gājuši kaut ko lietderīgu iemacījušies un kādu pievienoto vērtību radījuši, nevis deldējuši bikses un "strādājuši".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

juris1 24.07.2011 19:56
"Godīgās"politikas aizstāvju partija vispārliecinošāk uzvarēja vēlēšanās rudenīVidzemē.Vakardienas referendumā -vispārliecinošāk izsvilpta tieši Vidzemē.Par melošanu divu vēlēšanu priekšvakarā,par stulbeņu sabīdīšanu ministros,par slepenu verdzības līgumu slēgšanu,par darbības nespēju un meli,meli ...
Jūs Iveta jau laikam Sorosa skolā esiet izgājusi gan oktobrēnu gan pionierus gan kamjauniešus nu un tagad ar pilnu krūti metīsieties aģitēt par ZRP jo -ko nevar ar varu to paņem ar viltu.Nevar taču būt te tādā sūda Latvijā pašiem savi nacionālie abu lielāko nacionalitāšu lielkapitālisti.(Voika tā arī Mamikinam nespēja paskaidrot ar ko atšķiras Lemberga stipendiāts no Sorosa stipendiāta)
Nu un tad nu rudenī kad būs pabeigta Zatlera klonēšana (kura sākās pirmajā preses konferencē) čiki briki kopā ar šadurskiešiem,kristovskiešiem,dombrovskiešiem un tiem no Trīnes klētiņas ...obšķem bambuča kā saka tālajā Sorosa jauniegūtās dzimtenes štatā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ilona Kronberga 24.07.2011 19:47
Man ir atsķirīgs viedoklis un visamz sauja nopietnu bažu, ka mēs aiz saviem nepiepildīto ekspektāciju kalniem neredzam jau tagad pārliecinoši redzamo. Jebkurš līderis mums līdz šim ir bijis vajadzīgs, lai noveltu pašu neizdarības vainu uz viņu, kaut arī ikviens cilvēks, kas nostājas sabiedrības piekšā ir spējīgs tikai uz to, uz ko IR spējīgs - tāpēc es paredzu, ka pārmērīgas ekspektācijas uz Zatleru, kā līderi un viņa komandu, kuru nezinām darbībā, ir reāls avanss, lai pašā sākumā būtu iestrādāta vilšanās. Līdzīga (kaut ne gluži tāda), tā situācija bija 2002.gadā ar Jauno Laiku, kad tantes raudādamas Repšem rokas bučoja pie baznīcas - gaidas bija tik megaordināras, ka tika ieprogrammēts mega-saulriets pirms pusdienlaika. Es neslēpšu, ka man ir prieks, ka šajā valstī VISPĀR kāds nāk ar jauniem un pamatā sakarīgiem politiskiem piedāvājumiem, taču zinot cik ļoti lielu prasmi un pacietību tā vai citādi aizvien vēl prasa u un prasīs mūsu politiskās realitātes process, man ir bažas, ka mēs liekam pārāk lielas cerības (vezumu) uz pārāk vāju zirgu (kaut smuku un jaunu) - man šķiet, ka it sevišķi, ja apgalvojam, ka mīlam to, mums pašiem vajadzēs to pamatīgi stumt un balstīt, lai tas aizietu līdz vēlamajam rezultātam vai vismaz līdz finišam.
Un tad man jautājums - 1) tā nav autoritāru līderu partija - bet tieši uz VZ prezidenta amatā ar vienu lēmumu iegūto autoritāti ši partija balstās; 2)godīgumu pret vēlētāju mēs varšim vērtēt tikai tad, kad viņi būs izpildījuši kaut vienu reformu - pagaidām es vēl, kā ierindas sīkpilsone, neredzu šo piedāvājumu; 3)ZRP kodolā, šķiet, nav tādu interešu pārstāvju, kas kavētu reformas sāpīgākajās nozarēs - es, atvainojiet neredzu nevienu, kurš varētu nostāties kādas nozares galvgalī - lūdzu - izglītība, veselības aprūpe, labklājība. 4) veselīga attieksme pret partijas finansēm? Piekritīsiet man, ka veselīgu attieksmi pret partijas finansēm ir ļoti viegli demonstrēt - ja nav jāsacenšas starp supernaudīgām vēlēšanu kampaņām. Šī kampaņa būs būtiski atšķirīga - to taču nenoliegsim. Vai ne? 5) partijas uzstādījumos, metodēs nav manāma polittehnoloģiju klātbūtne, ja nav naudas:)))) nav arī polittehonoģiju, turklāt nav arī laika un visi poittehnologi jau izķerti, vai tomēr es tur vienu manīju:))))????Man šķiet, ka manīju? 6) darbā pie programmas iesaistīti kompetenti cilvēki, kas paši nav partijā - cilvēku kompetence pa lielam un, ja ir smadzenes, nav atkarīga no tā vai viņš ir vai nav partijā, bet dažus prātīgus cilvēkus tur zinu - līdz šim gan tieši šādu darbu viņi nav darījuši, taču iespējams, ka būs pat ļoti OK; 7) nu bizantiska partija kopumā tā pagaidām nav - bet piekritīsi, ka tur ir daži spečuki-bizantieši:)8) Maina priekšstatu par to, ko nozīmē būt labam politiķim - darbarūķis nevis superstārs -manuprāt tajos gadījumos, kad mums politiķi ir bijuši (es zinu vismaz 4 tādus) ar darbarūķu iekšām - tieši tiem ir pārmests, ka viņi ir strādīgi, bet tiek tajā pašā tautā, kurai viņi kalpo savā darbarūķismā, dēvēti par sīkiem ierēdnīšiem, vai sīkumainiem tipiņiem; Patiesībā politiķim ir jābūt principu absorbētājam no tautas -ideju apkopotājam un ģenerētājam - labam metodiķim, zināt, kā principus iedzīnāt un noturēt to ilgtspēju un p.s. to visu darot ir vēl labi jāizskatās, jo ar izskatu politiķis demonstrē ārējo cieņu pret tautu, bet ar saviem darbiem - iekšējo cieņu pret savu darba devēju; 9)pragmatika vēstures un etniskos jautājumos tiks pārbaudīta pati pirmā, kad būs jāsastāda valdība ar SC:)))); 10) Tas ir ieguvums nevis trūkums, ka reti kurš no ZRP kodola ļaudīm ir zinošs Latvijas politikas praksēs - Nē, Iveta, tas nozīmē to, ka šovs un ilūziju zudums būs liels gan no pašu politiķu puses - jo paies laiks kamēr viņi sapratis ko un kā darīt, sākumā tas sagādās arī vienu otru emocionālu pārdegšanu - gan tautai, kura gaidīs pēc iespējas ātrākus risinājumus no cilvēkiem, kuri vēl tikai mācās.
Neidealizēsim, bet kopumā paldies! Viss ir/būs labi, vēlu veiksmes Ivetai, ZRP un VZ no visas sirds!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

... 24.07.2011 19:45
>>> 9) pragmatiskāka attieksme pret etniskiem, pilsonības, vēsturiskiem jautājumiem.

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc arī mana attieksme pret ZRP ir visai pozitīva. Pagaidām viņi ir vienīgie (nu, varbūt vēl atskaitot Pēdējo partiju), kas šo pragmatisko attieksmi pret etniskajiem un pilsonības jautājumiem, kā izskatās, grasās nopietni realizēt. SCP arī bija zināmas pozitīvas tendences etniskajos jautājumos, taču dalība Vienotībā tās pilnībā neitralizēja. Gribētos cerēt, ka ZRP ir priekšvēstnesis tam, ka pie beigām ir šī slimība - "nelaidiet krievvalodīgo elektorāta vēlētas partijas valdībā", "glābiet, krievi nāk". Ja kaut tikai mazliet progresēsim šajā ziņā - paldies ZRP par to pašu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

pArt07 24.07.2011 19:23
Iespējams, ka atbilde patiesie iemesliem, kādēļ Vienotībai nācās būt tik piekāpīgai savās attiecībās ar Lembergu/ZZS ir totāli primitīvas kādas dāmas ambīcijas kļūt par prezidenti 2pakapju kombinācijā, kādēl bija jāiztop Lembergam.
Attiecībā uz KNAB - labs jautājums, bet V vēlme atlaist arī Strīķi un Vilku ir dziļāka pētījuma vērts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

LM 24.07.2011 19:05
Jūs nenosaucāt vienu mīnusu: daudzi no tiem cilvēkiem, kas šobrīd ir aplipuši ap Zatleru, nenāk no Kosmosa. Vēl vairāk: vismaz 2 bijušās padomnieces nāk līdzi ar smagu pagātnes bagāžu un reālu interešu konfliktu. Tā kā ideoloģijas šai partijai pagaidām nav (un tajos 10 punktos tās arī nav), tad vismaz gribētos redzēt šajā listē godīgus cilvēkus. Šobrīd nav ne viens, ne otrs. Tas, protams, neko nemaina no tā, ka kopumā Zatlera aizsāktais process ir veselīgs, bet nu nevajag arī reducēt visu uz to, ka nākošās vēlēšanas būs starp VZ un oligarhiem (no kurienes mūsu leksikā vispār ir iegājies šis krievu politiskais žargons?)

Citi autora darbi